Pienten rottien ulkoiluttajat

Yleinen lätinä jä kitinä
HellBell

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Meik kirjoitti:
Rakastan koiria, vihaan rottia.
Tuota noin. Et voi sanoa "rakastan koiria", jos olet edellä ilmoittanut inhoavasi pienempikokoisia koiria.

Ja onko koko se ongelma? Vähän kuin pitää olla urheiluauto ja sitä rataa?

Ei voi ajatella että tutustuisi pieneen koiraan ja olisi avoin? Sillai ennakkoluuloton? :)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Meik kirjoitti:Todella ärsyttäviä sellaiset kissoja pienemmät mukakoirat.
*nuuh* testosteronin tuoksua ilmassa!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
hebuli

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja hebuli »

nexie kirjoitti:Damn right. Ja (sori hebuli) noutajat sun muut pehmot kuolakoneet kuuluvat samaan sakkiin. Luonnetta koiralla pitää olla, koosta riippumatta :wink:
Pyh. "Suojelukoirien" omistajat kompensoivat vain omaa fyysistä ja psyykkistä riittämättömyyttään. Muut eivät tarvitse koiraa sellaiseen.
Viimeksi muokannut hebuli, 15.03.2006 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Meik »

Mylwin kirjoitti:
Meik kirjoitti:Todella ärsyttäviä sellaiset kissoja pienemmät mukakoirat.
*nuuh* testosteronin tuoksua ilmassa!
*Nuuh* väärinymmärrystä ilmassa.

Rakastan sellasia lutuperseitä, kuten lapukat, kultsikat, rotikat yms. Sellaiset todelliset ystävät. Häntä heiluttaa koiraa ja ne nauraisi 99% elinajastaan ääneen jos osaisivat. Niitä uskaltaa aina mennä silittämään. Toisin on narun päässä kaupan edessä kököttävä tulitikkurasia. Kun olet 5cm narun kantaman etäisyydeltä, niin se tekee sellaisen kamikazehyökkäyksen. Joskus tekis siinä vaiheessa mieli siirtää kenkää 6cm kohti keskustaa. Ihan vaan silleen, että se rassu törmää kenkään (ei siis mitään potkua missään nimessä - kenkä paikoillaan ja juoksee päin jos haluaa) ja singahtaakin seinän viereen muistelemaan miten ne mittasuhteet nyt menikään. Millipillu senttipillu desipillu vittu...
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Meik kirjoitti: *Nuuh*
Mikäli se kamikazehyökkäys on puhtaasti agressiivinen, niin sitten on kyllä koiran omistajassa vikaa. Ei saisi kotielukat olla koskaan agressiivisia ihmisiä kohtaan(poislukien humalaiset lähentelijäurpot ja muu paskasakki), ei vaikka kokoa olisi kärpäsenkakkelin verran.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hebuli

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ann kirjoitti:Siis jos todellisen MUNAkoiran haluaa, niin sutta vaan kehiin Meikkis ja Pierukieli.
Tässä vaiheessa minun tuleekin aina mainita eläinlääkäriystäväni jolla oli aikoinaan kanadalaisesta tarhasta tuotettu susi kaupunkiasunnossaan (mikä idea siinäkin sitten oli). Ei tullut toimeen koirien kanssa, ylläri pylläri. Arasteli myös vähääkään vieraampia ihmisiä ihan sikana. Mutta olihan sellaisen omistaminen aika machoa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Meik kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Meik kirjoitti:Todella ärsyttäviä sellaiset kissoja pienemmät mukakoirat.
*nuuh* testosteronin tuoksua ilmassa!
*Nuuh* väärinymmärrystä ilmassa.

Rakastan sellasia lutuperseitä, kuten lapukat, kultsikat, rotikat yms. Sellaiset todelliset ystävät. Häntä heiluttaa koiraa ja ne nauraisi 99% elinajastaan ääneen jos osaisivat. Niitä uskaltaa aina mennä silittämään. Toisin on narun päässä kaupan edessä kököttävä tulitikkurasia. Kun olet 5cm narun kantaman etäisyydeltä, niin se tekee sellaisen kamikazehyökkäyksen. Joskus tekis siinä vaiheessa mieli siirtää kenkää 6cm kohti keskustaa. Ihan vaan silleen, että se rassu törmää kenkään (ei siis mitään potkua missään nimessä - kenkä paikoillaan ja juoksee päin jos haluaa) ja singahtaakin seinän viereen muistelemaan miten ne mittasuhteet nyt menikään. Millipillu senttipillu desipillu vittu...
Ja koiran koko vaikuttaa tähän aggressiivisuuteen .. miten?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Ja koiran koko vaikuttaa tähän aggressiivisuuteen .. miten?
Ei uskaltaisi potkaista isompaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Meik »

Ann kirjoitti: Mikäli se kamikazehyökkäys on puhtaasti agressiivinen, niin sitten on kyllä koiran omistajassa vikaa.
Tästä oon eri mieltä. Kaveri teki kaikkensa, jotta saisi räksyttävät natiaiset aisoihin. Mikään ei auttanut. Kävi jossain koiratsykologillakin. Piti vaan hyväksyä, että se on ominaista rodulle.
Ann kirjoitti: Ei saisi kotielukat olla koskaan agressiivisia ihmisiä kohtaan(poislukien humalaiset lähentelijäurpot ja muu paskasakki), ei vaikka kokoa olisi kärpäsenkakkelin verran.
Tässä taas kompsauttelen voimakkaasti. Ei saisi, mutta... Entisenä koiranomistajanakin pistää vihaksi tuollaiset läheslahkeeseenkäyvät räskyleuat. Mietityttää vaan miten paljon jotain muutenkinkoiravihaajaa ottaa päähän. Sori yliyhdyssanoitus. Musta se on välillä kivaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Meik kirjoitti: Tästä oon eri mieltä.
No mä otan komentoa takas sen verran, että jos koiralle on tapahtunut joskus jotain ikävää ihmisten/muiden koirien taholta, niin pahahan sitä on lähteä millään herkästä yksilöstä kikkakolmosilla kitkemään.

Omistajaa syyllistän tässä kohtaa lähinnä siinä, että jos em. käyttätymisestä on tietoinen(miten voisi olla tietämätön), niin vittuako sitä koiraa pitää semmoisiin tilanteisiin pistää jossa se joutuu toistamaan traumaansa. Ja jos agressiota ihmisiä kohtaan ei saada kitkettyä pois hyvällä, niin kyllä siinä on paikallaan piikitys.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Meik »

Ann kirjoitti: Omistajaa syyllistän tässä kohtaa lähinnä siinä, että jos em. käyttätymisestä on tietoinen(miten voisi olla tietämätön), niin vittuako sitä koiraa pitää semmoisiin tilanteisiin pistää jossa se joutuu toistamaan traumaansa. Ja jos agressiota ihmisiä kohtaan ei saada kitkettyä pois hyvällä, niin kyllä siinä on paikallaan piikitys.
:jee:

Harvinaisen tiukkaa ja asiallista sanomaa. Laajennan tuota sun ajatusta (jos sallinet) uikuttaviin kerrostalokoiriin. Kun asuttiin vielä kerrostalossa ja yläkerran koira itki päivät pitkät (useita tunteja), niin menin ystävällisesti sanomaan, että koira ei vissiin oikein viihdy yksin, kun niin vinkuu ja raapii ovea. "Pidä huoli omista asioistasi". Joo, kiitti. Siis selvästi mies tiesi miten koiransa käyttäytyy. En pystyisi istumaan 8h päivässä töissä ajatellen, että koirani kärsii/pelkää/ulisee kotona. Säälisin 1) koiraa 2) naapureita todella paljon. Sydämetöntä touhua.

Ja kun omistajien touhuista puhutaan, niin kyllä niissä oikeissakin koirissa ongelmatapauksia on. Jos esim rotikan tai saksanpaimenkoiran kasvattaa "vapaasti", niin hulluhan siitä tulee. Piikille...se isäntä :twisted:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Ann »

Meik kirjoitti: Kun asuttiin vielä kerrostalossa ja yläkerran koira itki päivät pitkät (useita tunteja), niin menin ystävällisesti sanomaan, että koira ei vissiin oikein viihdy yksin, kun niin vinkuu ja raapii ovea.
Naapurin koira teki samaa, mutta öisin, omistajan ollessa töissä. Tässäkin keississä ystävälliseksi tarkoitettu ele(mainitsin asiasta ohimennen rapussa ja sanoin, etten ollut varsinaisesti häiriintynyt[mylwin hiljaa]vaan huolissani). Kiitoksena myöhemmin rapusta löytyneen koirankakan korjaaminen pussiin ulko-oven viereen, kera heippalapun jossa ko. omistaja ilmoitti seikkaperäisesti miten jätös EI ollut hänen koirastaan peräisin.. Eli se siitä peräänkuuluttamastani solidaarisuudesta koiranomistajien kesken.
Rotan aivot valtasivat pääni.
AarneAnkka

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Alakerran naapurillani on Jack Russell -terrieri, kuten oli siskollanikin (kunnes jäi auton alle, surullinen tarina). Jostain syystä tämä naapurin koira on päättänyt vihata minua, vaikken ole koskaan tehnyt sille mitään pahaa. Se saa hallitsemattoman haukuntakohtauksen kämpässään aina kun kävelen portaat alas. Ja murisee aina kun satumme kohtaamaan pihalla / käytävällä.

Kerran odottaessani hissiä alhaalla emäntä palasi ulkoiluttamasta sitä. Koira syöksyi yhtäkkiä nurkan takaa mitään sanomatta kuono kurtussa hampaat esillä (tietenkin säpsähdin) ja oli juuri hyppäämässä (ilmeisesti) kurkkuuni kun emäntä otti siitä kopin ja sanoi jotain tyyliin "noh noh".

Mitähän olisi tapahtunut jos emäntä ei olisi saanut siitä koppia?

Tiedän että koirat käyttäytyvät aggressiivisesti niitä pelkääviä kohtaan ("haistavat pelon"), mutta kun tämä yksilö itse aiheuttaa sen pelon käyttäytymällä kuin raivohullu ja tulemalla yhtäkkiä vauhdilla nurkan takaa, niin eikö se ole vähän sellainen itseään totetuttava ennuste?

http://www.crd.bc.ca/animal/aggressive.htm

Tuollahan on ihan selvät ohjeet ja kai minä niitä osaisin noudattaakin mutq yllämainttu tapahtui noin 0,6 sekunnissa ja vasta jälkeenpäin tajusin mitä oli tapahtunut. Oli vielä juuri silloin sellainen masennus-ahdistushissukka olo, joka ikävä kyllä saa paitsi koirat myös ihmiset käyttäytymään aggressiivisesti minua kohtaan, koska minusta huokuu ulospäin että minut saa silloin luhistumaan pelkällä tuimalla tuijotuksella. Kaikki eläväisethän tykkäävät tehdä asioita silloin kun se on helppoa.
Feiz

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Feiz »

AarneAnkka kirjoitti:Alakerran naapurillani on Jack Russell -terrieri, kuten oli siskollanikin (kunnes jäi auton alle, surullinen tarina). Jostain syystä tämä naapurin koira on päättänyt vihata minua, vaikken ole koskaan tehnyt sille mitään pahaa. Se saa hallitsemattoman haukuntakohtauksen kämpässään aina kun kävelen portaat alas. Ja murisee aina kun satumme kohtaamaan pihalla / käytävällä.

Kerran odottaessani hissiä alhaalla emäntä palasi ulkoiluttamasta sitä. Koira syöksyi yhtäkkiä nurkan takaa mitään sanomatta kuono kurtussa hampaat esillä (tietenkin säpsähdin) ja oli juuri hyppäämässä (ilmeisesti) kurkkuuni kun emäntä otti siitä kopin ja sanoi jotain tyyliin "noh noh".

Mitähän olisi tapahtunut jos emäntä ei olisi saanut siitä koppia?

Oli ihan pakko googlettaa tuo koirarotu ja katsoa muistinko oikein ja muistinhan minä. Siis sinua pelotti mitä olisi tapahtunut jos tuo koira olisi hyökännyt? HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Mä voin antaa neuvon mitä olisi tapahtunut: Tuo kärpäsenpaska ois saanu monoa niin kovaa kylkeen ja sen jälkeen se omistaja, että seuraavan kerran nähdessään oisivat olleet molemmat pihannurkassa nyyhkyttämässä.

Mikään ei ärsytä enempää kuin koirat jotka aivät osaa käyttäytyä. Ihan sama onko ne isoja vai pieniä. Tosin enemmän ärsyttää vielä niitten omistajat koska siellähän se syy yleensä on.
Koirat on yleisesti ottaen ihan perseestä ja en itse hankkisi ikinä moista, mutta kuitenkin siedän niitä tiettyyn pisteeseen asti, jos ne osaa käyttäytyä.

Säälin meidän talon 2 kerroslaisia kun siellä asuu vanha ukko jolla on 2 jotain makkaran näköstä koiraa jotka haukkuu aina kun vähänkään rasahtaa käytävässä. Itseä se ei haittaa kun se mekkala ei minun kämppään juurikaan kuulu, mutta jos asuisin naapurissa niin valitus olisi lähtenyt vetämään jo ajat sitten.
AarneAnkka

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Feiz kirjoitti:Oli ihan pakko googlettaa tuo koirarotu ja katsoa muistinko oikein ja muistinhan minä. Siis sinua pelotti mitä olisi tapahtunut jos tuo koira olisi hyökännyt? HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Et nauraisi jos JackRusseli roikkuisi kurkustasi. Ne on jalostettu alunperin rottia tappamaan ja niillä on kokoisekseen luja purenta.
Feiz

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Feiz »

AarneAnkka kirjoitti:
Feiz kirjoitti:Oli ihan pakko googlettaa tuo koirarotu ja katsoa muistinko oikein ja muistinhan minä. Siis sinua pelotti mitä olisi tapahtunut jos tuo koira olisi hyökännyt? HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Et nauraisi jos JackRusseli roikkuisi kurkustasi. Ne on jalostettu alunperin rottia tappamaan ja niillä on kokoisekseen luja purenta.
Jes nyt alko pelottaan. TOmmonen 5 kilon koiruus on paha vastus.

Onhan noita tiettyjä taistelija/suojelijarotuja joitten kanssa ois aika saakelin pahasti helisemässä, mutta ikävä kyllä en lue näitä hippasen kokosia räkyttäjiä niihin.
Patz

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Patz »

Onpas ajankohtainen aihe. Meillä on jostain syytä nyt päällä tilanne, että lähes kaikille vastaantuleville koirille pitää vähän haukkua ja murista ja nostella niskakarvoja pystyyn, selkeästi siis pelottaa. Kiinnostus on kyllä kova ja häntääkin heilutellaan samalla, mutta pelko voittaa vielä toistaiseksi. Ei kai tässä auta muu kun olla rohkaisematta moista käytöstä lässyttämällä ja ohittaa vastaantulevat koirat systemaattisesti.

Lauantaina tehdään tuttavuutta kaverin 9 viikkosen dobberin ja 9 vuotiaan ajokoiran kanssa, jospa ne pelot siitä vähän karisisi ja Sulo reppanan itseluottamus kasvaisi.

Eipä tarvitse sitten teidänkään potkia koiraani kadulla.

Ja jos itse aiheeseenkin vastaisi lyhyesti eli ytimekkäästi: jos koira puree syyttä, vika on hihnan toisessa päässä.

EDIT:kirotusvireet
Viimeksi muokannut Patz, 16.03.2006 9:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Riemumieli kirjoitti:Kylläpä otti taas pattiin...
Ok,

- ihmiset ovat idiootteja
- vesi on märkää
- naisilla on salaisuuksia

Don't be so victim - walk away.
Zeb

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tavalliset räksyt eivät minua henkilökohtaisesti häiritse yhtään, mutta yhtä irlanninterrierinarttua olen joskus pelännyt silloisia koiriani ulkoiluttaessa. Kyseinen terrieri ei niinkään ihmisille ollut aggressiivinen, mutta toisia narttukoiria se kyttäsi kuin itse piru, ja oli useampaa purrutkin. Aina sai pelätä kun tuo narttu lähestyi, ja kerran se sitten pääsi mokoma peto omistajansa huolimattomuutta irti ja jahtaamaan minun koiraani. Tilanne saatiin kovalla mölyllä laukeamaan ja ukko sai koiransa kiinni. Sen verran adrenaliinia (pelosta koiramme puolesta) oli silloiseen, yleensä hyvinkin rauhalliseen avomieheeni kuitenkin tilanteessa kertynyt, että tuuppasi ulkoiluttajaukon perseelleen nurmikolle (ja sitten pyyteli anteeksi). Jatkossa saimme kuitenkin kulkea rauhassa kun ukko kiersi meidät kaukaa. Luulen, että se oikeasti sai jotain sairasta nautintoa siitä kun toiset omistajat ja heidän koiransa pelkäsivät hänen hullua terrieriään. Se koira oli mielestäni oikeasti vaarallinen, pienestä koostaan huolimatta uskomattoman kovaluonteinen, vihamielinen ja järkähtämätön otus.
nojoojust

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

HellBell kirjoitti:"Pikkukoirat sitä ja tätä.." "Vihreähiuksiset sitä ja tätä.." "Potrat on lepposia ja lutusii ja muut ihan kurttusia.."
Joo joo.

Eläimetkin ovat (yllätys ?) yksilöitä ja niillä on oma persoonansa. Voi olla että joillain pienikokoisilla koirilla on sitten koon puolesta johtuvaa pelkoräksytystä yms enemmän kuin muun kokoisilla koirilla, mutta joka tapauksessa..
:P Itse asiassa koirilla itsellään tuntuu olevan aika tavallista tuollainen ennakkoluuloisuus. Molli kun pelkäsi kaikkia muita pikkukoiria, paitsi sitä tipsua, erään vanhan ystävän koira taas inhosi tummaihoisia, toisen taas alkoholisteja. Se samainen tummaihoinen ei myöskään päästänyt vieraita (putkimiestä) sisälle jos perheen aikuisia ei ollut kotona. Yhden kaverin koira taas inhoaa lapsia. Erityisen yleistä on se, että muut koirat inhoavat mustia koiria, minkä on arveltu johtuvan siitä, että mustan koiran ruumiinkieltä on vaikeampaa tulkita. Itse asiassa meidän Noonimme on tavannut Mollin vain kerran, ja sen ensireaktio oli TAPAN-TAPAN-TAPAN. Ja Molli seisoi paikallaan tyhmänä eikä edes tajunnut että sen kimppuun oli käyty, vaikka Noonikin on iso.

Minulla itselläni ei siis ole mitään pieniä koiria vastaan, pidän niistä ja haikailenkin välillä pikkukoiran perään, Mollin elämä vain on ollut niin vaikeaa, koska se haluaa olla kaikkien ystävä, jopa kissojen. Lähinnä omat kissamme ovatkin olleet se syy, miksi koiramme ovat isoja. Kaikki koirat kun kuitenkin jossain määrin leikkivät kissojen kanssa, eikä koskaan voi olla varma siitä, ettei leikki muutu todeksi. Kissat ovat kuitenkin niin paljon ketterämpiä kuin isot köntyskoirat, joten siksi niiden seura on turvallisempaa. Toisaalta meidän Kultu-kissamme muutti kotiin, missä on chihuahua, ja ne ovat kuulemma ylimmät ystävät, ystävystyivät heti ensimmäisenä iltana, joten sellaisen hankkimista ehkä jopa uskaltaisi harkita.
HellBell kirjoitti:Ja jos joku kaappikokoinen Murre siitä ärrinmörrin-tervehdyksestä sitten saa klaustrofobiaa ja araknofobiaa ja niin edelleen, niin.. Enpä usko. Koiratkin on joskus tuhmia ja koiratkin völjyy eri juttujen läpi. Joskus kaikki "Heit" eivät vain ole niin vaaleanpunaisia.)
Mollin heit ovat vaaleanpunaisia, mikä tekeekin siitä niin surkuhupaisan. Varmasti sen yksinkertaisuus on suurin syy sille, että se on kehittänyt noita ennakkoluuloja.
HellBell kirjoitti:Ei ole mitään itua "ylikouluttaa" koiraa "epäkoiramaiseksi" aivopestyksi robotiksi, joka ei osaa enää käyttäytyä luontevasti missään tilanteessa, kun odottaa silmät pyöreinä käskyä ihmiseltä että joskos saisi kirsua nuolaista ennen tahi jälkeen päiväunien.


Samaa mieltä, ainuttakaan koiristamme ei edes ole varsinaisesti koulutettu, lähinnä kasvatettu tulemaan toimeen sekä keskenään että vieraiden kanssa. Joten Molli ryhtyi robotiksi ihan oma-aloitteisesti, eikä liene yllättävää, että minulle ei enää ikinä mitään nöffejä tule. Pidän enemmän kissamaisista, itsenäisyyteen kykenevistä koirista, joita ei edes pysty kouluttamaan robotiksi vaikka parhaansa yrittäisi. Siksipä Duuri ja Nooni ovatkin alunperin itsenäiseen työskentelyyn tarkoitettuja vuoristokoiria.
bedlam

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Feiz kirjoitti: Mä voin antaa neuvon mitä olisi tapahtunut: Tuo kärpäsenpaska ois saanu monoa niin kovaa kylkeen ja sen jälkeen se omistaja, että seuraavan kerran nähdessään oisivat olleet molemmat pihannurkassa nyyhkyttämässä.
Feiz kirjoitti: Jes nyt alko pelottaan. TOmmonen 5 kilon koiruus on paha vastus.

Onhan noita tiettyjä taistelija/suojelijarotuja joitten kanssa ois aika saakelin pahasti helisemässä, mutta ikävä kyllä en lue näitä hippasen kokosia räkyttäjiä niihin.
Ei repsistä mikä Testoman! Naurat varmaan myös mielessäsi kadulla vastaantulevalle kääpiölle että "kylläpä kampittaisin tuonkin helposti". LOL! REPZ! OMGRTLF!

Aiheeseen sen verran, että meillä oli 16-vuotiaaksi elänyt tiibetinspanieli, jonka ilmeisesti aloittaja "rotaksi" kokonsa puolesta määrittelisi. Ei koskaan räksyttänyt vastaantuleville ja pidätteli esimerkiksi todella pitkään murahdustaan kun naapurin pöljä collie juoksenteli vapaana ja tuli kuola valuen hökelehtimään rouvan ympärille. Todella lempeä ja rakastettava otus oli hän.
Pehmovanukas

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Mua ärsyttää räksyttävät teinipojat enemmän kuin räksyttävät pikkukoirat. Saiskohan rankkurin lopettamaan ne jotenkin?
nojoojust

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Pehmovanukas kirjoitti:Mua ärsyttää räksyttävät teinipojat enemmän kuin räksyttävät pikkukoirat. Saiskohan rankkurin lopettamaan ne jotenkin?
Eivätkös koiranvihaajat käytä siihen myrkytettyjä makkaranpaloja, teinien oleskelupaikkoihin voisi sijoitella myrkytettyjä kaljapulloja...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hienoa, että asia herättää mielipiteitä. Omalta osaltani haluan sanoa vielä sen, että eniten asiassa tietenkin ärsyttää se, että koiraa ei ole opetettu käyttäytymään. Koira on lemmikki ja lellikki, totta kai, mutta käyttäytyminen tulee opettaa niin kuin kenelle muulle tahansa. Ja nyt ei puhuta pennuista, vaan aikuisista hellanduudeleista. Senpä tähden onkin mielenkiintoista pohtia sitä, kertooko tottelematon koira omistajan henkisistä kyvyistä tai kyvyttömyydestä juuta tai jaata.
Paras päivä ikinä.
nojoojust

Re: Pienten rottien ulkoiluttajat

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Riemumieli kirjoitti:Senpä tähden onkin mielenkiintoista pohtia sitä, kertooko tottelematon koira omistajan henkisistä kyvyistä tai kyvyttömyydestä juuta tai jaata.
:P Vaan mitäpä kertookaan omistajastaan erittäin tottelevainen lammas? Sellainen, joka on osallistunut eläinlääketieteellisen luennolle jolla opetettiin ultraamista. Proffa ja oppilaat kun pohtivat, että pitäisikö sille laittaa kaulapanta, mutta lammas oli sitä mieltä, että se kuuluu samaan porukkaan valkotakkisten kanssa ja köpötteli kiltisti suoraan oikeaan huoneeseen. Pari siellä pohti ääneen, että kunpa koirat olisivat yhtä helppoja, varsinkin kun lampaan saa makaamaan täysin liikkumattomana tuntikausia, kunhan sitä tukistaa yhdellä kädellä selästä. Opiskelijoilla olikin tilaisuuden aikana tukistusvuorot, kun kädet alkoivat väsyä.
Vastaa Viestiin