Hiilarit hittoon!

Yleinen lätinä jä kitinä
SingleMalt

Re: Kiitti mulle riitti.

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Herra Manala kirjoitti: Kaloreita ei voi kiertää. Jos syöt esimerkiksi reippaasti rasvaista lihaa, saat siitä niin paljon kilokaloreita, ettet laihdu.

Edellytys laihtumiselle on, että aineenvaihdunta pysyy liikkeessä. Sohvalla maaten ei ikävä kyllä synny radikaaleja tuloksia kovin äkkiä, vaikka elimistö olisi kuinka ketoosissa samalla kuitenkin pantaten ravintojaan.
Tässähän se hauskuus ja totuus onkin.

Lautasella on ollut vain vähärasvaista lihaa ja muutenkin annosten koko on ollut kurissa. Liikunta tosin on ollut aika vähissä, joten sohva on varmasti estänyt kulutuksen. Mut mut, protskusafka alko maistumaan muutenkin paskalta, joten käytetään perinteistä keinoa kevyllä ruoalla ja päivittäisellä liikunnalla. Samalla vaivalla sitä opettelee syömään 5 krt päivässä ja oikein. Jos vaikka tulokset olisivat pysyviä ja se kuntokin oikeasti paranisi.

Edit.
Tarkennukseksi. Vieläkin vähähiilarinen linja pitää, mutta ei enää niin tarkkaan, kuin atkinsissa. Olo on meinaan sietämätön ilman ruisleipää.
killkill kirjoitti:Siinä vaiheessa kun siirryt vetämään märkkärillä kylmään avoveteen vajaan tunnin dyykkejä, palaa lämmöntuotannossa kaloreita jonkin verran.
Varmasti juu.hrrrr. Tosin hyvähän sitä on suomen vesissä olla hyljemäinen rasvakerros eristeenä 8)
ninnithequeen

Re: Hiilarit hittoon!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kokeilin joskus Atkinssia, ja maha tuli niin kipeäksi, että pari päivää riitti. Lisäksi koko yritys oli sulaa hulluutta, sillä olen totaalinen leipä-ihminen. En voi kertakaikkiaan elää ilman leipää. Vaalea leipä on hyvää, mutta ruisleipä vielä parempaa. Ruokavalioni on surkeasti hiilihydraattivoittoinen, mutta paino on ja pysyy samassa. Kanaa ja kalaa meillä syödään kyllä paljon, kalaa tosin vain keiton muodossa..
En ole aamusyöjä, syön aamupalan yleensä vasta pari tuntia heräämisen jälkeen. Kun ei vain ole nälkä, niin ei viitsi ahtaa itseensä väkisinkään ruokaa. Johtunee siitä, että olen ns. yösyöppö. Paha tapa, tiedän. Ja turha sanoa että syösyö vaan se kunnon aamupala heti; sitten tulee syötyä vain enemmän koko päivänä.
Kasvikuntaa yritän kovasti lisätä ruokavaliooni, samoin liikuntaa pitäisi lisätä, lisäksi katselen, mitä tämä tipattomuus aiheuttaa kiloissani. Olen siitä tissuttelija, että tapana on duunivuoron jälkeen ottaa tuoppi tai kaksi :oops: Ja tämä tapa on niin pinttynyt ja vuosien varrella kestänyt, että siitä on nyt vaikea päästä eroon...
Niin juu, kun muutkin, ni miekin: 156cm ja 55-57 kg on mitat. Siro en ole enkä ole koskaan ollut, joten ei musta mitään 40-kiloista ikinä saisikaan.
Herra Manala

Re: Kiitti mulle riitti.

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

SingleMalt kirjoitti:Tässähän se hauskuus ja totuus onkin.

Lautasella on ollut vain vähärasvaista lihaa ja muutenkin annosten koko on ollut kurissa. Liikunta tosin on ollut aika vähissä, joten sohva on varmasti estänyt kulutuksen. Mut mut, protskusafka alko maistumaan muutenkin paskalta, joten käytetään perinteistä keinoa kevyllä ruoalla ja päivittäisellä liikunnalla. Samalla vaivalla sitä opettelee syömään 5 krt päivässä ja oikein. Jos vaikka tulokset olisivat pysyviä ja se kuntokin oikeasti paranisi.

Edit.
Tarkennukseksi. Vieläkin vähähiilarinen linja pitää, mutta ei enää niin tarkkaan, kuin atkinsissa. Olo on meinaan sietämätön ilman ruisleipää.
Eihän se alkuperäinen Atkins olekaan pilkuntarkasti seurattuna mikään kovin fiksu valio. Mun sapuskat maistuu toistaiseksi ihan hyvältä. Syön käytännössä katsoen kaksi ateriaa päivässä, noin 300g lihaa ja saman verran vihanneksia kerrallaan. Porsaanlihasta poistan näkyvän rasvan ihan siksi että sen syöminen ällöttää.

Ruisleipä ei ole mikään no-no, puurot ja tummat leivät on ihan ok, kunhan samalla aterialla ei nauti hirveästi rasvaa. Toisin sanoen koita pitää sellainen järki aterioidessa, ettei yhtä aikaa tule sekä a) (nopeita) hiilareita b) rasvaa c) proteiineja. Protskut ja rasvat erikseen ja hiilarit (miel. ne hitaat) erikseen omilla ateriointikerroillaan.

Mä olen tiputtanut nyt samat mainitsemasi 2kg viime perjantaista lähtien, vaikka alotin laihiksen oikeasti vasta sunnuntaina. Tosin suuri osa siitä on nestettä.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiitti mulle riitti.

Viesti Kirjoittaja definitely »

Herra Manala kirjoitti:Toisin sanoen koita pitää sellainen järki aterioidessa, ettei yhtä aikaa tule sekä a) (nopeita) hiilareita b) rasvaa c) proteiineja. Protskut ja rasvat erikseen ja hiilarit (miel. ne hitaat) erikseen omilla ateriointikerroillaan.
Onko tähän jokin järkevä peruste? Nimittäin toisaalta yhdistämällä ne nopeammat hiilarit fiksusti esimerkiksi proteiiniin, verensokeri nousee hitaammin eikä ahmimiskohtauksia ja mielitekoja laukaisevia verensokeripohjiakaan sitten myöhemmin tule niin helposti.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Hiilarit hittoon!

Viesti Kirjoittaja mozart »

Riittää, kun välttää valkoisia jauhoja ja sokeria. Siinä suurimmat ongelman aiheuttajat painon suhteen. Tämän oheen B-vitamiineja poskeen, vaarattomin tapa poistaa nestettä (vaikkeivät siihen varsinaisesti ole tarkoitettukaan).
Angita

Re: Hiilarit hittoon!

Viesti Kirjoittaja Angita »

Joskus taannoin kokeilin Atkinsin-diettiä. Masu tuli kipeeks ja oli ihan kovana. Lisäks oli kokoajan jotenkin tunkkanen olo. Ei sovi mulle. Nykyään pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti - vähärasvaisesti, täysjyväviljaa, paljon kasviksia ja liikkumaan säännöllisesti. Joskus kuuluu tietenkin unohtaa terveellisyys ja herkutella hyvällä omatunnolla.
Avatar
Ehecatl
Kitisijä
Viestit: 8
Liittynyt: 01.11.2005 19:05

Re: Hiilarit hittoon!

Viesti Kirjoittaja Ehecatl »

En kokeilisi Atkinsin-dieettiä sellaisenaan, lähinnä jo siitä syystä etten tarvitse painon pudotusta. Monipuolinen ravinto kunniaan! Joudun kuitenkin soveltamaan dieettiä, koska jostain syystä ruuansulatuselimistöni ei vain tykkää hiilareista. Tulee vatsavaivoja kaikista hedelmistä ja kaikesta missä on vehnää, eikä maitotuotteetkaan kaikki mene. Lisäksi pää tuntuu sekoavan jos syö enempi hiilareita, eli tulen ilmeisesti sokerihumalaan. Toisaalta taas energia loppuu helposti kesken jos ei muista syödä tarpeeksi hiilihydraattipitoista ruokaa.

On se syöminen yllättävän hankalaa.. Pitäisi mennä ravintoterapeutille.
"Kun todellinen nero ilmestyy maailmaan, tunnette hänet tästä merkistä: kaikki aasit ovat liitossa häntä vastaan."
Jonathan Swift
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Hiilarit hittoon!

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Voe voe, kesäkiloja olen yrittänyt siitä lähtien tiputtaa kun olin 9-vuotias :(

www.kutri.net hyvää perustietoa laihdutuksesta ihan hauskassa paketissa.
nami nami
Vastaa Viestiin