Migreeni

Yleinen lätinä jä kitinä

Kärsitkö migreenistä?

Usein
1
2%
Joskus
11
23%
Harvoin
4
8%
Minulla ei ole migreeniä
28
58%
Kyllä kärsin, joka kerta. Kuka nauttisi? Hahhah ku oon hauska.
4
8%
 
Ääniä yhteensä: 48

Elukka

Re: Migreeni

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Kofeiinilla on muutenkin päänsärkyihini helpottava vaikutus.
Tuo voi olla merkki kofeiiniriippuvuudesta. Se yleensä ilmenee raskaana, jyskyttävänä päänsärkynä. Kestää kuulemma kuusi vuorokautta ennen kuin kaikki kofeiini on poistunut elimistöstä, jos lopettaa kofeiinin nauttimisen.
Muistan lukeneeni lehdestä peräti tutkimustuloksen, jonka mukaan tehokkain apu päänsärkyym oli nimen omaan ibuprofeeni + kofeiini. Sitä en muista pätikö tämä myös migreeniin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Migreeni

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lolita kirjoitti:Kuuluin aikanaan Migreeniyhdistykseen ja yhdistyksen lehdessä oli välillä aivan uskomattoman mielikuvituksellisia keinoja, joilla ihmiset saivat pidettyä kohtauksensa kurissa. Eräs tyttö kertoi heti kohtauksen tulon aavistaessaan sitovansa nailonsukan kiristyssiteeksi päänsä ympärille ja siten saavansa pidettyä kohtauksen kurissa.
Hehheh.
Viimeksi muokannut Keikaus, 01.05.2006 2:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Migreeni

Viesti Kirjoittaja brona »

safi kirjoitti:bronalle :shock: Botoxia migreeniin, herranjestas mitä myrkkyä se äitis antaa itseensä ruiskuttaa. Ei oikeastaan mikään ihme, ettei Kela halua sitä korvata.
Tuo oli munkin eka reaktio. Äiti valitsee mieluummin tuon ja on toimintakykyinen kuin on pää pöntössä pari päivää. Lisäksi totesi, että "Onpahan pahuksen sileä otsa!"
Kela ei korvaa kokonaan tuota, koska tutkimus on kesken eli ei ole vielä hyväksytty sairauden hoitoon.
...
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Migreeni

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kofeiinista hoitokeinona vielä, kannattaa kokeilla. Silloin harvakseltaan kun töissä oli migreenipotilaita heitä hoidettiin kofeiini-infuusiolla. Auttoikin melko useasti, syy tuntematon.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Migreeni

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

On migreeniä toisinaan, ei usein mutta kyllä ne muutamatkin kerrat vuodessa ovat tuntuneet ihan riittäviltä, kiitosta vaan..

Omille kohtauksilleni ominaisimpia oireita ovat hajuaistin herkistyminen, ääretön valo- ja ääniherkkyys, oksettaminen, toisen pään vatsaongelmat ja jokaisen pienenkin liikkeen sattuminen.

Pitkään riitti se, että poti moista vaivaa kerrasta kahteen kertaan per vuosi mutta iän myötä tuntuu tämäkin vaiva pahenevan harmikseni, viime vuonna kohtauksia oli jo 6 kpl ja jos tänä vuonna lisääntyvät edelleen niin on kai pakko harkita lääkäriin menoa saadakseen asianmukaiset lääkkeet, tavallisilla särkylääkkeillähän ei (ainakaan itselläni) ole mitään vaikutusta.

Laukaisijaksi olen ainakin epäillyt sopivaa stressin ja väsymyksen kombinaatiota ja muutaman kerran alkavia kuukautisia. Ja nyt kun joku mainitsi punaviinin ja tanniinin niin aloin miettiä, että mahtaako tuota myös löytyä kotiviineistä? Kun se mitä kerran koin juotuani kotiviiniä ei todellakaan voinut olla mitään tavallista krapulaa, ehkä siis tavanomaisen krapulan ja migreenikohtauksen yhdistelmä – ei hyvä ollenkaan, sen kerran jälkeen en ole erehtynyt.

Itselle tosiaan riittää vallan mainiosti nämä muutamat kerrat vuodessa tätä lajiaan. Veljeä käy joskus tosissaan sääliksi, hänellä kun on todettu sellainen erittäin harvinainen krooninen migreenisairaus (en muista tarkempaa nimeä ja en uskalla alkaa arvailemaan jotten puuta heinää päästelisi) ja erittäin pahanlaatuiset kohtaukset kuuluvat hänen elämäänsä viikoittain, välillä jopa päivittäin. Kotona ja töissä on oltava kohtauksia varten suoraan suoneen pistettävät lääkkeet ja happipullo.
Elukka kirjoitti:Myöhemmin tuli todettua, että alunperin masennuslääkkeeksi kehitetty Triptyl lopettaa kohtauksen varsin nopeasti ja tehokkaasti.
Erittäin mielenkiintoista! *aikoo kokeilla* Mulle on aikoinaan määräty ko. lääkettä yhdistelmänä toisen lääkkeen kanssa reumani hoitoon ja siihen se tehosi vain muutaman hetken verran, jonka jälkeen olen jättänyt syömättä. Lääkkeitä on varmaan kuitenkin vielä jemmassa, jos ei päiväys sitten ole jo mennyt umpeen nuista.
Lolita kirjoitti:Kuuluin aikanaan Migreeniyhdistykseen ja yhdistyksen lehdessä oli välillä aivan uskomattoman mielikuvituksellisia keinoja, joilla ihmiset saivat pidettyä kohtauksensa kurissa. Eräs tyttö kertoi heti kohtauksen tulon aavistaessaan sitovansa nailonsukan kiristyssiteeksi päänsä ympärille ja siten saavansa pidettyä kohtauksen kurissa.
Mitäpä sitä ei ihminen tekisi. Itse olen täsmään samaa "hoitomuotoa" käyttänyt selvitäkseni reumaattisista kivuistani ranteissa ja nilkoissa.. Sukkaa, idealsidettä tmv. vaan niin tiukalle ettei veri hetkeen kierrä ja sitten irti. Joskus auttaa, ei valitettavasti aina.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Vastaa Viestiin