Saako hississä puhua?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko hississä puhuminen ok?

Ei ole, perkele puhukoot muualla ja muille.
9
23%
Kyllä se on ok.
30
77%
 
Ääniä yhteensä: 39

Dumari

Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Eilisestä röökillemenotraditiosta poiki sentään jotain ajateltavaakin. Eli saako hississä puhua toisille ihmisille tai kännykkään?
ElanorRaven

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Totta kai, eihän hissi ole mikään kirkko! Hirveää seistä hississä kuolemanhiljaisuudessa. En tietenkään tuntemattomille alkaisi horisemaan, mutta en kyllä muuallakaan.
rontti24

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja rontti24 »

no ei tod.hississä pitää vain tuijottaa tyhmänä eteenpäin ja pierasta niin ettei oma ilme värähdä ja sit katsoa toista kuin se olisi rupsauttanut =P
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hississä pitää seistä hiljaa ja vältellä katsekontaktia muihin ihmisiin. Soveliasta on katsella missä kerroksessa mennään numeronäytöltä tai oven numeroista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Mulli75

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Ahtaassa hississä jossa on paljon ihmisiä on hyvä päästää äänetön pieru jos siellä on tylsää sakkia.
slam

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja slam »

lasketteluhississä porukka puhuu elämänsä tarinan aina minulle. En oikein edes ymmärrä, että miksi... itsekkin tietysti mölisen. yksi oikein tervehti tänään hississä. "minä olen simo" ehkä hieman yli meni vrt. minun puhumisiin tuollainen esittäytyminen... :lol: kaveri oli jostakin kauempaa tullut käymään sappeella sm-kisojen aikaan...
Patz

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Patz »

No totta munassa! Ja mitä intiimimpiä asioita, sitä parempi!
slam

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja slam »

Patz kirjoitti:No totta munassa! Ja mitä intiimimpiä asioita, sitä parempi!
voisi mennä hissin nurkkaan seisomaan selkä muihin päin ja puhuisi kaikkea pehmoista läppää. "runkkasin tos pari tuntia sitten, sory jos haisen" yms. :wink:
rontti24

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja rontti24 »

Patz kirjoitti:No totta munassa! Ja mitä intiimimpiä asioita, sitä parempi!
heh,mä ainakin kertosin mun vuonna nakki kärsimästä jalkasilsasta :shock:
Yönmustaritari

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Mulli75 kirjoitti:Ahtaassa hississä jossa on paljon ihmisiä on hyvä päästää äänetön pieru jos siellä on tylsää sakkia.
Äänekkäiden kohdalla pitää sitten vähän yskiä mutta ei kait sitä puhumiseksi lasketa.

Mutta siis kyllähänä se olisi soveliasta pitää turpansa kiinni, eikä vaivata ulkopuolisia paskaläpillään edes tuon muutaman kymmensekunttisten ajan kerrosvaihtojen välillä.
Mulli75

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Ulkomailla ihan sama vaikka puhuukin suomeksi kaverin kanssa. Kukaan ei tajua, paitsi joskus sattuu niitäkin lipsahduksia kun joku ymmärtää mitä puhut ja sitten naurattaa tai ei.
nypari

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Suomen luetuin tekstihän on hissin huolto-ohje. Hississä ei tietenkään saa puhua, koska suomalaisessa hississä on puheäänianturit, jotka puheen havaittuaan aukaisevat hissin pohjalevyn. Sillee isi mulle joskus sano. Mutta toisaalta mikään ei voita sitä galaksit räjäyttävää fiilistä minkä saan joka kerta, kun poistun ainoana täydestä hissistä jättäen viime hetkillä ripulipaskanhajuisen agentin muiden iloksi. Saavat sitten ihan rahassa pohtia kuka se oli :D
tonttu

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Saa puhua juu, mutta itse en välitä. Tietysti jos olen esim. kaverin kanssa kahdestaan hississä niin tottahan sitä silloin voi puhua ihan missä tahansa muuallakin. Täydessä hississä mielummin tuijottelen seiniä/kattoa/jotain ja olen hiljaa. Näin se vaan jostain syystä menee.
hebuli

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Rontti24, tuo ronttien rontti, on tullut takaisin merimatkoiltaan? Vai onko se koskaan täällä ollut alunperinkään?

Niin ja hississä ei saa puhua, piereskelykin on syytä suorittaa diskreetisti. Parasta hississä on ettei sieltä pääse nopeasti pakoon.
rontti24

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja rontti24 »

hebuli kirjoitti:Rontti24, tuo ronttien rontti, on tullut takaisin merimatkoiltaan? Vai onko se koskaan täällä ollut alunperinkään?
heh,tänään PIIIIITKÄN harkinnan jälkeen ajattelin kirjautua tänne,ihan vain teidän vanhojen city addictien kiusaksi
Elukka

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Hississä kuuluu seisoa vaivaantuneen näköisenä hiljaa ja tuijottaa seinää.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Hahaa! Mä oikoluin tän ensin niin, että "saako hississä puhua yksinään?" Tai siis käsitin. MITVIT? :)
Sanomattakin selvää, mikä mun vastaus olisi. Ja on.

Muutenki hauskin ketju, minkä oon tänään lukenu.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
isohaara

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Ei hississä höpötellä! Jos on suu kaliiberia maijavilkkumaa, niin silloin saa hissiin astuessaan lopettaa lauseensa, mutta ei siellä enää uutta tarinaa aleta iskemään.
Kulttuuriantropologian amatöörinä sanoisin meidän suomalaisten olevan niin masokistista kansaa, että itse aisassa nautimme tästä perinteisen tyylin hissikäyttäytymisestä. Muutenkin suomalaiset pitävät tietyn etäisyyden keskustelukumppaneihinsa, mutta hississä keskustellessa hieroutuisivat nenät eskimotyyliin, ja sehän ei passaa.

Sitten on vielä olemassa pituusrajoitukset kun aletaan tuijottamaan hississä seiniä. Yli n. 185 senttiset tuijottavat kattoa, alimittaiset kengänkärkiään. Haarukan keskivaiheen pituiset sekä etelänmaalaiseen tyyliin ylisosiaaliset henkilöt tuijottavat usein KONEEN logoa näppäintaulussa. Tämä on melkoisen riskialtista sillä peilin kautta saattaa syntyä vahingossa katsekontakti naapurin kanssa, kun katse lähtee harhailemaan esimerkiksi aivastusta pidätellessä.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja cardic »

hiljaa hississa. kuten muuallakin. vastataan ainoastaan puhuteltaessa.
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Kid

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Kid »

No tiätty saa. Joskus on jopa kiva ärsyttää ihmisiä puheenaiheillaan. Varsinkin puhelimessa, kun muut ei sitten kuule koko asiaa. Ihmiset on niin stanan takakireitä liian monessa asiassa..
Mua itteäni ärsyttää eniten se, että ei edes nyökätä ja sillain ees tervehditä.
bedlam

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Minua alkaa monasti naurattamaan sellaisessa peileillä vuoratussa hississä jos on ventovieraita kyydissä. En tiedä mistä se johtuu, mutta hissi saa minut huvittuneeksi.

Edit: ja kun hississä tulee monasti mieleen se, että mitä ihmettä koirat ja kissat ajattelevat kun hissin kautta mennään ulos. Rappukäytävästä kävellään sellaiseen koppiin seisomaan hetkeksi hiljaa ja sitten tullaan ulos. Onko järjettömämpää?
Viimeksi muokannut bedlam, 21.03.2006 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sannu

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Joo, mutta mun keskustelutaidot hississä jostain syystä aina tyehtyvät..

Yleisin on just tää Kisosen TM Rouvan kanssa hoidettu sääläppä.

- "On niin keväistä jo"
- "juu niin on ...pajunkissat puissa ja silleen"


Tai sitten haukutaan yhdessä rappujen siisteyttä tai muuta taloyhtiöön liittyvää. Mä en ainakaan muista puhuneeni mistään muista asioista hississä...(tuntemattomien kanssa)
Herra Manala

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Turpa kiinni hississä! Pilasitte jo kirjastot. Ei teidän tyhjänpäiväistä paskanjauhantaa jaksa kukaan kuunnella. Jos ei ole asiaa, älä avaa suutasi.
hebuli

Re: Saako hississä puhua?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Niinpä. Hissiin mennään kuuntelemaan musiikkia.
Vastaa Viestiin