Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Yleinen lätinä jä kitinä

Nettomaksaja vai nettosaaja?

Nettomaksaja
28
51%
Nettosaaja
19
35%
Taitaa mennä tasoihin
8
15%
 
Ääniä yhteensä: 55

isohaara

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Opiskelijana on kyllä pakostakin nettosaaja, ei auta edes kaksi duunipaikkaa (toinen tosin valtion laitos). Ja miksi ihmeessä edes haluan nettomaksajaksi, ei sitä nyt niin altruistinen ihminen voi olla. :?
Feiz

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Maksaja.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Opiskelijana olen ehdottomasti saaja, ja osa-aikatyökin on valtion laitoksessa, eli vahvasti saamapuolella ollaan ja hyvä niin :)
hermine

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä maksan vuodessa veroja (siis tulojen perusteella) ehkä jotain 200e. Oikeastaan sekä palkkani että opintotuki tulevat valtion kukkarosta, joten työnteollakin vain kulutan lisää yhteiskunnan varoja. Jos haluaisin olla hyvä kansalainen, makaisin vain kotona.

Mä en oikein tajua noita veronpalautussysteemeitä. Tähän mennessä mulla on aina ollut järjettömän korkea veroprosentti vuoden kokonaistuloihin nähden (vasta tänä keväänä tajusin että voin pyytää pienemmällä prosentilla olevan verokortin) ja silti olen saanut aina mätkyjä tai ehkä jotain 20e palautuksia. Saas nähdä miten nyt.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Aika fifty-sixty.
Kuitenki ku on tuo koulupaikka ja tänävuonna oon tuolla arvauskeskuksessaki välillä käyny ja kirjastopalvelujaki hyödyntäny.
Opintotukea kyllä takasinpäin Kelalle kokoajan makselen ja veroja menee useamman työnantajan kautta.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Leila

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Olen nettosaaja. Töissä valtiolla, erityislapsi päivähoidossa.
Avatar
Sponge Bob's pet snail G
Kitisijä
Viestit: 8
Liittynyt: 08.04.2006 11:47

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja Sponge Bob's pet snail G »

Saaja minäkin. Kaupunki maksaa hoitoalan pätkätyöläiselle palkan. Nyt kotihoidontuella kitkutan.
"Meow."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Pari vuotta vielä saamapuolella.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Maksaja ehdotomasti, jopa niin etta alkaa olla yhteiskunnan panostus koulutukseen kohta maksettu takaisin verojen muodossa (ei ehka ihan viela mutta kohtapuoliin).

Sattuuko kukaaan muistamaan mika on laskennallisesti yhteiskunnnan panostus e/hlo ajalla lapsuus+peruskoulu (ei siis jatko-opintoja tms)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Oletko yhteiskunnan nettomaksaja vai -saaja?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Saaja.
Vastaa Viestiin