Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Älygallup

Olen mielestäni keskimääräistä älykkäämpi
43
54%
Taidan olla aika keskiverto
28
35%
Olen mielestäni keskimääräistä tyhmempi
4
5%
Vaikea sanoa mitään kumpaankaan suuntaan
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 80

eps

Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja eps »

Oletko mielestäsi keskimääräistä älykkäämpi?

e.
Durasel

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Tavis. Tuskin sen alle vastauksia tulee kovinkaan montaa, veikkailen näin :D
RolloTomasi

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Keskimääräistä tyhmempi olen. Näkeehän sen.
slam

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja slam »

Jos sitä punnitaan yhteiskunnallisella tai matemaattisella menestyksellä, niin en ole viisas.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kymmenvuotiaana olin standardiälykkyyttä testatessa reippaasti ikäisteni keskitasoa älykkäämpi. Vaikka testi jännitti ja eka kertaa sellaisen näin. Mutta se ei niin merkkaa, koska se oli tietysti lasten testi. Ja keskiarvon vaatimuksia on hinattu ylöspäin kansan sivistystason noustessa.

Mutta se ei kyllä mitenkään näkynyt kouluarvosanoissa. Koulua inhosin ja oppimiskyky huono. Jotkut oppii tunneillakin, minä työläästi pänttäsin. Myöskään matikkapäätä minulla ei ole koskaan juuri ollut. Syvyyksiä tavoittelevaa hidasta pohdiskelua kyllä.

Toivoisin, että sama tasoero taviksiin olisi vieläkin. Mutten ole uskaltanut kokeilla testejä läpi. Kun Kityläistenkin keskimääräinen ÄO netin "uskottavissa" testeissä on jotain 175, niin häviölle saattaisin jäädä :D Se älykkäin alle 1% maailman väestöstä pesiytyy Cityyn ja Kityyn? Jumala varjele muita! :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Pehmovanukas

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

McJanne kirjoitti:Reippaasti.
Alle keskiarvon?
AarneAnkka

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tempauksiini lukeutuu niin henkeäsalpaavaa neroutta kuin käsittämätöntä typeryyttäkin, joten eiköhän keskiarvo heilu jossain vähän keskitason alapuolella.
Pehmovanukas

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Aarnen kanssa vähän samanlaisin miettein. Taaksepäin katsellessa löytyy ajanjaksoja, jolloin ainakin sosiaalinen äly on ollut huomattavan heikkoa, tilannetaju puuttunut kokonaan jne. Kognitiviinen kapasiteettini on erilaisten mittausten ja tulostenkin mukaan kuitenkin melko korkea, kokonaan eri asia on, ettei minulla ole kovinkaan suurta kunnianhimoa hyödyntää sitä kuin hetkittäin, koska olen perusluonteeltani patalaiska. Olen siis osa-aikaisesti älykäs.
Turbohaltija

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Vastaus on: Ahma!
Elukka

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Rajattomassa omahyväisyydessäni pallotin vaihtoehdon numero 1. :leuhka:
Herra Manala

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Miksei tuossa vaihto ehdossa saa vastata kaikkija nelijää.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kysy vaan kuinka paljon!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri.
Pehmovanukas

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Kimmen kirjoitti:Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri.
Paitsi diplomi-insinööri.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Think »

Minulla on varmaan ihan normaali/keskiverto älykkyystaso, mutta usein (etenkin töissä) tuntuu siltä, että osaan käyttää sitä kapasiteettiani paremmin lopputuloksin kuin monet keskivertoa älykkäämmät immeiset.
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tavallisen tollo tavis. Näillä on mentävä.
Bliss

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Olen jopa "älykkökerhon" testaama 8)
Läpäisin... :D
prosessi

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Armas ex-mieheni testautti joskus itsensä, tyylikkäät 156 pistettä. Normaalielämässä moinen ei näkynyt millään lailla, käsittämätöntä että avaruudellista hahmotusta mittaava testi sanoo noin miehestä, joka bensa-asemalla käytyään ei muista kummasta suunnasta tuli ja kumpaan oli menossa. Häneltä puuttui myös aika totaalisesti todellisuudentaju, mihin erommekin liittyi. Älytöntä moinen älykkyys.

Mensan lehteä joskus plarailin, järjestivät Kimbleiltoja jäsenilleen...
Starflare

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Bliss kirjoitti:Olen jopa "älykkökerhon" testaama 8)
Läpäisin... :D
Paljonko se raja nykyään on? Itse tein tuon testin myöskin, enkä pääse kimbleiltoihin osallistumaan 143 pisteelläni.
prosessi kirjoitti:Armas ex-mieheni testautti joskus itsensä, tyylikkäät 156 pistettä. Normaalielämässä moinen ei näkynyt millään lailla, käsittämätöntä että avaruudellista hahmotusta mittaava testi sanoo noin miehestä, joka bensa-asemalla käytyään ei muista kummasta suunnasta tuli ja kumpaan oli menossa. Häneltä puuttui myös aika totaalisesti todellisuudentaju, mihin erommekin liittyi. Älytöntä moinen älykkyys.

Mensan lehteä joskus plarailin, järjestivät Kimbleiltoja jäsenilleen...
Heh, minullekin tuli mieleen koulussa ollut tyyppi joka oli saanut jotain 170 pojoa. Käsittämätöntä oli se, että tämä "nero" oli täysi tampio, ja sosiaalisesti niin vamo että ihan heikkoa teki.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Starflare kirjoitti:Paljonko se raja nykyään on? Itse tein tuon testin myöskin, enkä pääse kimbleiltoihin osallistumaan 143 pisteelläni..
Mie olin viksumpi.. siis 10-vuotiaana :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Starflare

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Gattaca kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Paljonko se raja nykyään on? Itse tein tuon testin myöskin, enkä pääse kimbleiltoihin osallistumaan 143 pisteelläni..
Mie olin viksumpi.. siis 10-vuotiaana :D
Koulukiusaaja :D .
Nighthawk

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

En. Oon tyytyväinen tampio; sain muistaakseni joskus 120-130 pojoa. Henk. koht. tuollaiset eivät jaksa kiinnostaa, en pidä niitä minään todellisen älykkyyden indikaattoreina. Uskon että olisin tätä mieltä vaikka tulokseni olisi 190.

Moniin matemaattisesti lahjakkaisiin henkilöihin olen törmännyt, mutta ainoa testeissä todella hyvin pärjännyt henkilö, josta pidän ja jonka kanssa tulen äärettömän hyvin toimeen on (super)insinööri-broidini. Muuten, syystä tai toisesta nämä nerot tuppaavat kulkemaan eri aaltopituuksilla.
slam

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja slam »

en voi olla, koska joskus erehdyn
Edith

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Nighthawk kirjoitti:En. Oon tyytyväinen tampio; sain muistaakseni joskus 120-130 pojoa.
Mut eikö keskiverto ole 100 pistettä? Luulisin aika monenkin tai jopa lähes jokaisen kityläisen pääsevän siihen, siis siihen sataan.
Nighthawk

Re: Oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Edith kirjoitti:Mut eikö keskiverto ole 100 pistettä?
Saattaa ollakin. Mä vaan jotenkin muistelin sen olevan 120 pintaan. No oli miten oli, tiedän etten ole matemaattisesti lahjakas, ja pääosin ihan tyytyväinen siihen, vaikka joskus kyllä vi**ttaa. :)
Vastaa Viestiin