Kortti vai käteinen

Yleinen lätinä jä kitinä

Miten yleensä maksat ostoksesi?

Aina kortilla
13
21%
Yleensä kortilla, joskus käteisellä
29
47%
Fifti-sixti
7
11%
Yleensä käteisellä, joskus kortilla
7
11%
Aina käteisellä
6
10%
Tuulenpuiska / EVVK / en yleensä maksa ostoksiani
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 62

Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja aasi »

Taloussanomat uutisoi kuinka pankkikortti on ensimmäistä kertaa käteismaksamista suositumpaa. Mitä sinä käytät päivittäisissä maksutapahtumissa?

Itse en käytä enää käteistä juuri ollenkaan, pankkikortin automaattitunnuslukuakaan en muista enää yhden vaihtumisen jälkeen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Useimmiten kortilla, mutta pyrin pitämään vähän käteistäkin mukana. Joskus on niitä tilanteita, ettei kortti olekaan paras vaihtoehto.

Mieluusti käyttäisin enemmän käteistäkin, mutta se on alkanut tuntumaan vaivalloiselta; pitää mennä automaatille ja kaikkea... Kortti on helpompi. Ainoa mikä siinä vituttaa on sadan sivun tiliotteet, jotka koostuvat aina noista monta kertaa päivässä tapahtuvista parin euron ostoksista.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Starflare

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Käteinen on köyhien luottokortti.
Durasel

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Fifti-sixti!
tonttu

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Kortilla yleensä aina. Jos minulla on käteistä, en yleensä muista että sitä on ja maksan kortilla. Kortti on kätevä, olen laiska enkä jaksa lähteä etsimään automaattia.
ninnithequeen

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meidän perheessä vain ukolla on kortit, ja harvemmin sekään niitä käyttää. Vastasin aina käteisellä.
AarneAnkka

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kortilla maksan. Viime viikkojen aikana lompakossani ei ole ollut melkein lainkaan käteistä. Aikaisemmin pidin sitä "kaiken varalta" mutta eipä ole aikoihin tullut vastaan tilannetta jossa kortti ei olisi kelvannut.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Aina käteisellä.

Minulla on ollut Stockan tilikortti kun olin siellä töissä, ja se ajanjakso todensi kyvyttömyyteni elää kortti lompakossa (jota olin epäillyt jo tätä ennenkin). Vuoden kuluttua olin uskomattoman syvässä velkavankeudessa, osapuilleen toinen vuosi meni siitä ulos hankkiutumiseen, ja sen jälkeen leikkasin kortin kahtia. End of story.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mun mielestä muuten tuo En yleensä maksa ostoksiani -vastausvaihtoehto pitäisi olla erillään Tuulenpuiskasta. :D
Patz

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kortti. En edes muista milloin olisin rahaa nostanut. Käteistä sitten tulee lompakkoon jotain kummallisia reittejä enkä muista niitä sieltä käyttää...
EveryWoman kirjoitti:Aina käteisellä.
Pankkikortilla on aika vaikeaa joutua velkavankeuteen. Muiden korttien kohdalla allekirjoitan kyllä ja tunnustan samaan syssyyn kyvyttömyyteni...
Viimeksi muokannut Patz, 06.04.2006 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Kortilla.. Joskus harvoin käteisellä, hämäräpuuhien jälkeen.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Patz kirjoitti:Pankkikortilla on aika vaikeaa joutua velkavankeuteen.
Mutta tilanteeseen, jossa rahat on käytetty heti palkkapäivänä, joutunee heposti - ainakin jos on sellainen lahopää kuin minä.
Geetzu

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kortilla about kaikki. Käteistä kuitenkin löytyy taskuista lähes aina, käyn kai tarpeeksi mummolassa nykyään... Ravintoloissa, bussissa (silloin harvoin kun ilman vaunuja kuljen) ja lähikiskalla tulee sitten noita hiluja käyteltyä. Niin joo, olen ruvennut kauppareissuilla pelaamaan rahapelejä, jostain syystä onni suosinut nyt niissä. Taitaa hiluja satkulla olla keittiön hätäpurnukassa ja varmaan toisella satkulla auton hanskalokerossa. Kertyy kertyy, kortit käteviä!
Elukka

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kortilla menee. En edes muista kortin tunnuslukua :arrow: eipä paljon Ottomaatilla käydä. :oops:
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja ak »

Pankkikortilla aina kun mahdollista. Tästä kyselystä tulikin mieleen, että olisi pitänyt muistaa käydä automaatilla, koska käteistä on ihan hyvä olla varuksi kuitenkin messissä ainakin vähän.

Visa sensijaan on aika turhana ominaisuutena valtaosan ajasta. Eipä sitä oikeastaan tarvitse muuhun, kuin jos pitää jotain ulkomailta tilata.
bedlam

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Pankkikortilla makselen. Kolikoita kaivelen tosin taskusta silloin, kun esim. pelkän purkkapötkylän ostan. En kylläkään osta purkkaa.
aasi kirjoitti:Itse en käytä enää käteistä juuri ollenkaan, pankkikortin automaattitunnuslukuakaan en muista enää yhden vaihtumisen jälkeen.
Mutta joissakin paikoissahan tunnusluku täytyy muistaa maksaessakin. Esim VR ja jotkut huoltoasemat.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja aasi »

bedlam kirjoitti:
aasi kirjoitti:Itse en käytä enää käteistä juuri ollenkaan, pankkikortin automaattitunnuslukuakaan en muista enää yhden vaihtumisen jälkeen.
Mutta joissakin paikoissahan tunnusluku täytyy muistaa maksaessakin. Esim VR ja jotkut huoltoasemat.
Noissa tilanteissa joudun ottamaan puhelimen esiin ja "soittamaan".
Tasan ei mene muumit kanootissa.
swirl

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja swirl »

Kortilla olen maksellut, mutta nyt olen päättänyt siirtyä käteiseen pysyäkseni vähän kärryillä rahankäytössäni. Ei tule sellaisia tilanteita, että tili onkin yllättäen tyhjä. Luottokorteistakin on tarkoitus luopua. Toisen leikkelin jo kappaleiksi.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja cardic »

kateisella, en omista kortteja
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
bedlam

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja bedlam »

aasi kirjoitti:Noissa tilanteissa joudun ottamaan puhelimen esiin ja "soittamaan".
Niin no aivan. Itse joskus sekosin totaalisesti automaatilla, sekoitin kai tunnusluvun johonkin puhelinnumeroon ja ei auttanut kuin hakea uusi kortti. Siitä lähtien olen johonkin aina numeron kätkenyt. Tosin nytkin olen sen kätkenyt paikkaan, jota en muista enkä varmasti täten löytäisikään.
Edith

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mulla mitään maksukorttia ole.
nokkaelain

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Käytän käteistä yleensä silloin kun sitä on tarpeeksi mukana. En halua ylenmäärin säästellä ja jaksa tarkistaa kuitteja, joten jotenkin paranoidisti tuntuu, että tiedän paremmin, mitä olen maksanut, jos maksan käteisellä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä mielestäni vastasin jo, mutta ei vaan viestiä näy.

Fifty - Sixty ja Visalla loput. Näin kirjoitin siihen edelliseen viestiin.
hermine

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mulla on suuria vaikeuksia hahmottaa mitenkään rahasummia ja sitä kautta rahankäyttöäni, joten oon siirtynyt sellaiseen systeemiin että nostan joka perjantai tietyn summan rahaa ja sillä sitten eletään seuraavaan perjantaihin. Jos ne rahat loppuu, niin sit ei käydä kaupassa (tiistaista perjantaihin on kuitenkin huomattavasti lyhyempi aika elää ilman rahaa kuin kuun 2 vikaa viikkoa...) ja koko ajan näkee, paljonko sitä rahaa oikeasti on. En siis nykyään maksa juurikaan koskaan kortilla.
JakeBlues

Re: Kortti vai käteinen

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Lolita kirjoitti:Fifty - Sixty ja Visalla loput.
Juuri näin. Täsmennän kuitenkin, että kun pankkitilillä on rahaa, niin pankkikortti on sujuvin maksutapa (no jokunen hilu on hyvä pitää matkassa, jos ei muuten, niin parkkipirkkojen varalta). Mutta jos tilin saldo on vähän hakusessa, että voishan siellä vissiin jotain olla, niin pankkiautomaatin kautta mars (ja sormet ristiin, että jotain löytyy). No mutta jos nyt on päässyt käymään niin, että siellä ei jostain ihmeen ja kumman syystä ole sitä viime viikolla voitettua lottovoittoa jäljellä enää yhtään, niin onhan ne limusiinit jollain maksettava... No onneksi Visa maksaa. Fiksu jätkä. Ymmärtää hyvän päälle!!
Vastaa Viestiin