Miten vietät Pääsiäistä?

Yleinen lätinä jä kitinä
ninnithequeen

Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuinka Sinä vietät Pääsiäistä? Kasvatatko rairuohoa, maalaatko kananmunia, syötkö perinteisiä pääsiäisruokia, käytkö kirkossa?

Meillä jäi tänä vuonna rairuohot kasvattamatta, mikä nyt vähän harmittaa. Huomenna on tarkoitus sotkea kananmunia pensselillä tyttären kanssa, ja laittaa muutama pääsiäiskoriste esille. Lammaskeitto on meillä perinteinen pääsiäisherkku, ja pashaa olisi myös kiva tehdä. Mämmi on ihan ehdoton nounou.

Ja ihan kotosalla vietetään koko pyhät, mitä nyt ukko käy tienaamassa muutaman yövuoron.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kalenterivuodessani on kaksi juhlaa: itsenäisyyspäivä ja Tapionpäivä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

On kyllä jäänyt näin yksin asuvana ja pyhät aika tarkkaan pois kotoa viettävänä nuo kodin koristushommat todella vähälle, olipa sitten kyseessä pääsiäinen, joulu tai mikä juhla hyvänsä.

Kissoille kasvattelen ruohoa pitkin vuotta, enkä pääsiäisenäkään siihen ole tipuja ripotellut sekaan.

Jos olis lapsi /-a tai muuta väkeä kotona yhdessä aikaa viettämässä niin varmaan näkisin vaivaa enemmälti. Pääsiäismunien maalaus on mielestäni ollut ihan mukavaa puuhaa niilä parilla kerralla mitä olen moista kokeillut.

Tämän pääsiäisen vietän Levillä kavereiden kanssa hauskaa pitäen, torstaina lähdetään aamulla ani varhain ja takaisin tullaan joskus maanantaina.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Edith

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Hain tänään kirjastosta pienen pinon kiinnostavia levyjä. Kuuntelen niitä, nukun, käyn vanhempien luona, jossa paitsi syön ja seurustelen, ehkä pelaan jopa shakkiakin. Luen yhden typerän koulumonistepinon ja kirjoitan jonkin pienen kirjoitelman, josta luennoitsija painotti moneen kertaan, että sen on sisällettävä "ajatuksia" - mitähän muuten nekin on? Jos ja kun aikaa jää, nukun lisää.
Enthu

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

lepään,nukun,sättään,lankala vois käydä taidenäyttelyissä (sattuu olee auki)
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Pääsiäisruohot (ohraa) on kasvamassa ja muutamat noita-akat jos askartelis. Kääpiö saa meillä koriin sitten pääsiäisnamut.

Tänä pääsiäisenä reNpataan keittiö, teeman "kunniaksi" oranssi seinä :wink:
Viimeksi muokannut syttiK, 11.04.2006 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
RolloTomasi

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

opiskelen, pesen pyykkiä ja siivoan. nukun.
Noriyumi

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Menen pääsiäiseksi muille maille vierahille. Vien mukaani mignon-munia, mämmiä ja muuta suomalaista pääsiäiskivaa :)
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Pakerran ainakin kiukulla erääntyvien humanistiharrasteiden parissa, jotta voin pääsiäisen jälkeen viettää kauan kaivattua kevätlomaa. Kaukana täältä...
Don't Panic!
JakeBlues

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

En vietä. Ajattelin kuluttaa, nimittäin aikaa. Ohjelmistoon kuuluu runsain mitoin liikuntaa, minimaalisella budjetilla väsättyä ruokaa, halpaa punaviiniä, ainakin yksi salibandyfinaali paikan päällä katsoen, runsaasti musiikki, brittiläistä nilkoillepotkupalloa, NHL jägistä, elokuvia, lukemista, yhteydenpitoa läheisiin, viestintää eri välinein kavereiden kanssa, tulevaisuuden suunnittelua, veneen siistimistä, veneen myymistä... Sen sellaista... Ostakaa vene!
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Jo monta vuotta ollaan käyty kavereiden kanssa tahkolla, kuten nyt tänäkin vuonna. Ryhmä tosin on pienempi kuin ikinä ennen (vain 3 henk). Saunomista, pöydillä tanssimista/huojumista, afterskiitä 24h ja mäessäkin täytyy käydä kun paras baari on mäen päällä. :miitti: :pimp: :miitti:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Pääsiäinen? Häh?

Ai niin, ne pari helvatun tylsää ylimääräistä vapapäivää jolloin kaikki on kiinni eikä mitään tapahdu missään. Taidan nysvätä kotona tai korjata autoa jos talli on saatavilla.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Eipä sitä juuri mitenkään ole vietetty. Ne ruuat ja karkit ja suklaatkin on niin pahoja. Pienenä toki virvottiin niin perkeleesti. Ja äiti kylvi ruohoja ja tipuja ympäriinsä, mutta eipä kai sen kummempaa. Itse se kyllä tykkää mämmistä k e r m a n kanssa :yyööks: mutta muita pääsiäissafkoja tai -tapoja ei meillä kyllä ole vissiin harrastettu. Minen sitä sontaa syö, mulla tuli viisvuotiaana hirveen mämmin ahtamisen jälkeen yrjötauti ja tähän päivään mennessä ei oo mämmit inessä pysyny.

..niiin, siis nyt on kavereilla kotopuolessa pääsiäiskarkelot, jotka alkaa perjantaina klo 14, ja päättyy sunnuntaina, voi voi voi.. Varmaan ei kotona kerkee ees käydä kääntymässä saati nukkumassa ees välissä.
Durasel

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Taidanpa olla töissä perjantain, lauantain ja maanantain.
Patz

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Pe ja ma olen töissä, joten la ja su vietän todennäköisesti joko ihan kotosalla tai sitten vanhempieni luona, sillä haen isäpappani kentältä la-aamuna 7 maissa. Joka tapauksessa syön muutaman munan ja reippaasti lammasta! Ovessa on jo munakranssi ja ohra on vihertänyt pöydällä viikon. Huomenna vaihdan pääsiäispöytäliinan ja haen tukun pajunkissoja ja koivunoksia.
ninnithequeen

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Patz kirjoitti:Huomenna vaihdan pääsiäispöytäliinan ja haen tukun pajunkissoja ja koivunoksia.
Iih! Pajunkissat mä olinkin unohtanut, jep, niitä haetaan meille myös!
Nighthawk

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

JakeBlues kirjoitti:veneen myymistä... Sen sellaista... Ostakaa vene!
Haluaisiko kertoa lisää, vaikka yv:nä? Kaikki mahd. tiedot.

edit: Itse kysymykseen: Mitä teen pääsiäisenä? En tiedä, ihan sama. Sitä voisi vaikka erota kirkosta tmv.
hermine

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä yritän olla töissä niin paljon kun jaksan, että saisin seuraavalle viikolle edes vähän aikaa noille opiskelujutuillekin. Hävettää palauttaa aina kaikki ihan keskentekoisena, mut ajalla, jonka aivot vuorokaudessa pystyvät työskentelemään edes jotenkin tehokkaasti, on kuitenkin omat rajansa. Olis ollut kiva jotenkin juhlistaa pääsiäistä, mut nyt ei vaan voi. Ei ole rahaakaan mihinkään juhlavampaan ruokaan. On mulla sentään noita taimia tuossa, ne on vähän niinkuin raeruohoa. Vähäinen vapaa-aika menee varmasti aika sikeässä unessa, toivottavasti kuitenkin poikaystävän kainalossa. Sille pitäis tehdä kiitoskortti miten se jaksaa joustaa ihan uskomattomasti mun menemisteni mukaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mielelläni en viettäisi millään tavalla, olisin vaan kuin normaalina viikonloppuna, mutta kun nyt menen vanhempiani morjestamaan, luulen joutuvani "viettämään" jollain tapaa isän luona. Rasittavaa. Mä haluisin vaan olla rauhassa. Isän luona joutuu myös syömään aina kaikenlaista outoa, vaikka olen monta kertaa kertonut isän avonaiselle kuinka ruokarajoitteinen olen. Mun mielestä on suunnattoman raivostuttavaa ja halveksuttavaa yrittää väkisin kouluttaa kolmekymppistä vierasta syömään kuin jotain pientä lasta. Tahallaan nolostuttaa ja nöyryyttää minua, mukava ihminen.
Noriyumi

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

ninnithequeen kirjoitti:
Patz kirjoitti:Huomenna vaihdan pääsiäispöytäliinan ja haen tukun pajunkissoja ja koivunoksia.
Iih! Pajunkissat mä olinkin unohtanut, jep, niitä haetaan meille myös!
Kun olin lapsi, telkassa oli joku pääsiäispiirretty, jossa pajunkissoina oli kissanpentuja :h: oli söpöä! :)
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Ah, muutaman päivän lepohetki arjesta...

Torstaina töiden jälkeen nakataan kaverin kans tavarat autoon ja lähdetään ajamaan Helsingistä suuntana kaukainen lappi (muutaman ylimääräisen lenkin kera luultavasti).

Eli sellainen tyttöjen road-trip edessä, siitä tulee hauskaa! :cheer:

Sain vielä tiistain palkalliseksi vapaaksi, eli ehkä sitä saa selvittyä krapulastakin ja ajella sit takaisin. Eihän tuossa nyt tule ku reilu pari tuhatta kilometriä... :D
Be a good animal, true to your animal instincts.
Bliss

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Pääsiäistä vietetään meillä samalla tavalla kuin joulua, eli ei mitenkään. Ehkä harkitaan uusiks sitten kun tuo bambiino ymmärtää asian päälle jotakin, ensi vuonna tai jotain sinnepäin.
Pääsiäisen perinneruuat on ihan poikkeuksetta yök-yök, paitsi tietty ne Mignon-munat..........
Kid

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Aikasemmin kävin kerää koivunokisa ja ostin tulppaaneita ja laitoin samaan maljaan. Nyt en koivunoksia voi kotiin tuoda toisen asukin allergian takia. Tulppaanit ostan ja laitan nätit liinat pöydille. Rairuohoa en kasvata vaan laitan kissanruohon kasvamaan ja siihen hetkeks pari tipusta ja koristemunia. Syön suklaamunia.
Pitkänäperjantaina äitille syömään ja varmaan pääsiäsipäivänä miehen porukoille.
Siinäpä se. Ja nautin vapaapäivistä ilman stressiä. Kirkossa en käy kun en kuulu siihen.
swirl

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja swirl »

En vietä mitenkään erityisesti. Tuleva pitkä viikonloppu oli tarkoitus viettää landella ystävien luona, mutta homma peruuntui heidän lattiaremonttinsa vuoksi. Nyhjään siis miehen kanssa kotona, syödään ja juodaan hyvin, tavataan muutamia ystäviä ja nukutaan, ilman mitään pääsiäishörhötyksiä.
Geetzu

Re: Miten vietät Pääsiäistä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Muna(t) varmaan näyttelee pääosaa meidän päästäisessä. Hetki sitten varmistui, että suuntaamme maalle viideksi päiväksi, ehkä sinne raahataan kasa herkkuja, tosin kaikkea muuta kuin perinteistä pääsiäissapuskaa.

Viime sunnuntaina pikkuneiti harjoitteli virpomista, osasi noidaksi meikattuna ja puettuna (äiti osaa noitajutut oikein hyvin) heilutella vitsaa ja saimme naapureilta paljon värikkäitä suklaisia munia. Äiti syö ne maalla...

Perjantaina käyn kirkossa ja todnäk haudalla. Mummo oli ainoa ihminen, jonka vuoksi meidän suvussa pääsiäistä mitenkään vietettiin.
Vastaa Viestiin