Perkeleen rosvot!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Olinpa eilen uurastamassa klo 19-24 eräässä firmassa, joka sijaitsee rauhallisen oloisella seudulla keskellä asutusta - omakotitaloja, rivitaloja ja jokunen kerrostalo. Autolleni palatessa huomasin oven olevan puolihuolimattomasti kiinni paiskattuna raollaan ja sisäpuolella oli pengottu hansikaslokeron sisältö sekä heitelty auton irtaimistoa sinne sun tänne. En ainakaan huomannut minkään puuttuvan, muttei siellä kyllä ole juuri mitään varastamisen arvoistakaan. Taskulamppu oli ehkä kadonnut hansikaslokerosta, mutta se pitää vielä tarkistaa. Ilkivaltaakaan ei oltu ilmeisesti tehty.

Murtautumisen jälkiä en ainakaan huomannut, mutta osaavat rosvot kai pääsee autovanhuksen sisään jopa jälkiä jättämättä. Sekin olisi melkoinen yhteensattuma, että olisin vahingossa jättänyt ovet lukitsematta ja viiden tunnin sisään tulee varas penkomaan autoa. Ovien lukkiutumisen tarkastan yleensä neuroottisella varmuudella vähintään kerran lukitsemisen jälkeen.

Mitään suurempaa vahinkoa omaisuuteen kajoamisen lisäksi ei siis tapahtunut, mutta tottakai tuollainen suomeksi sanottuna vítuttaa. Onneksi oli tällä kertaa niin kiltti varas, ettei pistänyt ikkunaa säpäleiksi.

Onkos sinun autoosi murtauduttu, käsilaukku, lompakko tai jotain muuta viety?

Lisäys: Jep, taskulamppu oli viety hansikaslokerosta.
Viimeksi muokannut Hallusinaatio, 14.04.2006 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I want you to get excited about your life."
AarneAnkka

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Olen toistaiseksi onnistunut välttymään autooni murtautumiselta, vaikka olen parkkeerannut autoni joskus jopa Helsinkiin (!!!!!!). Ilmeisesti Twingo viestii ympäristölle että siellä ei varastettavaa ole? Tosin kyllä kaverin kolhuiseen Fiat Unoonkin on murtauduttu, joten eipä se kai auton arvosta riipu.

Sen sijaan polkupyöräni oli yritetty varastaa vuosia sitten (en omista sitä enää, nykyään on uusi). Lukko oli yritetty lyödä irti lekalla. Isku ei vaan irrottanut lukkoa, vaan väänsi takarenkaan haarukan mutkalle. Piti käydä pyöräliikkeessä suoristamassa se. Hämeenkadun Elisen (Turussa siis) myyjä oli kyllä nero korjaamaan pyöriä. Eipä sekään liike ole enää pystyssä.

Harvinaisen harvoin olen joutunut minkäänlaisten varkauksien uhriksi. Vaan Prosessilla taitaa olla aika mielenkiintoinen tarina, eiköhän hän lähiaikoina avautune täällä. :) (on tainnut kertoakin jo kyseisen tarinan jossain toisessa yhteydessä täällä)
ninnithequeen

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Faijan autoon murtauduttu rauhallisella rivitaloalueella lukemattomia kertoja. Autoradio hävisi kerran, sen jälkeen hän kantoi sen kotiin jättäessään auton. Silti ikkunat paskana useana yönä. Lopulta hän jätti rattiin valtavan lapun, jossa luki, että autoradio on sisällä, ei autossa. Urpoja.

Ja yhden onnettoman kerran hän jätti pikkuveljeni joululahjat autoonsa. Eiköhän ne oltu viety. Kalliimmat kelpasi, mutta osa lahjoista löytyi lähimetsästä avattuina ja dumpattuina. Surullista.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Hallusinaatio kirjoitti: Onneksi oli tällä kertaa niin kiltti varas, ettei pistänyt ikkunaa säpäleiksi.
Kerran aikaisemmin on ikkuna lyöty sisään. Tuolloinkaan varkaalle ei kelvannut mikään - ei edes kasettisoitin, vaikka sen etupaneelin olin juuri kyseiseksi yöksi unohtanut autoon.

Oli kesäaikaa, joten teippaamalla läpinäkyvä muovi ikkunan paikalle pystyi selviämään, kunnes sai hankittua uuden lasin. Autopurkaamolta löytyi onneksi juuri sopiva lasi, joten ei tarvinnut upouutta hankkia.
"I want you to get excited about your life."
prosessi

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kai tämäkin tarina täytyy kertoa, vaikka se on pitkä kirjoitettavaksi.

Kertaalleen töistä lähdettyäni huomasin, ettei etuovi ollut lukossa. Arvelin itse unohtaneeni sen auki, mutta penkille istuuduttuani huomasin sen olevan aivan liian takana. Lisäksi autoradio oli irti, mutta melkein paikoillaan kuitenkin. Hansikaslokeroakin oli pengottu. Olin tankannut samana aamuna, joten matkamittarin nollauksen jälkeen mittarissa olisi pitänyt olla 20 km vähemmän ajettuna. Kiltti varas oli siis palauttanut auton samaan paikkaan mistä oli sen varastanutkin. Rikosilmoitusta en viitsinyt tehdä, koska vahinko oli niin pieni.

Muutamaa viikkoa myöhemmin poliisista soitettiin. Olivat kuulemma löytäneet jossain kotietsinnässä kyseisen auton rekisteriotteen molemmat osat ja halusivat tietää, onko auto edelleen minun. Sanoin että oli ja etten ollut vaivautunut tekemään rikosilmoitusta koska en ollut huomannut mitään puuttuvan. Vasta tässä vaiheessa muistin, että varkauspäivän aamuna minulle oli tullut postia Akesta, eli rekisteriote molempine osineen. Koska kaikki muu posti oli ollut tallella, enkä ollut edes ehtinyt avata kirjettä, olin unohtanut koko jutun.

Siinä vaiheessa he käskivät minua tulemaan tekemään sen rikosilmoituksen. Poliisi oli harvinaisen tyytyväinen, kun mm. pystyin kertomaan täsmälleen luvattoman ajon kilometrimäärän. Lisäksi yhdeksi ylimääräiseksi rikosnimikkeeksi tuli viestintäsalaisuuden rikkominen, koska se Aken kuori oli ollut kiinni. Rosvo oli tehnyt kymmeniä eri rikoksia, joten onneksi ei mitään minun autoni avulla, enkä edes joutunut todistamaan.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja par-sky »

autooni on kerran murtauduttu. oli tosin niin vanha ja paska auto, ettei sitä voinut viedä. autossa oli kaiken maailman ihme roinaa, sinapista makuualustaan. kaikki muu oli tallella, paitsi madonnan c-kasetti oli viety. Mikään muu kasetti ei ollut kelvannut. niitä oli keko siellä pelkääjän jalkatilassa. :D
Me transmitte sursum, Caledoni!
hermine

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja hermine »

Multa on varastettu 2 polkupyörää. Toinen näistä oli haettu ihan kotipihasta, missä oli lukittuna. :evil:
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja cardic »

kerran vietiin tyhja 1½litran limupullo, oven sai silti viela lukkoon, mut piti menna apukuskin puolelta sisaan.
samalla parkkiksella murtauduttiin uudeestaan 5 paivaa myohemmin, ekana yona ku auto oli siin parkkiksel edellisen murron jalkeen. ei viety mitaan, mut lukko oli taysin paskana ja ovilistat revitty.
edelleen sama paikka viime kesana. mitaan ei viety, mut vaihteisto oli ottanu iskuu. vaihdekeppi oli runtattu n.10cm alemmas
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Hallusinaatio kirjoitti: Lisäys: Jep, taskulamppu oli viety hansikaslokerosta.
Voi änkeröinen! Se vei mun hanskatkin, jotka olin jättäny pelekääjän paikalle.
"I want you to get excited about your life."
Durasel

Re: Perkeleen rosvot!

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Pari vuotta sitten e-kadettiini murtauduttiin. Kyseessä oli vuoden 90 punainen paska kärry, jota olin jo vihannut siitä lähtien kun sen ekaa kertaa näin. Toki se sitten minulle annettiin kun vaari osti uudemman auton. Laitettiin veikan kanssa siihen 6x9":t hattuhyllylle ja viistoista tuumainen konttiin jauhamaan. Toki sen ruoskan jakohihna meni sitten poikki ennen vaihtoväliä ja sitten hinattiin kärry proidin duunin viereiselle parkkikselle venaamaan tuomiota.

No tietysti samana yönä narkit sitten rullasivat kärryn. Vahingot oli seuraavat:

-6x9":t ja hattuhylly lähti
-Vahvari ja kaiutin kotelolla lähti kanssa
-Kuskin ikkuna paskana

Mankan paneelin ja levyt olin ottanut talteen, joten mankkaakaan ei oltu edes yritetty pölliä. Tosissani silloin mietin josko polttaisin sen kiesin tai maalaisin siniseksi ja ajaisin mereen. Noh, venttiilit olivat suoria joten päätettiin veikan kanssa fixata kärry ja myydä puis koko paska. Vakuutuksestakin sain kohtuullisen korvauksen, joten ihan hajalla en ollut asian takia.
Vastaa Viestiin