painon katselu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

painon katselu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Olen kehittänyt uuden painon hallinta menetelmän. Nyt kun kaikki kauhuissaan tajuavat, että kesä sieltä tulla kolkuttaa, enää ei voi verhoutua toppatakkeihin ja villakalsareihin on minun aika tuoda tämä menetelmä hysterian keskelle. Painon katselu.

otetaan vaaka, mieluummin tarkka. sitten ruvetaan punnitsemaan itseään joka päivä ja piirretään siitä käppyrää. siitä on sitten hyvä seurata elämäänsä. Jos paino on liikkunut haluttuun suuntaan voi olla tyytyväinen varauksetta. Jos taas väärään suuntaan, niin todetaan "ei se 200g oo paljon, se on vaan vettä"

eli painoa ei pyritä muuttamaan, vaan nimenomaan sitä ainoastaan katsellaan ja hyväksytään muutos.

ei ehkä mallivartalo, mutta onpahan terve pää.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Pehmovanukas

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Miksi sitten edes tarkkailla painoa, jos on vain hyväksyttävä muutokset, menivät ne syteen tai saveen? Eikö silloin voisi mennä joka päivä vaan peilin eteen, vilkaista ja todeta että "edelleen näyttää pirun hyvältä!"

En mää vaan ymmärrä. Mut mä oonkin vaan mies joka ei ymmärrä kuin sähköparran ajo koneiden päälle.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

vaaka on tekninen laite, peili ei...siinä sulle sähköparranajokonetta. ei se peilikään ole huono, mutku ei mul oo.
Me transmitte sursum, Caledoni!
prosessi

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ravitsemusterapeutti muuten väitti joskus, että pelkkä painon tarkistaminen päivittäin aikaansaa laihtumista vaikkei millään kuurilla olisikaan, sama idea kuin ruokapäiväkirjoissakin. Itselläni se ei kyllä toimi, sillä painoni on omituisimmillaan vaihdellut viittä kiloa kahdessa vuorokaudessa, joten lähinnä tuntuu kuin vaaka arpoisi painoni...
Leila

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Leila »

Hei mä oon katsellut painoani jo vuosia! Välillä menee vähän ylöspäin ja välillä vähän alaspäin, ihan tosiaan nesteistä riippuu. Keskiarvo on pysynyt kutakuinkin samana. Eli tehokasta on!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

par-sky kirjoitti:vaaka on tekninen laite, peili ei...siinä sulle sähköparranajokonetta. ei se peilikään ole huono, mutku ei mul oo.
Heitin just kommentin galleriaasi. Älä ota herutteluna, kun et kumminkaan heruta ja sen hyvin tiedän. Kaunis olet kumminkin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
mustanikki

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Gattaca kirjoitti:
par-sky kirjoitti: mutku ei mul oo.
Heitin just kommentin galleriaasi. Älä ota herutteluna, kun et kumminkaan heruta ja sen hyvin tiedän. Kaunis olet kumminkin.
Voi luoja mitkä kommentit. Sulla kyllä miesparka viiraa ihan oikeasti.

Laita se puukuvasi galleriaan, niin voimme kehua sinun sian persettäkin rumempaa riivinrautanaamaasi ja ruosteista puliukkoryhtiäsi.

Nuo ovat juuri sellaisia asioita joita pidän miehessä komeana!
Geetzu

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustanikki kirjoitti:Laita se puukuvasi galleriaan, niin voimme kehua sinun sian persettäkin rumempaa riivinrautanaamaasi ja ruosteista puliukkoryhtiäsi.

Nuo ovat juuri sellaisia asioita joita pidän miehessä komeana!
:roll:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Nyt sama fiilis kuin Beaviksella ja Buttheadilla (oikeutettujen) moitteiden jälkeen: "Let´s go break something".

Ja mustanikki sais ilmoittaa oikean nikkinsä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Aito_Johanna

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

prosessi kirjoitti:Ravitsemusterapeutti muuten väitti joskus, että pelkkä painon tarkistaminen päivittäin aikaansaa laihtumista vaikkei millään kuurilla olisikaan, sama idea kuin ruokapäiväkirjoissakin.
Oho, aika yllättävä neuvo ammattilaiselta! Yleensä ( = alan nettisivujen, naisten- ja liikuntalehtien jutuissa yms) kun kehottavat heivaamaan vaa'an helvettiin tai ainakin katsomaan lukemaa korkeintaan kerran viikossa.
safi

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja safi »

par-sky kirjoitti:vaaka on tekninen laite
Juu on tosiaan ja varsinkin nykyään, kun se näyttää paljon muitakin juttuja painon lisäksi. Minulla on esim. vaaka, joka kykenee tekemään kehoanalyysin, kun sille astuu paljain jaloin. Siltä onnistuu kehon rasva ja nestepitoisuuden sekä tietysti lihasten osuuden näytäminen. Sanomattakin on selvää, että olen kehittänyt pienoisen pakkomielteen tätä härveliä kohtaan ja omaa kehittymistä tulee seurattua melkein päivittäin suurennuslasin kanssa... tosin ei kyllä laihdutusmielessä.
safi

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja safi »

Suvinen kirjoitti:
safi kirjoitti:Minulla on esim. vaaka, joka kykenee tekemään kehoanalyysin, kun sille astuu paljain jaloin. Siltä onnistuu kehon rasva ja nestepitoisuuden sekä tietysti lihasten osuuden näytäminen..
Tahtoo tuollaisen!!! Mistä niitä saa?! Mitä ne maksaa ja toimiiko ne oikeasti?
Me tehtiin aikoinaan isompi tilaus kuntosaliporukalla, mutta eiköhän niitä saa mistä tahansa isommasta marketista tai ainakin Instrun valikoimista luulisi löytyvän. Hinta tais olla n. 80e paikkeilla. Suosittelen lämpimästi!!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Clay »

Suvinen kirjoitti:
safi kirjoitti:Minulla on esim. vaaka, joka kykenee tekemään kehoanalyysin, kun sille astuu paljain jaloin. Siltä onnistuu kehon rasva ja nestepitoisuuden sekä tietysti lihasten osuuden näytäminen..
Tahtoo tuollaisen!!! Mistä niitä saa?! Mitä ne maksaa ja toimiiko ne oikeasti?
Toki toimii. Sen lisäksi ne parantaa AIDSin ja nälänhädän. Suosittelen lämpimästi!
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä katselen mun kilon käsipainoja ja toivon, että mun käsivarret kiinteytyy. Olen kyllä harkinnut vaa'an ostamista ja sitten vaan katselisin painoani.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja brona »

Hmh, mulle on toistaiseksi riittänyt noi kireimmät farkut. Jos niihin mahtuu, ihan kiva. Jos en, lakkaan syömästä spagettia, yms. yöllä. Ehkä.
...
hebuli

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja hebuli »

par-sky kirjoitti:vaaka on tekninen laite, peili ei...siinä sulle sähköparranajokonetta. ei se peilikään ole huono, mutku ei mul oo.
Vaaka menee rikki jos on liian painava. Peili menee rikki jos on liian ruma. Siinä niiden tärkein toiminnallinen ero.

Prosessi, kertoiko se ravitsemusterapeutti mitään siitä jos haluaa painonsa kasvavan, lisääkö päivittäinen vaa'alla käynti painoa? Vai tulisiko meidän lihottajien vältellä vaakaa? Entä kasvattaako peilin päivittäinen tarkkailu lihaksia, jos ei muuten jaksa aina käydä salilla? :wink: Entä huijaavatko levitoijat käydessään vaa'alla? Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia.

Superteknisistä vaaoista tuli mieleeni myös uutisissa ollut japanilainen WC-pytty, joka osasi analysoida ihmisen ulosteen ja kertoi löydöksensä ääneen. Kai se tekee huumetestitkin siinä samalla. Suosittelen. Mikään ei herätä aamulla paremmin kuin mukavia jutteleva WC-pytty. "Hyvä herra, kakkanne on tänään kovin löysää. Muistakaa pyyhkiä kunnolla."
Viimeksi muokannut hebuli, 19.04.2006 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

hebuli kirjoitti: Vai tulisiko meidän lihottajien vältellä vaakaa?
nope. äijä lihottaa itseään, mutta katselee vaakaa. vähän mennen tullen. yleensä vaatii mua tekemään sille voileivän ja tuomaan kaljan "kun on tuo paino niin heikoissa kantimissa ja oma liikkuminen vie kaloreita" :D
Me transmitte sursum, Caledoni!
prosessi

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

hebuli kirjoitti:Prosessi, kertoiko se ravitsemusterapeutti mitään siitä jos haluaa painonsa kasvavan, lisääkö päivittäinen vaa'alla käynti painoa? Vai tulisiko meidän lihottajien vältellä vaakaa? Entä kasvattaako peilin päivittäinen tarkkailu lihaksia, jos ei muuten jaksa aina käydä salilla? :wink: Entä huijaavatko levitoijat käydessään vaa'alla? Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia.
Jos tuo toimisi toisinpäin oikein, ei ole mitään syytä uskoa etteikö se toimisi myös noinpäin. Itse en kyllä menetelmästä ole hyötynyt mihinkään suuntaan, hullupillerit nostivat painoni kolmessa kuukaudessa yli 20 kiloa, ja samainen ravitsemusterapeutti mm. totesi että minun on turha kuvitella laihtuvani niin kauan kuin noita pillereitä syön. Kannustavaa suorastaan. Kumpikohan mahtaa olla terveydelle haitallisempaa, vaikea masennus vai jumalaton ylipaino?

Syksyllä markkinoille on kyllä tulossa ihan oikeasti toimiva laihdutuslääke, joka vaikuttaa kannabisreseptoreiden kautta ja sivuvaikutuksena kuulemma myös avittaa tupakoinnin lopettamisessa. Harmillista kyllä en koskaan ole tupakointia aloittanut, joten jää lääkkeen tehot testaamatta sen osalta.
ninnithequeen

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En omista vaakaa.
Kuukausi sitten vanhat lempifarkkuni eivät mahtuneet jalkaan. Tai mahtuivat, mutta nappia en saanut kiinni. Toissapäivänä sitten meni nappikin jo kiinni, halleluja. Tämä mittapuu on niinQ se paras minusta. Ja nyt jos vielä sen muutaman kilon sais pois ennen kesää...
Toisaalta, niin kauan kuin painan alle 60 kiloa, olen ihan tyytyväinen. Pitäähän sitä mammalla pehmustetta olla ;)
hermine

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja hermine »

Hei täähän vaikuttaa jännältä. Harmi vaan, että mulla tulisi aika tylsät kuviot kun täysikasvuisena paino on vaihdellut enintään paria kiloa. Sensijaan tekisi mieli alkaa mitata lämpö joka päivä samaan aikaan ja piirtää siitä sitten käyrä. Jos tuota jaksaisi tehdä tarpeeksi kauan, oppisi näkemään kuviosta ovulaation ja milloin menkat on tulossa ja alkaa käyttää (epä)varmoja päiviä ehkäisymenetelmänä kunhan tuo mies aikuistuisi yli vauvakammostaan.

Tänään tein semmosen puuhakirjan, johon voi laittaa joka (arki)päivä rasteja ruutuun, jos a) ei ole Kityillyt/muuten surffannut netissä töissä b) on syönyt väh. 2 lämmintä ateriaa ja c) on jumpannut. Voi nyt sit katsoa paljonko tulee rasteja toukokuun loppuun mennessä ja laskea itsekuripisteet. Jos alle puolet, niin lupaan etten enää ikinä nipota poikaystävälle siitä, ettei se pysty lopettamaan tupakointia tai siskolle siitä että se juo liikaa.
Bigmama

Re: painon katselu

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

par-sky kirjoitti:Olen kehittänyt uuden painon hallinta menetelmän. Nyt kun kaikki kauhuissaan tajuavat, että kesä sieltä tulla kolkuttaa, enää ei voi verhoutua toppatakkeihin ja villakalsareihin on minun aika tuoda tämä menetelmä hysterian keskelle. Painon katselu.

otetaan vaaka, mieluummin tarkka. sitten ruvetaan punnitsemaan itseään joka päivä ja piirretään siitä käppyrää. siitä on sitten hyvä seurata elämäänsä. Jos paino on liikkunut haluttuun suuntaan voi olla tyytyväinen varauksetta. Jos taas väärään suuntaan, niin todetaan "ei se 200g oo paljon, se on vaan vettä"

eli painoa ei pyritä muuttamaan, vaan nimenomaan sitä ainoastaan katsellaan ja hyväksytään muutos.

ei ehkä mallivartalo, mutta onpahan terve pää.
Mä en piirrä viivaa, mulla olen alasti peilin edessä ja hyllyttelen itseäni ja totean ääneen.. IHANA
Vastaa Viestiin