Säästä nyt!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Jokin aika sitten lehdissä väläyteltiin säätiedotusten kylkeen infoa huomisen säähän sopivasta pukeutumisesta. Vaikka talvi joka jumalan vuosi yllättääkin, niin onhan tuo nyt jo ehkä jo vähän yliampuvaa. Briteissä tämä käytäntö kyllä on lehtitietojen mukaan ollut hyvässä käytössä, mikä hämmästyttää entistä enemmän, sontikka ja sydvesteri toiminee 360 päivänä vuodessa.

Kaiken alkunahan tässä ovat Suomen nuoret, jotka eivät osaa pukeutua säiden mukaisesti. Veikkaisin kyllä, että suurin osa nuorista eivät edes tiedä mitä säätä on huomenna tulossa. Suurinta osaa tuskin edes kiinnostaa. Ne harvat jotka ikkunasta ulos kurkkivat, todennäköisesti vastaavat marraskuiseen loskapaskaharmauteen kiskomalla päälle kirkkaan kesäpaidan piristämään vittumaista säätä. Siitä sitten pirteänä ja aurinkoisena naama norsunvitulla sporapysäkille kiroilemaan kamala keliä.
Pehmovanukas

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

Käsi sydämellä jos oikein asiaa ajattelee, niin usein tyyliseikat menee kyllä säähän sopivuuden edelle kylmänä vuodenaikana. Eihän mulla ole edes yksiäkään toppahousuja.
Noriyumi

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Mun murkkuiässä kovikset eivät käyttäneet pipoa, ja sitten niiden korvia paleli. Nykyään sentäs hiphopparit ja muut lökäpöksyt voivat "huoleti" käyttää yläasteella pipoa eikä niiden katu-uskottavuus kärsi.

Mutta mitä muuten tulee suomalaisten pukeutumiseen; kyllä käytännöllisyys menee tyylin edellä. Loskassa astellaan kumpparit tai talvipopot jalassa - korkkarit odottavat kesää. Talvitakkina käytetään vaikka mitä toppa-asustetta kunhan vain on lämmin. Olen ehdottomasti käytännöllisyyden kannalla mitä tulee oikeanlaiseen pukeutumiseen koska oma palelemisrajani on espanjalaisten kanssa samaa luokkaa. Sitten valitetaan että suomalaiset eivät ole tyylikkäitä. Mutta sitten on tietty kauniita ja tyylikkäitä talvivaatteita, ja niihin voi sitten pukeutua sään vaatiessa! Ei tässä verojääkarhumaassa kannata kinoksissa astella missään italialaisissa kesäkorkkareissa tai käyttää kesähametta viiman puhaltaessa. Pohjolan tyyli ei ole eikä sen tarvitse olla samanlainen kuin Aurinkorannikolla
ElanorRaven

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Noriyumi kirjoitti:Loskassa astellaan kumpparit tai talvipopot jalassa - korkkarit odottavat kesää.
Huhhuh, tuosta tuli mieleeni sellainen venäläistyylinen leidi viime viikon räntäsateessa - tallusti Turun Kauppatorin poikki lyhyessä minarissa, pienessä turkistakissa ja sandaaleissa. Kunnon korollisissa remmisandaaleissa. Ja sitä räntää tuli ihan kiitettävästi.
Noriyumi

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

ElanorRaven kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:Loskassa astellaan kumpparit tai talvipopot jalassa - korkkarit odottavat kesää.
Huhhuh, tuosta tuli mieleeni sellainen venäläistyylinen leidi viime viikon räntäsateessa - tallusti Turun Kauppatorin poikki lyhyessä minarissa, pienessä turkistakissa ja sandaaleissa. Kunnon korollisissa remmisandaaleissa. Ja sitä räntää tuli ihan kiitettävästi.
Syyttäköön sitten itseään jos saa keuhkokuumeen.
hermine

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja hermine »

Ihanaa kun on jo näin vanha ettei kukaan enää kiusaa koulussa vaikka laittais kumpparit sateella jalkaan. Ja että voi vaan olla eikä tartte edustaa terveytensä uhalla jossain tappokorkkareissa ja vaatteissa joissa ei pysty kunnolla edes liikkumaan. Niillä tän talven kahdenkymmenen asteen pakkasillakin oli niin luksusta pakkautua koulumatkaksi toppahaalareihin (jotka tietysti jätti naulakkoon ja saattoi olla sisällä ihan vaan hameessa ja yksissä sukkahousuissa). Niitten sisällä on niin lämmin ja pehmoinen olo viimalta suojassa. Sama kunnon sadevaatteet räntäkelillä. Tosin en kyllä säätiedotuksia ikinä lue (paitsi jos olen lähdössä liftaamalla jonnekin), kyllä tuon vaatetuksen pystyy yleensä päättelemään ihan siitä, mitä ikkunasta näkyy.
killkill

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Teininä tuli kieltämättä juostua paljain päin pakkasessa eikä pitkiä kalsareita käytetty 30 asteen pakkasellakaan. Tänä keväänä tuntuu, että kuula jäätyy ilman pipoa, vaikka ulkona on -17C lämmintä. Käytännöllisyys ja lämpimyys on syrjäyttänyt muodikkuuden meikäläisen vaatekaapissa.
Geetzu

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

killkill kirjoitti: -17C lämmintä
Näyttää hassulta.

Miten teillä ei ole toppapukuja? Hullut! Miten voi tallustaa talvisessa metsässä kunnon hangessa ilman asianmukaisia varusteita? Hih, viime talvena istuskelin useampanakin päivänä pilkkihaalarissa tuossa Helsingin edustalla. Tuntien itseni tosi muodikkaaks ja fiksuks. Lämminkin oli. Keskustaan lähtiessä taas ei kannata pukeutua kovin paksusti jos viettää suurimman osan ajasta sisätiloissa (julkisissa välineissä, kaupoissa), toki minäkään en edes paukkupakkasilla ravintolaan toppiksissa lähde. Tuskinpa pääsisin sisäänkään...


Pehmovanukas kirjoitti:Käsi sydämellä jos oikein asiaa ajattelee, niin usein tyyliseikat menee kyllä säähän sopivuuden edelle kylmänä vuodenaikana...
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Gwyneira kirjoitti:[ toki minäkään en edes paukkupakkasilla ravintolaan toppiksissa lähde. Tuskinpa pääsisin sisäänkään...
pääsee! muistan joskus narikassa riisuneeni. takki, villapaita, toppahousut, talvikengät, kaulahuivi, pipo. toiset popot jalkaan ja sitten onkin ticotico :)
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

par-sky kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:[ toki minäkään en edes paukkupakkasilla ravintolaan toppiksissa lähde. Tuskinpa pääsisin sisäänkään...
pääsee! muistan joskus narikassa riisuneeni. takki, villapaita, toppahousut, talvikengät, kaulahuivi, pipo. toiset popot jalkaan ja sitten onkin ticotico :)
Riippuu ravintolasta :lol:
Noriyumi

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

hermine kirjoitti:kyllä tuon vaatetuksen pystyy yleensä päättelemään ihan siitä, mitä ikkunasta näkyy.
Ei ikkunanäkymään aina kannata luottaa. Valopää exäni sanoi katsovansa säätiedotuksen ikkunasta.

Tuli mieleen ala-asteen aika 7-vuotiaana kun aurinko porotti kuumana ja äitini oli pistänyt minulle kumpparit, sadetakin ja sateenvarjon mukaan. Koulupäivänä otti päähän kun muut hyppivät hyppynarua lenkkarit jalassa. Mutta sitten koulun jälkeen kun olin menossa koulusta iltapäiväkerhoon, taivas repesi ja Itämeri tipahti taivaalta alas isoin ryöppyinä. Luokkakaverini juoksi ohitseni likomärkänä. Minä pistin sadetakin päälle ja avasin sattarin. Kävelin siinä rauhassa sitten iltapäiväkerhoon ja pääsin perille kuivin jaloin :)

Tarinan opetus: katso ikkunasta ulos mutta kuuntele varmuuden vuoksi myös säätiedotus ;)
AarneAnkka

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

En säästä nyt. Tuhlasin €25 renkaiden vaihtoon.

Suokaa anteeksi puujalka. Oli ihan pakko.
PerttiMakimaa

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

AarneAnkka kirjoitti:En säästä nyt. Tuhlasin €25 renkaiden vaihtoon.

Suokaa anteeksi puujalka. Oli ihan pakko.
Tekee mieli kaaheesti aloittaa ketju "Haista nyt!" :)
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Think »

AarneAnkka kirjoitti:En säästä nyt. Tuhlasin €25 renkaiden vaihtoon.

Suokaa anteeksi puujalka. Oli ihan pakko.
Olisit vaihtanut itse, niin olisit säästä_nyt.
Ovela kuin orgasmi
Herra Manala

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Noriyumi kirjoitti:Mun murkkuiässä kovikset eivät käyttäneet pipoa, ja sitten niiden korvia paleli. Nykyään sentäs hiphopparit ja muut lökäpöksyt voivat "huoleti" käyttää yläasteella pipoa eikä niiden katu-uskottavuus kärsi.
Pyh. Nykyäänhän sen nimi on SISÄPIPO. Eli varsinkin kovilla pakkasilla se kuuluu ottaa pois päästä ulkona, ja laittaa päähän vasta sisälle mentäessä.

AarneAnkka kirjoitti:En säästä nyt. Tuhlasin €25 renkaiden vaihtoon.
Argh! Ole mies. Tuosta nimittäin saa oikein rutkasti kädettömyys- ja kykenemättömyyspisteitä, jos mies ei kykene itse vaihtamaan renkaita pahaiseen pikkuautoon.
hebuli

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Pidän farkkuja kesät talvet. Hoidan lämmönsäätelyn kasvattamalla itselleni talviturkin.
AarneAnkka

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Herra Manala kirjoitti:Argh! Ole mies. Tuosta nimittäin saa oikein rutkasti kädettömyys- ja kykenemättömyyspisteitä, jos mies ei kykene itse vaihtamaan renkaita pahaiseen pikkuautoon.
Ai jaa, mä luulin tienanneeni komeat bättrefolk-pojot kun teetin työn rasvaisilla alemman tuloluokan ihmisillä ja katsoin raadantaa myhäillen vierestä.

Tekosyy: Kesärenkaani ovat alu-vanteissa eikä mulla ole momenttiavainta.
Noriyumi

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Mulla ei ole ollut omaa autoa ja siksi ei ole tullut vaihdettua renkaita, saatika harjoiteltua. No sain sentäs pääsiäisenä hieman avustettua renkaiden vaihtoa. Kivaa oli vääntää kammesta ja auto nousi. Tuli vahva fiilis :)
Durasel

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Durasel »

AarneAnkka kirjoitti:Tekosyy: Kesärenkaani ovat alu-vanteissa eikä mulla ole momenttiavainta.
Veljeni koulun opettajaa lainaten; "se momentti löytyy kyynärpään ja olkapään välistä"
Tsaari

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Durasel kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Tekosyy: Kesärenkaani ovat alu-vanteissa eikä mulla ole momenttiavainta.
Veljeni koulun opettajaa lainaten; "se momentti löytyy kyynärpään ja olkapään välistä"
Tuota momenttiavainta olen käyttänyt aina, vaikka minulla onkin kevytmetallivanteet. Aina ne ovat paikoillaan pysyneet enkä ole niitä rikkikään onnistunut vääntämään.
hermine

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja hermine »

AarneAnkka kirjoitti: Ai jaa, mä luulin tienanneeni komeat bättrefolk-pojot kun teetin työn rasvaisilla alemman tuloluokan ihmisillä ja katsoin raadantaa myhäillen vierestä.
Jos kaikki tekis noin, ehkä se työttömyyskin joskus vähenisi... Myöskään ketään, joka ei jaksa siivota itse kotonaan, ei pitäisi tästä parjaamaan. Kysehän on pelkästä hyvänteosta.
Elukka

Re: Säästä nyt!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Durasel kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Tekosyy: Kesärenkaani ovat alu-vanteissa eikä mulla ole momenttiavainta.
Veljeni koulun opettajaa lainaten; "se momentti löytyy kyynärpään ja olkapään välistä"
Rusahduksesta ½ kierrosta taaksepäin? :P
Vastaa Viestiin