Kuinka usein ostat vaatteita?

Yleinen lätinä jä kitinä
ninnithequeen

Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

...ja kuinka paljon käytät niihin rahaa?
Mistä ostat vaatteesi? Oletko himoshoppailija vai raahaatko itsesi väkisin kauppaan kun vanhat retkut alkavat hajota päälle? Tursuaako vaatekaappisi turhista heräteostoksista? Teetkö kirppislöytöjä?
Geetzu

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Väitän inhoavani shoppailua! Mut jos on rahaa niin onhan se ihan kivaa puuhaa, joskus. Lähden kyllä yleensä kauppoihin vasta kun tarvetta, mielessä joku tietty mikä "pakko" saada. Ja sitten saattaa jokunen heräteostokin eksyä kotiin... Kirppiksillä en jaksa pörrätä ja kaupoissakin vain ei-ruuhka-aikaan. Hintoja en juuri katsele, lähes kaikki vaatteeni sellaisia, joihin ei nykyään tunnu kyllästyvän ja ovat jotkut käytössä vuosia. Kun nyt sain isomman vaatekomeronkin... :lääh:

Turhat heittelen kavereille / uffille melko helpostikin, nykyisin joku neuroottinen tarve pitää komero tiukassa stailissa ja tämä koskee niin omia kuin miehenkin releitä. Vauvan vaatteista taas ei oikein osaa luopua, ja niitä tulee liikaa ostettuakin, osa jo sentään ullakolla sivussa. :]

edit: Ei mitään tiettyä lempparikauppaa, lähes joka puljusta tuntuu löytyvän jotain, mistä pidän. Viimeksi revin H&M:ltä nipun bikineitä ja pari hametta.
Viimeksi muokannut Geetzu, 10.05.2006 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:...ja kuinka paljon käytät niihin rahaa?
Mistä ostat vaatteesi? Oletko himoshoppailija vai raahaatko itsesi väkisin kauppaan kun vanhat retkut alkavat hajota päälle? Tursuaako vaatekaappisi turhista heräteostoksista? Teetkö kirppislöytöjä?
Ei minkäänlaista havaintoa paljonko vaatteisiin menee rahaa. Luulisin, että aika keskiverrosti, jos jättää harrastuksiin liittyvät vaatteet pois laskuista. Viimeviikolla meni pelkästään vaelluskenkiin 250e :oops:

Käyn siis ostamassa sen mitä tarvitsen. En käy vain katselemassa ja shoppailemassa että mitäköhän kivoja vaatteita sitä löytäisin. Kun tarvitsen housut, menen kauppaan ja ostan ne, jos löydän sopivat. Jos en löydä juuri sellaisia kuin haluan, en osta sellaisia, jotka ehkä voisivat olla hyvät. Välillä voi mennä parikin kuukautta etten käy vaatekaupoissa lainkaan, jonain kuukautena sinne sitten saattaa kulua enemmänkin rahaa kun ostaa kerralla kaiken tarvittavan sukista kauluspaitoihin ja ties mihin.

Mielelläni kyllä pyörin vaatekaupoissa, jos ei ole kiire tai sellainen pakko, jossa huomiseksi tarvitaan joku tietynlainen vaaterääsy. Käyttämättömiä heräteostoksia ei oikeastaan löydy ja vähänkin huonot vaatteet menevät aika hätäisesti roskiin tai kierrätykseen. Itse en kirppareilta ole ostanut vaatteita...jaa no kerran yhden vaalean "Don Johnson" -puvun naamiaisia varten :roll: .
Ovela kuin orgasmi
Leila

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Minä olen sellaisen shoppailevan ja heräteostoksia tekevän naisen prototyyppi. Kyllä, kaappini pursuaa vaatteita. Kyllä, niitä on liikaa. Kyllä, ostan koko ajan lisää sekä normaalihinnalla että alennuksista. Ostan netistä, postimyynnistä, tavarataloista, prismoista sun muista sittarreista, putiikeista, you name it. Aina löytyy jokin hyvä tekosyy ostaa lisää vaatteita.
swirl

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja swirl »

En varsinaisesti tykkää shoppailusta, vaan koen sen ahdistavana. Etenkin, kun pitäisi löytää jotain tiettyä. Mulla on yleensä visio siitä, mitä haluan, eikä niitä retkuja, joista haaveilen, koskaan löydy. Mieluummin tilaisin vaatteet netistä ja välttäisin ostoshelvettejä. Ennen shoppailin lääkkeenä vitutukseen, nykyisin mua ei oikeastaan vituta koskaan (tai ainakaan sen jälkeen, kun pääsen töistä pois).

Vähän aikaa sitten päätin, että en enää ostele normaalihintaisia vaatteita, ainakaan jos ei ole ihan hälyyttävä tarve. Kirpputoreilta ja second hand shopeista saa jopa käyttämättömiä vaatteita puoli-ilmaiseksi. Viime viikolla ostin DKNY:n mekon viidellä eurolla. Mahdolliset alennusmyynnit myös sallin itselleni. Tänään saan uuden ompelukoneen, jota olisi tarkoitus opetella käyttämään, edes sen verran, että saisi korjailtua rikkinäisiä vaatteita tai tehtyä pieniä muutoksia.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

ninnithequeen kirjoitti:...ja kuinka paljon käytät niihin rahaa?
Mistä ostat vaatteesi? Oletko himoshoppailija vai raahaatko itsesi väkisin kauppaan kun vanhat retkut alkavat hajota päälle? Tursuaako vaatekaappisi turhista heräteostoksista? Teetkö kirppislöytöjä?
Kauppakeskuksissa on hauska kayda (raitis ilma, hyvaa kahvia ja joissakin paikoissa hyvaa ruokaa) saatan vietta siella pari kolmekin tuntia joka toinen viikonloppu kierrelen ja katsellen tavaroita eli siis shoppaillen. Joskus kuluu enemmankin aikaa mikali ei muuta keksi sille paivalle. Koskaan en varsinaisesti tee kauppalistaa vaan varastoin muistiin tarvitsemani tuotteet ja sitten kun kayn shoppailemassa niin mikali hyva tuote jota tarvitsen(!) tulee vastaan niiin mukaanhan se saattaa lahtea.

Rahaa kuluu varmaan riittavasti, en varsinaisesti pida kirjaa paljonko sita kuluu mihinkin tilin saldo kertoo voinko vapaasti kayttaa rahaa vai pitaako tarkemmin katsoa mita ostaa. Pidan tililla aika vakiosumman rahaa joista maksan kaikki kulut ja jos jaa kuun lopussa yli niin siirran sitten toiselle tilille. Pitaisi varmaan harrastaa parempaa budjetointia jos tosissaan haluaisi saastaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Käyn shoppaamassa todella harvoin - alusvaatteita ja sukkia hieman useammin, kun löydän Suomesta, mitä haluan. Muilta osin tyydynkin sitten vähään, mutta vastaavasti käytän niihin melko hirveitä määriä rahaa - tosin yritän mahdollisuuuksien mukaan käydä alennusmyynneissä, Pariisissa, koska siellä kaikki kaupat aloittavat alensa samana päivänä, mikä helpottaa ostosuoritusta. Laiskanpulskeuteen taipuvaisena käyn oikeastaan vain kolmessa tai neljässä kaupassa Rue St Honorélla ja Avenue Montaignella. Mieliliikkeeni on nousukasmaisesti Gucci, mutta 50 prosentin alennuksella heidän vaatteensa alkavat olla järkevän hintaisia, eikä laadussa ole ikinä mitään huomauttamista (hetkinen, kerran kyllä oli, mutta asia korjattiin); lisäksi heidän leikkauksensa sopivat minulle hyvin, kun olen aika laihanlainen. Varsinkin Guccin kengät ovat sikamageita ja vieläpä todella kestäviä. Suosittelen.
Durasel

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Joskus ostan montakin kertaa kuukaudessa vaatteita muun shoppailun ohella ja joskus saattaa mennä parikin kuukautta etten osta mitään. 100-400e saattaa mennä. Harrastan myös täsmäshoppailua, jos vaikka farkut on vähissä...

edit: prkl, olkoon.
Bliss

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ostan vaatteita a i n a kun on vähänkin mahdollista. Tunnustan. Ostopaikalla tai merkillä ei ole niin väliä, pääasia että väri sopii mun skaalaan, ja että vaate on muutenkin "oman" näköinen. Paljon on 'merkillisiä' vaatteita, mutta paljon myös cittarituotteita.
Ehdottomasti kallein (ja varmaan vähiten käytetty) vaate on Kenzo-merkkiset ruskeat nahkahousut. Esprit-nimisiä vaatteita löytyy vinot pinot, ja parissa paremmassa rievussa lukee jossain kauluksen käänteessä D&G.

Kirppikselle lähti kevätsiivouksen yhteydessä kahdeksan ( 8 ) jätesäkillistä vaatteita. Saan taas ostaa lisää :roll:
Ebola

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Ihan liikaa (?????) kuulemma :twisted:
Kerran - pari kertaa kuussa tilailen hiukan isomman satsin vaatteita jostakin. Merkillä ei niinkään väliä, kunhan tykkään ja hinta kohdillaan.
Olen myös laukku hullu ja niitä tulee aika monta kuukaudessa "pahimmillaan" ostettua, kuulemma niitäkin on jo liikaa (????) MIEHET! :h:
ninnithequeen

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Harvemmin tulee osteltua vaatteita itselle. Ihan jo rahankin takia, kaapit eivät pursua heräteostoksia, vaan peruskäyttövaatetta. Omistan esim. vain kolmet farkut. Muksulle sen sijaan tulee ostettua kaikkea, ja pakkokin se on, tuo pentele kun kasvaa kauhealla vauhdilla. Totesin tuossa vaatehuonetta siivotessani, että en taida tarvita kesäksi ollenkaan uusia vaatteita. Hameita on, kesäpaitoja on. Samoin syksyllä: sain juuri duunikaverilta kassillisen villapaitoja ja kenkiä.

Himoshoppaaja toki olisin, jos rahaa olisi enemmän. Sitä kun menee tärkeämpiin juttuihin, varsinkin kun mulla on vaatteita. Alusvaatteita ja sukkia nyt joutuu ostelemaan useammin.
Ja miehelle ostan myös vaatteita, koska se itse ostaa itselleen yleensä ihan kamalia rättejä...

Kirppiksiltä löydän joskus jonkun kivan vaatteen, viimeksi lähes uuden kevättakin.
ElanorRaven

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Bliss kirjoitti:Kirppikselle lähti kevätsiivouksen yhteydessä kahdeksan ( 8 ) jätesäkillistä vaatteita. Saan taas ostaa lisää :roll:
???
Omat vaatteeni mahtuvat jo suunnilleen yhteen jätesäkkiin :D
Todella harvoin ostan vaatteita, ehkä 2-4 kertaa vuodessa! Syynä lähinnä se, että harvoin löytyy mitään silmää miellyttävää, ja jos löytyy, niin ei ole rahaa. Toiseksi vihaan kaupoissa kiertelyä ja varsinkin vaatteiden sovitusta.
Kid

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Aika harvoin lähen ostoksille ostamaan. Yleensä vaan kiertelen ja turhaudun jo puolessa tunnissa. Ja lähen kotiin.
Ostan vaatteita ehkä kerran pari kuussa ja yleensä jotain toppia tai farkkua. Mulla on pari kauppaa mistä löydän tarpeeks pitkälahkeisia farkkuja ja henkan&maukan perustopit kelpaa mulle mainiosti. Alelaarit tulee aina pengottua.

Ostan yleensä oikeestaan vaan postimyyntien kautta. Saan rauhassa sovitella eikä tartte heti maksaa. Ja mä vihaan hikisiä, pieniä sovituskoppeja.
Rahaa menee kuussa ehkä 0-60e
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En oikein osaa sanoa. Ilmeisesti omistan paljon vaatteita, mutta päällepantavaa on vähän. Ostelen kausiluontoisesti reilusti vaatteita, mutta jatkuvasti on haku päällä ale-vaatteiden suhteen. Aika harvoin ostankin normaalihintaisia vaatteita, törkeän kalliilta tuntuvat nykyään ja kaupat ovat pullollaan rumia vaatteita. Jos kirpparilta löytyy jotain sopivaa, se on pakko ostaa, tämä on nyrkkisääntö. Pitäisi vaan käydä useammin kirppiksellä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
hermine

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja hermine »

swirl kirjoitti:En varsinaisesti tykkää shoppailusta, vaan koen sen ahdistavana. Etenkin, kun pitäisi löytää jotain tiettyä.
Ihan sama täällä. Ja koska en halua maksaa sellaisesta mikä ei ole just niinkuin tahtoisin, käytän pikkusiskon vanhoja vaatteita ja jotain parin euron kirppislöytöjä. Jotka ovat melkein vielä kauempana siitä unelmatyylistä, kuin ne kaupasta löytyvät vaatteet.

Muutenkin mua häiritsee ajatus, että jollain olisi ihan samanlainen vaate kuin mulla. Tai että joku katsoisi "aijaa, tuokin on käynyt Seppälässä tämän sesongin aikana". Sitäpaitsi käytetyt vaatteet on mukavan pehmeitä.

Se on ihan kauheaa, kun on pakko mennä jonnekin missä pitää olla siistit vaatteet eikä samaa juhlamekkoa kuulemma saa käyttää samojen ihmisten nähden enää viidettä kertaa peräjälkeen. Kaupoissa ei ees valmisteta mun kokoisille vaatteita joten jos löydänkin jotain muuten siedettävää joka ei vie perikatoon, niin ainakin se sit roikkuu joka kohdasta ja puristaa jostain ja ainakin on liian lyhyt. Oikeastaan kaikki mun vaatteet joista en pidä on tuollaisia paniikkilöydöksiä jotka on ollut pakko ostaa.
Kid

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Kid »

hermine kirjoitti: eikä samaa juhlamekkoa kuulemma saa käyttää samojen ihmisten nähden enää viidettä kertaa peräjälkeen.
Eikai tosta enää nykypäivänä tartte välittää? Siinä tapauksessa mä olen rikkonut sääntöä jo monta kertaa.
tonttu

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Kuluneen vuoden aikana olen ostanut joka kuukausi jotain. Mietin tuossa juuri, että siivoan vaatekaappiani ja laitan menemään kierrätykseen sellaiset joita en enää käytä.
Teen välillä heräteostoksia vaatteiden suhteen, vaikken mitään varsinaisesti tarvitsisikaan niin jos jokin näyttää kivalle eikä maksa mansikoita niin ostan pois.
Ns. merkkivaatteita ei tule liiemmin osteltua, mulle kelpaa henkkamaukan paidat ja farkutkin.
En minäkään tykkää shoppailla ruuhkassa ja alennusmyyntejä vältän pari ensimmäistä päivää.
Muutoin kyllä ihan pidän shoppailusta.
Enthu

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

nykyisin ihan liian usein,pitäisi alkaa käyttämäänkin niitä vaatteita.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

En oo mikkää himoshoppailija. En tod. Paniikkikohtauksen saa helpomminki ku menemällä Stokkan hulluille päiville, tai Stokkalle ylipäätään. Tommoset isot putiikit on muutenki kauhistus.

Jos tarviin jotain, ni tiedän kans mitä. Koluan ekat kolme kauppaa läpi ja jos ei löydy, luovutan ja tulen siihen tulokseen, että en sitte ihan oikeasti tarvitsekaan haluamaani. Mutta, jos todella jotain tarvitsen, ni hinta ei saa olla este, vaikka ne halvimmat tuotteet yleensä matkaani otanki.
Kyllä mä silti varmaan kerran kuussa about jotain vaatetta kaappiini ostan. Viimeks viikko sitte ostin tämmösen iha kivan paian, joka makso alennuksessa sen seittemän euroo.
Kammo ja inhotus varsinaista shoppailua kohtaan tuli joskus ylä-asteella ku silloinen ns. bestis oli oikeesti himoshoppailija ja sen kanssa saatto mennä aikuisten oikeesti monta, monta tuntia, vaikka koko päivä vaatekaupasta toiseen ja siinä sitte kattelet ku toinen sovittaa ja sovittaa erilaisia rättejä ja vielä haluaa niistä kuulla jotain mielipiteitä. Tuskallista. Tämän vuoksi en yleensä ikinä pyydä ketään kanssani vaatekauppaan.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
bedlam

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ehkä kerran vuodessa ostan jotain todella halpaa. Pyrin ostamaan mahdollisimman paljon kerrallaan, vaatekaupat ahdistavat. Tavallisesti menen sanomaan myyjälle, että 'toiset tällaiset' ja osoitan housujani. Jos mallia ei ole enää saatavilla, saan paniikkikohtauksen.
Herra Manala

Re: Kuinka usein ostat vaatteita?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

2-3 kertaa vuodessa. Käytän rahaa sen verran kun tarvitsee.
Vastaa Viestiin