Hautaus

Yleinen lätinä jä kitinä

Kiinnostaa?

Haluan tulla haudatuksi maan alle kompostoituvaan n. 900€ hintaiseen groteskinnäköiseen arkkuun, jossa matoja tuottava mätä ja loisiva lihani voi rauhassa elää.
2
6%
Kehoani sekä elämääni kunnioittavana ihmisenä haluan tuhkani haudattavan siististi kauniissa uurnassa.
29
94%
 
Ääniä yhteensä: 31

Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Sanoisin, ettei mielellaan elavana.

Mieluummin mereen kokonaisena. Tuhkaaminenhan voi tehda kipeaa!
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Elukka kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Hoo! tämä tuli nyt aivan puskista. Jos olet tuota mieltä, niin miten suhtaudut hautakivienkaateluun? (josta minuakin on monesti epäilty :roll: ). Onko se kaiken sen haloon ja huomion arvoista?
No tyhmää sekin minusta on. :roll:
Lapsellista huomiohakuisuutta.
Sitä se on minustakin, tylsistyneet pennut hakevat huomiota. Olin näköjään postannut vähän huolimattomasti, kun en ollut kysellyt ollenkaan, mintä tuumaat siitä haloosta, mikä siitä kaatelusta syntyy.
Elukka

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sudenhenki kirjoitti:Olin näköjään postannut vähän huolimattomasti, kun en ollut kysellyt ollenkaan, mintä tuumaat siitä haloosta, mikä siitä kaatelusta syntyy.
Öh, no kai se on vähän ylimitoitettua. Ymmärrän tietysti, että omaisia harmittaa kun joku tuntematon "häpäisee" henkilökohtaisesti tärkeän paikan, mutta en kumminkaan usko haudan asukkaan siitä enää pahastuvan.
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Elukka kirjoitti: Öh, no kai se on vähän ylimitoitettua. Ymmärrän tietysti, että omaisia harmittaa kun joku tuntematon "häpäisee" henkilökohtaisesti tärkeän paikan, mutta en kumminkaan usko haudan asukkaan siitä enää pahastuvan.
Hämmästytät minua suuresti mielipiteelläsi, jessöör. Minusta tuo kivien kaatelusta riehuminen on sitä "kuolleiden palvontaa" puhtaimmillaan, ja suoraan sanottuna se huvittaa minua suuresti.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Sudenhenki kirjoitti: Hämmästytät minua suuresti mielipiteelläsi, jessöör. Minusta tuo kivien kaatelusta riehuminen on sitä "kuolleiden palvontaa" puhtaimmillaan, ja suoraan sanottuna se huvittaa minua suuresti.
Kyse on nimenomaan haudassa makaavan henkilön häpäisemisestä.
Jos mie näkisin jonkun liimanhaistelijan pökkimässä jonkun miun rakkaan sukulaisen hautakiveä nurin - jonne mahdollisesti olen juuri käynyt laittamassa vaikka kukkasen - saattaisi vitutusmittari kyllä nousta nollasta sataan aika nopeasti.
Hauta on paikka jonne ihmiset jotka kunnioittivat haudassa ollutta henkilöä voivat kerääntyä osoittamaan kunnioitustaan. Tai rakkauttaan, mikä tunne nyt sitten milloinkin on kyseessä.
Se on toisten ihmisten tunteiden, uskomusten ja tapojen kunnioittamisesta - vaikka ei niistä itse piittaisikaan.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Mylwin kirjoitti: Kyse on nimenomaan haudassa makaavan henkilön häpäisemisestä.
Jos mie näkisin jonkun liimanhaistelijan pökkimässä jonkun miun rakkaan sukulaisen hautakiveä nurin - jonne mahdollisesti olen juuri käynyt laittamassa vaikka kukkasen - saattaisi vitutusmittari kyllä nousta nollasta sataan aika nopeasti.
Hauta on paikka jonne ihmiset jotka kunnioittivat haudassa ollutta henkilöä voivat kerääntyä osoittamaan kunnioitustaan. Tai rakkauttaan, mikä tunne nyt sitten milloinkin on kyseessä.
Se on toisten ihmisten tunteiden, uskomusten ja tapojen kunnioittamisesta - vaikka ei niistä itse piittaisikaan.
:D Suurin osa ihmisistä ajattelee näin, ja minusta se on minusta juuri tuota kuolleiden palvontaa. Minä en henkilökohtaisesti piittaa paskaakaan mitä ne liimanhaistelijat puuhaavat siellä hautausmailla, sillä en osaa mitenkään päin kokea, että jonkun kiven kaataminen häpäisisi kuolleen henkilön tai hänen muistonsa.

Viimeinen lauseesi on kyllä täyttä jautaa :komp: .
Durasel

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Viikko sitten oli mummulin hautajaiset. Tänään sitten lähdimme Tammisaareen mummun ja vaarin mökille viemään tuhkia. Mökillä sitten laskimme kotilahteen mummun tuhkat ja laitoimme myös kukat samalle paikalle (ankkurilla, joten ne pysyvät hetkisen siinä). Uurnan poltimme sitten rannalla pienehköllä tulella.

Luulen aika varmasti että mummu näin oli halunnutkin ja mielestäni tuo oli kaunista, koska mummi ja vaari niin tykkäsivät mökkeilystä&siitä mökistä.
tuubelo

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja tuubelo »

Meinasin vastata jotain, mutta kaikki hauskat jutut on jo sanottu. Vaihtoehdoista puuttuu paskannus. Olen näin aikaisin hereillä, koska harrastimme hurrrjaa krapulaseksiä aamutuimaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Clay »

Lolita kirjoitti:
killkill kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Toi kuulostaa kyllä enemmän kolumbialaisten liikemiesten bisneslounaalta..
Tästä tulikin mieleeni, tiedättekö mikä on kolumbialainen kravatti? (Ebola saattaa jo tietää kirjamausta päätellen)

Viilletään kurkku auki reilulla vedolla tuosta leuan alta ja vedetään kieli sieltä viillon kautta roikkumaan tuohon kaulalle.
¤ Cypress Hill - Cuban necktie ¤

Topicciin, haluan tuhkatuksi ja ruiskutetuksi jonkun peräsuoleen. Parempi olisi, kun ruumista ei vaan kukaan koskaan löytäisi. Jos jotain kiinnostais, niin sais arvuutella olenko hengissä vai en - mikä olisikaan parempi tapa kunnioittaa kuollutta? Ja jos ketään ei kiinnostais.. mitä väliä?
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Ann »

Sudenhenki kirjoitti:Minä en henkilökohtaisesti piittaa paskaakaan mitä ne liimanhaistelijat puuhaavat siellä hautausmailla, sillä en osaa mitenkään päin kokea, että jonkun kiven kaataminen häpäisisi kuolleen henkilön tai hänen muistonsa.
Jos joku heittää kiven sun ikkunaan, niin vituttaako? Jos siihen vitutukseen vielä lisätään muistutus kipeästä asiasta, niin ei muakaan joo yhtään pane haitaten.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Ann kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Minä en henkilökohtaisesti piittaa paskaakaan mitä ne liimanhaistelijat puuhaavat siellä hautausmailla, sillä en osaa mitenkään päin kokea, että jonkun kiven kaataminen häpäisisi kuolleen henkilön tai hänen muistonsa.
Jos joku heittää kiven sun ikkunaan, niin vituttaako? Jos siihen vitutukseen vielä lisätään muistutus kipeästä asiasta, niin ei muakaan joo yhtään pane haitaten.
Pointtisi menee ohi, mutta jos tahdot desekroida faijani haudan niin anna palaa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Sudenhenki kirjoitti:Pointtisi menee ohi, mutta jos tahdot desekroida faijani haudan niin anna palaa.
Hautakivet eivät ole ilmaisia. Itse asiassa ne ovat helvetin kalliita.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Mylwin kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Pointtisi menee ohi, mutta jos tahdot desekroida faijani haudan niin anna palaa.
Hautakivet eivät ole ilmaisia. Itse asiassa ne ovat helvetin kalliita.
Meneekö hautakivi paskaksi jos sellaisen kaataa? Miksei ne vaan voi vaikka halia niitä?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Sudenhenki kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Pointtisi menee ohi, mutta jos tahdot desekroida faijani haudan niin anna palaa.
Hautakivet eivät ole ilmaisia. Itse asiassa ne ovat helvetin kalliita.
Meneekö hautakivi paskaksi jos sellaisen kaataa? Miksei ne vaan voi vaikka halia niitä?
Ei välttämättä, mutta usein meneekin. Ainakin niistä kuvista päätellen, joita lehdissä on ollut. Sen ylösnostaminenkaan ei ole aivan helppoa.
Yhtä kaikki se on jonkun toisen ihmisen omaisuuden turmelemista, vaikka ei tunnepuolta ottaisi huomioon.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Ann »

Sudenhenki kirjoitti: Pointtisi menee ohi, mutta jos tahdot desekroida faijani haudan niin anna palaa.
Mikäli olet joskus kuollutta isääsi ikävöinyt, olet varmaan kykenevä samaistumaan ihmiseen, jossa kuolleesta muistuttavat asiat herättävät surullisia tuntemuksia. Tässä valossa, kaadettu hautakivi/kitketyt istutukset aiheuttavat, pelkän vitutuksen lisäksi, mielipahaa kuolleen omaiselle, kun joku menee jotain hänelle tärkeää tuhrimaan.

Joo, ehkä tässä ketjussa tosiaan pitäisi ottaa skabaa siitä keneltä on kuollut eniten läheisiä, jotta päästään päättämään siitä kenellä on oikeus jees..juudastella sillä, miten kuolleiden palvonta on niin out.

Mun lempparikalat on kaikki vedetty alas vessanpöntöstä, joten ihan samalla vaivalla teidät kaikki voidaan pestata nekrofiilien kesäleirille uimaopeiksi. Ettehän te sitä enää kuolemanne jälkeen ole todistamassa?

Ja niin, vaikka isäsi ei selkeästi ole pistänyt älynlahjojaan kiertoon eläessään, niin skippaan silti ton deseesekrutonin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Ann kirjoitti:Mikäli olet joskus kuollutta isääsi ikävöinyt, olet varmaan kykenevä samaistumaan ihmiseen jossa kuolleesta muistuttavat asiat herättävät surullisia tuntemuksia. Tässä valossa kaadettu hautakivi/kitketyt istutukset aiheuttavat, pelkän vitutuksen lisäksi, mielipahaa kuolleen omaiselle, kun joku menee jotain hänelle tärkeää tuhrimaan.
Joka päivä, ja kyllä pystyn, vaikka minuun kyseinen asia ei vaikuttaisikaan mitenkään.
Ann kirjoitti:Joo, ehkä tässä ketjussa tosiaan pitäisi ottaa skabaa siitä keneltä on kuollut eniten läheisiä, jotta päästään päättämään siitä kenellä on oikeus jees..juudastella sillä, miten kuolleiden palvonta on niin out.
Olen ilmeisesti ilmaissut itseäni taas huonosti tässä(kin) ketjussa, vai mistä tämä hyökkäys nyt tuli?
Ann kirjoitti:Mun lempparikalat on kaikki vedetty alas vessanpöntöstä, joten ihan samalla vaivalla teidät kaikki voidaan pestata nekrofiilien kesäleirille uimaopeiksi. Ettehän te sitä enää kuolemanne jälkeen ole todistamassa?
Herttaisen yhdentekevää minulle.
Ann kirjoitti:Ja niin, vaikka isäsi ei selkeästi ole pistänyt älynlahjojaan kiertoon eläessään, niin skippaan silti ton deseesekrutonin.
Toivottovasti tuli parempi mieli.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Ann »

Sudenhenki kirjoitti: Joka päivä, ja kyllä pystyn, vaikka minuun kyseinen asia ei vaikuttaisikaan mitenkään.
Mutta olet silti kykeneväinen samaistumaan sellaisiin ihmisiin joihin se ehkä hiukkasen vaikuttaa? <-Tätä tässä nyt on hiukkasen peräänkuuluteltu. (Ja kas, tähän sä jo myöntävästi vastasitkin.)

Ensin yllytät kaatamaan isukkisi kiveä ja nyt piiloudut sen taakse.. Yritä tässä nyt sitten päätellä kuka on nasu ja ketä saa lyödä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Ann kirjoitti: Ensin yllytät kaatamaan isukkisi kiveä ja nyt piiloudut sen taakse.. Yritä tässä nyt sitten päätellä kuka on nasu ja ketä saa lyödä.
En yllyttänyt, vaan tarkoitukseni oli tuoda ilmi etten nakkaa paskaakaan jos siellä joku käy melttoamassa. Hauta on hauta, joillekin ihmisille se voi olla tärkeä paikka, mutta minulle se ei ole, voin muistella isääni missä ikinä tahdonkin.
HellBell

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

En osaa sanoa.

Voisin kannattaa sitäkin, että hautapaikan päälle suoraan istutettaisiin vaikka kirsikkapuu, siinä kukkisi muisto omalla tavallaan myöskin. Kirsikat ovat myös aina olleet intohimoni.
Toisaalta jonkun intiaanisananlaskun mukaan "se joka on ajatuksissasi, ei kuole koskaan" ; muistamisen idea on jo muistamisessa itsessään.

Tuhkausideassa en pidä siitä mielikuvasta, että ruumis poltetaan jossain uunissa ja jäsenet siellä sitten sätkyvät. Jos polttamisen voisi tehdä jossain muualla kuin laitosmaisessa krematorion uunissa, tyyliin Meksikon tulivuoren kupeessa jonkin riemukkaan lähtöloitsun merkeissä niin ehkä sitten. Tuhkat heitettäisiin tulivuoreen, jonka jälkeen olisi sitten juhlat joihin osallistuisi kuumana henkäyksenä.

.. Pitäisi olla Satua.. :)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Ann »

HellBell kirjoitti: ruumis poltetaan jossain uunissa ja jäsenet siellä sitten sätkyvät.
Hupaisaa! Jalat ja kädet visputtelee menemään. Elokuvahistorian ahdistavimpia kohtauksiin lukeutuu se, jossa james pontinen meinataan krematoroida elävältä. Toisaalta, eipä ne elävältä hautaamisetkaan mitään sulokuvia ole.
Rotan aivot valtasivat pääni.
segma

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja segma »

Erästä läskiä lainatakseni: "Dumpatkoot vaikka leikkipuiston hiekkalaatikkoon. Onpahan skideillä ihmettelemistä."

Itse asiassa voisin tehdä elinluovutustestamentin. Tai vaihtoehtoisesti testamenttaisin ruumiini lääketieteelle. Tai molemmat, mikäli yhdistelmä on mahdollinen (ja miksei olisi?). Tai vaihtoehtoisesti tuhkaus. Ihan sama oikeastaan. Tällä hetkellä mun jälkeen ei ole jäämässä kamalasti ihmisiä, jotka minua muistelisivat - olettaen tietenkin että elän (yli)pitkän elämän sinne kahdeksankympin tienoolle - joten en osaa edes heidän tunteitaan ajatella.

Ps. Tykkään -Superior-:n kirjoitustyylistä. En tiedä miksi. Ehkä se on tuo sivistyssanapaljous.
HellBell

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ann kirjoitti: .. Elokuvahistorian ahdistavimpia kohtauksiin lukeutuu se, jossa james pontinen meinataan krematoroida elävältä. Toisaalta, eipä ne elävältä hautaamisetkaan mitään sulokuvia ole.
Totta, noi on kyllä aika kauhukuvia vaikken ko. Bond-pätkää olekaan nähnyt, mutta kuitenkin. Kirjassa "Jäljettömiin" oli myös tod. ahdistava vastaavan kaltainen juttu (en rohkene kertoa tarkemmin jos joskus luet, etten paljasta) joka oli läntätty vielä rakkaustarinan yhteyteen. Näin painajaista sen jäljiltä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

HellBell kirjoitti:(en rohkene kertoa tarkemmin jos joskus luet, etten paljasta)
Kerro vaan, Annalle noilla paljastusjutuilla ei ole mitään merkitystä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
HellBell

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti:
HellBell kirjoitti:(en rohkene kertoa tarkemmin jos joskus luet, etten paljasta)
Kerro vaan, Annalle noilla paljastusjutuilla ei ole mitään merkitystä.
Mutta sitten joku muu tulee jostain kulman takaa ja sanoo ettei olisi pitänyt stripata sen kirjan kanssa. Sitten olen ihan alushoususillani!
Iik-asia.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

HellBell kirjoitti:Mutta sitten joku muu tulee jostain kulman takaa ja sanoo ettei olisi pitänyt stripata sen kirjan kanssa. Sitten olen ihan alushoususillani!
Iik-asia.
Jos se on tarpeeksi iso kirja niin voit mennä sen alle piiloon!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin