Hautaus

Yleinen lätinä jä kitinä

Kiinnostaa?

Haluan tulla haudatuksi maan alle kompostoituvaan n. 900€ hintaiseen groteskinnäköiseen arkkuun, jossa matoja tuottava mätä ja loisiva lihani voi rauhassa elää.
2
6%
Kehoani sekä elämääni kunnioittavana ihmisenä haluan tuhkani haudattavan siististi kauniissa uurnassa.
29
94%
 
Ääniä yhteensä: 31

Sudenhenki

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ninnithequeen kirjoitti:Mä luin olisko se ny ollu City-lehdestä vallan mielenkiintoisen artikkelin kuolemasta. Siinä mm. kerrottiin yksityiskohtaisesti, mitä ruumiinavauksessa tapahtuu. Mä näin painajaisia siitä. Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Uusimmassako? Minua rupesi kiinnostamaan.
killkill

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja killkill »

ninnithequeen kirjoitti:Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Toi kuulostaa kyllä enemmän kolumbialaisten liikemiesten bisneslounaalta..
ninnithequeen

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sudenhenki kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mä luin olisko se ny ollu City-lehdestä vallan mielenkiintoisen artikkelin kuolemasta. Siinä mm. kerrottiin yksityiskohtaisesti, mitä ruumiinavauksessa tapahtuu. Mä näin painajaisia siitä. Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Uusimmassako? Minua rupesi kiinnostamaan.
Eiku se tais olla sitä edellinen.
Pengon tänään duunissa lehtihyllyn läpi, josko sen sieltä vielä löytäisin.
ElanorRaven

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

ninnithequeen kirjoitti:Mä luin olisko se ny ollu City-lehdestä vallan mielenkiintoisen artikkelin kuolemasta. Siinä mm. kerrottiin yksityiskohtaisesti, mitä ruumiinavauksessa tapahtuu. Mä näin painajaisia siitä. Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Juu, luin tuon myös. Ihastuttavaa. Sen seurauksena haluan entistä vahvemmin, että minut poltetaan poroksi!

Offtopikkina - Mylwinin uusi avatar saa yökköreaktioita aikaan.
Mulli75

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Lolita kirjoitti:Tuhkaksi vaan kaikki mitä on jäljellä ja tuhkat voi sirotella johonkin. Ei mitään hautaa eikä hautajaisia.
No ei tuhkaa voi jättää tuulenkaan levitettäväksi tai sirotella mihin sattuu.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030457
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja nexie »

ElanorRaven kirjoitti: Juu, luin tuon myös. Ihastuttavaa. Sen seurauksena haluan entistä vahvemmin, että minut poltetaan poroksi!
Niin siis. Ruumiinavausta kuolinsyyn selvittämiseksi tuskin voit välttää hautaustapaa koskevilla toiveilla, jos henki on lähtenyt epäselvällä tavalla. Ever so sorry :wink:
Don't Panic!
huima

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja huima »

nexie kirjoitti:Niin siis. Ruumiinavausta kuolinsyyn selvittämiseksi tuskin voit välttää hautaustapaa koskevilla toiveilla, jos henki on lähtenyt epäselvällä tavalla. Ever so sorry :wink:
Daah! Kylläpä sitä ollaan niin valtionhallintoa.

Insinööri näkee tässäkin monia ratkaisuja, joilla omat toiveet voi toteuttaa ilman että byrokraatit pääsevät väliin sotkemaan hyvän ajopuuteorian. Yleisesti ottaen täytynee vain pitää huolta siitä, että tekee sitten sen kuoleman sellaisess aympäristössä ja sellaisessa seurassa - että toimenpiteet voidaan suorittaa välittömästi, kulkematta lähtöruudun kautta.

Sen sijaan veroja ei pääse karkuun tuollakaan tavalla.
ninnithequeen

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nexie kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti: Juu, luin tuon myös. Ihastuttavaa. Sen seurauksena haluan entistä vahvemmin, että minut poltetaan poroksi!
Niin siis. Ruumiinavausta kuolinsyyn selvittämiseksi tuskin voit välttää hautaustapaa koskevilla toiveilla, jos henki on lähtenyt epäselvällä tavalla.
Mulle jäi semmonen kuva, että se ruumiinavaus tehdään ihan kaikille? Ja aina samalla tavalla, aloittavat kielestä ja siitä alaspäin revitään kaikki pois. Lopuksi tunkevat elimet mahaan, käsittääkseni kielet ja kikkelit myös, järjestyksellä ei kuulemma ole niin väliä. Ai kauheeta.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja nexie »

huima kirjoitti:
nexie kirjoitti:Niin siis. Ruumiinavausta kuolinsyyn selvittämiseksi tuskin voit välttää hautaustapaa koskevilla toiveilla, jos henki on lähtenyt epäselvällä tavalla. Ever so sorry :wink:
Yleisesti ottaen täytynee vain pitää huolta siitä, että tekee sitten sen kuoleman sellaisess aympäristössä ja sellaisessa seurassa - että toimenpiteet voidaan suorittaa välittömästi, kulkematta lähtöruudun kautta.
D'ah. Insinöörimäisesti luotat siis ns. naapuriapuun ja siihen, että luotettava seurasi kuuliaisesti sytyttää ruumiisi soihtuna palamaan sen sijaan, että se esim. ottaa siitä kuvia hilpeyttä tai hirvitystä herättävissä asennoissa erilaisten välineiden tahi eläinten kera elävöitettynä ja lähettää ne sitten johonkin roskalehteen julkaistavaksi?
Don't Panic!
Mulli75

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Pitäisiköhän alkaa katsella kansalaisopiston kurssitarjontaa jos siellä olisi vielä arkuntekoon mahdollisuus. Sitten siitä tulisi oman mielensä mukainen. Hienoja kaiverruksia unohtamatta kaikki omin käsin tehtynä. Jos mieli muuttuu tuhkauksen puolelle niin jääpähän arkku seuraavalle.
huima

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja huima »

nexie kirjoitti:D'ah. Insinöörimäisesti luotat siis ns. naapuriapuun
Naisten tippaleipäaivot suoltavat nyt oudon yksisuuntaisia ajatuksia. Tietenkään en luota mihinkään naapurinapuun - olenhan jo oppinut että ihan kunnollisillakin ihmisillä voi olla naapurina joko Lilo tai Nexie.
nexie kirjoitti: siihen, että luotettava seurasi kuuliaisesti sytyttää ruumiisi soihtuna palamaan sen sijaan, että se esim. ottaa siitä kuvia hilpeyttä tai hirvitystä herättävissä asennoissa erilaisten välineiden tahi eläinten kera elävöitettynä ja lähettää ne sitten johonkin roskalehteen julkaistavaksi?
Sensijaan uskon oikeiden insentiivien rakentamiseen ja peliteoriamaisesti ihmisten ohjaamiseen oikeiden valintojen tekemiseen sekä itsensä että muiden kannalta.

Mafiatyyppisesti eri osapuolet eivät tietäisi ketä eri osapuolet tilanteessa ovat - ja vastaavasti onko vielä joku osapuoli varmistamassa sen, että juuri sinä suoriudut tehtävästä. Palkintona suoriutumisesta on sopiva rahallinen palkkio, rankaisuna muuttuminen itse soihduksi.

Toki kaiken järjestäminen vaatii enemmän energiaa ja innovatiivisuutta kuin juristeilla on.
ElanorRaven

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

nexie kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti: Juu, luin tuon myös. Ihastuttavaa. Sen seurauksena haluan entistä vahvemmin, että minut poltetaan poroksi!
Niin siis. Ruumiinavausta kuolinsyyn selvittämiseksi tuskin voit välttää hautaustapaa koskevilla toiveilla, jos henki on lähtenyt epäselvällä tavalla. Ever so sorry :wink:
Lainasin Ninniä vähän harhaanjohtavasti - ei se ruumiinavausmenetelmä minua niinkään hirvittänyt, mutta se kuvaus siitä, miten ruumis pikkuhiljaa mätänee hautauksen jälkeen. Eipä se minua siinä vaiheessa edes satuttaisi, mutta ajatus kaikista niistä maan alla mätänevistä ruumiista ei ole kovin herkullinen. Ukki-parka, seitsemän vuotta jo kuolleena...
huima

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja huima »

ElanorRaven kirjoitti:Eipä se minua siinä vaiheessa edes satuttaisi, mutta ajatus kaikista niistä maan alla mätänevistä ruumiista ei ole kovin herkullinen. Ukki-parka, seitsemän vuotta jo kuolleena...
Kuva

I know, I know.

Menen nurkkaan häpeämään.
ElanorRaven

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

huima kirjoitti:I know, I know.

Menen nurkkaan häpeämään.
Hih, olen joskus lukenut tuon sarjiksen :D
huima

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja huima »

ElanorRaven kirjoitti:Hih, olen joskus lukenut tuon sarjiksen :D
Eli et säkään ole sitten tääääysin paha :h: :h:
Geetzu

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mummoni halusi hautaan yhtenä palana (no niin yhtenä kuin se leikkelyn jälkeen mahdollista), olikin pitkään ainoa hauta millä kävin. Ja ei, en pitänyt typeränä siellä käyntejä, en vaikka mukana oli joskus kukkasia tai joku pieni hölmö pahvinpalanen vielä hölmömmillä sanoilla. Mummi ennen kuolemaansa toivoikin, että noin vielä tulisi tapahtumaan. Uskovainen mummi, jep.

Itse olen aina ajatellut, että tuhkaus ja tosi liikuttavin vähäisin seremonioin tuhkat mereen. Vaan enpäs tiedä. Vauvamme tuhkattiin, mutta halusimme silti pysyvän paikan niille. Konkreettinen tila, johon palata silloin kun siltä tuntuu. Ei meri käynyt mielessäkään. Ja kun niitä typeriä kortinpalasia (ja viimeksi valkovuokkokimppu) sinne haudalle vie, ei olo tunnu typerältä. En nyt väitä, että kovin fiksultakaan mutta hautausmaasta on tullut Tärkeä.

edit: En ajattele loukkaavani kuolleita muistellessani heitä ja halutessani pitää jotain vielä itselläni. Kelailen, että sielut ovat jo aikoja sitten lennelleet pois, kukaan ei maan alla kidu.
Viimeksi muokannut Geetzu, 13.05.2006 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

ElanorRaven kirjoitti:Offtopikkina - Mylwinin uusi avatar saa yökköreaktioita aikaan.
Ihmisruumis kauneimmillaan - au naturel. <3 <3
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mylwin kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Offtopikkina - Mylwinin uusi avatar saa yökköreaktioita aikaan.
Ihmisruumis kauneimmillaan - au naturel. <3 <3
Ihan söpö peppu sulla on.
ElanorRaven

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

huima kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Hih, olen joskus lukenut tuon sarjiksen :D
Eli et säkään ole sitten tääääysin paha :h: :h:
Noissa on sitä oikeaa huumoria minun makuuni!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulli75 kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Tuhkaksi vaan kaikki mitä on jäljellä ja tuhkat voi sirotella johonkin. Ei mitään hautaa eikä hautajaisia.
No ei tuhkaa voi jättää tuulenkaan levitettäväksi tai sirotella mihin sattuu.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030457
Tarkennan vielä, minulla ei ole tällä hetkellä toivetta tuhkani sijoituspaikan suhteen. Mielellään tuhka sirotellaan johonkin, ei haudata.

Eikä tuo laki kiellä tuhkan sirottelemista, siinä puhuttiin vain paikan ilmoittamisesta.
slam

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja slam »

McJanne kirjoitti:Sen räjähdyksen jälkeen olen varmasti sublimoitunut sen verran täydellisesti että ei maksa vaivaa pohtia tälläisiä käsittelyjä.
Sen tulipalon jälkeen, kun poltan itseni jossakin metsämajassa bensassa huolellisesti uineena. Tuskin paljon jää jäljelle, jos majassa istuessa alkaa tuntumaan kipua liian pitkään juon lisää bensaa, että sisuskalut palaa paskasta haisevasta mihinkään kykemättömästä aivokalustosta ja sen ohjaavasta ruumiista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

killkill kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Toi kuulostaa kyllä enemmän kolumbialaisten liikemiesten bisneslounaalta..
Tästä tulikin mieleeni, tiedättekö mikä on kolumbialainen kravatti? (Ebola saattaa jo tietää kirjamausta päätellen)

Viilletään kurkku auki reilulla vedolla tuosta leuan alta ja vedetään kieli sieltä viillon kautta roikkumaan tuohon kaulalle.
Herra Manala

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ElanorRaven kirjoitti:Offtopikkina - Mylwinin uusi avatar saa yökköreaktioita aikaan.
Mikä avatar? Adblock on jumala.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Melnais »

ninnithequeen kirjoitti: Tiesittekö, että ne leikkaa ensimmäisenä kielen pois? Ja että ne leikkaa myös sukupuolielimet veke?
Onpas tavat muuttuneet. Kun olen ruumiinavauksia seurannut ei jälki ole ollut ihan noin makaaberia. Muistelisin ensin sahatun kallon, sitten taidettiin tehdä keskiviilto jonka kautta saatiin punnittaviksi sisäelimet ja kieli.

Eikä tosiaan tehdä kaikille, vain jos kuolinsyy tai -olosuhteet ovat epäselvät.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elukka

Re: Hautaus

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sudenhenki kirjoitti:Hoo! tämä tuli nyt aivan puskista. Jos olet tuota mieltä, niin miten suhtaudut hautakivienkaateluun? (josta minuakin on monesti epäilty :roll: ). Onko se kaiken sen haloon ja huomion arvoista?
No tyhmää sekin minusta on. :roll:
Lapsellista huomiohakuisuutta.
Vastaa Viestiin