Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Yleinen lätinä jä kitinä
mustakikkeli

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

MarthaFocker kirjoitti:Tuli kämppiksen kanssa puheeksi ehkäisyasiat kun se kertoi käyttävänsä kolmen kuukauden välein pistettäviä pistoksia ehkäisyyn. Hauskinta tossa on se, että menkat jäävät kokonaan pois. Miten mukavaa! Oli kysynyt lääkäriltä onko siitä mitään haittaa, eikä kuulema ole.
Kyllä on. Kuukautiset toimivat erinomaisena tapana ohentaa verta säännöllisesti ja luonnollisesti, jolloin riski sepelvaltimotautiin, veritulppiin jne. vähenee. Osittain tämän takia naisten riski sairastua noihin tauteihin kasvaa huomattavasti vaihdevuosien jälkeen.

Miehen kokemuksia naisen hormonikierukasta. Ei muuten, mutta käsipelissä tuntuu hieman oudolta ja friikiltä kun sormenpäihin osuu vaginassa joku kummallinen muovihökötys. Ainakin aluksi se tuntui oudolta, taisin jopa vähän pelästyä että mitä helvettiä siellä oikein on, unohtunut pullonavaaja tai jotain. Normaalissa penetraatiossa siihen ei kiinnitä huomiota. Naisen mielestä tuo oli oiva juttu, kun ei tarvinnut muistaa ottaa pillereitä.
Edith

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Edith »

hermine kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Apteekista saattaisi löytyä ehkäisykapseleita, siis sellaisia kapseleita jollainen törkätään pimpukkaan hetki ennen yhdyntää. Ei hormonivalmiste vaan spermisidi. Olisi teidänkin leikit edes hieman varmemmalla pohjalla.
Noi kuulemma kutittaa eivätkä toimi.
Mä olen käyttänyt noita silloin reilusta kahdesta kolmeen vuotta sitten. Kyllä ne mulla ainakin toimi eikä ollut mitään ikäviä tuntemuksia muutenkaan. Tärkeintä kai niissä toimivuuden kannalta on, että niillä on se vähintään kymmenen minuutin vaikutusaika eli aika, joka pitää odottaa ennen kuin voi tiedätte-mitä.
Ebola

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Ebola »

mustakikkeli kirjoitti:Kyllä on. Kuukautiset toimivat erinomaisena tapana ohentaa verta säännöllisesti ja luonnollisesti, jolloin riski sepelvaltimotautiin, veritulppiin jne. vähenee. Osittain tämän takia naisten riski sairastua noihin tauteihin kasvaa huomattavasti vaihdevuosien jälkeen.
Yhdyn tähän.
kun olen muista syistä rempannut tässä monta kuukautta verikokeissa niin huomaan tuon trombosyytti arvoistani. Kuukautisten oltua ovat arvoni normaalit, yhden liuskan jälkeen huomattavasti koholla, toisen liuskan jälkeen kohonneet vielä enemmän, kunnes taas kuukautisten jälkeen ovat normaalilukemissa.
Tosin onhan noissa ehkäisypillereissä muutenkin trombi vaara, mutta arvot nähtyäni en ainakaan kolmatta liuskaa putkeen syö. Vaikka noissa lukemissa ei vielä suurta vaaraa ole saada tukosta lääkärini mukaan, mutta riskejä ei kannata ottaa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Suvinen kirjoitti:Renkaankäyttäjä täällä. Mallia Nuvaring
täällä ja :yo:

itsellä tuo toimii paljon paremmin kuin pillerit, jotka unohdin aina syödä :oops:

hieman on toosa kuivahtanut, mutta se on aiemmin ollu senverta uskomaton vesiputous, että eipä tuo haitanne. Jonkun puoltoista vuotta olen noita nyt käyttänyt, eikä mitään muita sivuoireita ole näkynyt. maksa-arvot ja kaikki kunnossa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Hormonikierukka.

Siinä käytetän keltarauhashormonia, joka ei aiheuta päässäviiraamista kuten naishormonivalmisteet, kuten pillerit ja kapselit. Henkilökohtaisesti en aio menetelmää enää vaihtaa, kaikki muut on jo tullut kokeiltua.

Parasta että joka viidennellä hormonikierukan käyttäjällä loppuvat kuukautiset ja kuulun siihen onnelliseen ryhmään. Kierukan vaihtoaikakin on hyvä (5-6 vuotta), joten aika huolettomana saa elellä :)

Ainoa miinus on se, että laittaminen sattuun aivan pirusti, mutta kyllä sen kestää kun pistää vaakakuppiin siitä saatavat hyödyt.
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Saz »

Minipillerit, Cerazette. Jääneet menkat lähes kokonaan pois.
Vielä kun peeämässään jotain niin johan olisin tyytyväinen.
tonttu

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja tonttu »

par-sky kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Renkaankäyttäjä täällä. Mallia Nuvaring.
täällä ja :yo:
Samma häär! En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia, tosin vaihdoin vasta pari kuukautta sitten. Kätevää kun ei tarvitse muistaa joka päivä.
Onhan se vähän kalliimpi kuin pillerit, mutta se on huolettomampi kuin pillerit. Voi siitä vähän enemmän maksaa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tonttu kirjoitti: Onhan se vähän kalliimpi kuin pillerit, mutta se on huolettomampi kuin pillerit. Voi siitä vähän enemmän maksaa.
niin, mutta sitä voi pitää 4 viikkoa ilman että ehkäisyteho heikkenee. eli vuodessa jää yhdet menkat pois. ja kun käyttöaika on neljä eikä kolme viikkoa, niin sitten se ei ole enää kalliimpi. JEEE!!!
Me transmitte sursum, Caledoni!
tonttu

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja tonttu »

par-sky kirjoitti:
tonttu kirjoitti: Onhan se vähän kalliimpi kuin pillerit, mutta se on huolettomampi kuin pillerit. Voi siitä vähän enemmän maksaa.
niin, mutta sitä voi pitää 4 viikkoa ilman että ehkäisyteho heikkenee. eli vuodessa jää yhdet menkat pois. ja kun käyttöaika on neljä eikä kolme viikkoa, niin sitten se ei ole enää kalliimpi. JEEE!!!
Niin joo, luinkin siitä opuksesta mikä siinä on mukana että ehkäisyteho ei heikkene jos sitä pitää 4 viikkoa. Tuleeko tästä mitään ongelmia? Muistan kun joskus aikoinaan popsin pillereitä 2 liuskaa putkeen tuli ns. "menkat" kolmen viikon ajan. Ja laitatko neljän viikon jälkeen heti uuden vai pidätkö silloin tauon vai miten? :think:
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

neljän viikon jälkeen viikon tauko, menkat kestää 2 päivää. koko ajan (1,5v) olen tuolla neljän viikon taktiikalla käyttänyt. mitään ongelmia tosiaan ei ole ollut, arvot on testattaessa jatkuvasti loistavat.
Me transmitte sursum, Caledoni!
mustakikkeli

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Dryad kirjoitti:Hormonikierukka.
...
Kierukan vaihtoaikakin on hyvä (5-6 vuotta), joten aika huolettomana saa elellä :)
Jaaha sitten sen yhden ehkäisykeino oli jokin muu kuin hormonikierukka, koska se otettiin pois kerran kuussa kuukautisten ajaksi. Emmä noista tiedä, olen mies.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mustakikkeli kirjoitti:Jaaha sitten sen yhden ehkäisykeino oli jokin muu kuin hormonikierukka, koska se otettiin pois kerran kuussa kuukautisten ajaksi. Emmä noista tiedä, olen mies.
No se oli tuo aiemmin mainittu ehkäisyrengas! Kierukka ei tunnu siellä emättimessä kokeillessa, kun se on kohdussa. Ainoastaan kierukan langat saattavat tuntua siellä kohdunsuun paikkeilla. Ehkäisyrengas taas on siellä emättimen pohjalla ja se otetaan tosiaan pois kuukautisten ajaksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Elukka »

hermine kirjoitti:Mä en mihinkään hormonimömmöihin suostu ja kondomeja ei kumpikaan ole muistanut hankkia aikoihin (miehellä ei ole rahaa ja mä en jotenkin miellä asiaa itseäni koskevaksi - sehän se pippelinsä haluaa sinne laittaa), joten keskeytetty yhdyntä :oops:
:shock:

Tästä tuli heti mieleen vitsi, joka ei oikeasti ole vitsi:

K: Miksi kutsutaan naista, joka luottaa ehkäisyssä keskeytettyyn yhdyntään?

V: Äidiksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:Jaaha sitten sen yhden ehkäisykeino oli jokin muu kuin hormonikierukka, koska se otettiin pois kerran kuussa kuukautisten ajaksi. Emmä noista tiedä, olen mies.
No se oli tuo aiemmin mainittu ehkäisyrengas! Kierukka ei tunnu siellä emättimessä kokeillessa, kun se on kohdussa. Ainoastaan kierukan langat saattavat tuntua siellä kohdunsuun paikkeilla. Ehkäisyrengas taas on siellä emättimen pohjalla ja se otetaan tosiaan pois kuukautisten ajaksi.
Toi on jotenkin yäk, samoin kuppi.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Elppis kirjoitti: Toi on jotenkin yäk, samoin kuppi.
pakko myöntää, eka itteäni inhotti. mutta ton saa pestä kylmällä vedellä, niin ei tarvitse muhituttaa. ja siihen renkaaseen ei kyllä pahemmin mitään tartu tai jää kiinni.
Me transmitte sursum, Caledoni!
mustakikkeli

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Lolita kirjoitti:No se oli tuo aiemmin mainittu ehkäisyrengas!
Niin sen täytyy olla. Aloin itsekin miettiä että eikös kierukat laiteta kohtuun, eikä mun sormet toivottavasti ainakaan sinne eksyneet koskaan.

No mites sitten se että jos annan suuseksiä hormonirenkaan käyttäjälle, imenkö siinä samalla kahden päivän annoksen naishormoneja omaan suuhuni? Ei kai niistä sentään kasva minulle rintoja tai mitään?
Ebola

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Ebola »

mustakikkeli kirjoitti:
No mites sitten se että jos annan suuseksiä hormonirenkaan käyttäjälle, imenkö siinä samalla kahden päivän annoksen naishormoneja omaan suuhuni? Ei kai niistä sentään kasva minulle rintoja tai mitään?
Kyllä. Lisäksi kivekset surkastuvat ja pe-pe-peeniskin alkaa muistuttamaan klitorista.
hermine

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja hermine »

Sitäpaitsi noi pillereistä virtsaan siirtyvät keinotekoiset naishormonit eivät katoa vedenpuhdistamoissa mihinkään, joten aikaa myöten mustakikkelille kuten muillekin miehille kasvaa tissit joka tapauksessa, jos juotte vettä tai syötte kalaa. :twisted:
mustakikkeli

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ebola kirjoitti:Kyllä. Lisäksi kivekset surkastuvat ja pe-pe-peeniskin alkaa muistuttamaan klitorista.
Vittu! En kyllä varmana anna enää kenellekään naiselle suuseksiä. Ei se ole sen arvoista jos noin tapahtuu.
1108

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

hermine kirjoitti:Sitäpaitsi noi pillereistä virtsaan siirtyvät keinotekoiset naishormonit eivät katoa vedenpuhdistamoissa mihinkään.
Ja hormonin elinikä suomalaisessa luonnossa, poissa mäkättävästä elinympäristöstään on?
hermine

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja hermine »

1108 kirjoitti:
hermine kirjoitti:Sitäpaitsi noi pillereistä virtsaan siirtyvät keinotekoiset naishormonit eivät katoa vedenpuhdistamoissa mihinkään.
Ja hormonin elinikä suomalaisessa luonnossa, poissa mäkättävästä elinympäristöstään on?
...kait aika pitkä, koska ainakin muuallapäin maailmassa noiden jäteveden hormonijämien on havaittu aiheuttavan mm. kaksineuvoisuutta ja muita vakavia lisääntymisvärkkien muutoksia koiraspuolisissa vesieläimissä ja niitä on epäilty myös osasyyksi länsimaiden miesten heikentyneeseen spermanlaatuun (tosin hormoneja matkivia aineita käytetään teollisuudessa muutenkin runsaasti, mutta ei hormoniehkäisysaasteen merkityskään aivan mitätön ole).
1108

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Käsittääkseni luonnolliset hormonit hajoavat luonnossa nopeasti, ongelmana on synteettiset hormonit jotka eivät hajoa kovinkaan nopeasti. Näin olen lukenut jostakin, jaksa googlettaa tässä olossa.
Mutta eikä ehkäisykamoihin survota juurikin luonnollisia hormoneja? Vai onko nykypäivän pillereitä popsivat/lenkuroita vaaaaaginaan survovat naiset kyborgeja jotka nusuttavat synteettisen kaman vaikutuksen alaisena?

Akti keskeytyi syntax erroriin. Kerrassaan hilpeätä!
Noriyumi

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Piltsua ja kortsua olen käyttänyt. Mutta hitsi kun piltsut meinaa unohtua ja siksi ehkäisyteho heti laantuu jos olen unohtavainen. Siksi olen harkinnut olkavarteen laitettavaa e-kapselia. Mulle on pari henkilöä suositellut sitä..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

1108 kirjoitti:Mutta eikä ehkäisykamoihin survota juurikin luonnollisia hormoneja? Vai onko nykypäivän pillereitä popsivat/lenkuroita vaaaaaginaan survovat naiset kyborgeja jotka nusuttavat synteettisen kaman vaikutuksen alaisena?
Salaperäisten gynekologisten seikkailujeni perusteella veikkaisin nykynaisten napsivan synteettisiä hormoneja ja tunkevan niitä pimppaansa. Luonnollisilla hormoneilla oli enemmän sivuvaikutuksia, koska ne eivät olleet niin "puhtaita". Enkä usko muutenkaan, että jossain olisi eläinfarmi kasvamassa vain ja ainoastaan ehkäisyvälineiden hormonien takia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
mustakikkeli

Re: Nainen, tuputa ehkäisymenetelmääsi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kukaan ei ole vielä maininnut käyttävänsä anaaliseksiä ehkäisykeinona? Hyvänä puolena lisäksi neitsyyden säilyminen.

Näin tuli jälleen kerran todistettua Penis Jatkeen teoria oikeaksi.
Vastaa Viestiin