Häät

Yleinen lätinä jä kitinä
Ebola

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Feiz kirjoitti:Itse aion kyllä viimeiseen asti vältellä tuota häämeininkiä. Sekä avioliittoa.
Mitä enemmä kokee, näkee kuulee ja lukee niin sitä vähemmän haluaa siihen angstiin mitä avioliitto,perhe ja se akka mököttämässä aiheuttaa.
Sitten sun pitää välttää avoliittoakin, eihän ne poikkea kuin laillisilta ominaisuuksiltaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tjaa-a? Asia ei ole minulle järin ajankohtainen, sillä seuraavan kerran pohdin ihmissuhdeasioita vakavammin, kun palaan armaaseen kotimaahan tuossa ensi vuonna, edellyttäen tietenkin, ettei joku ole onnistunut räjäyttämään maallista tomumajaani sillä välin taivaan tuuliin. Tai näin ainakin itselleni uskottelen; merkillistä tilanteessa on, että eräs afgaaniprinsessa piirittää minua, ja jos kompastun, niin sitten varmaan päädyn naimisiin sekä hänen sukunsa kanssa. Pelottava aatos.

Olen aika vastentahtoinen juhlakalu, noin yleisesti ottaen, joten kirkon keskikäytävällä laahustaminen kuulostaa hieman tarpeettoman mahtipontiselta. Lisäksi minulla on konkreettisia vaikeuksia kuunnella pappien saarnoja; en oikein tiedä, millä perusteella minun pitäisi ottaa elämänohjeita juuri häneltä. Muutenkaan en oikein ymmärrä, miksi uskollisuuslupauksia pitää mennä tekemään kirkkoon asti, seurakunnan silmien eteen; eikö tämä ole lupauksena vähempiarvoinen kuin ilman sosiaalisen sanktion uhkaa annettu? Tälle toiselle ihmisellehän minä lupaukseni teen, en muille ihmisille.

Silti, hääpuvut ovat minusta todella kauniita, ja mikä olisi ihanampaa, kuin nähdä haluamani nainen kauneimmillaan? Eikä hääjuhlissakaan ole mitään vikaa, kunhan ylenmääräinen pönötys vältetään. Toisaalta, avioituminen Etelämeren saarella ei ehkä olisi hullumpaa sekään.

Edellä sanottu on tietysti spekulointia, koska kuten minua viisaammat ovat joskus todenneet, tositilanteessa morsian päättää kaikesta, hyvällä tuurilla minua kuultuaan.
slam

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja slam »

Lentokoneesta voisi hypätä naista ja pappia karkuun. Jos saavuttavat ja ehtivät vihkimään ennen laskuvarjojen avulla maahan tömähtämistä, niin olkoon hän vaimoke...
Sudenhenki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Kreitsu kirjoitti:Anyone?
Uih, sano vaan koska :h: .
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Ei sirkusta vaan käynti maistraatissa.
Haluan mustan hääpuvun.
Sapuskaa ja vain lähipiiri.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Mulli75

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

LillyMunster kirjoitti: Haluan mustan hääpuvun.
Surupuku niin kuin Timo Rautiainen laulaa.
Elukka

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Elukka »

mustakikkeli kirjoitti:
pajazzo kirjoitti:En ole koskaan keksinyt mitään järkevää perustetta sille, miksi minun pitäisi mennä naimisiin? Eikö ilmankin pärjää aivan loistavasti?
Ihan käytännönkin asioita, kuten kuka ilmoitetaan sinun ja seurustelukumppanisi lähimmäisiksi johon ottaa yhteyttä esim. sairaalasta käsin, omaisuudenjako ja -turva eron hetkellä, perintö, lapsenne eivät ole pahaisia äpäriä jne.
Unohtamatta äskettäin ajankohtaista aihetta: verotusta. Aviopari saa junailla esim. vähennykset huomattavasti joustavammin keskenään kuin avopari yhdellä iillä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sudenhenki kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Anyone?
Uih, sano vaan koska :h: .
Oih, järkkäisitko miun ja pupun häät? Ilmottelehan koordinaatit ja aikataulu, kun on valmista, niin tullaan paikalle ;)
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Mulli75 kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti: Haluan mustan hääpuvun.
Surupuku niin kuin Timo Rautiainen laulaa.
Niin no... Ei.

Ei mustaan siksi, että se olisi surupuku, vaan siksi, että se näyttää hyvältä.

Ja onhan valkoinenkin surun väri joissain kulttuureissa. (Ja minun tapauksessani tuntuisi rienaukselta pukea valkeaan, sillä se (huntuineen) on vähän niinQ neitsytmorsiammen tunnus joskus ollut...)
Mustan ohella hääpukuni väriksi käy myös punamusta tai violettimusta.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
slam

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja slam »

LillyMunster kirjoitti: Ei mustaan siksi, että se olisi surupuku, vaan siksi, että se näyttää hyvältä.
Antaa luonnon vihkiä ihmisensä älästi. Turhat peitteet pois. Jos he pitävät toisistaan, mihin siinä pappia enää tarvitaan.

Turhaa yhteiskuntakeskeisyyttä julistaa todistajien läsnäollessa, että "lälläs lää" olen aviossa.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

slam kirjoitti:
Turhaa yhteiskuntakeskeisyyttä julistaa todistajien läsnäollessa, että "lälläs lää" olen aviossa.
No jos menee naimisiin sen takia että "lällästi lää" niin toki koen sen ikävänä asiana. Naimisiin meneminen on lupaus toiselle, ei sukulaisille, ja itse menisin naimisiin lähinnä käytännön syistäkin, en todistaakseni mitään muille. Ajattelen lähinnä juuri avoparin eriarvoisuutta aviopariin nähden.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
bedlam

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja bedlam »

hermine kirjoitti:perinteinen päivä prinsessana
Tää on vielä kokematta. Voisi olla jännää.

Toisten häissä on ihan mukava juoda ilmasta viinaa ja katsoa vieraiden ihmisten kekkulointia. Mutta jos itse naimisiin joskus menisin, niin nauttisin varmaankin huomattavasti enemmän jostain ihan ihan ihan pikkupiirin juhlasta, jossa voisi olla vaikka joku humoristinen teema. Jossain ulkosalla mielummin kuin kirkossa. Ja perinteisen puhe/kakku/valssi-kaavan tilalle jotain yllättävää ja oikeasti hauskaa.
slam

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja slam »

LillyMunster kirjoitti: Ajattelen lähinnä juuri avoparin eriarvoisuutta aviopariin nähden.
Asiallista, jos haluat kiintyä ihmiseen. Olishan aviliittouma ihan jees minunkin mielest...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hmmm... Mahtoikohan kukaan ketjussa tunnustaa haluavansa isoja prinsessahäitä kaikilla mahdollisilla lisukkeilla? Pienet ja oman näköiset pippalot tuntuvat vieneen voiton mielipiteissä. Olisikin ihan mielenkiintoista saada tietää kuinka moni sitten oikeasti saa ne pienet ja erikoiset omat häät ja kuinka moni lopulta menee naimisiin valtavan spektaakkelin ja perinteiden saattelemana.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
hermine

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja hermine »

Niin, jos oikeasti molemmat saavat kutsua paikalle ne omat tärkeimät sukulaisensa ja ystävänsä (+ muutama muu, jotka on pakko kutsua loukkaantumisen pelossa tai koska nekin kutsuivat omiin häihinsä) niin häät ei helposti enää olekaan kovin pienet. Varsinkin jos kaveripiiri on kovin epäyhtenäinen, on pakko kutsua joitain ihmisiä mukaan myös siksi, ettei joku kaveri tuntisi oloaan ihan ulkopuoliseksi. Pelkästään kummankin vanhemmat, sisarukset ja muutama läheisin ystävä kummaltakin aveceineen tekee jo monta kymmentä...

ja mitä enemmän väkeä, sitä enemmän kompromissi häistä tulee, että kaikki viihtyisivät edes jotenkin. Jolloin ollaan tilanteessa suht perinteiset häät, spektaakkelilla tai ilman. Mä ihmettelen, miten kukaan oikeastaan onnistuu järjestämään mitään kovin erikoista ellei juhlita ihan kahdestaan. Ja kuka oikeasti kehtaa olla kutsumatta vanhempansa omiin häihinsä? (jolloin mitään ylettömiä kaveriporukkaryyppäjäisiä ei tietty voi järjestää)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja par-sky »

vieraita n. sata, suomenlinna sijainti, kirkossa sanotaan tahdon, tuolta löytyy mun hääpuku (se valkea) http://www.meslewi.com/kuvat/b_1173_1174_480_x_574.jpg ja tod. näk. tulee vielä häävalssi (tosin the godfather waltz)
Me transmitte sursum, Caledoni!
prosessi

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja prosessi »

hermine kirjoitti:Ja kuka oikeasti kehtaa olla kutsumatta vanhempansa omiin häihinsä?
Minä ainakin kehtasin. Toisaalta, ei sinne ketään muutakaan kutsuttu, lounastauolla naimisiin, molemmat pukeutuneet mustiin. Toinen todistaja oli minun ystäväni, toinen puolestaan todistaja viran puolesta. En minä kyllä jälkeenpäinkään pahemmin mainostanut menneeni naimisiin, vanhempani saivat asian selville sattumalta paria kuukautta myöhemmin.

Seuraavat häät tulevat ehdottomasti olemaan erittäin pienet, muutama lähisukulainen vain ja ehkä se samainen ystävä, joka todisti edellisissä. Saa nähdä.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Saz »

Saz kirjoitti: Mutta kerta riitti. Jakkupuvussa maistraattiin jos vielä uudelleen pitää liittoutua. :)
Perun sanojani. Haluankin tällaisen! :h:



Kuva
silsakenraali™

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Saz kirjoitti:
Saz kirjoitti: Mutta kerta riitti. Jakkupuvussa maistraattiin jos vielä uudelleen pitää liittoutua. :)
Perun sanojani. Haluankin tällaisen! :h:



Kuva
Jos toi on(onko se?) Keira Knightley, niin pelkkä nainen kiitos.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Saz »

silsakenraali™ kirjoitti: Jos toi on(onko se?) Keira Knightley, niin pelkkä nainen kiitos.
Ei se taida olla. Taitaa vaan olla joku hääpukumalli. :D
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lolita kirjoitti:Hmmm... Mahtoikohan kukaan ketjussa tunnustaa haluavansa isoja prinsessahäitä kaikilla mahdollisilla lisukkeilla?
Minä. Vittu. Jos kerran aion kutsua kavereitani ympäri suomea niin ei sitä mihinkään helvetin maistraattiin mennä pyllistelemään.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Sinkkumatti

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Mylwin kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Hmmm... Mahtoikohan kukaan ketjussa tunnustaa haluavansa isoja prinsessahäitä kaikilla mahdollisilla lisukkeilla?
Minä. Vittu. Jos kerran aion kutsua kavereitani ympäri suomea niin ei sitä mihinkään helvetin maistraattiin mennä pyllistelemään.
Ai sää järjestätkin kavereillesi ne häät? Hassua. Mä ajattelin vain rouvani ja omaa viihtyvyyttä ja mahdollisuutta tehdä kunnon häämatka. Kamalan itsekästä kyllä.
Elukka

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Latotanssit, vittu! :piru:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Sinkkumatti kirjoitti:Ai sää järjestätkin kavereillesi ne häät? Hassua. Mä ajattelin vain rouvani ja omaa viihtyvyyttä ja mahdollisuutta tehdä kunnon häämatka. Kamalan itsekästä kyllä.
Häämatka tietysti siihen lisäksi.
Haluan järjestää tilaisuuden arvokkuudelle sopivat juhlat, jotka kestävät 1-3 päivää - riippuen että missä vaiheessa vetää hapoille.
Kukin osallistukoon niin kuin haluaa. Mitään helvetin krumeluureja ja timanttiröyhelöitä ei tarvita, mutta ruokaa, ohjelmaa ja alkoholia sitäkin enemmän.

EDIT: +n
Viimeksi muokannut Mylwin, 18.05.2006 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kukapa ei haluaisi upeita kirkkohäitä?
No mie ainakin haluaisin olla yhden päivän verran se kaunis prinsessa ja huoh.

Mutta palataanpas todellisuuteen. Eipä onnistu.
Vastaa Viestiin