Haaste

Yleinen lätinä jä kitinä
Turbohaltija

Haaste

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Haasta toinen kitinäläinen tässä ketjussa.

Haastan Aito_Johannan lukemaan mielipiteiden kera Volter Kilven kirjan Alastalon salissa.
Viimeksi muokannut Turbohaltija, 18.05.2006 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Durasel

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Oon manalalle vieläkin pari mukia velkaa edellisestä haasteesta, joten enpä haastele nyt heti :D
mustakikkeli

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Haastakaa paska!
Nighthawk

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Haastan kaikki kityläiset - *varsinkin naiset - kuuntelemaan krapula-aamuina M.A Nummisen tuotantoa, erityisesti ’Kaikki Linnut Laulelevat’- kappaletta, jossa on harvinaisen ihanasti toteutettu viuluosuus.

* Jostain syystä kaikki naiset vihaavat M.A Nummisen ääntä. Tälle ei ole löytynyt mitään järkeenkäypää selitystä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Nighthawk kirjoitti:
* Jostain syystä kaikki naiset vihaavat M.A Nummisen ääntä. Tälle ei ole löytynyt mitään järkeenkäypää selitystä.
:shock:
Eikä vihaa! Musta Mauri Antero on ihQ! Kesäaamuhan alkaa ihanasti "Kuinka saisin rikki kookospähkinän?" tahdissa!

lisäys: voin siis ottaa haasteen vastaan. 8) (enkyllämuistamillonmullaoliskrapulaollutmuttaehkäsitäkesälläintoutuu...)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Tsaari

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Turbohaltija kirjoitti:Volter Kilven kirjan Alastaron salissa.
Offtopic:
Onko Voltteri kirjoittanut tällaisekin kirjan? Alastalon salissa on minulle tutumpi kirja...
AarneAnkka

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

mustakikkeli kirjoitti:Haastakaa paska!
Olin juuri haastamaisillani kadunvarrella lojuvan koirankakan tuijotuskisaan, kun tajusin ettei se ollut Kityläinen. Tunnetko ketään paskaa Kitisijää?
Turbohaltija

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Tsaari kirjoitti: ..
Korjasin kohtalokkaan kirjoitusvirheen. Itse en ole Kilven kirjaa lukenut, mutta tunnen sen maineelta. On väitetty, että se on kirja jota on erittäin vaikea lukea loppuun, vaikka toisaalta kriitikot ovat valinneet sen parhaaksi suomalaiseksi romaaniksi.

Nyt jänskättää: Ottaako Aito_Johanna haasteen vastaan, vai onko hän kenties lukenut teoksen jo?

Haastan Tsaarin vaihtamaan avatarta.
eps

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja eps »

Haastan Turbohaltijan ja nokkaelaimen pelaamaan shakkia keskenään.

e.
Tsaari

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Turbohaltija kirjoitti: ...Kilven kirja...
Haastan Tsaarin vaihtamaan avatarta.
Olen joskus ko teosta hieman silmäillyt ja vaikutelma oli että tarvitaan kärsivällisyyttä ja raakasti että jaksaisi kahlata sen loppuun asti. Saas nähdä kykenenkö koskaan siihen kun on ensimmäinen Päätalokin lukematta, raskaita nekin kuulemma.

Nyt tuli niin paha haaste, että tämä vaatii pitkän ja huolellisen harkinta-ajan...
Aito_Johanna

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Turbohaltija kirjoitti:
Korjasin kohtalokkaan kirjoitusvirheen. Itse en ole Kilven kirjaa lukenut, mutta tunnen sen maineelta. On väitetty, että se on kirja jota on erittäin vaikea lukea loppuun, vaikka toisaalta kriitikot ovat valinneet sen parhaaksi suomalaiseksi romaaniksi.

Nyt jänskättää: Ottaako Aito_Johanna haasteen vastaan, vai onko hän kenties lukenut teoksen jo?
Olen lukenut sen jo. Tosin kerroin Luin kirjan -ketjussa juuri, että lukemisesta on kahdeksan vuotta aikaa ja mielipiteeni kirjasta ovat siksi vähän epämääräisiä, joten epäselväksi jäi, haastoitko nyt minut lukemaan sen uudestaan kera eksaktimpien kannanottojen.

Kenethän haastaisin lukemaan James Joycen Odysseuksen tai Marcel Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä...? Urpiainen? Turbohaltija itse?
Turbohaltija

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Aito_Johanna kirjoitti:
Olen lukenut sen jo.

Kenethän haastaisin lukemaan James Joycen Odysseuksen tai Marcel Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä...? Urpiainen? Turbohaltija itse?
Arvasin :D Ja nostan hattua. Ei tarvitse ainakaan minun vuokseni lukea uudestaan.

Voisin lukea Odysseuksen, käsittääkseni se on juuri sellaista kevyttä kesälukemista jota kaipailen tentti- ja esseerumban jälkeen. Lupaan ilmoittaa edistymisestäni tässä ketjussa.

Shakki nokkaeläimen kanssa sopii myös minun puolestani.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Aito_Johanna kirjoitti:Kenethän haastaisin lukemaan James Joycen Odysseuksen tai Marcel Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä...? Urpiainen?
Älä haasta! Joycen Odysseus on jo hyvän aikaa tuijotellut minua painostavasti kirjahyllystäni, mutta en ole sitä vieläkään edes aloittanut. Oppineet ystäväni kyllä ylistävät sitä kiitettävästi, joten enköhän joskus urakkaan heittäydy. Anglosaksisemmin suuntautuneena en edes unelmoi Proustista. Vadim taas sai muistaakseni koko sarjan juuri loppuun, lienee sivistyneenä miehenä lukenut Odysseuksenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Noriyumi

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Nighthawk kirjoitti:Haastan kaikki kityläiset - *varsinkin naiset - kuuntelemaan krapula-aamuina M.A Nummisen tuotantoa, erityisesti ’Kaikki Linnut Laulelevat’- kappaletta, jossa on harvinaisen ihanasti toteutettu viuluosuus.

* Jostain syystä kaikki naiset vihaavat M.A Nummisen ääntä. Tälle ei ole löytynyt mitään järkeenkäypää selitystä.
Eipäs kaikki naiset vihaa. Eräs hyvä ystäväni tykkää siitä ja on lukenut M.A. Nummisen kirjoittaman kirjankin.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Noriyumi kirjoitti:
Eipäs kaikki naiset vihaa. Eräs hyvä ystäväni tykkää siitä ja on lukenut M.A. Nummisen kirjoittaman kirjankin.
:off:

Multa löytyy hyllystä "Jänikset maailmankartalle!"

:on: Kenetköhän haastaisin lukemaan sen... :?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
hermine

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja hermine »

Aito_Johanna kirjoitti: Kenethän haastaisin lukemaan James Joycen Odysseuksen tai Marcel Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä...? Urpiainen? Turbohaltija itse?
Poikaystävällä on toi Odysseus alkukielellä ja mua on pitkään himottanut yrittää lukea sitä (meillä oli oikeastaan sellainen suunnitelma, että minä voisin lukea tuota ja se Seitsemää veljestä ja sitten autetaan aina toisiamme kun tulee vaikeita sanoja, eli koko ajan. tuohon hankkeeseen saa varmasti varata monta vuotta). Suomeksi kyllä tykkäsin tuosta siitä huolimatta että ihan teininä luin enkä varmasti edes tajunnut siitä paljoa mitään. Kadonnutta aikaa etsimässä pitäisi vaan edistyä hakemaan kirjastosta. Sekin on ollut haaveissa jo pitkään, kun tuosta tuli joitain niin herkullisia sitaatteja kirjallisuudenluennolla. Mulla on elokuun loppu tentitöntä aikaa, silloin tartun noihin :)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Nighthawk kirjoitti: * Jostain syystä kaikki naiset vihaavat M.A Nummisen ääntä. Tälle ei ole löytynyt mitään järkeenkäypää selitystä.
mitäh?! mulla on m.a.nummisen herra huu-kasetti, joka oli ihan suosikki pienenä. edelleen fanitan rommia ja pommia :D
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

par-sky kirjoitti:edelleen fanitan rommia ja pommia :D
Eikö se ollu Gommi?

En minä inhoa Mauri Anteroa.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Nisäkäs

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Nisäkäs »

Haastan kaikki kitisijät juomaan desilitran Riga balsamia. Se vaatii sisua.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja par-sky »

LillyMunster kirjoitti:
par-sky kirjoitti:edelleen fanitan rommia ja pommia :D
Eikö se ollu Gommi?

En minä inhoa Mauri Anteroa.
juu, gommi ja pommi, mutta siinä on myös rommi-koira!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Lilo »

par-sky kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti:
par-sky kirjoitti:edelleen fanitan rommia ja pommia :D
Eikö se ollu Gommi?

En minä inhoa Mauri Anteroa.
juu, gommi ja pommi, mutta siinä on myös rommi-koira!
Joko perustetaan "anonyymit naispuoliset Mauri Antero fanit" -klubi? :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lilo kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:
Eipäs kaikki naiset vihaa. Eräs hyvä ystäväni tykkää siitä ja on lukenut M.A. Nummisen kirjoittaman kirjankin.
Multa löytyy hyllystä "Jänikset maailmankartalle!"
Luin joku aika sitten M.A:n kirjan Tango on intohimoni, aika hauska eriskummallisuudessaan. Ja tapasin taannoin TinTin Tangossa ruotsalaisen professorin, joka oli perin innoissaan M.A. Nummisen levyttämästä versiosta Wittgensteinin Tractatus Logico-Philosophicuksen viimeisestä propositiosta - tiedättehän, ääni falsettiin ja preussilaisella marssipoljennolla yhteen ääneen: "Wovon Mann nicht sprechen kann, darüber muss Mann schweigen!" Mutta toisaalta, tuo professori oli kyllä mies (tosin ruotsalainen, eli arvatenkin max 64%), ja niin taidan olla minäkin. Paitsi Setan mukaan aina toisinaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Lolita »

hermine kirjoitti:(meillä oli oikeastaan sellainen suunnitelma, että minä voisin lukea tuota ja se Seitsemää veljestä ja sitten autetaan aina toisiamme kun tulee vaikeita sanoja, eli koko ajan. tuohon hankkeeseen saa varmasti varata monta vuotta)
Tälläiset pitkät ikuisuussuunnitelmat on parisuhteessa ihania. Ei sellaista heti-kaikki-mulle-nyt meininkiä vaan yhteistä tekemistä ja kiinnostuksen kohde pitkälle ajalle. Eräänlainen sitoutuminen. Itse luin miehelleni ääneen koko viisiosaisen Linnunrata-trilogian ääneen iltasatuina. Ja pari kirjaa vielä sen jälkeenkin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Nighthawk kirjoitti:* Jostain syystä kaikki naiset vihaavat M.A Nummisen ääntä. Tälle ei ole löytynyt mitään järkeenkäypää selitystä.
Ilmankos Setan testi väittää minun olevan mies... Mutta itse asiassa olen lukion "kykyjenetsintäillassa" esiintynyt Nummisena, kappaleena "Olen nähnyt Helga-neidin kylvyssä".

Kerran kyllä meinasin vääntää Elukalta niskat nurin, syystä että hän oli soittanut kappaletta "Kuka vieritti juuston rautatieasemalle?" noin miljoona kertaa, ja ollessamme käymässä hänen äitinsä luona, luulin saaneeni vihdoin kauan kaipaamani tauon tuosta laulusta. Kyllä, ei sitä siellä soitettukaan, mutta sen sijaan hän vähän väliä vieritteli Trivial Pursuitin keltaista pelinappulaa nenäni edessä...
Elukka

Re: Haaste

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti: Kerran kyllä meinasin vääntää Elukalta niskat nurin, syystä että hän oli soittanut kappaletta "Kuka vieritti juuston rautatieasemalle?" noin miljoona kertaa, ja ollessamme käymässä hänen äitinsä luona, luulin saaneeni vihdoin kauan kaipaamani tauon tuosta laulusta. Kyllä, ei sitä siellä soitettukaan, mutta sen sijaan hän vähän väliä vieritteli Trivial Pursuitin keltaista pelinappulaa nenäni edessä...
:P :P :P :piru:
Vastaa Viestiin