Aiotko perustaa perheen?

Yleinen lätinä jä kitinä

Perhegallup

Olen jo perheellinen
9
16%
Haluan perheen
36
63%
En halua perhettä
4
7%
En ole vielä muodostanut käsitystä asiasta
8
14%
 
Ääniä yhteensä: 57

eps

Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja eps »

Erään toisen ketjun innoittamana laitan pystyyn perhegallupin: haluatko perheen vai onko sinulla jo? Miksi haluat? Miksi et? Mitä perhe-elämä merkitsee sinulle?

e.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mitä käsitetään perheellä? Aion perustaa perheen, johon kuuluvat minä ja puolisoni, ei lapsia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
slam

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja slam »

Kaippa se olisi jees. En tiedä sitten kuinka jaksaisin Lapsia hoitaa, mutta eiköhän niistäkin selviäisi...
Edith

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Valitsin vikan. Mutta pidän perheettömyyttä todennäköisempänä. Perheellistyminen ei ole mulle mikään haavelistan kärkijuttu tosiaankaan, enkä etsi puolisoa itselleni millään muotoa aktiivisesti, mutta jos nyt joskus jollain kummalla tavalla jostain kumman syystä todellakin tapaan ihmisen, jonka kanssa tunnen molemminpuolista vakavaa halua perheellistymiseen, niin eikun perheellistymään vaan sitten.
Bliss

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Olen perheellinen. Tällä hetkellä minä, mies ja poika. Haluan lisäää lapsia, vaan voi olla että aika on eri mieltä :?
Avatar
Herttua
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 13.05.2006 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Herttua »

Haluan perheen mutta niitä kivoja,fiksuja,filmaattisia naisia miun maun mukkaa kasva ihan joka oksalla,kai se sitte joskus kolahtaa :)
Joskus tekee kipeää mutta ei haittaa
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tällä hetkellä olen perustamassa perhettä, mutta tuleva anoppi heittelee niin paljon kapuloita rattaisiin kuin pystyy. tällä hetkellä pyrkii siihen että häät perutaan ja me erotaan. :evil:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Geetzu

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Perheellinen. Pari vuotta sitten mietin, että haluankohan koskaan lapsellista perhettä, kun sellaisen sain en tietenkään vaihtaisi...
Sinkkumatti

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Lolita kirjoitti:Aion perustaa perheen, johon kuuluvat minä ja puolisoni, ei lapsia.
Tälle kivijalalle minäkin töllini perustaisin. Tosin never say never again..
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Haluan perheen, ja todennäköisesti lapsiakin.

(tosin kohta alkaa olemaan myöhäistä se... sitten käy se 2:n hengen ja X-määrän elikoita-perhe)
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Herttua
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 13.05.2006 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Herttua »

Lilly :wink:
Joskus tekee kipeää mutta ei haittaa
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Olen jo perheellinen. Lisäännyn enää korkeintaan yhdellä Uroksella.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
swirl

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mun perheeni koostuu miehestä ja kissasta. Perhe kasvanee jossain vaiheessa kissavauvalla ja joskus myöhemmin ehkä koirallakin, mutta jälkikasvua tuskin meille on tulossa.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Lolita kirjoitti:Mitä käsitetään perheellä? Aion perustaa perheen, johon kuuluvat minä ja puolisoni, ei lapsia.
Muuten komppan mutta, omalta osaltani saattaa käydä niin, että minut jossain vaiheessa integroidaan jo olemassa olevaan perheeseen, jossa siis saattaa olla jo mukuloita.

Tommostakaan vaihtoehtoa ei listalta löytynyt.
Sinkkumatti

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Jyrki73 kirjoitti: integroidaan jo olemassa olevaan perheeseen.
Totta. Tällä ikää avaimet käteen-paketti on hyvin hyvin todennäköinen vaihtoehto.
ninnithequeen

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyllä se löytyy jo.
Elukka

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pariutunut jo olenkin, eli se puoli perheestä on jo kasassa. Nyt olisi sitten tarkoitus tuota jälkikasvuakin panna alulle.
Onkos tää nyt sitten vaihtoehto 1 vai 2? :think:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En mielellään ottaisi "avaimet käteen" -pakettia enkä viikonloppuisää. Vielä vähemmän haluan nurkissani katsella jonkun muun lapsia kuin omiani. Tiukkoja mielipiteitä, saattaa olla, että joudun tinkimään hieman, jos en halua perheeni olevan kaksi kissaa ja minä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
bedlam

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

'Aiotko' on tässä yhteydessä vähän huono sana, 'haluatko' parempi.

Yksin elellessäni en koskaan ole kaipaillut lapsia, eikä minussa selvästikään ole sisäisesti rakennettua suvunjatkamispakotetta. Mutta silti en mene tuota mahdollisuutta aivan täysin sulkemaan pois. Seurustelukumppanini ovat tavallisesti olleet ehdottomia perhehaaveidensa kanssa, pariinkin otteeseen tilanne on ollut käytännössä seuraavanlainen: "pakko tietää nyt haluatko lapsia, jos et halua, niin perustan perheeni jonkun muun kanssa". Tuollaisessa tilanteessa koko asian ajattelu ei minulta oikein onnistu.

Mutta jos asiat jotenkin lutviutuisivat joskus luonnostaan, niin mikä jottei. "Haluan perheen" on kuitenkin ainakin tällä hetkellä väärä väittämä.
Viimeksi muokannut bedlam, 23.05.2006 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leila

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Minulla on jo pieni perhe. Nuorena haaveilin ikuisesta sinkkuelämästä, mutta kyllä tää perhe on ehkä parempi vaihtoehto mulle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun tätä elämäni tämänhetkistä yleiskuvaa katsoo niin aika epätodennäköiseltä tuo perheenperustamisen mahdollisuus näyttää. En suhtaudu ajatukseen hynttyiden lyömisestä yhteen mukavan naisihmisen kanssa mitenkään kielteisesti, mutta jälkikasvu ei tuohon ajatusrakennelmaan ainakaan tässävaiheessa elämää mahdu.

Toisaalta voipi olla, että juna jätti jo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
eps

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja eps »

Jokainen saa tietenkin määrittää perheen haluamallaan tavalla, mutta kun puhutaan perheen perustamisesta omia taustoja tuntemattomalle, niin yleensä kai tarkoitetaan yhteisen kodin ja lapsien hankkimista. Näitä minäkin otsikollani tarkoitin, mutta kieltämättä olin hiukan epäselvä sanoissani.

bedlamin pointti aikomisen ja haluamisen erosta on hyvä. Ei tietenkään ole automaattista, että perheen haluava myös saa sellaisen. Olen itse mitä mainioin esimerkki tästä. Onneksi useimmat perheen haluavat kyllä myös saavat sellaisen ajan kanssa.

e.
Feiz

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Vannomatta paras.
Tällä hetkellä mitään mielenkiintoa ei ole, mutta eihän sitä koskaan tietä mitä tapahtuu.
isohaara

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Kylhän se perhe tulee perustettua, tai ainakin vakaa aikomus on siihen suuntaan. Niin paljon pentuja kuin vain aikaa ja paukkuja riittää. Suurempia motivaattoreita katraan kasaamiseen en kyllä pysty erittelemään, ehkä se on vaan tää geneettinen draivi (mutta ei siis sellainen, että muutaman vuoden päästä Hervanta olisi puolillaan kömpelöitä, parimetrisiä koripalloilijoita).
Iän puolesta ei onneksi ole vielä kiirettä, projektikin on vasta suunnitteluasteella. Synnyttäjälantioiset vaan metrin välein jonoon. 8)
Pikku-Akka

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Perheeni koostuu minusta, miehestä, pojasta sekä parista karvaturrista. Enpä olisi uskonut vielä viisi vuotta sitten, että näin on. Mutta parempi näin.
Vastaa Viestiin