Aiotko perustaa perheen?

Yleinen lätinä jä kitinä

Perhegallup

Olen jo perheellinen
9
16%
Haluan perheen
36
63%
En halua perhettä
4
7%
En ole vielä muodostanut käsitystä asiasta
8
14%
 
Ääniä yhteensä: 57

hermine

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä haluaisin äidiksi, paljon enemmän kuin kenenkään (avo)vaimoksi, virallisestihan kai lapseton avoliittokin lasketaan perheeksi. Väärä järjestys, olen moraaliton ihminen, blaablaablaa, tiedän. Ellen haluaisi lapsia, olisin varmasti asennoitunut viettämään elämäni onnellisesti vanhanapiikana ja huomattavasti kunnianhimoisempi ammatillisten tavoitteiden kanssa (ellen fyysisiä lapsia tuottaisi, niin henkisesti ainakin jättäisin sitten työni kautta jälkeni maailmaan). Sen tiedän, että minusta ei olisi miksikään pikkuvaimoksi joka lasten puutteessa paapoo aikuista miestään. Tottakai hyvä parisuhde voi tehdä elämästä ja etenkin äitiydestä onnellisempaa, mutta en oikein silti osaa jostain syystä määritellä itseäni ja elämäni onnistuneisuutta ensisijaisesti sen kautta.
Aito_Johanna

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Joo, haluan miehen ja 2 - 3 lasta, ja pidän melko todennäköisenä sellaiset saavanikin, joten aion.
Toisaalta taas tänään työkavereiden juttuja kuunnellessa - kyllä sitä vauvaa hoitaessa väsytti ja omaa aikaa ei ollut ollenkaan ja raskasta on ja blaablaablaaaaa - kuunnellessa mietin, kuinka kiva on, ettei minulla vielä mitään perhettä ole. Ehanaa viettää ensin huoletonta ja itseriittoista sinkkuelämää.
slam

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja slam »

Kaippa se pitänee perhe ponnistaa pystyyn. starting nau...
AarneAnkka

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Täytyy vastata tähän että "ehkä".
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Haluan perseen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Zeb

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Haluan perheen, johon kuuluu mies ja 1 tai 2 lasta. Ihan perinteinen perhe-elämä silti vähän (eikä niin vähänkään ehkä) hirvittää, mitään pullantuoksuista emoa minusta tuskin saa väännettyä. Mutta omilla ehdoilla, omalla tavalla ? En suostu uskomaan, että on pakko tätiytyä perheytyäkseen.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Perhe olisi hyva juttu, se tuo stabiilisuutta elamaan, joten mielellani sen perustaisin.
Se kuuluko siihen lapsia vai ei riippuu hyvinpitkalti puolisoni halusta. Ei kai niista haittaakaan olisi (paitsi lisaduunia alkuaikoina, mutta toisaalta niista on siten apua kun kasvavat vahan) mutta ei kylla varsinaisesti hyotyakaan. Valmispakettiin voisi olla vahan vaikea suhtautua.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vastasin en halua, sillä tarkoitin tuota lolitan vastausta. Eli ei sinappikoneita tänne kiitos, rakkaus on silti tervetullutta :h:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Haluan perheen, mutta en vielä pitkään aikaan. Pimahtaisin varmaan aika nopeasti kotiäitinä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja aasi »

En nyt muista äänestinkö aiemmin kohtaa "haluan" vai kohtaa "en ole muodostanut käsitystä"; kumpikaan vaihtoehto ei suoraan vastaa ajatuksiani aiheesta.

Olen miettinyt asiaa lähinnä sen kautta että mistä asioista pidän tai mistä mahdollisesti saattaisin tuntea mielihyvää: elämästä ympärillä, asioiden ja ilmiöiden seuraamisesta ja kehittämisestä - miksei siis ihmistaimenkin kasvattamisesta. Asioiden tekemisestä kun tekemisellä on jotain merkitystä (minulle, läheisille, laajemminkin). Siitä että tekemisestä saa jollain tapaa palkinnon. Ylpeyttä siitä että on saattanut fiksun ja filmaattisen (muihinhan en sekaannu) naisen kanssa jälkeläisen maailmaan. Ja ties mitä muita tuntemuksia mitä juuri nyt ei tule mieleen - oikeastihan niitä on niin paljon että ainoa järkevä tapa lienee mennä vain intuitionsa varassa.

Voi olla että perinteinen käsitys perheestä sopivan ihmisen kanssa sopii varsin mainiosti näihin ajatuksiin, mutta toisaalta ne eivät millään lailla sulje pois jotain hyvin epäortodoksistakaan elämäntapaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nokkaelain

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vastasin "en ole muodostanut käsitystä". Joskus ajattelinkin asiaa, mutta nykyään se on vielä enemmän auki. Mitään pakottavaa tarvetta en tunne jälkikasvun hankkimiseen enkä edes tule luonnostaan toimeen lasten kanssa.

Jo perheen perustamisen mahdollisuuskin riippuu monestakin asiasta. Paljon se ainakin riippuu siitä, miten suhdeasiat muuten sattuvat menemään.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Vaavit on ihania, mutta naiset ei ole - joten kait tässä pitää tyytyä perheettömyyteen.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

On mielenkiintoa.
Pyyhin Netikettiin..
Aito_Johanna

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Clay kirjoitti:Vaavit on ihania, mutta naiset ei ole - joten kait tässä pitää tyytyä perheettömyyteen.
Tällaisia tapauksia varten laki miesparien adoptio-oikeudesta pitäisi saada vireille.
Turbohaltija

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Joo.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Clay kirjoitti:Vaavit on ihania, mutta naiset ei ole - joten kait tässä pitää tyytyä perheettömyyteen.
Myös yksinäinen ihminen voi adoptoida!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dumari

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Clay kirjoitti:Vaavit on ihania, mutta naiset ei ole - joten kait tässä pitää tyytyä perheettömyyteen.
Kuva
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Aito_Johanna kirjoitti:
Clay kirjoitti:Vaavit on ihania, mutta naiset ei ole - joten kait tässä pitää tyytyä perheettömyyteen.
Tällaisia tapauksia varten laki miesparien adoptio-oikeudesta pitäisi saada vireille.
Et ole ensimmäinen nainen, joka yrittää minua mieskunnalle parittaa - toivottavasti olet silti viimeinen - edeltäjäsikin ovat epäonnistuneet surkeasti.
Lolita kirjoitti:Myös yksinäinen ihminen voi adoptoida!
En ole yksinäinen, mutta kiitos huolenpidosta. Ja minulla on jo rajaton käyttöoikeus yhteen vauvaan.
Dumari kirjoitti:something GAY
Katsopa vaan peiliin, tinttitukka.

P.s. juon sut pöydän alle.
Nyt penikseni on fantastinen!
Dumari

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Clay kirjoitti: something GAY
Eipä ole tinttituccaa, vaikka kuinka nyt kattoisin peiliin.
ps. juo sä vaan pöydän alla
Ebola

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Minä+Mies=Perhe.
Todennäköisesti luku ei kohoa kolmeen, katsotaan vuosien päästä uudelleen.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Vastasin En ole vielä muodostanut käsitystä asiasta ja nyt on sellainen aika elämässä meneillään, että kuumeisesti yritän tuota käsitystä itselleni selvittää.. Kolmekymppiä pukkaa kesällä päällensä ja miksikään 4-kymppiseksi ensisynnyttäjäksi en halua. Jos ei kuitenkaan oivallista miestä ja isää lapsilleni ala piakkoin elämääni kävelemään niin vaikeutuu päätöksen tekeminen entisestään. Kun nyt saisi edes tuon oman mielipuolensa selvitettyä niin oltais jo huomattavasti lähempänä totuutta, oli se sitten millainen olikaan. Yhtenä päivänä olen satavarma, että haluan lapsen, ehkä useammankin ja toisena ajattelen, että itseellinen elämä kumppanin kanssa kera elikkolauman tyydyttäisi hyvinkin tarpeeni perheestä. Perkele kun tänkin nyt piti olla näin vaikeaa!!
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Kyllä vaan, haluan perheen ja aion sen perustaa. On jo hyvin pullat uunissa (mutta ei "pullaa uunissa"), kun oikeanlainen mieskin on löytyny. Lapsia haluaisin sellasen perinteisen 2kpl, mielummin ehkä tyttöjä kun taas mies haluaa poikia :D Samapa tuo, kunhan olisivat terveitä. Omakotitaloa en tarvitse, mutta rivitalo olis kyllä kerrostaloa paljon mukavampi. Perheeseen tulee varmasti kuulumaan myös karvaisia otuksia, lajista pitää vielä hiukan "neuvotella". Omat lapset ei kyllä vielä alkuunkaan kiinnosta, mutta jossain vaiheessa niitä haluan. En kuitenkaan ihan vielä, eikä onneks ole kiire iänkään puolesta.
Save a horse, ride a cowboy
tonttu

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Olen aina ollut sitä mieltä, että haluan omia lapsia "joskus isona". Samaa mieltä olen edelleenkin ja toivottavasti jossain elämänvaiheessa siunaantuisi lapsi/a.
Täytyy vielä selvittää itselleen, että koska olen sitten se "iso".
Avatar
snowmen
Elämätön Kitisijä
Viestit: 283
Liittynyt: 14.08.2005 19:11
Paikkakunta: Itävaltava
Viesti:

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja snowmen »

tonttu kirjoitti:Olen aina ollut sitä mieltä, että haluan omia lapsia "joskus isona". Samaa mieltä olen edelleenkin ja toivottavasti jossain elämänvaiheessa siunaantuisi lapsi/a.
Täytyy vielä selvittää itselleen, että koska olen sitten se "iso".
Sit ku sulla alkaa parta kasvaa! :wink:
-Eihän tuolla naamalla voi muuta tehdä, kuin kusta muuntajaan-
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Aiotko perustaa perheen?

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

En halua olla sidottu kotiin ja kiittämättömiin kakaroihin.
Tarpeeksi luonnetta omaavan vastapuolen löydettyäni voin kyllä harrastaa yhteisasumista, mutta naimisiin en mene.
Parhaita pentuja on eläimet.
Jos kollektiivinen vastuu maailman ylikansoittumisesta alkaa painaa, saatan äärimmäisenä ratkaisuna silti adoptoida venäläisen katulapsen.
Ei muuta.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Vastaa Viestiin