Oletko näpistänyt kaupasta?

Yleinen lätinä jä kitinä

Näpsitykset

Äänestys päättyi 06.10.2005 17:08

viikon sisään
1
2%
kuukauden sisään
0
Ei ääniä
viimeisen vuoden kuluessa
2
3%
5 vuoden sisään
0
Ei ääniä
joskus nuorena (nuoruuden hairahdus)
25
43%
joskus nuorena (paljonkin)
12
21%
En vain osaa
18
31%
 
Ääniä yhteensä: 58

nypari

Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Jatketaan Rikoslakirikoksista ja siirrytään sen kummemmitta aasinsilloitta 28. lukuun, kolmanteen pykälään. Oletko siis näpistänyt kaupasta, vahinkoja ei lasketa eli anastustarkoitus täytyy olla?

Suuri osa suomalaisistahan on nuoruudessaan näpistellyt. Jotkut eivät osaa lopettaa ja kuuliaisimmat eivät vain osaa. Miten Kity-väki suhtautuu näpistelyyn ja kuinka yleistä se keskuudessamme on/ on ollut?
Viimeksi muokannut nypari, 06.09.2005 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quarter

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Miksei tässä ole vaihtoehtoa "En"?
nypari

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja nypari »

QuarterDot kirjoitti:Miksei tässä ole vaihtoehtoa "En"?
Sorry, unohtui. Asia paikattu.
Na

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Na »

En vain osaa, en uskalla, enkä halua.
Ja näin oli jo lapsena/nuorena.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kysy vaan kuinka paljon lapsena ja teini-ikäisenä. Enkä jäänyt koskaan kiinni... :D :wink: :piru:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Dumari

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Joskus yläasteella. Piti olla kova jätkä.
nypari

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Homeboy65 kirjoitti:Kysy vaan kuinka paljon lapsena ja teini-ikäisenä. Enkä jäänyt koskaan kiinni... :D :wink: :piru:
Ole huoleti! Kyseessähän on ns. asianomistajarikos, joka vanhenee kahdessa vuodessa. Ilmoitusvelvollisuus asianomistajalla on vuoden sisään tapahtumasta, jotta asiaa tutkittaisi. Kohdallasi rikokset ovat siis auttamattomasti vanhentuneet!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nypari kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kysy vaan kuinka paljon lapsena ja teini-ikäisenä. Enkä jäänyt koskaan kiinni... :D :wink: :piru:
Ole huoleti! Kyseessähän on ns. asianomistajarikos, joka vanhenee kahdessa vuodessa. Ilmoitusvelvollisuus asianomistajalla on vuoden sisään tapahtumasta, jotta asiaa tutkittaisi. Kohdallasi rikokset ovat siis auttamattomasti vanhentuneet!
Ohhoh, tuota en tiennytkään! :D :D :D :D :cheer:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Quarter

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

jos kiskoisi jalkansa solmuun ja alkaisi humisemaan.. aurani on puhdas tässä asiassa. Thy shall not steal!
Exsat

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Kerran yläasteikäisenä yhden kitkat-patukan, ja senkin kaverille. Rahaa olisi ollut, mutta kaveri ei suostunut ottamaan mun OSTAMAA suklaata vastaan vaikka mieli teki, kun ei halunnut tuntea olevansa velkaa, joten nuoren ihmisen logiikalla ei jäänyt vaihtoehtoja. Jännitti hitosti, ei kiinnostanut kokeilla uudestaan.
SikaMika

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Exsat kirjoitti:Kerran yläasteikäisenä yhden kitkat-patukan, ja senkin kaverille.
Tulet käristymään helvetin tulessa, kaverisi vie paikkasi taivaan valtakunnassa! Paska diili, olisit edes itse syönyt sen patukan... :)

Tulihan tuotakin harrastettu yläaste-aikoina. Oli sellainen buumi yhdessä vaiheessa, että pöllittiin suorastaan kilpaa välituntisin koulun läheisestä kaupasta kavereiden kanssa. Se meni sitten ohi, kai siihen vain kyllästyi. Kiinnijääneet olivat lähes poikkeuksetta ensikertalaisia, mikä tietenkin aina hieman huvitti. Heitä tuskin huvitti, sillä kauppa otti aina yhteyttä sekä näpistelijän kouluun että vanhempiin. Kynnys näpistää tai muutenkaan hölmöillä moisen jälkeen oli varmasti suuri, eli siinä mielessä kauppa teki aloitteleville pihistelijöille palveluksen myöhempää ikää ajatellen.
Niin, minä en tietenkään koskaan jäänyt kiinni...
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kyllä ja paljon.Koululaisen kolmisormialennus oli pitkään aikaa käytössä vaikka rahaa oli.MIksi?Täysin vaan adrenaliinikiksien takia.

Urani päättyi ekaan kiinnijäämiseen,joka johtui huolimattomuudestani.Onnistuin puhumaan ja näyttelemään sen verran hyvin että loppujen lopuksi en saanutkaan nimeäni poliisin papereihin vaan 5 tunniksi töitä & 100 mk rahaa.Miten niin rikos ei kannata ?;D

Nyt olen kyllä miettinyt että voisi opetella taskuvarkaan aakkoset ihan vaan hupiini.Ei,en aio hyödyntää taitoja vaikka ne oppisinkin:p
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Storytuuli

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Varastin kerran apteekista vuonna 1995 B-vitamiinipurkin. Tunnin päästä kännykkäni varastettiin. Paha instant karma, aijai. Everything you do comes to you, threefold! Ei koskaan enää :D
Starflare

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Ala ja ylä-asteella tuli ihan reppujen kanssa vierailtua kaupassa ja täytettyä ne. Lähikaupassa sitten kerran herkesin liian ahneeksi ja käry kävi, siinä kaupassa ei vuoteen käyty sen tapauksen jälkeen. Muissa kaupoissa meno jatkui jonkin aikaa, mutta hiipui sitten pikkuhiljaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ei, olen ollut aivan liian kiltti tuollaiseen puuhaan.

Myymälävarkaat ja heidän niksinsä ja samalla myös vastapuolen eli myymäläetsivien temput kyllä fasinoivat aika tavalla. Joskus vuosi pari sitten näin kun Stokkan siviilietsivät ottivat kiinni varkaan jossain Forumin kulmilla. Ne äijät olivat nopeita! Ja mikä huvittavinta, etsivää ei erottanut varkaasta ulkonäön perusteella ollenkaan.
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ei.En ikinä :shock:
Ei ole itseasiassa käynyt edes mielessä
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Joskus vuonna keppi ja kivi pari suklapatukkaa tarttui kyytiin... :|
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
hermine

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Oon tosi pahasti periaatteesta kaikkea varastamista vastaan (tosin kyllä mun mielestä silti esim. eliön oikeus elää on suurempi kuin toisen oikeus omistaa). Tiedän kyllä, että kiinnijäämisen riski on tosi pieni, niin tökeröitä näpistyksiä oon kavereitten tekemänä saanut seurata, ja mua on myöskin monta kertaa yritetty vakuutella kyseisen elämäntavan eettisistäkin eduista mut ei silti. Kyse ei edes ole mitenkään virkavallan pelosta, epäitsekkäissä tarkoitusperissä olen kyllä tarvittaessa valmis rikkomaan lakia tai vaikka tuhoamaan yksityisomaisuuttakin, pelkän jännityksen tai kaljan/karkinhimon vuoksi en.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mitenkään itseäni inkriminoimatta tiedustelen, että miten muka nykyään yleisistä hälyttimistä selviäisi? Ei voine olla varma, että löytäisi itse kaikki hälyjutskat ja poistaisi ne. Toimiiko ne vuoraa-kassi-alumiinifoliolla -systeemit?
hermine

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Juoksemalla kovaa...
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

En ole ikinä näpistellyt. Mutta tunnen erään henkilön... ööh, kutsuttakoon häntä vaikkapa nimellä Dr. Phil, joka on katsellut muutamia laittomia kopioita elokuvista sekä kuunnellut piraattilevyjä.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

hermine kirjoitti: ja mua on myöskin monta kertaa yritetty vakuutella kyseisen elämäntavan eettisistäkin eduista mut ei silti.
Ei siinä mitään eettisiä etuja ole. Rahallisia vaan kai. Omasta yhdestä kerrasta tuli lähinnä omatunnontuskia ja pahaa oloa.

Lisään vähän omia mietteitä jos nyt jotakuta kiinnostaa 8)
Toisen omaisuuden varastaminen (auton kohdalla luvaton käyttöönotto) on aina väärin. Tai no... oma moraali ja oikeudentaju sanoo että minkäs teet toisille on toisilla on oikeus tehdä sinulle. Eli varastamalla muilta annat mielestäni oikeuden muille varastaa sinulta, koska moraalisi hyväksyy varastamisen. Jo koska mä en suvaitse että kukaa vie minulta luvatta mitään, minä itse määrittelen että varastaminen on väärin enkä näin tee... muu olisi kaksnaamaista jakomielisyyttä nih!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
snowmen
Elämätön Kitisijä
Viestit: 283
Liittynyt: 14.08.2005 19:11
Paikkakunta: Itävaltava
Viesti:

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja snowmen »

En ole näpistelly enkä näpistele.
-Eihän tuolla naamalla voi muuta tehdä, kuin kusta muuntajaan-
Herra Manala

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hallusinaatio kirjoitti:En ole ikinä näpistellyt. Mutta tunnen erään henkilön...
Löytyiskö sulta Zak McKrackenii? Voisin treidaa uusimpaan Leisure Suit Larryyn.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko näpistänyt kaupasta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nuorena oli vaihe, jossa tuotakin tuli harrastettua. Nykyisinhän olen aivan lainkuuliainen ja tottelen kaikkia säännökisä, joskus jopa tieliikenteen sääntöjäkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin