Mitä teette työksenne?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Nörtti. Pienessä yrityksessä joutuu tekemään kaikenlaista, mutta käyttöliittymiin en koske. Palvelinpään juttuja, koodausta pinnan alla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bedlam

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

AarneAnkka kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Muuten mukavaa hommaa, mutta tekemistä saisi olla tämänhetkistä tilannetta enemmän.
Sama täällä. Voisi luulla että on rentoa kun saa laiskotella ja palkka juoksee, mutta oikeasti se on masentavaa ainakin minunlaiselleni ihmiselle joka tuntee itsensä hyödyttömäksi ja alkaa pelätä että olenko minä ihan turha koko firmalle (vaikken todellakaan ole).
Harva tosiaan ymmärtää kuinka väsyttävää ja stressaavaa tuo tekemättömyys itse asiassa onkaan. Vittuilunahan se otetaan, kun jollekin koetat selittää että puoli päivää netin selailua on välillä aikas todella kypsää hommaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bedlam kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Muuten mukavaa hommaa, mutta tekemistä saisi olla tämänhetkistä tilannetta enemmän.
Sama täällä. Voisi luulla että on rentoa kun saa laiskotella ja palkka juoksee, mutta oikeasti se on masentavaa ainakin minunlaiselleni ihmiselle joka tuntee itsensä hyödyttömäksi ja alkaa pelätä että olenko minä ihan turha koko firmalle (vaikken todellakaan ole).
Harva tosiaan ymmärtää kuinka väsyttävää ja stressaavaa tuo tekemättömyys itse asiassa onkaan. Vittuilunahan se otetaan, kun jollekin koetat selittää että puoli päivää netin selailua on välillä aikas todella kypsää hommaa.
Mun työmäärä riippuu tasan siitä, missä istun. Tälläkin hetkellä istun neurokirurgian huoneessa, eli kun osastolta tulee saneltuja kasetteja kansiossa, kirjoitan ne heti puhtaaksi ja laitan valmiit printatut tekstit "valmiit"- lootaan, ja odotan lisää töitä. Jos ei töitä tule, on vaihtoehtona surffailu tai pelaaminen.

Tapaturma-asemalla taas on mukavaa, kun saa tehdä koko päivän töitä, ja joskus on jopa KIIRE!
The great club outshines the individual, always and forever.
Kid

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mä vietän päivät toimistossa luuri korvalla ja myyn ihmisille matkoja. En istu myyntitiskillä, joten voin olla vaikka lippis päässä ja verkkarit jalassa.
Tykkään työkaverista ja duunikin on oikeesti ihan kivaa, vaikka välillä vituttaakin..

Suurin osa ajasta (siis hiljasina kausina) taitaa mennä netissä surffailuun.
hermine

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Elppis kirjoitti:Tekstinkäsittelijä, eli puhtaaksikirjoitan lääkäreiden saneluita kasetilta koneelle
Mä olenkin aina miettinyt, mistä koulusta nuo ihmiset tulevat?

Mun virallinen nimike on tutkimusassistentti, mutta käytännössä teen ihan pelkästään informaatikon (koulutukseni mukaan) hommia tässä projektissa. Tai tekisin, jos olisi jotain tehtävää. Bedlamin ja AA:n viesteihin viitaten, ketuttaisi kyllä rankasti jos olisi pakko kökkiä työpaikalla surffailemassa tyhjän panttina joka päivä koko työaika, nyt saan puuhata mitä tykkään kunhan olen käytettävissä suunnilleen silloin kun tarvitaan ja saan kuitenkin täyttä palkkaa koko ajan, koska kukaan ei jaksa tuhlata aikaansa siihen että kyttäisi tekemisiäni. En olisi ikinä uskaltanut haaveillakaan tämmöisestä työpaikasta (siis tuo itse työkin on mun mielestä tosi mielenkiintoista silloin kun sitä on), harmi kun tätä ei kestä enää kovin kauaa...
Viimeksi muokannut hermine, 29.05.2006 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aito_Johanna

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

En ole salaillut ammattiani täällä, joten ehkä tiedätkin, mutta kertauksena ja jotta osaatte varoa: olen äidinkielenopettaja, töissä lukiossa.
Tänään en ole työpaikalla ollenkaan; olen aamupäivän lukenut kotona esseitä, nyt sain ne luetuksi loppuun ja koko loppupäivä on vapaata! :cheer:
Oppilaistani yli 50 % on hellyttäviä mussukoita tai vähintään normisettiä, osa rasittavia apinoita. Työkaverini ovat ihquja ihmisiä. Pomoni on kiero ja puolueellinen paholainen. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ammatinvalintaani.
slam

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja slam »

hermine kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Tekstinkäsittelijä, eli puhtaaksikirjoitan lääkäreiden saneluita kasetilta koneelle
Mä olenkin aina miettinyt, mistä koulusta nuo ihmiset tulevat?
Tarvitaanko arvonimeen joku sihteeriopisto? :roll:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

hermine kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Tekstinkäsittelijä, eli puhtaaksikirjoitan lääkäreiden saneluita kasetilta koneelle
Mä olenkin aina miettinyt, mistä koulusta nuo ihmiset tulevat?
Elämänkoulusta? ;)

Eih, esim. amiedu järjestää ammattikursseja (kestää 1,5 vuotta). Itse pääsin töihin haastattelusta seuraavana päivänä. Luultavasti eniten tässä ammatissa painaa kirjoitusnopeus ja lääketieteen ja latinan tuntemus. (Luin koulussa kaksi vuotta latinaa ja eläinlääketiedettä/pieneläinhoitajaksi).
The great club outshines the individual, always and forever.
Pehmis

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Tapan ihmisiä rahasta. Vitsivitsi. No ei ollut. Olisko kellään töitä tiedossa?
ElanorRaven

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Pehmis kirjoitti:Tapan ihmisiä rahasta. Vitsivitsi. No ei ollut.
Apua! Soittakaa poliisi! Nyt meillä on jo kaksi sarjamurhaajaa! Juorulehdistö, over here!
slam

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja slam »

ElanorRaven kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Tapan ihmisiä rahasta. Vitsivitsi. No ei ollut.
Apua! Soittakaa poliisi! Nyt meillä on jo kaksi sarjamurhaajaa! Juorulehdistö, over here!
don´t skriiw busnussia tai onlineriä.
Pehmis

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

ElanorRaven kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Tapan ihmisiä rahasta. Vitsivitsi. No ei ollut.
Apua! Soittakaa poliisi! Nyt meillä on jo kaksi sarjamurhaajaa! Juorulehdistö, over here!
Noh noh, mä olen työtön koska olen niin huono työssäni. Yhtäkään en ole saanu hengiltä. Joudun sitten henkeni pitimiksi tekemään sisäsiistejä konttorihommia.
slam

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja slam »

Pehmis kirjoitti:Noh noh, mä olen työtön koska olen niin huono työssäni. Yhtäkään en ole saanu hengiltä. Joudun sitten henkeni pitimiksi tekemään sisäsiistejä konttorihommia.
Kityileminen työttömänäkö on niitä cooleja konttorihommia? Vai oletko työtön varsinaisen ammattisisuhteen ja vedät pätkätöitä? :lol:

Mie olen tehnyt kohtalaisen rentoon tahtiin hieman siivouksia, vaikka varsinainen ammatti on metsäkoneen ja puuautonkuljettaja. :lol: Paremmin kait osaan jauhaa paskaa, kun huoltaa... Kait joku rento 7-8 tunnin työpäivä kelpaisi eli yksityisyrittäjälle ei oikein jaksaisi mennä...
Viimeksi muokannut slam, 29.05.2006 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
swirl

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Haaveilen työkseni toisesta duunista.

En viitsi julkistaa työtäni - täälläkin on luultavasti useita henkilöitä, joilla on antipatioita sitä tahoa kohtaan, jonka leivissä räplään tietokonetta.
slam

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja slam »

swirl kirjoitti:Haaveilen työkseni toisesta duunista.

En viitsi julkistaa työtäni - täälläkin on luultavasti useita henkilöitä, joilla on antipatioita sitä tahoa kohtaan, jonka leivissä räplään tietokonetta.
Sonera kirjan tekijä pitää julkistaa! :lol:
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja ak »

swirl kirjoitti:antipatioita sitä tahoa kohtaan, jonka leivissä räplään tietokonetta.
Verovirasto?

Käyntikortissa lukee projektipäällikkö mikä on tunnetusti todella kuvaava titteli. Työsopimuksen liitteenä on pari sivullista ranskalaisin viivoin toimenkuvaan liittyviä tehtäviä. Isossa firmassa noista varmaan joka kohtaa varten olisi oma ihminen mutta näin pienessa puljussa saa ja joutuu tekemään vähän kaikkea. Softan kehitystä kuitenkin.
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Brocker »

Moon ope ja lisäks musiikin sekatyöläinen (muusikko, miksaaja, roudari, valomies ja mitä milloinkin).
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
ninnithequeen

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Brocker kirjoitti:Moon ope.
Saakohan kysyä jotta mikä ope?
*utelias*
Aito_Johanna

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pehmis kirjoitti:Tapan ihmisiä rahasta. Vitsivitsi. No ei ollut. Olisko kellään töitä tiedossa?
Paljonko veloittaisit pomoni tappamisesta?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Asennan video- ja puhelinneuvottelujärjestelmiä sekä kaikkea mahdollista niihin liittyvää toimintaa. Tuttuja on niin isojen firmojen pöydänaluset, valtionhallinnon pikkusielut, opetustoimen lähentelevät opet, puolustusvoimien rento työilmapiiri kuin mummojen ylikuumat asunnot.

Jos ei ääni muutu firman kanssa suoritettavassa vuoropuhelussa, tuo on pian entinen duuni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja martza »

Käyntikortissani lukee "System Analyst"
Pääsisi vain jo eläkkeelle. Näitä hommia on tehty ihan liian kauan ja haluaisi jo vapaalle, mutta tuskin sitä koskaan pääsee eläkkeelle.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Dumari

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Olen ranta-apina, teen pääsääntöisesti toimistohommia yhdessä liiterissä, mutta välillä pääsen pihalle leikkimään isoilla leluilla.
Sudenhenki

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Sossupummi.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Pelaan bilistä, pingistä, Skib-Boa ja mitä millonki...
Nii ja välillä tulee vahittua ku muut laittaa ruokaa ja retkeilenki.
Ny nää lähtis pelaan sulkkista. Hejdå. *sekatyöläinen*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Mitä teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Think »

Yleensä istun palaverissa tai jossain kulkuvälineessä matkalla palaveriin. Otan vastaan työprokkiksia/kehitysideoita firman sisältä miltei keneltä tahansa ja vastaavasti nakitan tiettyjä hommia eteenpäin miltei kenelle tahansa (kyllä: voin hyvillä mielin nakittaa mm. omaa pomoani, tai hänen pomoaan tekemään tiettyjä hommia). Firmana kansainvälinen, kohtuullisen iso pulju. Valvon mm. projektipäälliköiden tekemisiä ja ojennan heitä ala-asteenopettajien tyyliin heidän poiketessa tietyistä säännöistä...eli silloin kun he ovat olleet tuhmia. Kiitosta en kuitenkaan anna hyvästä työstä...se ei kuulu minun tehtäviini.

Teen sen mitä työskentelemälläni osastolla kukaan ei halua tehdä tai ei vastaavasti osaa. Kehitän erityisesti osaston toimintaa kokonaisuudessaan ja tehtävänäni on myös urputtaa niin ylemmilleni kuin alemmillenikin kaikista mahdollisista epäkohdista...yleensä olen se, joka kyseisen epäkohdan joutuu myös korjaamaan. Oma esimieheni tietää aika harvoin mitä milloinkin olen tekemässä.
Ovela kuin orgasmi
Vastaa Viestiin