Länsimetro

Yleinen lätinä jä kitinä

Metro Espooseen?

Kyllä
41
91%
Ei
4
9%
 
Ääniä yhteensä: 45

Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Länsimetro

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Geetzu (galleriakommentti) kirjoitti:Mä en oikein tiedä oisko se metro hyvä juttu. Larussa on jo nyt liikaa pissiksiä kaduilla!!!11 Ja näin täällä eilen mustan miehenkin, varmaan ruohiksesta eksynyt. Voisko sen metron toteuttaa silleen, että skipattais tää meidän saari/kivi? Hyödyttäis autoinemme, kun oltais ainoat ruuhkaa tekevät.
Kityssä on ilmeisesti kohtalaisesti espoolaisiakin, mutta toki muutkin saavat äänestää.

Länsimetrosta on puhuttu jo kauan, mutta päätöstä asiaan ei ole saatu aikaan. Metroasia jakaa espoolaiset pahasti kahtia. Vastustussyitä on useita. Vahvin argumentti liittyy metrolinjan laajentamisen korkeisiin kustannuksiin. Osa pitää metroprojektia turhana Kampin linja-autoaseman laajennuksen vuoksi. Jotkut vastustavat metroa sillä perusteella, että metron myötä Itä-Helsingin laitapuolen kulkijat pääsisivät helposti myös Espooseen.

Mitä sinä olet mieltä?

Totta kai metroprojekti maksaa tähtitieteellisiä summia, mutta itse kannatan metron rakentamista. Metro olisi varmasti paljon ympäristöystävällisempi ratkaisu Helsingin ja Espoon väliseen liikennöintiin kuin bussi- ja yksityisautoilu. Tietenkään ei voida olla varmoja siitä, että "ylpeä espoolainen" siirtyy käyttämään metroa Länsiväylän Audi-kruisailun sijaan, mutta ainakin metro olisi houkuttelevampi vaihtoehto bussiin verrattuna mm. sen nopeuden ansiosta.

Tiedeyhteistyö helpottuisi metron myötä Helsingin yliopistojen ja Espoon tiede- ja talouskeskittymän välisen matkustamisen nopeutuessa.
Ylipäätänsä metro helpottaisi tuhansien ihmisten jokapäiväistä arkea.

EDIT: Geetzu, ymmärsin kyllä, että sun galleriakommentti oli vaan huumoria, eli tää ketju ei liity varsinaisesti siihen.
Viimeksi muokannut kvasaari, 31.05.2006 23:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pehmis

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Ehdottomasti. Länsimetro + keskustatunneli aikaiseksi, kehä I:n ja kehä III:n parannukset vireeseen ja kehä II valmiiksi. Tässä järjestyksessä. Koko pääkaupunkiseudun elinvoima kärsii infrastruktuurin alimitoituksesta ja kaavoituksen kuntakohtaisuudesta ja kyräilystä. "Ei näin voi tehdä koska sit noiden tonttien hinta nousee."
Aito_Johanna

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Puuttuu tuulenpuiska-vaihtoehto.
tonttu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Aito_Johanna kirjoitti:Puuttuu tuulenpuiska-vaihtoehto.
Samaa piti sanomani.
ninnithequeen

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ehdottomasti kyllä Länsimetrolle.

Helpottaisi minunkin elämääni....
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En ole espoolainen, olen kuitenkin nainen. Ikääni en kerro. Äänestin kyllä, koska saatan joutua muuttamaan Espoon böndelle ja metrolla sinne pääsisi taatusti nopeampaa kuin busalla. Muistelisin että sitä reittiä ois sinne bönden lähettyvillekin kaavailtu. Helpotus ruuhkiin olisi varmaan tervetullut. Ymmärrän kyllä myös hienostoespoolaisten huolen alueen rahvaanomaistumisesta, mutta ehkä he voisivat muuttaa vaikka Graniin?
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pehmis kirjoitti:Ehdottomasti. Länsimetro + keskustatunneli aikaiseksi, kehä I:n ja kehä III:n parannukset vireeseen ja kehä II valmiiksi. Tässä järjestyksessä.
Onnekseni järjestys on toinen. Aloittaisivat vain tuon Kehä I:n pusaamisen, jottei tarvitsisi aina killua valoissa. Ja Mestaritunnelin valmistumisen jälkeen meikäläisen kämpänkin arvo taitaa nousta.

Asiaa.

Ja metrohan on hyödytön, kallis ja perseestä. Lisää "kevyttä" raideliikennettä, kiitos.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ei mitään länsimetroa ja länsiväylänkin voisi katkaista. Antaa espoolaisten jäädä omalle puolelleen lahteä. Vituttaa nuo aamulla helsingin tiet tukkivat sooloautoilijat.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Metro jokaiselle, sanon minä.
"I want you to get excited about your life."
slam

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja slam »

metroja lisää. oikea suuntaus
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vaola kirjoitti: Halusin matkustaa ihanassa valossa, enkä siellä missä aurinko ei paista. :perse:
Hassua, mäkin aina valkkailen kulkuvälineitä mielialan mukaan. Tykkään oikeesti hirveenä liikkua julkisilla ja katsella maisemia ja ihmisiä. Tsadissa vielä kun on tuota valinnan mahdollisuutta enemmän kuin muualla. Ennen mun suokkari oli metro, mut nykyään kyl spordelli. Yleensä.

t.pönde

haluan myös "Bönde" -t-paidan. toinen vaihtoehto "country pumpkin".
Prepare for the worstest.
Avatar
Herttua
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 13.05.2006 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Herttua »

kyllä länsimetrolle
Joskus tekee kipeää mutta ei haittaa
Pehmis

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei mitään länsimetroa ja länsiväylänkin voisi katkaista. Antaa espoolaisten jäädä omalle puolelleen lahteä. Vituttaa nuo aamulla helsingin tiet tukkivat sooloautoilijat.
Tämä käy heti kun Espoosta heitetään ulos kaikki elintasopakolaisina saapuneet Helsinkiläiset. Tulevat saatana nostamaan kämppien hintoja.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kyllä metrolle, suosikkijulkiselleni. Mikä sen näppärämpi ja mukavampi kulkuväline.

Nykyään en käy Espoossa lainkaan, omituinen kaupunki, joka ei edes näytä kaupungilta vaan on kokonaan pelkkää laitakaupunkia ilman minkäänlaista keskustantynkää. Metrolla saattaisin käydäkin noissa keskustan korvaavissa isoissa ostoskeskuksissa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

kvasaari kirjoitti:EDIT: Geetzu, ymmärsin kyllä, että sun galleriakommentti oli vaan huumoria, eli tää ketju ei liity varsinaisesti siihen.
No okey, se oli ehkä osittain huumoria... 8)
Äänestin ei, metrot on rumia.

Tietulleja mä kannatan, se ei liity tähän mitenkään mut sanonpa silti.
Dumari

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti: No okey, se oli ehkä osittain huumoria... 8)
Äänestin ei, metrot on rumia.
Toivottavasti äänestit humourilla.
Mie en kyllä äänestä estetiikan perusteella, metro on kyllä käytännöllinen vehje, äänestän kyllä.
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:
Geetzu kirjoitti: No okey, se oli ehkä osittain huumoria... 8)
Äänestin ei, metrot on rumia.
Toivottavasti äänestit humourilla.
Mie en kyllä äänestä estetiikan perusteella, metro on kyllä käytännöllinen vehje, äänestän kyllä.
Äh, mua ei tosiaan oteta todesta... Muotoilen ehkä lauseitani väärin.
Metrothan ovat rumia! Ei siinä mitään jos vaihtaisivat väriä, punainen olisi ihan jees, senkin sävy kyllä aika tärkeä. Mut ihan totta, ahdistaa et tänne tultais kaivelemaan maata (muistaakseni osittain maan alle se asema tohon puistotielle laitettais) ja pilattais maisemat. Mähän oon muuttanu tänne just tietyistä syistä ja yks oli, että pääsin eroon Ruoholahden liian kaupunkimaisesta fiiliksestä.
Dumari

Keu Keu!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti: Äh, mua ei tosiaan oteta todesta... Muotoilen ehkä lauseitani väärin.
Metrothan ovat rumia! Ei siinä mitään jos vaihtaisivat väriä, punainen olisi ihan jees, senkin sävy kyllä aika tärkeä. Mut ihan totta, ahdistaa et tänne tultais kaivelemaan maata (muistaakseni osittain maan alle se asema tohon puistotielle laitettais) ja pilattais maisemat. Mähän oon muuttanu tänne just tietyistä syistä ja yks oli, että pääsin eroon Ruoholahden liian kaupunkimaisesta fiiliksestä.
Niin, eihän tuo laru ole kuin muutaman kilsan ydinkeskustasta. Jos nyt kärjistellään, niin tuohan on melkein sama asia kuin muuttaisi Malmille lentokentän viereen ja heti ekana alkaisi valittamaan melusta. Parasta muuttaa pidemmälle jos ytimen laajentuminen haittaa.
Geetzu

Re: Keu Keu!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:Niin, eihän tuo laru ole kuin muutaman kilsan ydinkeskustasta. Jos nyt kärjistellään, niin tuohan on melkein sama asia kuin muuttaisi Malmille lentokentän viereen ja heti ekana alkaisi valittamaan melusta. Parasta muuttaa pidemmälle jos ytimen laajentuminen haittaa.
Njet, jos oisin halunnut metron ääreen olisin jäänyt sinne missä jo asuinkin. Kuinka kauas voi länteen Ruoholahdesta muuttaa kun ehtona on, ettei missään nimessä Espooseen? Välittäjä kyllä asuntoa meille myydessä uskoi, ettei metrohanke toteudu mutta jos toteutuu, nousee kodin arvo mukamas sen verran, että saamme jo sen luksustalon sitten maaseudulta. Jostain, missä siis ei ole metroa. :] Meidän koti valittiin vieläpä niin, että bussipysäkille pisin täällä mahdollinen matka, eli siis mahdollisimman jemmaan "keskustaan" halusimme ja pääsimme... Ei se metro tähän näkyis, mutta äänestin siis ei. Tuli kai selväks. xD
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja par-sky »

kyllä kannatan metroa. muistan kuinka kouluaikoina haaveilin siitä liki päivittäin. metrolla olisin koululle paukassu niin se olisi semmonen vajaa kymmenen minuuttia. silloin bussilla meni helposti päälle puoli tuntia. ei vaan sattunut olemaan (eikä ole vieläkään) sellaista poikittaisliikennettä. sitä saa oppia ulkoa aikataulut ja tulla bussin vauhdissa vaihtamisen kuninkaaksi!

voisi myös tuo länsiväylän tukkoisuus helpottaa, kun pääsisi metrolla nopeasti ja kätevästi kulkemaan, kun nuo espoon bussit pääsääntösesti kiertää jostain ihan käsittämättömästä paikasta (kierrämme suvarin kautta jossa on kolme taloa, mutta emme missään tapauksessa matinkylän kautta jossa on 3000 taloa).

onhan se kiva että muutin 2002 alussa pois espoosta ja lopetin bussien käytön, edelleen nyt neljä vuotta myöhemmin muistan täsmälleen kuinka monta minuuttia menee mistä mihinkin. hyvä on, en ihan jokaisen pysäkin minuuttiaikataulua, mutta tärkeimpien kiintopisteiden ajat pystyn kertomaan vilkaisella aikataulukirjaa, samalla voin kertoa missä kannattaa vaihtaa jotta on mahd. nopeasti haluamassaan paikassa. vittu mä olen parempi kun ytv.n reittipalvelu :shock:
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun työmatka kestää julkisilla semmosen 1,5 tuntia. Jos metro menisi Espooseen asti se lohkaisisi aika paljon aikaa pois siitä. Vaikka tuskinpa se metro koskaan ihan etelä-Espooseen menisikään.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja par-sky »

se suosituin metrosuunnitelma menisi käsittääkseni kivenlahteen asti? tapiolan, matinkylän, soukan kautta?
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

par-sky kirjoitti:se suosituin metrosuunnitelma menisi käsittääkseni kivenlahteen asti? tapiolan, matinkylän, soukan kautta?
Ihanko totta? Mä käsitin että tapiolaan tai leppävaaraan asti vaan.
Ja hei: metro Soukkaan, salli mun nauraa :lol:
Sinkkumatti

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Juu ehdottomasti.
mustakikkeli

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Äänestin kyllä. Kiusa se on pienikin kiusa. Vitun espoolaiset tukkivat aina Länsiväylän. Länsiväylän nopeusrajoitus pitäisi laskea 40 km/h:iin.
Vastaa Viestiin