Länsimetro

Yleinen lätinä jä kitinä

Metro Espooseen?

Kyllä
41
91%
Ei
4
9%
 
Ääniä yhteensä: 45

Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustakikkeli kirjoitti:Äänestin kyllä. Kiusa se on pienikin kiusa. Vitun espoolaiset tukkivat aina Länsiväylän. Länsiväylän nopeusrajoitus pitäisi laskea 40 km/h:iin.
Mihin stadilainen edes tarvitsee länäriä??
Ei vaan, käytän mä itekin joskus...
mustakikkeli

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Geetzu kirjoitti:Mihin stadilainen edes tarvitsee länäriä??
Ei vaan, käytän mä itekin joskus...
No jos se menisi vaikka Otaniemeen ja Tapiolaan, niin varmaan aika monet.
AarneAnkka

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kannatetaan Länsimetroa. Siitä huolimatta että kaavoitussuunnitelman mukaan tunneli tulee kulkemaan juuri tasan minun taloni alta. Tuleekohan siitä paljonkin tärinää, siis ei pelkästään rakennustöistä vaan silloinkin kun metro kulkee? Luulisi & toivoisi tunnelin olevan sen verran syvällä, että ei.
AarneAnkka

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

mustakikkeli kirjoitti:Jos siihen tulee metroasema yhtään lähelle, voisin kuvitella asuntosi arvon nousevan hurrrjasti metroradan myötä. Lucky you. Ellei siinä sitten ole jotain juna-asemaa lähistöllä jo valmiiksi? (ei kai?)
Juu ei, lähin juna-asema on Espoon "keskuksessa" (=hevonkuusessa). Mikäli oikein muistan, metroasema tulisi Ison Omenan tuntumaan, eli aika lähelle. Lucky me, indeed. Kunhan rakentavatkin sen metron sitten joskus...

Edit: Hö? :shock: Mihin viestisi katosi?
Viimeksi muokannut AarneAnkka, 01.06.2006 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mustakikkeli

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Sori että poistin vastauksen.
Patz

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Patz »

McJanne kirjoitti:Mun mielestä metro pitäs saada Kuopioon saakka.
Ei vaan Seinäjoelle!!

Ja itse asiaan: kannatan ehdottomasti metron rakentamista Espooseen asti ja mielellään vielä niin että se helpottaisi samalla Espoon poikittaisliikennettä, joka tällä hetkellä on syvältä. Ja mielummin mä odottelen metroa katetulla asemalla kun värjöttelen talvipakkasessa bussipysäkillä, jonne bussi tulee kuitenkin min. 20 min myöhässä...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hallusinaatio kirjoitti:Metro jokaiselle, sanon minä.
No hei!

Joka aamu metrosta voit napata itsellesi Metron!
Ei se ole sen vaikeampaa!
Pyyhin Netikettiin..
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustakikkeli kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Mihin stadilainen edes tarvitsee länäriä??
Ei vaan, käytän mä itekin joskus...
No jos se menisi vaikka Otaniemeen ja Tapiolaan, niin varmaan aika monet.
Urpojen hommaa. Kävelisivät saatana, läskiperseitä kuiteski.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja JoeB »

hmmm, miten asia koskisi minua...

no nahtavasti ainakin kukkaroon koska sehan maksaa tuhottomasti rahaa ja veroistahan se menee tietysti, sijainti taas on sellainen etta en sita pystyisi hyodyntamaan ellen sitten ajaisi junalla keskustaan ja sielta sitten metrolla eteenpain jota en kylla harrasta.

Muutes asia ei sitten kosketakkaan koska Helsinkiin mennessa kaytan junaa ja Espoossa liikkuessa kaytan autoa josta en kuitenkaan luovu koskaan.

Toisaalta onhan siita tietysti etua noin yhteiskunnallisesti kun ihmiset paasisivat helpommin liikkumaan tuolta lansi-Espoosta Helsinkiin ilman autoja... kai sita pitaisi olla sitten solidaarinen muita kohtaan kun kuitenkin ihmiset siella lannessa ovat osaltaan osallistuneet tuon junanradan kustannuksiin.

Enpa oikein osaa sanoa mitaan tahan joten jatan sit pallottamatta.
Herra Manala

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Joo ei. Aivan saatanan kallis hanke joka ei yksinkertaisesti toimi Espoon kaltaisessa haja-asutuskaupungissa, varsinkaan jos on menossa länsiväylän suuntaisesti.

En usko että koko hanke vähentäisi paljoakaan länsiväylän kuormitusta, sillä ne jotka joutuvat menemään tähänkin saakka julkisella liikenteellä, eivät tuki länsiväylää, vaan ne yksityisautoilijat. Ja yksityisautoilijoita ei takuulla saa houkuteltua metroon sillä että "Nyt lähimmälle bussipysäkillesi on 100 metriä, metron tultua lähimmälle metropysäkille ainoastaan 1.2 kilometriä!"

Metro ei auta monia. Westend-Tapiola -akselilla tuskin on kovin suurta kysyntää. Kysyntää saattaa olla akselilla Matinkylä-Helsinki, ja ehkä sitten Kivenlahden suunnalta jonkun verran, mutta minä en ainakaan kivenlahden vieressä asuvana lähtisi metrolle suunnistamaan, kun bussi menee 50 metrin päästä. Ja takuulla tulee nopeammin helsinkiin länsiväylää pitkin (pl. ruuhka-ajat) kuin joka asemalla pakosti pysähtyvä metro.

Ennemminkin kannattaisin poikittaisliikenteen parantamista varsinkin kehä ykkösen tienoilla, ja jopa kevyttä raideliikennettä, mutta ei metroa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Manalan argumentointi on ihanaa mutua. Ymmärtääkseni metro on todettu kokonaistaloudellisesti järkevimmäksi vaihtoehdoksi, ja itäpuolelta saatu kokemus kertoo, että metro on ainoa liikenneväline, johon yksityisautoilija suostuu vaihtamaan. Mutta no, jos suosii yksityisautoilua, suosii yksityisautoilua, ja siitä uskosta ketään tuskin saa luopumaan, varsinkaan espoolaista yksityisautoilijaa.

Miten olisi muuten tietulli Länsiväylälle?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vadim kirjoitti:Ymmärtääkseni metro on todettu kokonaistaloudellisesti järkevimmäksi vaihtoehdoksi
Aika rankka väite. Mitään sanojen tueksi?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
CandyMan

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Tänään se kai päätetään. Kannatti äänestää kyllä, merkit viittaavat että näin tapahtuu.
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

No voi yäk. Mistä tosta voi lukea?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Geetzu kirjoitti:No voi yäk. Mistä tosta voi lukea?
Älä lue,ei sua kiinnosta,mee mielumin röökille.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Haemaeraemies kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:No voi yäk. Mistä tosta voi lukea?
Älä lue,ei sua kiinnosta,mee mielumin röökille.
Kiinnostaahan, älä sinä kerro mikä muka ei. Kaikkia varmaan kiinnostaa koska kannattaa muuttaa vittuun jos se ylipäätään on tarpeen. Voi yäk ku ällöttää jo ne rakennuspuuhat... Ihan ku tääl ei tarpeeks tehtäis kokoajan kaikkee meidän pikkukivellä. Sniisk.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Geetzu kirjoitti:No voi yäk. Mistä tosta voi lukea?
Kokouksen voit katsoa kuulemma livenä netistä www.espoo.fi
Mun mielestä se ois ainakin jännempää kuin lätkä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Kyllähän toi nyt seksin voittaa, taidan katsella.
Avatar
rontti26
Elämätön Kitisijä
Viestit: 487
Liittynyt: 26.03.2006 23:11
Paikkakunta: Asuu 17.11.2006 alkaen Vantaalla

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja rontti26 »

Aikalailla ihan se ja sama, rakennetaanko se metro Espooseen. Ei mun yksityisautoilua vähennä. Hyvä vaan että mulle tulee enempi tilaa kruisailla ku jotkut rupee sitä käyttään...
imbesiili

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Geetzu kirjoitti:Ihan ku tääl ei tarpeeks tehtäis kokoajan kaikkee meidän pikkukivellä. Sniisk.
Heh sinä pikku pirpana :h:

Metro laitetaan suureen TUNNELIIN! Tuskin sitä edes huomaat.
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

imbesiili kirjoitti:Metro laitetaan suureen TUNNELIIN! Tuskin sitä edes huomaat.
Ne joskus sano et mylläis ton nätin niityn! Siihen tulis joku Kontulan asemaa muistuttava kauhee härdelli! Sniisk! Ja sit siel ei vois enää ihastella kukkasia eikä maistella pikkutytön kanssa matosia. Pitäis vaan väistellä juoppoja, ihan niin ku jouduttiin Ruoholahdessakin tekemään. Mitä nyt somalien väistelyltä kerettiin.

Täytyy ruveta kattelee uutta kotia kyl. Ja rahoittajaa.
CandyMan

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Lolita kirjoitti:Kokouksen voit katsoa kuulemma livenä netistä www.espoo.fi
Mun mielestä se ois ainakin jännempää kuin lätkä.
Seuraan tuota just. Onpa jännää! Huudan mikrofoniin kannustushuutoja metron puolesta.
Avatar
aplari
Kitisijä
Viestit: 5
Liittynyt: 08.04.2006 22:23
Paikkakunta: Soooooooonalahti

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja aplari »

ei metroa :kele:
jos se ei tapa, se on kuitenkin ihan perseestä.
Elukka

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Elukka »

aplari kirjoitti:ei metroa :kele:
Mutta miksi?
Geetzu

Re: Länsimetro

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä en jaksa seurata hei sittenkään. Mitä ne päättää tai päätti? Kauan mulla nyt on aikaa muuttaa?
Vastaa Viestiin