Viihdytkö työssäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä

No, viihdytkö?

Rakastan työtäni.
8
13%
Ihan kivasti menee.
37
60%
Enempi ikävän puolelle kallistuu.
9
15%
Vihaan työtäni.
5
8%
En ole työssä.
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 62

Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mun duuni on sen verran absurdia, että tätä on vaikea analysoida tarkemmin.
Elukka

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

mustaenkeli kirjoitti:"Me ei meiän toimintakäytäntöjä muuteta tästä mihinkään, kun nämä kerran vuosia sitten on hyviksi havaittu, ni mitään muutosta ei tapahdu ainkaan tän kesän aikana, vaikka asiakaskunta olisikin muuttunut...".
Tuo "Näin meillä on aina ennenkin tehty! :leuhka: " -tauti istuu kyllä valitettavan tiukassa suomalaisilla työpaikoilla. :roll:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:Ihan kivasti menee. Välillä rakastan ja välillä on tylsää, mutta tiedän, ettei missään voisi olla tämän paremmin. Työpaikan henki on hyvä ja oma työni lopoisaa.
Aika paljolti juuri näin meikäläisenkin työssä. Joskus on tylsää, ja joskus taas sormet sauhuaa kun on paljon mielenkiintoisia töitä. Kyllä tätä tekee, tosin pääkipu tulee helposti kun silmät ja hartiat rasittuu. JUMPPAA PUMPPAA!
The great club outshines the individual, always and forever.
Mulli75

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Talvella ekan kerran vitutti oikein kunnolla organisaatiomuutoksesta johtuen. Tuntui että kaikki työt kaatuvat niskaani. Seuraava päivä oli jo helpompi.

Mukavasti tuntuu taas menevän uusi työkaveri tuonut vaihtelua työpäiviin.

Itsenäisesti saan omassa kopissa touhuta, tulla ja mennä ilman selittelyjä.
Aito_Johanna

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

On hetkiä, joina rakastan työtäni: kun tuttu abipoika tulee marketissa vastaan ja huikkaa "kiitos muuten siitä puheviestinnän kurssista, niistä jutuista oli hyötyä kun oon miettinyt puhetta mun yo-juhliin", tai kun melkein kaksi vuotta seinille hyppinyt häirikköryhmä yllättäen viitoskurssissa onkin jotenkin kasvanut eikä kukaan marise eikä intä vastaan ja tunnin pitäminen sujuu sulavasti, tai kun olen kärsivällisesti korjannut esseestä 1000 kielivirhettä ja sitten huomaan, että saman opiskelijan seuraavassa esseessä niitä virheitä on enää 500. Rakastan työtäni silloin, kun näen sen tuottavan jotain edistystä jossain ja kun ympäristö on yhteistyöhaluinen.

Yritän muistuttaa itseäni näistä hetkistä silloin, kun mennään alamäkeä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Viihdyn töissä juhannukseen asti. Sen jälkeen menen muualle viihtymään.
AarneAnkka

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Rupesin eilen illalla matkalla kotiin taas miettimään työpaikkaani. Firma on todella hyvässä tilanteessa ja hyvissä rahoissa eli työpaikka on todella turvattu (mikä tällä alalla on lottovoitto), ja palkka on hyvä. Mutta ilmapiiri on hieman ikävä. Ikävä ilmapiiri tuntuu näivettävän luovuuttani ja positiivisuuttani, mutta roikun työsuhteessa koska puitteet ovat niin hyvät.

Mikä olisi minulle tärkeintä? Haluaisin tuntea olevani tärkeä, hyödyllinen ja työkaverien hyvä kaveri. Nyt olen vaan se sooloilija joka istuu kammiossaan ja jolle tullaan puhumaan vain jos tarvitaan jotain joskus.

Vaan onko minulla paljon vaihtoehtoajaan? :|
Avatar
Herttua
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 13.05.2006 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Herttua »

AarneAnkka kirjoitti:Mikä olisi minulle tärkeintä? Haluaisin tuntea olevani tärkeä, hyödyllinen ja työkaverien hyvä kaveri. Nyt olen vaan se sooloilija joka istuu kammiossaan ja jolle tullaan puhumaan vain jos tarvitaan jotain joskus.Vaan onko minulla paljon vaihtoehtoajaan? :|
Kvaakku,älä ajattele liikaa,ekan vkon perusteella mun nykynen tallennushomma on sellasta et siellä saa aika rauhassa duunata vaikka
keskinäistä vittuiluakin esiintyy,mihinkähän pensaaseen mieki oon menny pääni työntämään,kaikki atk-nörtit on parikymppisiä äijiä,asiakaspalvelu
on uskottu naisille x 2 ,ihan kiva löytötavarapalvelu silti.Mutta kai sä mieluummin kuitenkin teet duunia kun lojut työttömyyskortistossa :?:
nimim kokemusta on,kolme vuotta pelkillä päivärahoilla ja teki tod.tiukkaa.
Joskus tekee kipeää mutta ei haittaa
ninnithequeen

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulla alkaa pikkuhiljaa tulla paniikki. Tieto siitä, että rakas baarimme sulkee ovensa 11.6. kiristää ohimoita. Eilen pääsi oikein itkukin asian takia. Itse en enää (toivottavasti) joudu tiskin taakse sinne ennen maailmanloppua, mutta silti surettaa. Kohta 11 vuotta sitten ko. paikassa baari-alalla aloittanut, ja nyt ne sulkevat sitten ovet. Mihin mein kantikset menee? Mihin minä menen? Tuleekohan siihen millainen uusi omistaja, ja MILLOIN? Äh, mä en ees halua pohtia tätä asiaa, menee pilalle koko päivä....

Ja kyllä, inhoan koko baari-alaa nykyään, kyse taitaa olla kiintymyksestä paikkaa kohtaan. Ja asiakkaita, joista on osasta tullut vuosien varrella myös ystäviä.
Bliss

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vastasin "Rakastan työtäni", vaikka se on ehkä turhan voimakas ilmaus... Yrittäjän/freelancerin on pakko "rakastaa" duuniaan :)
hermine

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä en usko, että kovin moni vihaa itse työtään vaan siihen liittyviä muita asioita, kuten aivan järjettömiä työaikoja tai johtamistaidotonta pomoa tai epätervettä työympäristöä tai sitä, että puolet työajasta menee raivostuttavaan byrokratiaan kuten työajan-ja tehtävienseurantajärjestelmien ja kaikenmaailman palautekyselyiden täyttelyyn tai koulutuksiin, jotka ovat pakollisia vaikkeivat liity millään tavalla omiin tehtäviin.

Mä kyllä tykkään oikeasti nykyisestä työstäni ja mulla on semmoinen kiva tunne, että olen oikeasti itselleni sopivalla alalla ja työpaikalla kaikki toimii tosi hyvin ja työnantajanikin on tosi kiva ja reilu. Mutta sitten mullakin on näitä omia juttuja jotka tekevät siitä työstä välillä aika kohtuuttoman ahdistavaa, kuten (musta tuntuu aika pahaksi mennyt) työ-yhteisön sosiaalisten tilanteiden pelko, joka saa ihan mitättömät asiat aiheuttamaan turhaan kamalaa stressiä ja jonka takia paljon hyviä mahdollisuuksia ja omia lahjojakin jää käyttämättä.
aimohaiku

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Äänestin "Ihan kivasti menee" -vaihtoehtoa.

Viihdyn, koska työstä maksetaan kohtuukorvaus, eikä tällä hetkellä ole pakottavaa tarvetta viettää työpaikalla liikaa aikaa. Työkaverit ovat kivoja ja pomonkin kanssa pärjää. Työsuhde-edut ovat hyvät, työmatka ei ole liian pitkä ja tehtävä vastaa koulutustani edes jollain tavoin.

Olen kuitenkin edelleen ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani. Neljä ja puoli vuotta on pitkä aika, vaikka tehtävät ovatkin hieman vaihtuneet ja kehittyneet matkan varrella. Uran ja ammatillisen kehittymisen kannalta työpaikan vaihto voisi tehdä hyvää.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja cardic »

ihan kivasti menee
en ihan rakasta duuniani, mut tykkaan kylla siita mita teen ja viihdyn muutenki hyvin
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
mustakikkeli

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kitinä auttaa viihtymään työpaikalla.
segma

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja segma »

Aiheeseen liittyen näin viikon mittaisessa pätkätyöduunihommassani kahvitauolla yhdellä peltiseppäamiksella mukin, jossa luki näin:

Jos nautin työstäni,

niin istun alas ja

ODOTAN ETTÄ KOHTAUS MENEE OHI!
ninnithequeen

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

segma kirjoitti:Aiheeseen liittyen näin viikon mittaisessa pätkätyöduunihommassani kahvitauolla yhdellä peltiseppäamiksella mukin, jossa luki näin:
Jos nautin työstäni,
niin istun alas ja
ODOTAN ETTÄ KOHTAUS MENEE OHI!
Wanha!!11

Mun kahvimukissa lukee: "Mitä pahaa olen tehnyt, kun minulla on tällainen työpaikka?"
segma

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja segma »

Tästä voisikin perustaa uuden ketjun: Ärsyttävätkö ainaiset "WANHA!1" -huutelut ja huutelijat? Seuraavaksi voisi pystyttää ketjun "Ärsyttävätkö nämä ainaiset ärsyttävätkö -gallupit?" Ja sitten vain sukellus fraktaalimuodostelmaketjujen syövereihin.
Aito_Johanna

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

ninnithequeen kirjoitti: Mun kahvimukissa lukee: "Mitä pahaa olen tehnyt, kun minulla on tällainen työpaikka?"
Mistä noita saa?! Tahtoo!!!!!!!!11111
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja cardic »

yhes duunipaikas oli kellon alapuolella tammonen kyltti: tata kelloa et voi varastaa, silla tyontekijat tarkkailevat sita koko ajan
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja martza »

Tavallaan rakastan työtäni vaikka tätä on väännetty jo todella kauan. Kuitenkin tuon työmotivaation pilaa aina, valtava kiire ja pomon painostus takana. Huomaa, että tässä iässä tykkää jo enemmän tuosta verkkaisesta työtahdista kuin kiireisestä sellaisesta. Nuorempana sitä jaksoi stressata jne, mutta ei enään. Olenkin ottanut tavaksi, että kiireismmät työt annan mielusti nuorimmille kolleegoilleni, jos vain pystyn. Tehköön he ne kiireiset työt, kun ovat nuoria ja innokkaita. :wink: :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

:off: Olen jotenkin pettynyt kun martzan vastauksessa ei mainittu ihanan rakkaan intohimoisesti rakastelemista.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Turbohaltija

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Melnais kirjoitti::off: Olen jotenkin pettynyt kun martzan vastauksessa ei mainittu ihanan rakkaan intohimoisesti rakastelemista.
Joo, mä kanssa jäin kaipaamaan edes pientä mainintaa SuperPillusta. Turvallisuuden tunteeni on järkkynyt. Mihinkään ei näköjään voi luottaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja martza »

Melnais kirjoitti: Olen jotenkin pettynyt kun martzan vastauksessa ei mainittu ihanan rakkaan intohimoisesti rakastelemista.
Unohtuiko se. Kyllä rakasteltiin intohimoisesti taas viikonloppuna. Jeeeee....
On se vaan ihmeellistä, kun rakkaus on ja pysyy kuumana ja intohimosiena vaikka oltu jo 3 vuotta yhdessä. Se on hassua, mutta totta.
Luulenpa, että se johtuu yksistään siitä, että on tavannut juuri sen oikean ihmisen ns. sielunkumppanin. Olemme oikeassa määrin samanlaisia, mutta myös sopivassa suhteessa erilaisia.

Turbohaltija kirjoitti: Joo, mä kanssa jäin kaipaamaan edes pientä mainintaa SuperPillusta. Turvallisuuden tunteeni on järkkynyt. Mihinkään ei näköjään voi luottaa
SuperPillu on ihana ja etenkin sen omistaja. :wink:
Eikö ole mukavmapaa lukea onnellisia kirjoituksia noin yleensä kuin valittavia tekstejä. Vai onko Kitinä vain valittajille?
Kyllä mä tulen paljon onnellisemmaksi siitä, kun saan lukea myös toisten onnesta. Näitä valittajia ja säälin kerjääjiä riittää tässä maailmassa ihan tarpeeksi.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nyt on kotoisa olo taas! Ei tavaramerkkiään saa noin vain hyljätä. Mitä siitä tulisi jos minä yhtäkkiä olisin kiinnostunut vain tekniikasta, bedlam puhuisi öisin suomea tai Pehmis myöntäisi olevansa väärässä. Persoonilla ei saa olla liikaa sävyjä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
bedlam

Re: Viihdytkö työssäsi?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Melnais kirjoitti:bedlam puhuisi öisin suomea
Nyt olet selityksen velkaa!
Vastaa Viestiin