Henkilövaaka

Yleinen lätinä jä kitinä
Dumari

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Sanon että anaalista on. Oma OBH Nordica tuntuu arpovan kanssa noita punnituksia. Pari-kolme kertaa kun pomppasee niin voi olla varma sitten mitä se paino on suhteessa aikaisempaan. Sitä en tiedä kuinka oikeassa tuo vaakani on, luulisin että suunnilleen :roll:
millivanilli

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Minulla meni hermot vanhempien luona olevaan digitaalivaakaan, joka näytti kans IHAN mitä sattui. Marssin Anttilaan ja ostin parilla kympillä ihan simppelin perusvaa-an tänne kotiom joka toimii varsin mainiosti.
Pehmis

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Halvat vaa'at eivät ole kovin tarkkaan kalibroituja. Kuitenkin perinteinen mekaaninen vaaka näyttää periaatteessa aina samaa luku, jos seisoo täsmälleen samassa kohdassa, ja silloin luku on vertailukelpoinen samana vaa'an aikaisemmin antamiin tuloksiin, vaikkei se "oikeaa painoa" kertoisikaan.

Tosin eipä vaa'alla mitään tee. Kokovartalopeili kertoo aina missä mennään ilman virhemarginaalia, jos ei sairasta anorexiaa tms.
millivanilli

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Pehmis kirjoitti:Halvat vaa'at eivät ole kovin tarkkaan kalibroituja.
Pääasia onkin nyt, ettei vallan masennut sen jälkeen kun nousee vaa-alta pois. Itsepetos on ihanaa.
Pehmis

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

millivanilli kirjoitti:Pääasia onkin nyt, ettei vallan masennut sen jälkeen kun nousee vaa-alta pois. Itsepetos on ihanaa.
Sitten kannattaa ostaa kolme. Jostakin saa varmasti mieleisensä tuloksen. Oli se sitten painon nousu tai lasku. Kuntosalin vaaka oli ärsyttävä, se oli niin tarkka että huomas jos vaikka kävi vessassa punnitusten välissä.
Herra Manala

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Viimeksi kun ostin uuden vaa'an kesken laihdutuskuurin, niin eikös vain se näyttänyt järjestelmällisesti 2 kiloa enemmän kuin edellinen. Kirottua!
segma

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja segma »

Viimeksi kun punnitsin itseni, käytin siihen laboratoriovaakaa, joka ottaa häiriötä ilmanpaineen vaihtelustakin.
tonttu

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Vanhempien luona punnitsen aina itseni, heillä on sellainen digitaalivaaka. Näyttää joka kerta aikalailla samaa, muutaman sadan gramman heittoja vain.
Ainakin toistaiseksi olen uskonut sitä vaakaa.
nokkaelain

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

tonttu kirjoitti:Vanhempien luona punnitsen aina itseni, heillä on sellainen digitaalivaaka. Näyttää joka kerta aikalailla samaa, muutaman sadan gramman heittoja vain.
Ainakin toistaiseksi olen uskonut sitä vaakaa.
Ei siihen ole sen enempää luottamista. Sekin on voitu kalibroida aivan pieleen, jolloin se näyttää aina samaa väärää lukemaa. Mekaaninen vaaka ei ole oikeastaan yhtään epäluotettavampi.

Erään kity..inäläisen luona "kauhistuin", kun painoin vaa'an mukaan 5kg enemmän kuin pari viikkoa aiemmin. Edelleen uskon, että se näyttää vähän liikaa, vaikka todellisuudessakin painoa oli kertynyt.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Vaikka vaaka olisikin aina "väärässä", niin samaa vakaa käyttäen näkee ainakin mahdolliset muutokset painon suhteen "oikein". Itse paino on yliarvostettu asia, koska - kuten on jo sanottu - peili kertoo totuuden.
AarneAnkka

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Uimahalleissa on yleensä luokkaa pröfessiönäälimpi tarkkuusvaaka, jolla voit punnita itsesi 5 gramman tarkkudella. Näin teen minä, ja huomaan jostain syystä keventyneeni ~15 grammaa aina uinnin jälkeen, vaikken laske altaaseen. Hikoilua kai sitten. Ja ehkä läskin palamista hiilidioksidiksi ja vedeksi jotka poistuvat elimistöstä.

Joskus noita parempia vaakoja on myös punttisalien pukuhuoneissa.
mustakikkeli

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Peileistä kuitenkin sen verran että Lintsillä pelästyin pahanpäiväisesti kun yhden peilin mukaan olin lihonnut aivan älyttömästi ja naamakin oli aivan vääntynyt. Ei niihinkään ole välttämättä aina luottamista. Kotona minulla on hoikentava peili.
swirl

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja swirl »

Tykkään kaikkein eniten anopin vaa'asta, joka näyttää aina pari-kolme kiloa vähemmän kuin omani. Molemmat ovat kalliinpuoleisia digitaalivaakoja.

Peileistä puheenollen - erään kityläisen kotona on ihana hoikentava peili, jonka haluaisin kovasti ostaa ihan sen vuoksi, että voisin aina kotoa lähtiessäni kuvitella näyttäväni hemmetin hyvältä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä haluaisin kans oman vaa'an, vaikka epäilenkin, että menisi liialliseksi kyttäämiseksi painon kanssa. Ensin mässäilen hillittömästi, sitten "masennun" vaa'an lukemista ja mässään enemmän.

Jos hankkisi sen vaa'an vain kissojen punnitsemista varten. Tarvitseehan sitä tietää, minkä verran matolääkettä kissan kurkkuun tunkee. Ensin punnitsee itsensä ja sitten itsensä kissan kanssa. (Pekka 7 kk painaa 3,5 kiloa.)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
swirl

Re: Henkilövaaka

Viesti Kirjoittaja swirl »

Lolita kirjoitti:Ensin punnitsee itsensä ja sitten itsensä kissan kanssa. (Pekka 7 kk painaa 3,5 kiloa.)
Näin minäkin aina teen. Silppuri 25 kk painaa jo huikeat 4,5 kg :D
Vastaa Viestiin