Paras mainos

Yleinen lätinä jä kitinä
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja Melnais »

WanhaPervo kirjoitti: Mainoksen tehtävä on myydä saavuttamatonta ideaalia, jota kohti ostaja pääsee pienen askeleen hankkimalla myytävänä oleva tuote.
No sitten ei mikään ihme että nykyiset huumorijippoja sisältävät mainokset ovat niin suosittuja. Onhan se ymmärrettävää haluta huumorintaju.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elukka

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Melnais kirjoitti:Yllättynyt olen noista Glennin fiksaamista kuvista. Miten voidaan kauniimpana pitää täysin rypytöntä ja juovatonta figuuria, elämän merkeistä saisi usein inhimillisen vivahduksen muuten muoviseen ja tyhjään mainokseen.
:komp: Allekirjoittaneen silmiin noi originaalit näyttää lähes poikkeuksetta kauniimmilta kuin photoshoppaillut kiiltokuvat.
killkill

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja killkill »

Melnais kirjoitti:saisi usein inhimillisen vivahduksen muuten muoviseen ja tyhjään mainokseen..
Tämä on totta. Retusointi on taidelaji. Pikkuisen rosoinen jälki on silmälle paljon miellyttävämpää, kuin ihan överi-puleerattu.
WanhaPervo

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Nykyäänhän elokuviakin retusoidaan digitaalisesti. Esimerkiksi
Kuva
Lindsay Lohanin kaula-aukkoa ja rintoja pienennettiin ja niiden pomppimista vähennettiin Riemukupla-elokuvassa jossain vuoristoratakohtauksessa.

Elämä on outoa. Ensin nti Lindsay maksaa plastiikkakirurgille rintojensa suurentamisesta. Sitten hän saa roolin mm. rintojensa ansiosta. Sen jälkeen rinnat piennenetään digitaalisesti.
Studiomogulit pelkäsivät, että vanhemmat (varmaankin lähinnä äidit) eivät pitäisi niiden liiallisesta esillä olosta.
hermine

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja hermine »

bedlam kirjoitti:Oma huomio kiinnittyi ulkomainoksessa vain siihen, että ompa rankasti fotosopattu kuva. Näyttivät enemmän piirroshahmoille.
Täälläpäin nuo mainokset oli monessa paikassa liimattu niin huonosti, että paperissa olevien ruttujen vuoksi mallien sääret näyttivät olevan ihan luonnottomilla selluliittimuhkuroilla :lol:
Avatar
tuike
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 171
Liittynyt: 30.12.2005 18:11
Paikkakunta: L-V

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja tuike »

Leila kirjoitti: ne ruotsinsuomalaiset nuoret: "Hej Bamse, kom och baila!" "Jag kan inte, jag har kaamea kapula."
Tää on kyllä ihan paras!
Jokaiselle jotakin
-minulle kaikki loput!
segma

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja segma »

Minua ihmetyttää tuossa portfoliossa heti tuo ensimmäinen kuva. Kun tavallaan noista hiuksista näkee, että se retusoitu kuva on se "alkuperäinen" josta sitten laiskasti muokkaamalla on tehty paskemman näköinen. Tiedä sitten harittaako mulla silmissä vai mikä siinä on.
bedlam

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja bedlam »

segma kirjoitti:Minua ihmetyttää tuossa portfoliossa heti tuo ensimmäinen kuva. Kun tavallaan noista hiuksista näkee, että se retusoitu kuva on se "alkuperäinen" josta sitten laiskasti muokkaamalla on tehty paskemman näköinen. Tiedä sitten harittaako mulla silmissä vai mikä siinä on.
Siis tämäkö? Tuossahan on retusoituun kuvaan lisätty hiuksiin hieman väriä ja kontrastia. Mikä tuossa siis kummastuttaa?
WanhaPervo

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

bedlam kirjoitti:
segma kirjoitti:Minua ihmetyttää tuossa portfoliossa heti tuo ensimmäinen kuva. Kun tavallaan noista hiuksista näkee, että se retusoitu kuva on se "alkuperäinen" josta sitten laiskasti muokkaamalla on tehty paskemman näköinen. Tiedä sitten harittaako mulla silmissä vai mikä siinä on.
Siis tämäkö? Tuossahan on retusoituun kuvaan lisätty hiuksiin hieman väriä ja kontrastia. Mikä tuossa siis kummastuttaa?
Segman viestiä en ymmärrä, mutta petilampaalle kommentoin, että kyllä neidon vas rinta (kuvassa oikealla) myös on päässyt muokattavaksi.

edit: mikä häikkä tuossa vas kyynärtaipeessa on molemmissa kuvissa?
bedlam

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja bedlam »

WanhaPervo kirjoitti: Segman viestiä en ymmärrä, mutta petilampaalle kommentoin, että kyllä neidon vas rinta (kuvassa oikealla) myös on päässyt muokattavaksi.
Vastasinkin segman viestiin koskien juuri noita hiuksia.
Elukka

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja Elukka »

tuike kirjoitti:
Leila kirjoitti: ne ruotsinsuomalaiset nuoret: "Hej Bamse, kom och baila!" "Jag kan inte, jag har kaamea kapula."
Tää on kyllä ihan paras!
:komp: On.
Jostain kumman syystä tuo min bättre halvan vaan vihaa kyseistä mainosta sydämensä pohjasta. Ihme juttu. :shock:
segma

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja segma »

bedlam kirjoitti:Siis tämäkö? Tuossahan on retusoituun kuvaan lisätty hiuksiin hieman väriä ja kontrastia. Mikä tuossa siis kummastuttaa?
Tarkkailepa noita vartalosta irti olevia hiuksia. Retusoidussa kuvassa niissä on ympärillä punertavaa taustaväriä. Retusoimattomassa kuvassa niissä on outo - retusoidun kuvan taustan sävyinen - punainen "hohde".

Mutta kuten sanoin, silmissänikin voi olla vikaa.
bedlam

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja bedlam »

segma kirjoitti:Tarkkailepa noita vartalosta irti olevia hiuksia. Retusoidussa kuvassa niissä on ympärillä punertavaa taustaväriä. Retusoimattomassa kuvassa niissä on outo - retusoidun kuvan taustan sävyinen - punainen "hohde".

Mutta kuten sanoin, silmissänikin voi olla vikaa.
Aivan totta. Mutta se sama punainen hohde on mukana tuossa retusoidussakin kuvassa. Todennäköisesti mallin kuva on syvätty ja liitetty tuohon punaiseen taustaan ja sama tausta on haluttu liittää kuitenkin tuohon retusoimattomaankin versioon.
segma

Re: Paras mainos

Viesti Kirjoittaja segma »

bedlam kirjoitti:Aivan totta. Mutta se sama punainen hohde on mukana tuossa retusoidussakin kuvassa. Todennäköisesti mallin kuva on syvätty ja liitetty tuohon punaiseen taustaan ja sama tausta on haluttu liittää kuitenkin tuohon retusoimattomaankin versioon.
Lienet oikeassa. Kuulostaa muutenkin ehkä vähän rationaalisemmalta ratkaisulta kuin "käänteisretusoiminen". :P
Vastaa Viestiin