Kauppojen vaatekoot

Yleinen lätinä jä kitinä
Sannnu

Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

On se perkele, kun vaateliikkeet muuttavat mitoitusta tuosta vaan mitään ilmoittamatta!!! Tai sitten jotkut espanjalaiset vaateketjut kuvittelevat automaattisesti, että kaikki skandinaavineidot ovat pitkäjalkaisia ja kuitenkin 38 kokoiselle naiselle ei mene kuin 42 koko vyötäröstä ja lahjetta riittää metrikaupalla.

Tai mikä siinä on, että vaateliikkeisiin tilataan sitä 34 ja 36 kokoa ihan helvetisti kun kuitenkin yleisin vaatekoko Suomessa naisilla on 40.

Ainoa ketju joka tarjoaa normaalimitoituksella M kokoisia (38-40) vaatteita on H&M...harvemmin on joutunut housuja lyhentää...mutta laatu on ihan perseestä...

Olen 170 cm ja käytän yleensä kokoa 38, silti koko 38 tuntuu koko ajan vain kutistuvan...(..juu juu väitätte, että olen lihonut vain...mutta kun en ole..päinvastoin painoa pudonnut viitisen kiloa.)


Ja naiselle on helvetin tärkeää, että se koko on juuri se, mitä on tottunut ostaa...kukaan 38 kokoinen ei laita mielellään 42 kokoa jalkaan, vaikka se olisi mitoitukseltaan sama kuin 38, koska mielikuva 42:sta on se, että "olen jätti"...
Pehmis

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Koot ei ole standardeja. Esim. italian ja ranskan M on meillä S. Johtuu ihan siitä että ihmisten keskikoko on erilainen.

Nimim. suomessa M-L, thaimaassa XXL-XXXL
Viimeksi muokannut Pehmis, 09.06.2006 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
millivanilli

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Oletko kenties käynyt Zarassa turhautumassa?
swirl

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja swirl »

millivanilli kirjoitti:Oletko kenties käynyt Zarassa turhautumassa?
Zara mullekin tuli heti mieleen...
Sannnu

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Olen joo... on se kumma ettei Zara maailmanlaajuisena ketjuna tee omaa mallistoa skandimarkkinoille..uskoisin sen lisäävän myyntiä merkittävästi...luonnollisesti...jos vaatteet olisivat ilman lyhennyspalvelua oikeankokoisia...
Pehmis

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Sannnu kirjoitti:Olen joo... on se kumma ettei Zara maailmanlaajuisena ketjuna tee omaa mallistoa skandimarkkinoille..uskoisin sen lisäävän myyntiä merkittävästi...luonnollisesti...jos vaatteet olisivat ilman lyhennyspalvelua oikeankokoisia...
No jos pääasiakaskunta on teinipissiksiä, niin miksi tuottaa tätikokoja? Skandinaavit ei ole järin suuri markkina-alue.
Sannnu

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Pehmis kirjoitti:
Sannnu kirjoitti:Olen joo... on se kumma ettei Zara maailmanlaajuisena ketjuna tee omaa mallistoa skandimarkkinoille..uskoisin sen lisäävän myyntiä merkittävästi...luonnollisesti...jos vaatteet olisivat ilman lyhennyspalvelua oikeankokoisia...
No jos pääasiakaskunta on teinipissiksiä, niin miksi tuottaa tätikokoja? Skandinaavit ei ole järin suuri markkina-alue.
jaa mistä lähtien zara on ollut ainoastaan teinipissisten kauppa????

Onlysta ja H&M taitavat olla kyseisen asiakasryhmän suosiossa enemmän
Sannnu

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Pehmis kirjoitti:
Sannnu kirjoitti:Olen joo... on se kumma ettei Zara maailmanlaajuisena ketjuna tee omaa mallistoa skandimarkkinoille..uskoisin sen lisäävän myyntiä merkittävästi...luonnollisesti...jos vaatteet olisivat ilman lyhennyspalvelua oikeankokoisia...
No jos pääasiakaskunta on teinipissiksiä, niin miksi tuottaa tätikokoja? Skandinaavit ei ole järin suuri markkina-alue.

Mit VIT!!!! 38-40 EI OLE TÄTIKOKO vaan normaalin about kolmikymppisen naisen koko!
swirl

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Kyllä mie sanoisin, että Zarassa on huomattavasti tyylikkäämpi ja naisellisempi valikoima kuin teinipissisten suosimissa paikoissa.
Pehmis

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Sannnu kirjoitti:Mit VIT!!!! 38-40 EI OLE TÄTIKOKO vaan normaalin about kolmikymppisen naisen koko!
No sitten ehkä niitä normaaleja on niin paljon että kaikki normaalit koot ostetaan pois :roll:
Sannnu

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Pehmis kirjoitti:
Sannnu kirjoitti:Mit VIT!!!! 38-40 EI OLE TÄTIKOKO vaan normaalin about kolmikymppisen naisen koko!
No sitten ehkä niitä normaaleja on niin paljon että kaikki normaalit koot ostetaan pois :roll:
Siis onhan niitä, mutta mitoitus siinäkään ei ole oikea, vaan lahjettaa riittää vaikka toisiin housuihin...
Feiz

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Mitäs ootte niin persjalkasia.
Sannnu

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Feiz kirjoitti:Mitäs ootte niin persjalkasia.

Tuskin itsekään olet missään mallinmitoissa...tai sitten joku hormoonikaappi, joka kävelee appelsiinitkainaloissa...
Pehmis

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Sannnu kirjoitti:Tuskin itsekään olet missään mallinmitoissa...tai sitten joku hormoonikaappi, joka kävelee appelsiinitkainaloissa...
Tuota noin, vaatekokovalitusta kuulee ihan kaikenkokoisilta ja -mallisilta ihmisiltä. Keskimittoihin tehdy vaatteet vaan harvemmin istuu ihan kaikille just niinku pitäis. Tunnen parikin kundia jotka ei voi ostaa yksiäkään housuja ilman lyhennyksiä.

Live with it.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Zara on hyvä kauppa pitkäkoipisille. Monesti esim. Hennesin housuissa on järkyttävän lyhyet lahkeet.
Sannnu

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Niin..kai sitten...pakko vaan purnata jostain ja kiukutella...kun ei omista pitkiä jalkojakaan
AarneAnkka

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pehmis kirjoitti:No sitten ehkä niitä normaaleja on niin paljon että kaikki normaalit koot ostetaan pois :roll:
Mun ongelma on kaikissa vaatekaupoissa just toi. Oma koko aina loppu. Mitäs olen niin keskimittainen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Helpompi niitä housuja on lyhentää kuin pidentää, joten parempi pitkät lahkeet kuin lyhyet. Ja jos ylpeys ei anna periksi laittaa sopivaa kokoa ylle, vaikka kokonumero olisikin totuttua isompi, ei se ole liikkeiden vika vaan korvien välin. Ei se vaatteen kokolappu näy ulospäin, sitä ei seksin jälkeen mies katso vaatteiden ollessa lattialle heitettynä eikä pissikset kurki lappuja ravintolan vessoissa. Peili kertoo enemmän ulkonäöstä kuin vaatteen koko. Niin kauan kun mahtuu kaupasta löytyviin vaatteisiin, niin hyvä on. Sitten kun alkaa normaalilla vartalolla jäädä ilman normaalimitoitettuja vaatteita, on jo jotain vialla.

Ja ei, ei ne kaupan vaatteet sovi minullekaan. Lahkeet on lyhyet ja sopivaa kokoa ei löydy. Olen kokoa 42.
Ollessani hieman isommassa kunnossa ei löytynyt sopivia vaatteita enää Lindex-KappAhl-Seppälä -akseliltakaan. Heidän mittojensa mukaan olin plus-kokoinen, eli vaatteet oli malliltaan telttoja ja kuminauhavyötäröisiä. Olin kuitenkin normaalivartaloinen ja painoindeksiltäni normaalipainoinen, tosin siellä ylärajoilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja par-sky »

emmä ole tainnut löytää kaupoista enää viimeseen viiteen vuoteen vaatteita jotka olisi kerralla hyvät. pari paitaa?

mulla on leveä lantio, leveät hartiat, rinnat, pitkät kädet ja jalat.

jos huosut sopii lantiosta on ne vyötäröltä löysät, ja silti lahkeet saattaa olla liian lyhyet. tai jos kyseessä on kasarimalli heltoilla on vyötärö sopiva, lantiolla paaaaljon löysää ja lahkeet polven kohdalla. paitoja ostaessa hihat tuntuu olevan pääsääntäsesti 3/4, semmosissakin paidoissa joissa se ei ilmeisesti ole tarkoitus.

tänk kaad että mulla on ompelukone ja taitoa sen käyttämiseen. ja kun omat taidot loppuu saa äitee auttaa (kun se on ompelija).
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Jaloillaan äänestäminen ei sitten ole mikään ratkaisu? Ymmärtääkseni kukaan ei pakota kärvistelemään vaaterekkien äärellä? Vai ehkä tässä onkin kyse jostain ihan muusta...?
silsakenraali™

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Mun on hankala, usein mahdoton löytää sopivia farkkuja itselleni. Lyhyet ja ei-niin-pillit jalat kun omistan. 36/34 leveys ja 32 pituutta ei useinkaan löydy, vaan viimeksi juuri viime viikolla jouduin liikkeessä lyhennyttämään, tai sitten äippä lyhentää.

Mutta ei kai tämä nyt iso ongelma voi kenellekään olla?
Kid

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Kid »

Vadim kirjoitti:Jaloillaan äänestäminen ei sitten ole mikään ratkaisu? Ymmärtääkseni kukaan ei pakota kärvistelemään vaaterekkien äärellä?
Ei pakota ei, mutta onhan niitä vaatteita jostain ostettava, että on päällepantavaa. Kaikki ei osaa ommella ja mitä sitten tehdään? Ei kaikilla ole varaa teettää niitä kuteita ompelimossa.
Toisille ihmisille ei vaan löydy oikean kokoisia vaatteita ihan normikaupoista..
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kid kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Jaloillaan äänestäminen ei sitten ole mikään ratkaisu? Ymmärtääkseni kukaan ei pakota kärvistelemään vaaterekkien äärellä?
Ei pakota ei, mutta onhan niitä vaatteita jostain ostettava, että on päällepantavaa. Kaikki ei osaa ommella ja mitä sitten tehdään? Ei kaikilla ole varaa teettää niitä kuteita ompelimossa.
Toisille ihmisille ei vaan löydy oikean kokoisia vaatteita ihan normikaupoista..
Ymmärtääkseni narina kohdistui erääseen espanjalaiseen vaateketjuun.

Koska olen itse laihanlainen nuorimies, löydän harvemmin vaatteita koti-Suomesta. Olen oikeastaan vain iloinen tästä, koska tämä antaa minulle tekosyyn ostaa merkkejä, joihin minulla oikeastaan ei olisi varaa ja joita ei Suomesta saa.
killkill

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja killkill »

Kenkien löytäminen on hemmetin vaikeaa. Kalossin koko on 47, mikä ei tänä pänä ole enää mikään erityisen harvinainen kengän koko. Jos haluaisi a) sopivat b) kivannäköiset c) ei-vaari-malliset kalossit jalkoihinsa, Tampereen kokoisessa kaupungissa pitää etsiä kolme päivää sopivia kenkiä. Ehkä juuri tästä syystä käytän enimmäkseen skede-kenkiä tai lenkkareita, niitä löytyy vielä suht' iisisti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauppojen vaatekoot

Viesti Kirjoittaja Lolita »

killkill kirjoitti:Jos haluaisi a) sopivat b) kivannäköiset c) ei-vaari-malliset kalossit jalkoihinsa, Tampereen kokoisessa kaupungissa pitää etsiä kolme päivää sopivia kenkiä.
Sinä asut kaupungissa, josta saa helpoiten Suomessa isoja kenkiä. Noiden alla mainittujen esimerkkien lisäksi sieltä löytyy ihan tavallisiakin kävelykenkiä.

Spesiaali Koot A ja O Oy
Tullikatu 6
33100 Tampere

Boras skeitti- ja vapaa-ajankenkiä jopa kokoon 52 asti
- Tällä hetkellä näissä malleissa:
CLIFTON
DRAGON
CE-3
SPACE 03
RAGE
FUSION
GOAL CLASSIC
SPEEDWAY LO
SPEEDWAY MID
HUOM! Koot reiluja

Lenkkitossuja
- Merkkeinä New Balance ja Adidas, kokoja 56 asti
- Ajoittain saatavissa myös Reebokin, Conversen ja muiden valmistajien tuotteita

Meindl -vaelluskenkiä
- Laadukkaita kenkiä retkeilyyn. Koot 48 - 54
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin