Oma hetkesi

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mun koko elämä on mun omaa hetkeä. Elän omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni ja päätän tasan kaikesta ihan 'minäitte'. Enemmän on tupannut olemaan tätä ns. omaa hetkeä kuin sitä jotain muuta. Voi olla että tämäkin tässä tulee muuttuilemaan pikkuhiljaa, ja se hieman pelottaakin. Olen oman ajan suurkuluttaja.
hermine

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja hermine »

irmelianneli kirjoitti:Mun koko elämä on mun omaa hetkeä.
Samalta tuntuu musta. Tähänastisen elämäni vakituisin ja kiintein parisuhde, enkä ikinä sinkkuna oo ollut näin yksin kuin nyt jalkapallon mm-kisojen aikaan :x
Ebola

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Rauhallisen ja rentoutuneen olon yksin saan mökillä ollessani, kun aurinko on laskenut, mutta vielä on sopivan valoisaa. Istun kalliolla ja katselen hiljaista merta ja hengittelen syvään, tulee hyvin onnellinen olo.

Kotona ollessa oma aika koostuu siitä, että makoilen sängyssä ja uppoudun hyvän kirjan pariin. Tätä tulee lähes päivittäin harrastettua, saa mieskin omaa aikaa omien juttujensa parissa, ja luonteeltanikin olen aina ollut sellainen, että se oma aika tai oikeastaan rauhassa olo on tärkeä juttu, tosin tätäkin voi kaksin harrastaa jos oikein oivaltaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

irmelianneli kirjoitti:Mun koko elämä on mun omaa hetkeä. Elän omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni ja päätän tasan kaikesta ihan 'minäitte'. Enemmän on tupannut olemaan tätä ns. omaa hetkeä kuin sitä jotain muuta.
Komps komps.
Aina on mun omaa aikaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
segma

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja segma »

Iso kuppi kahvia kesäisenä aamuna klo 06:00.

Suihkun jälkeen talvipakkasilla sänkyyn ja peiton alle, naaman päälle tulikuumalla vedellä kasteltu käsipyyhe, taustalle rauhoittavaa musiikkia.

Aage Laagen ihailu liikkuvasta junasta.

Kävely öisessä kaupungissa aamuyöstä laskuhumalassa, kun koko maailma tuntuu kaatuvan päälle.

Kaikki elokuvamaiset "katson ulos ikkunasta kaukaisuuteen ja asetan käteni ikkunalle jonkun kaukaisen ja kadotetun kaipauksen merkiksi" -kohtaukset.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja JoeB »

ninnithequeen kirjoitti:Mikä on sinun ns. "oma hetkesi"?
Jotain, mitä teet yksin ja mistä nautit?
Oma hetki alkaa usein meditatiivisella harjoituksella jossa istutaan vain paikoillaan lattialla tyynyn paalla ja hengitetään rauhallisesti, tyonnetaan vahitellen kaikki ajatukset pois kunnes mielessa ei ole mitaan jaljella paitsi satunnaisesti eteen muodostuvia kuvia (namakin kuulemma saa pois harjoittelemalla).
Tana aikana on lihakset rentoutettu ja vain minimaalinen maara energiaa kulutetaan kehon pystyssa pitamiseen.

Jos tahan tyhjaan olotilaan paasee niin siina tulee kelluttua jonkin aikaa ilman mitaan ajatuksia, ja sitten kun on rentoutunut hetken niin voi paastaa paassa normaalisti pyorivia ongelmia yksitellen sisaan, visualisoida ongelman ja etsia siihen rauhassa ratkaisua.

Jos kayttaa tekniikkaa vain rentoutuksen eika ongelman rakontaan niin silloin n 15min vastaa parin tunnin nokosia vireystilan nostajana.

Ainut ongelma tassa tekniikassa on se etta liian stressaantunut mieli ei paase tuohon vaadittavaan tyhjaan tilaan jolloin homma jaa vaillinaiseksi eika se ole niin tehokasta edes rentouttajana.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti: On se kumma miten susihukkia jaksetaan vainota mutta joutsenten kaltaiset petolinnut saavat kellua ympäriinsä kaikessa rauhassa...

Totta turiset, muruseni! Puhumattakaan muista dinosauriaiden vähintään yhtä hirrrrmuisista jälkeläisistä, kuten LOKEISTA tahi VARPUSISTA, jotka ansaitsisivat skumppapullosta päähän!1


hmm. oma hetki. mulla on niitä aika usein, ja todella arvostan niitä. niin taitavat arvostaa muutkin, jotka ovat eläneet aikoja jolloin yksinäinen vessassakäynti ilman oven takana kirkuvaa räkänokkaa oli kuin yksi maailman suurista ihmeistä. ei mulle tarvi olla mitään ihmeellistä aktiviteettiä. aika parhautta on päivät, joina ei tarvitse tehdä mitään. saa herätä rauhassa ja käyttää koko päivän olemiseen, siis tehdä mitä haluaa, ei mitä täytyy :) kauniit maisemat tietysti helpottavat nauttimista. kuten myös palmut :wink:
Viimeksi muokannut nowaysis, 19.06.2006 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
silsakenraali™

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Mä olen nyt lukenut näitä vastauksia, ja onko siis kyse hetkestä, jolloin olet kaikkein onnellisin, seesteisin, vai mistä?

"Jotain mitä teet yksin." - No, mun vastaus ei täytä tätä kriteeriä, mut kunhan nyt ääneen pähkäilin.
menhir

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja menhir »

Aamulla varhain. Tee, lehti, toisinaan viitseliäimmällä tuulella myös jooga.

Sängyssä hyvän kirjan kanssa.

Työn ääressä. Sorvin soidessa ajatukset lentävät. Tai saattavat/saavat jumittuakin.

Musiikki, joka tuntuu selkäpiissä asti.
Geetzu

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tänä aamuna tuntu Oma Hetki just siltä mutta erilaiselta. Kieli pimpassa kropan vaatiman ajan ja silmiä ei tarvinnut aukaista, ei edes mukavaa työpäivää toivottaa. Ihanuus.
Bliss

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

segma kirjoitti:Iso kuppi kahvia kesäisenä aamuna klo 06:00.
:h: Kyllä!
saika

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja saika »

Mun Hetki on kesäaamu, kun ei tarvitse nousta kenenkään kellon tai kiireen mukana. Käpertyä peiton alle, venytellä kaikessa rauhassa. Avata makkarin vierestä ovi takapihalle, napata oven päältä pyyhe mukaan, kipaista rantaan ja pulahtaa aamu-uinnille. Täysin hiljainen lahti, tyyni järven pinta, aurinko kesäaamuna jo korkealla.

Toinen Oma Hetki on auringonlasku. Menen samaiseen paikkaan, istahdan kalliolle siiderin ja kameran kanssa. Kuuntelen lintuja, ihailen luonnon värejä. Nautinto.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Oma hetkesi

Viesti Kirjoittaja Ann »

ninnithequeen kirjoitti:(jättäkää ne runkkimisjutut muualle, kiitos)
Tuo ja Heroes kolmonen. Sitten mä teen joskus vähän tätäkin, otan kuvia tai supsutan itseäni.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin