Onko lainaa?

Yleinen lätinä jä kitinä
AarneAnkka

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ja on tietty toisinkin päin. Minulla on saatavia sieltä ja täältä about kymppitonni ja risat. Ne olis kiva saada joskus jossain vaiheessa takaisin...

Suku on pahin. :P
Pehmis

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

AarneAnkka kirjoitti:Ja on tietty toisinkin päin. Minulla on saatavia sieltä ja täältä about kymppitonni ja risat. Ne olis kiva saada joskus jossain vaiheessa takaisin...

Suku on pahin. :P
Jos sulla on velkakirjat ja hinnasta sovitaan :jouden:
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

On lainaa, vajaa 40 000 asuntoani varten.
Ei vituta, pääsee tästä eroon, niin kuin on päästy edellisistäkin, niin opinto- kuin asuntolainoistakin.

Autolainaa en tahtoisi ottaa.
Erilaisia kulutusluottoja ja luottokortteja ei ole. Mutta enpä niitä lainaksi laskekaan.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ei oo ei.
Ainoostaan toissavuoden opintotukia tässä takaisin makselen.
Ehkä tässä jossain välissä tarvii joku laina ottaa... ei vaa oikein nappais.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Canine »

Canine kirjoitti:Opintolainaa on, ei muuta vielä. Autolainaa on jossain vaiheessa otettava, asunnon ostokin tullee ajankohtaiseksi varmaan vuoden-kahden sisällä viimeistään, koko ajan kattellaan...
Ei ahista eikä vituta, opitoni eivät olisi olleet mahdollisia ilman opintolainaa, ulkomaan vaihdoistani puhumattakaan. Ja ostinhan mä sillä sentään ihan ihka oman laajakuvateeveen.

Luottotiedoissa ei koskaan mitään häikkää.
No nyt on lainaa. Yllättäen löydettiinkin se asunto nopeasti ja eilen nostettiin laina ja tehtiin asuntokaupat. Kuun vaihteessa alkaa kauhee remontointi ja syyskuun alussa päästään muuttamaan omaan hienoon kotiin! Ehanaa.
Not only is life a bitch, it has puppies
Angita

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Reilu kymppitonni opintolainaa.

Me maksamme velkaaa-aaa-aaa... :hevikaraoke:
mustakikkeli

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Opintolainasta taitaa mennä vika erä syyskuussa muistaakseni. Autolaina tuli maksettua pois muistaakseni yli vuosi sitten, eipä tosin ole autokaan kummoinen. Asuntolainaa on muutamakyt donnaa, ei tunnu missään.

Typerintä mitä lainojen suhteen olen tehnyt oli ostaa exän kanssa iso ja kallis massiivipuinen ruokapöytä tuoleilla, kulutusluotolla tietenkin. Vasta jossain vaiheessa havahduin miten typerryttävän kova korko siinä on, tuli kiire repiä koko summa jostain ja maksaa se samantien kokonaisuudessaan pois, ettei suotta lihota luotonantajaa. Päätin silloin etten enää koskaan ota kulutusluottoa, tyhmien harrastus.

Maksuhäiriömerkintöjä meinasi tulla exän takia: hänen piti maksaa yllämainittu kulutusluotto pois koska saikin kyseisen huonekalun itselleen. Luotto oli kuitenkin minun nimelläni (olimme sopineet että hän maksaa sen pois), joten kun hän alkoi jossain vaiheessa kikkailla osamaksujen kanssa ja "unohdella" eräpäiviä, alkoi minulle tulla liikaa muistutuksia kyseisestä jutusta. Kun lopulta näin papereissa sanan "myyntikiellossa", tuli kiire hoitaa homma niin että minä kontrolloin huonekalun poismaksua. Pian sen jälkeen maksoinkin koko paskan pois. En tiedä aiheutuiko siitä minulle merkintä jonnekin, asuntolainaa ainakin sain tuon tapauksen jälkeen.
millivanilli

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mitään lainaa minulla ei vielä ole. Viimeaikoina olen alkanut haaveilla isommasta asunnosta, jossa olisi tilaa koiralle ja omalle työhuoneelle. Joku pieni rivaripätkä olisi kiva näin aluksi. Sitä varten täytyisi sitten ottaa lainaa.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Asunnosta on vielä lainaa jäljellä about 67 000€, maksuaikaa tais olla n. 7 vuotta jäljellä.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Viimeinen maksukuitti menee maksuun kohta joten maanantaina olen sit lainaton mies :cheer:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

74 000€ as.laina
904€ op.laina
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Opintolainaa, liikaa, vituttaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Sannnu kirjoitti:Onko sinulla tai Teillä lainaa?

Jos niin mitä lainaa asunto, auto, käyttöluottoa?


Kuinka paljon?


Milloin saat maksettua?


Vituttaako?
Opintolainaa, kulutusluotto ja asuntolainaa. Tarpeeksi on ja maksellaan pikkuhiljaa pois. Asuntolaina on varsin tuore, jotta sen kanssa menee vielä vuosia.

Toisinaan vituttaa tuo kulutusluotto ja opintolaina. Sitä kärsii nyt siitä, mitä joskus mennyt ja hölmöillyt :?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Ei taida enää olla.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Suvinen kirjoitti:Asuntolainaa jäljellä tollaset kolkyddonaa. Ei vituta, pakkohan sitä jossain on asua ja kämpän voi aina myydä jos alkaa ahdistaa..
Huu. Mä en maksanu asunnostani noin paljoa, ja asun sentään 51 neliön hyväkuntoisessa kämpässä ja vielä kaupungissa.
Suvinen kirjoitti:On se vaan helpompi elää kun saa pankkikortin / visan / luottoa, jos tarve vaatii.
Monikin ikäiseni kaveri vaan vinguttaa visa electronia ja käyttää prepaid- liittymää kun tuli vähän tilailtua levyjä jostain vitun
Fazerin musiikkikerhosta tai vaihdeltua puhelinliittymiä - vanhat laskut tietysti jätetään kätevästi maksamatta. Ääliöt.
Kunkahan moni noin 20v asuukaan ilmaiseksi vanhempiensa luona käy töissä, ja tuhlaa koko palkkansa ennen seuraavaa tiliä.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Höm.. visa electronilla et voi ylittää tiliä eli se ei ole sinänsä kuten tavan visa -luottokortti :roll:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mozart kirjoitti:Höm.. visa electronilla et voi ylittää tiliä eli se ei ole sinänsä kuten tavan visa -luottokortti :roll:
Senpä takia se on ainoa "luottokortti", mikä myönnetään luottotietonsa pilanneelle. Sitä se Suvinen kai ajoi takaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

On. :roll:
Eline

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Eline »

Opintolainaa sellanen 7000e ja rapiat (prkl ko pakko maksella opintotukia aina takasin kun töissä on käynyt..), asuntolainaa kai jotain 2000e jälellä, asumisoikeusasuntoa varten siis eli vaan sellanen 12t euron laina oli alunperin. Vituttaa tuo opintolaina vaikka eihän sen korko nyt päätä huimaa mut silti! Ilman Kelan mielipuolisuutta olisin mialummin rahottanu opinnot pelkästään niillä opintotuilla sekä duuneilla...
hermine

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja hermine »

isohaara kirjoitti:Sitä en oikein ymmärrä, kuinka monilla ihmisillä on lähes järjetön pelko lainanottoa kohtaan. Monet tutut tekisivät mieluummin harakirin kuin menisivät pyytään vippiä pankista.
No mä oon varmaan just tällainen. En tiedä mistä on kiinni, kotikasvatuksesta kai aika vahvasti ja jonkinlaisesta viehtymyksestä riippumattomuuteen. Mulle jo opintolainakin on iso ei. Lukiossa jotkun vielä kotona asuvat luokkakaverit nostivat opintolainaa, että olisi varaa ostaa kivoja vaatteita ja juhlia. Kuulemma aikuisen elämä on niin tylsää, ettei silloin enää kuitenkaan tartte rahaa mihinkään kivaan joten helpostikos ne lainat makselee sit pois. Ihan käsittämätöntä mun mielestä.

Toisaalta yleensä mulla on tapana yrittää varautua etukäteen odotettavissa oleviin asioihin, mikä sit vähentää suuresti tarvetta lainanottoon hätätilanteissa. En vaan osaa elää niin, että pistäisin kuukauden rahat menemään viikossa, oli mun tulot miten olemattomat tahansa. Aloin säästää ajokorttirahaa jo pikkupentuna viikkorahoista, teini-iän kesätyörahat menivät melkein kokonaan opiskelutilille (mitä oon kyllä nyt kiitellyt satoja kertoja, yleensä kaikki äkilliset mutta pakolliset menoerät iskevät just silloin kun ei ole minkäänlaisia tuloja jolloin pienistäkin säästöistä on iso ilo kun välttyy riistokorkoisilta pikavipeiltä tai nöyryyttävältä kavereilta/vanhemmilta kinuamiselta), nyt jos jotain jäisi yli niin asuntoa varten - en kyllä ikinä lähtisi ostamaan omaa asuntoa ilman kunnon käsirahaa! Jotenkin turvallisempi olo, kun elämä ei ole ihan muiden rahojen ja mahdollisesti armeliaisuudenkin varassa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja Mida »

opintolainaa ihan tarpeeks. Vituttaa, ku en ees aio valmistua. Miehellä on asuntolainaa sun muuta jonkin verran.
SingleMalt

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Ei enää senttikään. Tervetuloa lama!
ninnithequeen

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SingleMalt kirjoitti:Ei enää senttikään. Tervetuloa lama!
No onnee vaan. *kärvistelee vielä 10 vuotta ja ottaa lisää lainaa autoa varten*

Niin ja welcome back.
ninnithequeen

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

hermine kirjoitti:Kuulemma aikuisen elämä on niin tylsää, ettei silloin enää kuitenkaan tartte rahaa mihinkään kivaan joten helpostikos ne lainat makselee sit pois. Ihan käsittämätöntä mun mielestä.
*nauraa katketakseen*

No juuri tuolla tavallahan ne äidin ja isin nurkissa asuvat opiskelijat ajattelee. Minäkin taisin ajatella. Kylläpä heräävät todellisuuteen, kun pitääkin itse maksaa sähkölaskut ja vuokrat.
CandyMan

Re: Onko lainaa?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Mida kirjoitti:opintolainaa ihan tarpeeks. Vituttaa, ku en ees aio valmistua. Miehellä on asuntolainaa sun muuta jonkin verran.
Miksi et aio? Toivottavasti et laita koko tulevaisuuttasi vain miehesi (tulojen) ja kotiäiteyden varaan.
Vastaa Viestiin