Puhelinkaupustelu

Yleinen lätinä jä kitinä
Herra Manala

Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Eikös vittu vain! Se ainoa viikkovapaa kun saisi oikein nukkua pitkään, joku hintin kuuloinen tohvelieläin herättää tarjotakseen jotain vitun DNA-matkapuhelinliittymää. Murphy ei petä koskaan.

Ennen sentään sai tapella ainoastaan lehtimyyjien kanssa. Nykyään taas tuntuu, että puhelimitse tuputetaan ihan kaikkea autoista satelliittikanaviin.

Onko mihinkään mahdollista tehdä jotain yleistä, kattavaa suoramarkkinointikieltoa koskien omaa puhelinnumeroa? Jos en ihan väärässä ole niin ei. Pitäisikö kerätä adressi, joka ajatuksena olisi pakottaa lain mukaan kaikkiin puhelinliittymäsopimuksiin rastitettavan kohdan, jossa liittymän omistaja voi kieltää kaikennäköisen puhelinmyynnin ja suoramarkkinoinnin? Puhelimitse myyvät yritykset sitten joutuisivat noudattamaan tuota yrityksille julkista suoramarkkinointitietokantaa.

Paskat. Yritän takaisin nukkumaan, vaikka tiedän ettei se enää auta.
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Canine »

Hyvä idea. Kannatan.

Mua raivostuttaa ehkä eniten kun lehtimyyjät aloittavat kaupustelunsa
väittämällä että olen voittanut jotain. Kustantaja haluaa lahjoittaa minulle jotain. Lahja onkin sitten se että saan tilata jonkun Koti ja Keittiö-lehden alehintaan ja kaupan päälle saan jonkun pashminahuivin.
Ei.Eieieieieieeii.
Aina kun minulta kysytään onko hetki aikaa vastaan etten tilaa/osta mitään.
Not only is life a bitch, it has puppies
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Onko tämä se ketju, jossa saa valittaa myös niistä keskusta-alueen valloittaneista suoravelvoitusta k(a)uppaavista maailmanparantajista?

Siis maailmanparannus on periaatteessa toki ihan kiva juttu, mutta kyllä olis kiva joskus saada kävellä bussille ilman että 10 eri järjestöä yrittää värvätä jäsenekseen. Ja on se nyt kyllä häirintää, jos ei saa istua Espan nurmikolla ilman että 5 minuutin välein joku tahvo on kyselemässä että kiinnostaiskos ihmisoikeudet.

[/avautuminen]
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Sinkkumatti

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Herra Manala kirjoitti:
Onko mihinkään mahdollista tehdä jotain yleistä, kattavaa suoramarkkinointikieltoa koskien omaa puhelinnumeroa?.
On, ja myös toimii.

http://www.ssml.fi/main_suoramarkkinoin ... binson.htm
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti: [/avautuminen]
Sä et näytä tarpeeks tylyltä. Steissin kulmilla on hyödyksi kävellä ihan jumalatonta vauhtia silloinkin kun ei oo kiire ja pitää katse mahdollisimman tuimana. Hassua et _mä_ joudun sulle tällasta neuvoon ;)
Prepare for the worstest.
Mulli75

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Canine kirjoitti:Hyvä idea. Kannatan.
Mua raivostuttaa ehkä eniten kun lehtimyyjät aloittavat kaupustelunsa
väittämällä että olen voittanut jotain.
Kun lehtimyyjä soittaa ja tarjoaa jotain lehteä niin pyydän häntä lukemaan muutaman otsikon lehdestä. Myyjän kysyessä miksi ?
Kerron olevani sokea enkä voi tilata/lukea lehteä. Kaverin vinkki toimii muttei estä soittamasta uudelleen.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nowaysis kirjoitti:
Lilo kirjoitti: [/avautuminen]
Sä et näytä tarpeeks tylyltä. Steissin kulmilla on hyödyksi kävellä ihan jumalatonta vauhtia silloinkin kun ei oo kiire ja pitää katse mahdollisimman tuimana. Hassua et _mä_ joudun sulle tällasta neuvoon ;)
Hei, jos mä en näytä tylyltä niin kukas sitten? Ja testattu on, mä paahdan aina tuhatta ja sataa, katson toiseen suuntaan ja pidän useimmiten vielä kuulokkeita korvilla. Ei vaan auta!!! :(

(Ja Espalla ei varsinkaan auta yhtään mikään jos niinQ istuu paikallaan chillaamassa.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti: (Ja Espalla ei varsinkaan auta yhtään mikään jos niinQ istuu paikallaan chillaamassa.)
Et vaan chillaa tarpeeks kiireisen näkösenä. Älä huoli, mä tuun opettaan, kädestä pitäen!1
Prepare for the worstest.
PerttiMakimaa

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:Onko tämä se ketju, jossa saa valittaa myös niistä keskusta-alueen valloittaneista suoravelvoitusta k(a)uppaavista maailmanparantajista?
It better be!

Ihme hinaajia. Ymmärrän, ja osallistun, mielelläni keräyksiin pienillä summilla. Mutta nämä joikaajat kaipaavat rahojasi suoraveloituksella aina ja ikuisesti. "Saanko näyttää lisää kuvia nälkiintyvistä lapsista". Vinnu!

:draama: :9mm: :joikuus:
Pehmis

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Helpoin tapa kieltää suoramarkkinointi on, tadaa !!1 - SALAINEN NUMERO! OOh! UuH! Kansa kohisee! Toimii kuin junan vessa!!1!
Herra Manala

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Pehmis kirjoitti:Helpoin tapa kieltää suoramarkkinointi on, tadaa !!1 - SALAINEN NUMERO! OOh! UuH! Kansa kohisee! Toimii kuin junan vessa!!1!
Entäs jos nyt vaan ei halua salaista numeroa, vaan ainoastaan päästä eroon puhelinmyyjistä?

Paras tapa ehkäistä peltikolhut parkkipaikalla on mennä junalla.
Bliss

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Pehmis kirjoitti:Helpoin tapa kieltää suoramarkkinointi on, tadaa !!1 - SALAINEN NUMERO! OOh! UuH! Kansa kohisee! Toimii kuin junan vessa!!1!
Ei muuten toimi. Nimim. kokemusta on. :?
Herra Manala

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bliss kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Helpoin tapa kieltää suoramarkkinointi on, tadaa !!1 - SALAINEN NUMERO! OOh! UuH! Kansa kohisee! Toimii kuin junan vessa!!1!
Ei muuten toimi. Nimim. kokemusta on. :?
Ei, varsinkaan jos numero on ennen ollut julkinen ja sen on salannut vasta myöhemmin. Siitä ei ole yhtään mitään apua. Puhelintuputtajien omat vanhat rekisterit eivät ole kiinnostuneita siitä, oletko salaillut numeroasi vai et.
Pehmis

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Bliss kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Helpoin tapa kieltää suoramarkkinointi on, tadaa !!1 - SALAINEN NUMERO! OOh! UuH! Kansa kohisee! Toimii kuin junan vessa!!1!
Ei muuten toimi. Nimim. kokemusta on. :?
No ei toimi, jos saa aikaisemmin listatun numeron. Ihkauus suoraan salainen numero niin sulle ei soita koskaan kukaan. Varsinkin jos sitä numeroa ei tunge jokaiseen "olet voinut jo voittaa" -lappuseen minkä posti tuo mukanaan. Ja jos raksii "tietojani ei saa käyttää suoramarkkinointiin" -raksit. Junous.

Nimim. jo 11 vuotta ilman puhelinmyyjiä ja tv-lupatarkastajia.
Elukka

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lilo kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
Lilo kirjoitti: [/avautuminen]
Sä et näytä tarpeeks tylyltä.
Hei, jos mä en näytä tylyltä niin kukas sitten?
Minä. :mrgreen:
Ton merirosvolapun hankkimisen jälkeen ei ole ykskään rahanker(j)ääjä yrittänyt lähestyä. :twisted:
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Juu ärsyttäväähän sellainen väkisin tuputtaminen on, mutta työtäänhän nekin vaan tekee. Itse olen myös opiskeluaikoina tehnyt paljon erilaista puhelintyötä ja uskokaa pois, ei se ainakaan miellyttävää ole kun saa kuulla haistattelua ja huutoa 5-8 tuntia päivässä.

Mulla on tietenkin puolueellinen näkökulma tähän, jonka takia keskustelen yleensä pitkään puhelinmyyjien, -kerääjien ja -haastattelijoiden kanssa, kuuntelen heidän asiansa ja mietin voisiko minulla olla kyseiselle tarjoukselle tarvetta tai aatteelle kannatusta.

Kyllä niille voi pelkän 'ei kiitoksen' sanoa, huono työntekijähän se on jos ne alkavat asiakkaitaan ärsyttämään. Tietenkin joskus on itsellä aivan älyttömän huono hetki ja vituttaa, mutta sikamaiseksi on mielestäni turha alkaa.

Katukerääjien kanssa on ollut muutaman kerran mukavat turinatuokiot, kun olen esittänyt poikkeavan mielipiteeni asiasta ja saanut heidät miettimään omaa asemaansa uudelleen. Tosin harvat niistä uskaltaa minua lähestyä ja ne jotka sen rohkeuden keräävät tulevat toivomaan etteivät olisi avanneet suutaan.
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Elukka kirjoitti:

Minä. :mrgreen:
Ton merirosvolapun hankkimisen jälkeen ei ole ykskään rahanker(j)ääjä yrittänyt lähestyä. :twisted:
Se johtuu siitä että ne tuntee sääliä jo valmiiksi vammaista kohtaan. :P
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elukka

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lilo kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Ton merirosvolapun hankkimisen jälkeen ei ole ykskään rahanker(j)ääjä yrittänyt lähestyä. :twisted:
Se johtuu siitä että ne tuntee sääliä jo valmiiksi vammaista kohtaan. :P
Voi olla. :oops: Toimii kumminkin.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Sinkkumatti kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Onko mihinkään mahdollista tehdä jotain yleistä, kattavaa suoramarkkinointikieltoa koskien omaa puhelinnumeroa?.
On, ja myös toimii.

http://www.ssml.fi/main_suoramarkkinoin ... binson.htm
Toimiiko? Oikeasti? Jos, niin tarttee sit vissiin tätäkin kokeilla.. Hallelujah!

Oon näitä estoja tehnyt eräänkin ja aina se vaan jostain lähtee uuteen jakeluun se numero tai sitten sitä ei ikinä poistetakaan vaan hetkeksi laitetaan vaan käyttämättömien listalle. Salainen numerokin on, ei auta sekään. Jossakin sitä numeroa kysytään ja tuntuu, että se tarvii sit antaa. Jonkun isomman ostoksen yhteydessä esim. Ja aivan sama raksittaako sen, että en halua antaa numeroani suoramyynnin käytettäväksi tai muuta vastaavaa. Ketuttaahan tämä, joo.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Sinkkumatti

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

KisSandra kirjoitti: Toimiiko? Oikeasti? Jos, niin tarttee sit vissiin tätäkin kokeilla.. Hallelujah!
Pari vuotta oon saanut olla ihan rauhassa. Hesarin nilkit on ainoita jotka soittelee,mutta nekin vanhojen tilaajatietojen perusteella. Pitäis niillekin muistaa sanoa että lopettakaa se sonnan tuputus, ja että mäotan sitten yhteyttä kun haluan tilata jotain.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Puhelinmyyjistä pääsee onneksi puhumalla eroon, mutta ne katuparantajat ja varsinkin krishnat tuntuvat oikein seuraavan. Vielä en ole niin turtunut etten pysähtyisi kun joku sanoo "Anteeksi..?", vaan aina pää kääntyy ja stoppaan kuulemaan mikä hätänä. Uskonnollisille järjestöille voi aina sanoa olevansa satanisti, mutta juuri tuo "Kiinnostaako ihmisoikeudet/eläinen oikeudet/lasten oikeudet/joku yleismaailmallinen hyvä"...mitä siihen sanoo? Ei kiinnosta, ei mulla ole aikaa muille. Yleensä luistan vetoamalla jäsenyyteen parissa järjestössä, silti jää luihu olo.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Melnais kirjoitti: Yleensä luistan vetoamalla jäsenyyteen parissa järjestössä, silti jää luihu olo.
Juurikin tämä on se ongelma: koko homma perustuu ihmisten syyllistämiseen ja on siksi vastenmielistä. Pahimmillaan nämä älypäät ovat vieneet sen syyllistämisen äärimmäisyyksiin: kaverini kertoessa että on köyhä opiskelija eikä siksi halua suoraveloitusta tililleen alkoi paasaus siitä että "tiedätkö kuinka paljon vähemmällä kehitysmaiden ihmiset joutuvat selviämään!!!1" Jee, way to go.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Lilo kirjoitti: Pahimmillaan nämä älypäät ovat vieneet sen syyllistämisen äärimmäisyyksiin: "tiedätkö kuinka paljon vähemmällä kehitysmaiden ihmiset joutuvat selviämään!!!1" Jee, way to go.
yleensä kaikki hihhulit/ker(j)ääjät/myyjät jättää mut rauhaan hetken kun kyselen. ei ainakaan vielä ole yksikään katukerääjä osannu kertoa mulle kuinka antamani rahat toimitetaan, kuinka paljon niistä pääsee perille, kuka valitsee kenelle ne menee, millainen ko. avustusjärjestön kulurakenne on...? ja noi sentään on tietoja jotka on mielestäni ihan oleellisia.

puhelinmyyjillä on selkeästi aivan väärä profiili mun kohdalla. mulle tarjotaan pienten lasten ja eläkeläisten lehtiä. yleensä alan tilaamaan jotain ihan muuta kuin mitä mulle tarjotaan. hesari ei antanu mun tilata pelkkää nyt-liitettä :cry:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kun työsuhdenumeroni siirtyi omakseni, alkoi kaupustelu. Nyt tuntuvat olevan kesälomalla, mutta en tiedä kuinka kauan.

Parasta on, että olen jossain lapsiperherekisterissä (ostin kerran raskaustestin ja sen mukana sai lappusen, jolla sai pyytää näytenumeroa KaksPlus-lehdestä. Lehteä en kai koskaan saanut.) niin että mulle jatkuvasti tarjotaan jotain Lasten Kirjakerho -kamaa. Ajatelkaa, jos olisin joku lapsettomuudesta kärsivä tyyppi, voisi hieman kirpaista.
Kikkelis kokkelis.
saika

Re: Puhelinkaupustelu

Viesti Kirjoittaja saika »

Jaahas. Meilläpäin ex-työpaikassa firmassa X voitiin hyvin laittaa merkintä "Soittokielto" jos asiakas niin toivoi. Soittokielto merkitsi nimenomaan sitä rekisteriä, josta hänet poistettiin seuraavan päivityksen yhteydessä. Olen minulle soittaneilta puhelinmyyjiltä ystävällisesti tiedustellut mikä heidän mielestä olisi toimivin ratkaisu kieltää tällaisten puheluiden tulo, koska en ole kiinnostunut tilaamaan Apua, Kotivinkkiä enkä MeNaisia edelleenkään ja Aku Ankkakin tulee jo avokin nimellä. Ovat yleensä neuvoneet ihan mielellään.

Ei ne nimittäin itekään tykkää soitella sellaisille ihmisille jotka ärsyyntyvät soitosta eivätkä tilaa mitään. Provikkapalkalla suurin osa puhelinmyyjistä taitaa elää kuitenkin.
Vastaa Viestiin