Uusi, parempi itsereflektiogallup

Yleinen lätinä jä kitinä

Haluaisit parantaa mahdollisuuksiasi seurustella onnellisesti. Mitä teet?

Kehitän itseäni omista lähtökohdistani.
19
54%
Nostan markkina-arvoani.
3
9%
Ketjun aloittajaa ärsyttääkseni vastaan: "Nostan markkina-arvoani", vaikka todellisuudessa kehitän itseäni omista lähtökohdistani.
3
9%
Edellisten sijaan valitan huonoa deittionneani Kitinässä.
3
9%
Oma vastaus, jonka kerron ketjussa.
7
20%
 
Ääniä yhteensä: 35

EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Onko itsensä kehittäminen markkina-arvoteorian ohjaamana sun juttu vai kehitytkö mieluummin henkilökohtaisten preferenssiesi mukaan?

Ydinfyysikot ja aivokirurgit saattavat kyetä päättelemään oman vastaukseni jo vastausvaihtoehdoista.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Pallotin ekan, mitä ikinä lie tarkoittaakin. Mut jos se pitää ketjun aloittjan tyytyväisenä niin se sitten.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Elukka

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pallotin kolmosvaihtoehdon, tietty. :piru:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Elukka kirjoitti:Pallotin kolmosvaihtoehdon, tietty. :piru:
Valitan, Mojo veti toistaiseksi pisimmän provoilukorren. Perusvittuilu ei näemmä jäbälle riitä vaan pitää vielä sotkea mun tieteellinen tutkimustulos!

:maanantai:
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kehitän pyllyäni omista lähtökohdistani. Eiku...

Pyrin kyllä ottamaan onkeeni esim. rakkaan ihmisen pisteliäimpiin ominaisuuksiini kohdistamasta perustellusta arvostelusta, joten kaikki itsekehityspyrkimykset eivät kyllä nouse sisäisestä valaistumisesta.
Don't Panic!
silsakenraali™

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Kyyl mä kuuntelen, ja varsinkin naisia. Mut en mä siihen mitään teorioita tartte, sori vaan.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Mojo »

EveryWoman kirjoitti:Valitan, Mojo veti toistaiseksi pisimmän provoilukorren.
Ou jee ,who's the man? :perse:


Ei vais.. jos haluat asiallisen vastauksen valitsen silti ykkösen. Tai sitten viimeisen. En tiedä uskonko "siihen oikeaan joka ottaa mut sellaisena kun olen ja joka vitut välittää muiden mielipiteistä" mutta jos mun on väen väkisin hankittava sikspäkki tynnyrin sijaan, asianajajan tai lääkärin tutkinnon ja viran varastoesimiehen sijaan jne., voidakseni seurustella onnellisesti tyydyn hakkaamaan tattia yksinäisyydessä. Omista lähtökohdistaanhan kaikki itseään kehittävät, eikö? Joten se on kuitenkin ilmiselvä vastaus. Kehittyminen suhteessa sitten on taas asia erikseen, se on yhteistyötä ja kompromisseja, ja jopa minä saattaisin suostua muutoksiin, kehityksiin jne. mikäli tunteet kumppania kohtaan ovat mahdollisten epämukaavuuksien ylittäviä.

Tai noh, monethan kehittävät itseään perusteenaan median luomat kauneusihanteet, mediaseksikäät ammatit ja ympäristön paineet ihmisen olemusta ja asenteita kohtaan. Näille suosittelen kallonkutistajaa ja vuosi autiolla saarella!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en oikein osaa päättää ekan ja toiseksi viimeisen välillä...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sudenhenki

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Lolita kirjoitti:Mä en oikein osaa päättää ekan ja toiseksi viimeisen välillä...
Samis, kovin vaikea on valita.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Anteeksi, en tajunnut kysymystä. Muutenkin silmissä vilkkuu kaiken maailman anime- ynnä animaatiohahmot. Elvis is gonna leave the building right about now, funk soul brother.
Prepare for the worstest.
AarneAnkka

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Oliko kysymyksenä tosiaan "seurustella onnellisesti" vaiko "päästä seurustelemaan onnellisesti"? Onko tämä kysely siis vain parittomille vaiko pariutuneille kanssa?
mustakikkeli

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Minne jäi vaihtoehto "Jätän itseni kehittämisen sikseen, koska luonteeni ja tulevaisuuteni on jo kirjoitettu tähtiin ja määräytyy horoskooppimerkkini mukaisesti"? Se vaatii ehdottomasti ihan oman vastausvaihtoehtonsa.
RolloTomasi

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

minussa on sellainen markkina-arvoa laskeva tekijä, ettei minulla ole minkäänlaisia mahdollisuuksia kilpailla näillä markkinoilla laatuani parantamalla niiden arvojen perusteella, joten kaipa ensimmäinen vaihtoehto se kaikista lähin on, vaikka en pariutumisen vuoksi yritäkään itseäni kehittää vaikkakin muuten kyllä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Itsen kehittäminen on omalla kohdallani mahdotonta, koska en ymmärrä, mitä se tarkoittaa. Rakkautta odotellessani panostan sosioekonomisen asemani parantamiseen, josta on joskus muutakin etua; peitelläkseni hankkeeni naurettavuutta itseironiantapaisella kutsun sitä eligible bachelor -projektiksi.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Toki voi aina ylianalysoida omia psyykkisiä mekanismejaan, lukea von Herderiä pikku olemassaolonsa järjelliseen pikku käsittämiseen ja alleviivailla lyijykynällä herkullisia pikku lauseita Rimbaud'n Kausi helvetissä -kokoelmasta. Siitä ensimmäisestä runosta.

Silti, kun puhutaan itsensä kehittämisestä, mieleeni ei tule oikein muuta kuin kaino, suloisella tavalla niin kovin tyttömäisen hauras itsepetos. Reaktioitaan ja käyttäytymismallejaan voi tietysti oikein mielellään aina tulkita ja jopa tarkistaa aika ajoin - ymmärtää, suhteuttaa ja pohtia. Mutta kun aletaan puhua suorasta, lineaarisesti toteutettavasta kehittämisestä, aletaan mielestäni olla vaarallisilla vesillä.

Maanikkokohtauksen saaneen suhtautuminen omaan itseen saattaa kuulostaa kunnianhimoiselta ja jopa oikein kivalta, mutta uskon silti enemmän hiljaiseen oppimiseen. Sellaiseen, jonka lähtökohdat eivät ole rauhattoman väkinäisen edistymispakon aiheuttamassa lähisokeudessa.
Pehmis

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Jos haluaisin parantaa mahdollisuuksiani seurustella onnellisesti, en miettisi sitä mitenkään muutoksen kautta. Minusta loogisin vaihtoehto olisi pohtia entistä tarkemmin mitä todella haluan, mikä siitä haluamastani on erityisen merkityksellistä ja mikä minut oikeastaan tekee parisuhteessa onnelliseksi. Koska onnelliseen parisuhteeseen ei kuitenkaan riitä oma onnellisuus, pohtisin tarkasti myös sitä millaiseen parisuhteeseen minulla on edellytyksiä ja mitä oikeaa tarjottavaa puvun ja aurinkolasien lisäksi minulla olisi sellaiselle kumppanille jonka vierelleni haluaisin.

Tässä kypsässä seiskytluvun puolivälin tienoolla syntyneen iässä on tietysti vaikea ennustaa tulevaisuudessa mahdollisesti tapahtuvaa henkistä kasvua ja toiveiden muutoksia, mutta jotain ennakko-olettamia niistä voi silti tehdä. Voi olla että 40 vuoden päästä kaipaan lähinnä nautinnolista keskustelukumppania, luotettavaa sydänystävää ja hyvää isoäitiä lastenlapsilleni ja pari nöpöttäviä tissejä ei olekaan vaakakuppikooltaan enää niin kovin merkityksellinen kuin se nyt, myönnettäköön, saattaa parinvalintapainotuksissani toisinaan olla.

Voin myöskin myöntää, että erehdyn jatkuvasti markkina-arvostani. Mutta useammin ne iltalehden astrologit vetävät päin seinää kuin itsearvostustumakkeeni ynnälaskuissaan. Uskoisin silti, että tulevaisuudessa en ainakaan nuorru. Siitä olen melko varma.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Vadim »

-Superior- kirjoitti: Silti, kun puhutaan itsensä kehittämisestä, mieleeni ei tule oikein muuta kuin kaino, suloisella tavalla niin kovin tyttömäisen hauras itsepetos. Reaktioitaan ja käyttäytymismallejaan voi tietysti oikein mielellään aina tulkita ja jopa tarkistaa aika ajoin - ymmärtää, suhteuttaa ja pohtia. Mutta kun aletaan puhua suorasta, lineaarisesti toteutettavasta kehittämisestä, aletaan mielestäni olla vaarallisilla vesillä.
Supa pani sen huomattavasti itseäni runollisemmin. Mutta et kai vihjaa, että tämä(kään) itsepetoksen muoto olisi naissukupuolen yksinoikeus?

EDIT: Lisäisin vielä EW:lle, että on melko rohkea päätelmä väittää, että omat lähtökohdat ovat tosiaan omia. Vähän niinkuin kieli - miten se voisi olla oma?
Turbohaltija

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Oma vastaus: Haluan uida EveryWomanin liiveihin.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Turbohaltija kirjoitti:Oma vastaus: Haluan uida EveryWomanin liiveihin.
Tsori. Ota jonotusnumero niinkuin me muutkin.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Vadim kirjoitti:Supa pani sen huomattavasti itseäni runollisemmin. Mutta et kai vihjaa, että tämä(kään) itsepetoksen muoto olisi naissukupuolen yksinoikeus?
Vihjailen kyllä ainoastaan peppu pystyssä nelinkontin. Tekstissäni oli intertekstuaalinen viittaus siihen sisäiseen, generaalisesti non-konnotatiiviseen, ajallis- ja kokemusperäisesti kehittyneeseen henkilökohtaiseen symboliseen merkitysjärjestelmääni, jonka pohjalta syntyi ilmaisujen "itsensä kehittäminen" ja "itsepetos" herättämien mielikuvien myötä konkreettinen tulkinta.

EDIT: Lisäsin ja-sanan ja poistin sekä-sanan kokonaan.
Viimeksi muokannut -Superior-, 08.07.2006 0:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiikeriankka

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Juu kyllä kehitän itseäni ihan itseäni varten, en muita. Jos ei tällaisenaan kelpaa niin suksikoon hevon vittuun ja poikittain ja jotenkin muutenkin ikävällä tavalla :x Kritiikkiä voi antaa ja lupaan pohtiakin sitä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Oli ihan pakko ruksia tuo 'kehitän markkina-arvoani'. Todellisuudessa haluaisin kehtitää itseäni omista lähtökohdistani, mutta ympäröivä maailma ei tunnu arvostavan tätä. Tästä syystä olen siirtänyt kehityspaukkuja markkin-arvoa lisäävään suuntaan ja homma on toiminut hyvin. Vihaan biisien lainaamista, mutta nyt on pakko:

"
Mua ennen koulussa kiusattiin
Kunnen rahojani tuhlannut brykreeniin
Pojat veti mua turpii ja rikkoi mun rillit
Oli kavereilla kaikilla Jamekset
Joten minäkin ostin sellaiset
Ylhäältä leveät ja alhaalta pillit

Muotitietoinen
Nyt mä olen muotitietoinen
Minä olen muotitietoinen
Ja tytötkin sen huomaa

Nyt naiset perässäni juoksevat
Heistä valitsen vain kaikkein kauneimmat
Joiden kanssa ajelen kun saan oman auton
Tuntuu ihanalta huomata itsekin
Kuinka vaatteet tekevät popparin
Kun ennen olin pelle ja muutenkin mauton

Muotitietoinen
Nyt mä olen muotitietoinen
Minä olen muotitietoinen
Ja tytötkin sen huomaa

Muotitietoinen
Nyt mä olen muotitietoinen
Minä olen muotitietoinen
Ja tytötkin sen huomaa
"
Feiz

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Kehitän itseäni omista lähtökohdistani ja samalla markkina-arvoni nousee.
mustakikkeli

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kun Gattacaa neuvotaan käymään useammin suihkussa, käyttäytyvän ja puhuvan mukavammin naisille, kehotetaan hakeutumaan suurempiin taajamiin, hankkimaan töitä ja häntä myös neuvotaan vaatteiden valinnassa, "kehitetäänkö" häntä silloin hänen omista lähtökohdistaan, vai pyritäänkö hänen markkina-arvoaan nostamaan? En saanut eilen illalla yhtään unta kun jäin miettimään tätä dilemmaa. Sen on pakko olla kompa.

Vaikka kuulostaakin ylevämmältä ja lennokkaammalta väittää tekevänsä kaiken vain "omista lähtökohdistaan", on itsepetosta väittää ettei koskaan tee mitään valintoja ympäristön paineiden takia. Ei tässä maailmassa ole ennenkään pelkällä tyhjällä paskanjauhannalla menestytty. Tai itse asiassa, on. (kts. alakappale "astrologia")
Pehmis

Re: Uusi, parempi itsereflektiogallup

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

mustakikkeli kirjoitti:Kun Gattacaa neuvotaan käymään useammin suihkussa, käyttäytyvän ja puhuvan mukavammin naisille, kehotetaan hakeutumaan suurempiin taajamiin, hankkimaan töitä ja häntä myös neuvotaan vaatteiden valinnassa, "kehitetäänkö" häntä silloin hänen omista lähtökohdistaan, vai pyritäänkö hänen markkina-arvoaan nostamaan? En saanut eilen illalla yhtään unta kun jäin miettimään tätä dilemmaa. Sen on pakko olla kompa.

Vaikka kuulostaakin ylevämmältä ja lennokkaammalta väittää tekevänsä kaiken vain "omista lähtökohdistaan", on itsepetosta väittää ettei koskaan tee mitään valintoja ympäristön paineiden takia.
No ei se ole kenellekään mikään salaisuus, että esim. varallisuuden hankkiminen, itsestä huolehtiminen, tyylikäs pukeutuminen, kohtelias käytös ovat markkina-arvoa nostavia tekijöitä. Voihan joku tietysti väittää tekevänsä sen kaiken vain itsensä vuoksi, mutta ajaisiko autiolla saarella asuva mies partansa ja silittäisi paitansa?

Se on sitten kokonaan eri asia, että missä määrin antaa muiden ihmisten miellyttämisen dominoida omia valintojaan. Terveitsetuntoinen on ehkä rohkeammin enemmän sellainen kuin haluaa olla aikä sellainen kuin on "pakko" olla jotta saisi piparia tai tarpeeksi laadukkaan seurustelukumppanin.
Vastaa Viestiin