Unien ihmeellinen maailma

Yleinen lätinä jä kitinä
Geetzu

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tosiaan, luetun ymmärtäminen ei ole se vahvin puoleni... Mutta hei, tommonen [/...] tagi on kyl täysin epätoimiva kun se ei ala missään vaiheessa ennen tuota 'Viime' sanaa.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja mölli »

Kerran näin semmosen unen siinä seurasin/vakoliin/kyttäsin/tai jotain tommosta missä kuolutta ja mätänevää vauvaa käytettiin seksuaalisesti hyväksi ja sen jälkeen se syötiin. Oli pikkusen sekava olo ton unen jälkeen... onneksi sentää ei ollut märkäuni heheh.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä kanssa muistan paljon unistani, ja kerron satuja aamulla, kukaan ei jaksa enää kuunnella koska menevät mielettömyyksiin. Tosin hauskinta on se, että pystyy ns. heräämään, käymään vessassa pöpperössä, ja nukahtamaan uudelleen jatkaen aikaisempaa unta. Se, onko tämä uni sitten itse kontrolloitu ja tehty, on sitten eri asia. Mutta mulla on yleensä kivaa..

Jostain syystä mulle tulee usein mieleen hevostalleilla oleskelu kun asuin Sambiassa. Tämä kuva tulee päähän monissa muissakin tilanteissa kun rentoudun ja laitan silmäni kiinni :oops: Toivotaan vaan ettei sä näy päällepäin. Mistäköhän johtuu? (ei ole tahallinen, en mä tarkoituksella halua heppoja ajatella, tai niistä uneksia).
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja alja »

aasi kirjoitti:
killkill kirjoitti:Minä en näe unia oikeastaan koskaan.
Sama vika.
te poltatte liikaa pilveä. :D
oi niitä aikoja kun ei nähnyt yhtään unia, nukkuminen oli taivaallista. pilven polton lopettamisen haitat huomasi painajaisina, aivan järkkyjä unia koko ajan, nukahtaminenkin pelotti... onneksi sitä ei kestänyt kuin vuosi tai jotain :P
nykyään näen ohjailtavia unia joskus, hauskoja unia harvoin, ja painajaisia useasti, paljon tappamista, murhaajat juoksee mun perässä ja mun pitää tehdä mitä kummallisempia asioita päästäkseni niistä eroon, enkä oikeastaan pääsekään ennenkuin uni loppuu. joitakin painajaisia joissa on ikäänkuin murhamysteeri olen nähnyt vuosikausia, ja nykyään jo tiedän miten ne menevät mutta en silti saa lopputulosta muutettua vaikka kuinka yritän. ahdistavaa.
nykyään useimmiten esiintyy unia joissa kuljen ruumiiden keskellä, joudun katselemaan kuolevia ihmisiä sairaalassa tai uimaan joessa jossa kelluu mädäntyneitä ruumiita joka puolella, epämiellyttävää mutta ei luokiteltavissa painajaisiksi.
karmeimmat painajaiset koskevat parisuhdetta. vaikka siitä kun erosin kusipää-exästäni on jo vuosia, näen useasti pelkopainajaisia, joissa nykyiseni muuttuu hänenlaisekseen, tai petän nykyistäni tuon exän kanssa jne... niistä unista ei toivu koko päivänä, jää niin hirveä olo.

lucid dreaming- jutusta tuli mieleen: kannattaa harkita haluaako oikeasti muistaa kaikki unensa, joskus se on todella raskasta ja mielummin minäkin unohtaisin jotkut painajaiseni.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

aasi kirjoitti:
killkill kirjoitti:Minä en näe unia oikeastaan koskaan.
Sama vika.
Ainakin minun tietääkseni kaikki ihmiset näkevät unia jokaisella uinumiskerralla. Unista muistetaan kylläkin vain ne, joiden kesken on syystä tai toisesta herännyt. Jos et satu heräämään vilkkaimman univaiheen eli REM-unen aikana, et todennäköisesti myöskään muista nähneesi unta. - Ellet sitten satu heräämään kesken ortounen (non-REM -uni) aikana nähtyä unta.
"I want you to get excited about your life."
Geetzu

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

alja kirjoitti:lucid dreaming- jutusta tuli mieleen: kannattaa harkita haluaako oikeasti muistaa kaikki unensa, joskus se on todella raskasta ja mielummin minäkin unohtaisin jotkut painajaiseni.
Varmaan on rankkaa, mut ilman muistia toi ei toimi... Ja ei kai inha vaihe kauaa kestä? Äh, en tiedä. Varsin tyytyväisenä heräsin tänään muistamatta yöstä yhtään mitään.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti:
Jos kuitenkin on olemassa pienimpiäkään viitteitä siitä, että olet unessa, on syytä tehdä niin sanottu todellisuustesti, sillä jos uneksit, pystyt tekemään sellaisia asioita, joita valveilla et pysty tekemään.

Todellisuustesti tarkoittaa käytännössä sitä, että etsitään ympäristöstä jotakin normaalista poikkeavaa. Todellisuustestejä pitää tehdä valveilla ollessa, jotta niitä tajuaisi tehdä myös unessa. Kyseenalaista todellisuus.
Eo toiminut :( Viime yönä olimme mökillä joka sijaitsee pienen järven rannassa. Lähdimme soutamaan ja yhtäkkiä toisella rannalla oli loistoristeilijä. Ajattalin heti että "Tommonen loistoristeilijä? Mejän mökkijärvessä? Tän on pakko olla unta". Kokeilin heti päästä lentoon mutta ei onnistunut. Menimme sitten vaan rannalle loikoilemaan aurinkoon. Olo oli tosi pettynyt kun en voinutkaan lentää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

annepa kirjoitti: Eo toiminut :( Viime yönä olimme mökillä joka sijaitsee pienen järven rannassa. Lähdimme soutamaan ja yhtäkkiä toisella rannalla oli loistoristeilijä. Ajattalin heti että "Tommonen loistoristeilijä? Mejän mökkijärvessä? Tän on pakko olla unta". Kokeilin heti päästä lentoon mutta ei onnistunut. Menimme sitten vaan rannalle loikoilemaan aurinkoon. Olo oli tosi pettynyt kun en voinutkaan lentää.
Älä ahnehdi.Asiat ei useasti alkuun onnistu väkisin yrittämällä,ne pitää vaan luonnollisesti antaa tapahtua,eli kun tajut olevasi unessa ja tahdot lentää,niin edesauta itsesi siihen lentämistilaan,eli tässä tapauksessa mene jonnekin korkealle ja hyppää alas.Siinä tippuessa on 2 vaihtoehtoa,joko lennät tai sitten et,se jää nähtäväksi :)

Mä etenin itse pienissä askelissa,aloitin ihan omien käsien katsomisella.Se on muuten yllättävän vaikea temppu,katsoa unessa omia käsiään.Tai rikot muuten vaan unen kaavan jotenkin todella radikaalisti.Lentäminen on mielestäni vähän liian radikaali ensiyritys :)

Askel kerrallaan,niin kyllä se siitä lähtee.Vaatii aikaa ja hermoja mutta mielestäni palkitsee.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Unet toimivat minulla aivan selkeinä jatkeina valveilla tehdylle ajatustyölle. Kieli vain muuttuu symbolimaailmaan, mutta tulkinta onnistuu hyvin kun oman taustansa tietää. Usein unessa pystyy selvittämään mieltä painavat asiat, tai saamaan sitä mitä tarvitsee; lohtua, ymmärrystä, koston, mitä vain. Yleensä unimaailma on kyllä rehellistä, sillä jos asiat on koittanut mielessään selittää itselleen parhain päin viimeistään uni näyttää miten asiat todella ovat. Ei aina niin miellyttävää, neljäviidesosaa kerroista painajaisainesta, yhden viidesosan verran vapauttavaa ymmärtämistä.

Repivät elämänvaiheet ovat nitkahtaneet eteenpäin juuri selkounien kautta, kun olen toistuvaan painajaiseen ja umpikujaan kyllästyneenä muuttanut tarinan suunnan. Tätä on sitten seurannut muutos myös valveilla kun ongelma on läpikäyty ja ratkaistu. Sitä en lakkaa ihmettelemästä että uni on kuitenkin aktiivisuudestaan huolimatta lepoa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
HellBell

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja HellBell »

En yleensä muista nähneeni unia, jos niitä olen nähnyt - jota en siis tiedä, kun en muista olenko niitä nähnyt tahi en, mutta viimeyönä näin yhden hirveimmistä painajaisista koskaan.

Kasvot

Muistan sen alkaneen jotenkin niin, että yhtäkkiä näin kaupungilla ollessani uuden kioskin tapaisen paikan, jossa työskentelivät ihmiset sarjakuvahahmoiksi pukeutuneina.. ajattelin mennä katsomaan paikan atmosfääriä lähemmin ja kysyin drive-in-tyyppisen ikkunan kautta jotain yhdeltä niistä sarjishahmoista. Hän antoi omasta vihreän geelimäisestä lima-asusteestaan geeliä käsivarsiini ja olin innoissani - katselin jännästi tuikkivaa viherlimaa käsissäni ja ajttelin haluavani olla myös sellainen sarjakuvatyyppi.
Sitten siinä samassa takavasemmaltani tuli reippaan näköinen nainen ja kuiskasi salaisuuden seksijuttuihinsa liittyen - muistan hänen ilmeensä ja sen, etten sanonut siihen mitään. Tämän jälkeen nainen kutsui minut taloonsa, en muista miksi, mutta menin sitten sinne, koska nainen vaikutti oikein hauskalta ja ystävälliseltä.. hetken mielijohteesta menin sitten. Talo oli iso kartanomainen rakennus ja päästyämme sinne sisälle kaikki tuntui muuttuvan : ilmapiiri kävi oudoksi, hirvittävyyksiä edltäväksi tunnelmaksi.
Sitten muistan unesta vain sen, kuinka piti käydä nukkumaan ja katsoin punaisenmustassa olohuoneessa naisen kasvoihin.. ne muuttuivat aivan joksikin toisiksi kasvoiksi ja kaikki oli hirveän vääristynyttä, pelko alkoi kasautua sitä mukaa mitä varmemmaksi tulin siitä että nainen oli itse Saatana.
Yritin mennä nukkumaan yhteen niistä huoneista, mutta sängyn peitto oli kuhmurainen ja liikkui ja ajttelin paeta huoneesta sitä myöden, mutta sitten näin koirani pienen kropan pilkottavan peiton alta ja minun oli pakko tarkistaa mitä siellä peiton alla oli : sieltä nousi ääriviivattomana se, jota olin pitänyt mukavana naisena, joka muutti kasvojaan ja joka ei ollut ollenkaan ihminen, mutta kykeni esiintymään ihmisenä.
Kun katsoin toiseen suuntaan, se olio nousi sieltäkin ja taas kun käännyin, näin sen tulevan.. Olio ei ollut ollenkaan tarkkarajainen, se oli pikemminkin väliin mustaa ja leijuvaa massaa ja sitten taas muuttuvia kasvoja. Se oli kauhea, se tiesi vain Pahaa. Minulla ei ollut mitään mahdollisuuksia sitä vastaan, huone kuristui ympärilläni.. En voinut mitään.
Seuraavaksi muistan unessa nähneeni unta, että kaikki olisi vain unta ja avasin (unessa) silmäni: tuijotin täysavonaisin silmin suoraan niihin vääristyneisiin naisenkasvoihin ja olin tukehtumaisillani - nainen painoi kurkustani ja koetti kaulavaltimoani siinä samalla, painoi juuri sen verran että saattoi jatkaa kidutusta ilman nopeaa tukehtumiskuolemaa. Kakomista, krohinaa, totaalista avuttomuuden tuntua, rävähtämättömiä silmiä, jotka todistivat pahuuden puolesta, pelkoa loppua näkemättömästä satuttamisesta..
"Niin juuri" sanoi nainen ja painoi rintakehääni toisella kädellään. Tunne oli aivan kauhea ja tuntui vain kestävän, kestävän.. kunnes heräsin tähän ja yhä silloinkin tunsin kuristavansatuttavan painon tunteen kaulallani ja rintakehässäni.
Ehkei painajainen näin nopeasti kirjoitettuna kuulostanut hirveältä, mutta se Oli. Vieläkin mielessä ne tuntemukset ja uninäyt, oikeasti pelkään painajaisen paluuta.
Toivon suloisempia unia ~ en halua kuolla painajaisen kautta saatuun sydäriin..
:dream:!
SingleMalt

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Mä olen viimeaikoina lennellyt taas paljon. Kieltämättä tunne on todella mahtava, kun pystyy lentämään ihan kuin teräsmies.
Viime yönä oli taas vuorossa se lento, jossa ilmassa pysyminen ei ollutkaan niin itsestään selvää, vaan käsiä piti heiluttaa ja kuin uida ilmassa eteenpäin. Muistan unessa vittuuntuneeni tuohon räpiköimiseen ja tein päätöksen. Nyt lennän kuin teräsmies, kädet edessä nyrkissä ja lujaa.
Kas vain, sehän onnistui. Lensin pienen lenkin tuntemattoman kylän yläpuolella, nousin ja laskin ja katselin allani olevia ihmisiä. Harmittelin että kukaan heistä ei huomannut minua.
Eräs vanhempi mies näytti käveleskelevän alapuolellani ja ajattelin hieman korostaa äänitehostein lentokykykyäni. Päästäisin suustani suihkarin "viuuuuuuuh!"-äänen samalla ääntäni nosten voimakkaasti kun ohittaisin hänet.
Samalla hetkellä herään kotisängystäni, kun suustani purkautuu kovaa maaarrrrrrhhhh!-huuto ulos..

Tympeä huomata, että elämäni on tällä hetkellä mielenkiintoisempaa unessa kuin valveilla, vaikka tokikin, tuo lentäminen en unessa on oikeasti tajuttoman hieno tunne..
HellBell

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Hei ihmiset, uneksijat, tsekatkaapa tämä : http://www.petrix.com/dreams/f.html ja tämä sivusto: http://www.dreammoods.com/

Unien pikatulkintaa nopeasti, aakkosellisesti. Luonnollisesti kunkin uneksijan uneen että uneksijaan itseensä pitäisi perehtyä, jotta unitulkinnat olisivat mahdoll. hyviä ja tähän syventävään analyysiin ei aakkosellinen unitulkinta lainkaan yllä, mutta hauskuuden vuoksi..
Tjeu.
SingleMalt

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Having difficulties staying in flight indicates a lack of power in controlling your own circumstances. You may be struggling to stay aloft and stay on course.

Mielenkiiintoista..

In reality, we do not have the ability to fly

Huomautus amerikkalaisille vai?

In your mind, you can be anybody and do anything. Another way of interpreting flying dreams is that these dreams symbolize your strong mind and will. You feel undefeatable and nobody can tell you what you cannot do and accomplish. Undoubtedly these dreams leave you a great sense of freedom.

Olen nähnyt näitä lentounia enemmän elämäni aikana kuin mitään muita yhteneväisiä unia. Olen myös lähes koko ikäni ollut enemmän tai vähemmän sinkku. Jos joskus olen naimisissa, näenkö sitten sukellus tai myyräunia?
HellBell

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMalt kirjoitti: ....

Undoubtedly these dreams leave you a great sense of freedom.

Olen nähnyt näitä lentounia enemmän elämäni aikana kuin mitään muita yhteneväisiä unia. Olen myös lähes koko ikäni ollut enemmän tai vähemmän sinkku. Jos joskus olen naimisissa, näenkö sitten sukellus tai myyräunia?
Vapaus.. singleys.. Hmm.
Eli tästä päästään kysymään parisuhteilevilta ihmisiltä seuraava kysymys: Näettekö te myös lentounia ja jos ette, niin näittekö niitä ennen parisuhteenne alkua..?
Tästä voidaan vielä saada mielenkiintoisia johtopäätöksiä! :D
slam

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja slam »

Olen varmaan monta kertaa ennenkin maininnut, että näen toisinaan kummallisia muistojen yhdistelmä unia, jotka saavat tietysti myös uusia ulottuvuuksia. Esim.

Yhdessä unessa olimme entisellä ala-asteellani isomman porukan (vuosien varrelta kootun porukan) kanssa katseltiin kummallisesta seinässä olevasta ylimääräisestä reijästä toiseen luokkahuoneeseen ja arvosteltiin siellä olevan naisen persusta. :roll:
Viimeksi muokannut slam, 11.10.2005 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
huima

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja huima »

Vinkeitä unia.

Viikonloppuna selkeästi Kity-kirjoitusten takia poikkeuksellisesti exsat seikkaili unissani ja hinkkasi itseään minua vasten, kysyen samalla että onko hän varmasti hottis. Muuten unissa ei mitään yliluonnollista juurikaan tapahdu, eli normaaliin tapaan olen vain sairaan hyvä, tuoksun hyvälle ja pelastan maailman.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

HellBell kirjoitti:Vapaus.. singleys.. Hmm.
Eli tästä päästään kysymään parisuhteilevilta ihmisiltä seuraava kysymys: Näettekö te myös lentounia ja jos ette, niin näittekö niitä ennen parisuhteenne alkua..?
:D Kyllä, näen lentounia myös parisuhteessa (sinkkuna niinikään). Vaikeuksia lentämisessä en ole kohdannut. Toinen kiva juttu, mitä välillä teen unissa, on sukeltaminen niin että pystyn hengittämään veden alla. Jos vedän henkeä nopeasti ja hätäisesti, nenään menee vettä, mutta jos rentoudun ja hengitän mahdollisimman rauhallisesti, saan jotenkin happea nuuskittua eroon vedestä. Sitten voi sukeltaa vaikka miten pitkiä aikoja yhtä soittoa!

Painajaisia näen hyvin harvoin, mutta silti on kolme teemaa, jotka joskus toistuvat niissä. Yksi on rautatiekiskot. Niitä on aina monta vierekkäin, niin kuin Helsingin keskustan ja Pasilan välissä, ja joskus joissakin väleissä on vielä verkkoaita. Olen jostain syystä lähtenyt ylittämään kiskoja, ja yhtäkkiä huomaan että minua kohti tulee juna juuri sitä raidetta pitkin millä seison - muutaman metrin päässä. Ehdin juuri ja juuri hypätä seuraavalle raiteelle junan alta kun tajuan, että siihenkin on tulossa juna toisesta suunnasta. Tätä jatkuu sitten niin kauan kunnes herään. Viimeksi uni tapahtui kaivosympäristössä, jossa junien lisäksi meni kaikenlaisia kuljetusvaunuja ja verkkoaitojen yli piti kiipeillä tiuhaan tahtiin. Tämä uni oli kuitenkin ensimmäisellä kerralla pelottavin - nykyisin jo tajuan todennäköisesti näkeväni unta.

Toinen painajaisteemani on synnyttäminen ja lapsen saaminen. Erään kerran olin raskaana ja asuin vielä kotona. Äitini purki pahaa mieltään raskaudestani minuun, tyypilliseen marttyyrityyliinsä. Yhtäkkiä olin tilanteessa, jossa hänellä oli kädessään kumihanska (se muistutti hieman sellaista, joita käytetään lehmien keinosiemennyksessä), ja käsi oli lähes kyynärpäätä myöten sisälläni. Hän kaivoi lapseni ulos kohdustani ja laittoi sen pesukoneeseen. Ehdin nähdä vain sen, että lapsi oli jonkinlaisen kalvopussin sisällä. Huusin ja itkin moiselle kidutukselle, mutta äiti totesi topakasti että hän kyllä sairaanhoitajan koulutuksensa vuoksi tietää miten tulee toimia, ja että sellaista se sitten on kun hankkiutuu raskaaksi. Aloin epäillä, että äiti kiduttaa lastani kostoksi raskaudestani, mutta hän väitti kiven kovaan että lapsi on laitettava pesukoneeseen heti synnytyksen jälkeen. Katselin koneessa veden alla pyörivää vauvaa lasisen luukun läpi tuskan ja kauhun vallassa. Kasvot olivat sinipunertavat ja jotenkin pullistuneet. Välillä kun kone pysähtyi hetkeksi, vauva yritti tukehtumaisillaan kaikin voimin rikkoa veristä kalvopussiaan. Tiesin että jos se ei saisi pussia rikki, se tukehtuisi hapenpuutteeseen, ja muussa tapauksessa hukkuisi. Lopulta, kun muu ei auttanut, vauva yritti puhkoa pussin kielellään. Kieli oli pitkä, sininen ja kaksihaarainen. Siihen heräsin.

Kolmas teema on karhut, jotka ajavat minua takaa. Pelkään kauheasti ja juoksen pakoon. Juuri kun olen pääsemässä turvaan, jähmetyn kauhusta paikalleni, jäsenet kerta kaikkiaan lakkaavat toimimasta, ja karhu lähestyy. Aina herään ennen kuin se saa minut kiinni. En usko, että kauhistuisin oikeassa elämässä karhun kohtaamista yhtä paljon kuin näissä unissa, ainakaan jos se ei olisi aivan vieressä.

Kauheimpia painajaisiani oli uni, jossa silloinen poikaystäväni makasi vieressäni sängyllä ja alkoi yhtäkkiä hakata ja potkia minua silmittömästi solvaten. Hetken kuluttua hän tokeni tilastaan, oli kauhean pahoillaan ja pyysi anteeksi niin uskottavan oloisesti että luottamukseni häneen palasi, mutta pian sama alkoi taas uudelleen. Kuvio toistui kunnes olin niin huonossa kunnossa että luulin kuolevani. Yritin saada puhelinta käsiini soittaakseni apua, mutta se oli mahdotonta kun toinen oli minua voimakkaampi. Sen unen jälkeen pääni oli jonkin aikaa sekaisin heräämisen jälkeenkin.

Kaikkein kauheimman painajaiseni näin puolisen vuotta sitten. Sitä en kirjoita tähän, osittain siksi että en haluaisi muistaa/muistella nähneeni sellaista unta, osittain siksi että en halua muiden tietävän siitä. Onneksi poikaystävä oli kotona kun heräsin.

(Ihme painajaistekstihän tästä tuli, I wonder why? Nukkumaankin olen tästä kohta menossa ja kaikkea.)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Haa, tylsistymisen ja unettomuuden nimissä vielä vähän tulkintaa tuosta HB:n Dream moods -linkistä.

*

Bear

To dream that you are being pursued or attacked by a bear, denotes aggression, overwhelming obstacles and competition. You may find yourself in a threatening situation. Alternatively, bears symbolize the cycle of life and death and renewal. It may signal of period of introspection and thinking. The dream may also be a pun on "bare". Perhaps you need to bare your soul and let everything out into the open.

Pregnant

To dream that you are pregnant, symbolizes an aspect of yourself or some aspect of your personal life that is growing and developing. You may not be ready to talk about it or act on it. This may also represent the birth of a new idea, direction, project or goal.

Birth

To dream of giving birth or see someone else giving birth, suggests that you are giving birth to a new idea or project. It also represents a new attitude, fresh beginnings or a major upcoming event. Alternatively, the dream may be calling attention to your inner child and the potential for your to grow. A more direct interpretation of this dream, may represent your desires/ anxieties of giving birth or the anticipation for such an event to occur.

To dream that you are giving birth to a non-human creature, ... it refers to your fear in the outcome of some decision or project. You are trying to overcome difficulties in your life and achieve inner development.

In particular, if you dream that you are giving birth to a monster, then it implies that your inner creative energy has yet to differentiate itself and grow into expression. You may hold some hesitation in releasing this "monster" for fear that others will judge your or that they will not accept your ideals.

Railroad

To see a railroad in your dream, signifies that you have laid out a set track toward achieving your goals.

To see an obstruction on the railroad, denotes the path toward your goals will not be an easy one. It may also indicate that you have lost track of your goals,

To dream that you are walking alongside the railroad tracks, signifies much happiness from your skillful completion of your tasks.


*

Hmm. Mitenköhän tuo rautatiehomma minun unieni kontekstissa pitäisi tulkita? Liian monta projektia vetämässä yhtä aikaa eikä osaa valita mihin keskittyisi? Ihan mahdollinen selitys, luulisin (jos nyt unia ajatellaan voitavan noin suoraviivaisesti tulkita).
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Olen nähnyt pitkän aikaa pelkästään painajaisia tai muuten pelottavia tai ahdistavia unia.
Haluaisin nukkua yhden yön ilman, että aamulla herään ahdistukseen. Valitettavasti sitä ei seuraa ilontunne siitä, että se oli vain unta ja että olenkin hereillä. Päiväni eivät paljon painajaisistani eroa.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
ninnithequeen

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä näin viime yönä ihan karmeeta unta.
Miun mies oli pettäny mua yhen vastenmielisen mamman kanssa (jonka tunsin ala-asteella) ja minä tietysti raivon partaalla. Ensin ei ukko ees myöntänyt asiaa mut sitten ku myöns ni mua vitutti niin että jätin työpäivän kesken. Sitten se mamma soitti mulle ja kertoi pelkäävänsä että mä hakkaan sen. No totta helvetissä :shock:

Herätessäni olin tosi kiukkunen tolle äijälle. Perkeleen jätkä, mä en puhu sille vähään aikaan. Mitäs menee tekemään tommosia mun unissa :evil:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Ann »

Olin lomailemassa jossain etelässä. Sen sijaan, että olisin osallistunut ilonpitoon muiden matkalaisten kanssa, syötin dingoille ja korppikotkille nektaria hedelmistä ja valokuvasin niitä.

Vultures
To see vultures in your dream, foretells of schemes meant to do you harm.

Holidays
To dream of holidays, represent a need for a break or time for rest. You are expressing a wish to escape from your responsibilities. Depending on the activities related to the holiday, the dream may also indicate family issues, personal attitudes or some difficulty.

Hermit
To dream that you are a hermit, represents your need to be alone or that you are feeling alone. You are withdrawing from daily life and distancing yourself from others. Find a way to get of out this rut.

Fruit
To see fruit in your dream, signifies a period of growth, abundance and financial gain. Fruits generally represents lust and sexuality. In particular green fruit in your dream, denotes your hastiness and disappointed efforts. You need to work harder and longer in order to achieve your goals.

Dog
To see a dog in your dream, indicate a skill that you have ignored or forgotten, but needs to be activated. Alternatively, dogs may symbolize intuition, loyalty, generosity, protection, and fidelity. Your own values and intentions will enable you to go forward in the world and succeed.

HB:lle kiitos noista unisivuista.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Lentounia näen aina joskus. Hyvin vapauttavaa levitoida tai lennättää esineitä.

Yksi toistuva synkkä unityyppi on, miten vaellan "ajan käytävää" keskiaikaisen sotilasjoukon kanssa. Vastaan tulevia näkyjä mm. lammasmaisen luottavaisesti teloitettaviksi menevät lapset. Kerran minutkin teloitettiin kirveellä, pyöveli sanoi. "Se tuntuu kuin hunajavedeltä" ja sellainen imelä pyörtymisen tunne se olikin.

Haemaeraemies on ottanut tuon käsienkatsomistekniikan selkounissa Carlos Castanedalta. Itse kokisin menettäväni jotain, jos en antaisi alitajunnan tuoda unissa esiin yllättäviäkin juttuja, vaan itse kontrolloisin unen tapahtumia. Olen nähnyt muutamia syvän oivaltavia spontaaneja unia. Niiden pituuden vuoksi en tässä selvitä juonta.

Unenselityskirjoihin en luottaisi. En usko, että meillä on niin kollektiivista alitajuntaa, että symbolit ovat kaikille samat. Joku auto on eri asia Vauhdin Maailman lukijalle kuin autojen vihaajalle. Käärme on vain positiivinen asia käärmeharrastajalle. Koira eri koiranomistajalle kuin koiria pelkäävälle. Itselläni unessa kävi Duracellpupun muotoinen demoni, ja vasta myöhemmin tajusin, että duracellpupumaisuus tarkoittaa sitkeyttä. Ja sitäkään ei unenselityskirjoista löydä. Voi miettiä itsekin. Tai ehkä neurootikkona ymmärrän uneni poikkeuksellisen hyvin yksinkin, sellaista olen KIRJASSA lukenut väitettävän! :D
Nowaysis

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Pari viikkoa sitten todella pitkästä aikaa monena yönä peräkkäin painajaisia susista ja karhuista jotka yrittivät saalistaa minut ja lapseni. Olimme teltassa ja kiipesimme puuhun pakoon. Enimmäkseen unet on aika kivoja, muistan yleensä aamulla ainakin jonkun pätkän. Minäkin usein jatkan mukavia unia, oikeestaan tuo on aika mielenkiintoista leikkiä tajunnalla ja alitajunnalla, unella ja valveella.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Nowaysis kirjoitti:Pari viikkoa sitten todella pitkästä aikaa monena yönä peräkkäin painajaisia susista ja karhuista jotka yrittivät saalistaa minut ja lapseni.
Hyvä esimerkki ihmisten erilaisesta unisymboliikasta. Sinulle sudet ja karhut ovat pelottavia. Minun hienoimpia uniani ovat kun unessa olen muutaman kerran nähnyt suden ihan läheltä. Luontoa, alkuvoimaa, vapautta minulle.
pajazzo

Re: Unien ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Näin aikanani unta siitä, miten dinosaurukset jahtasivat mua. Osa silloisista työkavereistani jäi dinojen kitaan. Omituista oli se, että kuuluisa ravihevonen oli suuressa roolissa tässä unessa. Hevonen piti pitää hengissä hinnalla millä hyvänsä. Jos humma kuolisi niin maailma olisi menetetty...? Ihmishenkiä uhrailtiin urakalla, jotta humma saisi elää. En kyllä muista miten uni päättyi. Harmi. Miten tätäkin olis sitte voinu tulkita unikirjasta? :shock:

Yhdessä toisessa unessa olin Iiro Seppäsen tyttöystävä... :lol: Voi jösses! Kaikkea sitä....
Vastaa Viestiin