Hallusinogeenit

Yleinen lätinä jä kitinä

Kokeilisitko?

Yea
21
40%
Nay
31
60%
 
Ääniä yhteensä: 52

segma

Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja segma »

Bongasin tuossa tällaisen otsikon CNN:stä:

http://www.cnn.com/2006/HEALTH/07/10/ps ... index.html

Tiedän, että aihe on jollain tapaa arka. En tiedä miten moderaattorit tähän ketjuun reagoivat (jos mitenkään). Minua kuitenkin kiinnostaa ihan vain tilastollisena tietona, kuinka moni olisi valmis teoreettisessa tilanteessa - kuitenkin vakavasti - kokeilemaan hallusinogeeneja. Tämä tietenkin siinä tapauksessa että ne olisivat laillisia Suomessa (mitä ne eivät ole). Samantyyppisiin otsikoihin liittyviä linkkejä voisi ketjuun myös postailla.

Itse vastaan kyllä. Perusteluina lähinnä vain yksinkertaisesti mielenkiinto.

Miksi?

Miksi ei?


Huomauttaisin tässä vaiheessa mustanikin käyttömahdollisuudesta.
slam

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja slam »

jos joku tuollaisia tarvitsee... :roll:
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Melnais »

En kokeilisi. Mun elämä on muutenkin täynnä mystisiä käyttäytymismuutoksia jotka kestävät viikkoja.
Elämä kantaa, jos sen antaa
silsakenraali™

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

En, ehkä nuorempana olisin voinutkin. Pelkään, että mulle jää kokeilusta jokin tila päälle. En pidä siitä, että en hallitse itseäni tarpeeksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja saira »

Ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Jossain vaiheessa totesin, ettei päätä sekoittavat aineet ole minua varten. Tai oikeastaan minulla on hauskempaa ilman niitä. Oli aine sitten mikä hyvänsä. Syntymähumala on iloinen asia...
ninnithequeen

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

silsakenraali™ kirjoitti:En, ehkä nuorempana olisin voinutkin. Pelkään, että mulle jää kokeilusta jokin tila päälle. En pidä siitä, että en hallitse itseäni tarpeeksi.
Mitä sun työllisyydelle tapahtuisi, jos kokeilisit ja jäisit kiinni?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, ku en tiijä.
bedlam

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Periaatteessa kiinnostaisi tietää minkälaisen meiningin nuo aiheuttaisivat, mutta olen sen verran kuullut tarinoita kokeilua seuraavista kovista ahdistuksista, että passaisin takuuvarmasti. Passaan kyllä kaikki harmittomammat sätkätkin, ei nappase.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja saira »

silsakenraali™ kirjoitti: En pidä siitä, että en hallitse itseäni tarpeeksi.
Samaa vikaa.
OperaDuudson

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja OperaDuudson »

inte på knappar ... viina on terveellisempää kuin mömmöt

paitsi jos maksa sanoo POKS
segma

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja segma »

OperaDuudson kirjoitti:inte på knappar ... viina on terveellisempää kuin mömmöt

paitsi jos maksa sanoo POKS
Pick your poison.
silsakenraali™

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

ninnithequeen kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti:En, ehkä nuorempana olisin voinutkin. Pelkään, että mulle jää kokeilusta jokin tila päälle. En pidä siitä, että en hallitse itseäni tarpeeksi.
Mitä sun työllisyydelle tapahtuisi, jos kokeilisit ja jäisit kiinni?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, ku en tiijä.
Eikös ne kaikki jää ekaks sairauslomalle ja sit kahtellaan et tuleeko jatkoja. En itse asiassa tiedä.
ElanorRaven

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

En kokeilisi, en. Syynä halu hallita itseäni ja huonot kokemukset lähipiirissä. Mieluummin huumaannun musiikista, urheilusta, onnellisista hetkistä jne. En ole ikinä kokeillut edes mitään miedompia huumeita, enkä edes tupakkaa!
SikaMika

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

McJanne kirjoitti:Kaikkea voi koittaa kerran paitsi pomon vaimoa (kansantanhuja on jo testattu).
Lasketaanko ex-vaimot mukaan...? :twisted:

Sitten mulle jää jäljelle enää kansantanhut ja hallusinogeenit, enkä ole innostunut kummastakaan. Kuten Beddis asian ilmaisi, niiden vaikutus kiinnostaisi mutta haittavaikutukset eivät: ei huvita lähteä sen enempää lataamolle kuin puupalttooseenkaan. Eräs tuttavani oli kokeillut joskus vuosia sitten, väitti vieläkin toisinaan näkevänsä silmissänsä jotain omituista väreilyä, joka mielestään johtuu juuri noista mömmöistä. Eli ei kiitos.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Teoreettisesti voisin kokeillakin.

Henkilökohtaisella tasolla uskon natural high-metodeihin, eli se hyvä olo haetaan ilman huumavia aineita. Mutta en sulje mahdollisuutta täysin pois- tosin en käyttäisi minkäänlaisia kemikaaleja, vaan kyseessä olisi oltava luonnontuote, kuten sienet tms.

Joskus minulla oli se suunnitelma, että ennen kuin alan vakavaksi ja jämähdän yhteiskunnan normeihin, matkustaisin jonnekin kauas ja vetäisin kaikkea mahdollista niin, että olisin kuukauden täysin ulkona normaalielämästäni ja näin testaisin psyykeäni ja muutenkin rajojani. Jäi sitten tekemättä tuokin "trippi". Noh, ei edes harmita- pään saa sekaisin ilman paukkujakin.

Niin, en siis usko, että mitään kicksejä halluista saisin. Eli sanon kuitenkin "kiitos ei", vaikka pallotin vaihtoehdon jossa tunnustan voivani kokeilla.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Clay »

Tottakai kokeilen.
Kaikki päihteet mulle heti nyt!!
Piriä mieluiten tähän aikaan päivästä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Tietenkin. Ei mitään ongelmaa. Suosittelisin hallusinogeenisiä aineita kaikille, jotka haluavat tutustua itseensä paremmin ja avaamaan maailmankuvaansa aivan uudella tavalla.
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Lilo »

En. Ei oikeastaan vaan yhtään kiinnosta. Ei ole ikinä huvittanut polttaa edes tupakkaa. Taidan olla (itse)kontrollifriikki.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Noup, ei kiinnosta. Siis tietenkin tunnen luonnollista uteliaisuutta, miltäköhän ne tuntuu, mutta pystyn aivan hyvin jättämään uteliaisuuteni tyydyttämättä. En koe, että hallusinogeeneillä olisi minulle mitään annettavaa. Alkoholikin on mulle liian vahvaa ja pää on sekaisin välillä selvästäkin elämästä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Canine »

En kokeilisi. En uskaltaisi. En koe tarvetta.
Not only is life a bitch, it has puppies
swirl

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja swirl »

En kokeilisi, koska pelkään sivuvaikutuksia. Periaatteessa kiinnostaisi kyllä, mutta vaikka tilaisuuksia on ollut, olen kieltäytynyt.
Bliss

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Joskus aikanaan Doors-kirjallisuuden lukemisen jälkeen olisin saattanut vastata Kyllä, mutta en kuitenkaan kokeilisi. En keksi yhtään syytä miksi kokeilisin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Tuskinpa. Kontrollin menettämistä on ihan tarpeeksi Lintsin Rainbow'ssakin, vaikka mustakikkeli ja JoeB istuisivatkin vieressä.
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

LillyMunster kirjoitti:Mutta en sulje mahdollisuutta täysin pois- tosin en käyttäisi minkäänlaisia kemikaaleja, vaan kyseessä olisi oltava luonnontuote, kuten sienet tms.
Tuota.
Samoja kemikaaleja niissä luonnontuotteissakin on. Esimerkiksi LSD on alunperin eristetty vehnän torajyvä-loissienestä.

[edit]
Meinasi unohtua:
"Luonnontuotteissa" on lisäksi usein mukana muita myrkkyjä, jotka voivat vahingoittaa esim. munuaisia. Ks. esim.
http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_mu ... _chemistry

Toisaalta synteettiset valmisteet tai kasvi- sieni- tai eläinkunnasta eristetyt puhtaat ainesosat ovat (lähes?) kaikki laittomia, joten moisiin sekaantuminen on rikollista toimintaa.

Ai niin. "taikasienien" vaikuttaviin aineisiin perehtyessäni huomasin yhden merkittävän syyn, miksi en ainakaan itse kovin herkästi lähtisi moisia kokeilemaan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Taikasieni#Vaikutukset

Allekirjoittaneella on ihan riittävästi panikoimis- ja epävarmuustaipumuksia ilmankin, kiitos vaan. :stop:
[/edit]
Elukka

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Bliss kirjoitti:En keksi yhtään syytä miksi kokeilisin.
"ViTTu JäTkäT, tSiIgAtKaA mItKä sAuNdiT! :shock: "
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hallusinogeenit

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Mielenkiintoinen tapa tutustua itseensä,ajatuksiinsa ja maailmaan hetkellisesti todella erillaisesta perspektiivistä.Jos henkisessä komerossa ei ole luurankoja,pakka on kasassa ja on tasoissa itsensä kanssa,niin oikessa ympäristössä ja seurassa voisin suositella.

Kasvattava kokemus.

http://www.maps.org/news/ kertoo psykedeelitutkimuksien viimeaikaisista ja valmistuneista vaiheista.

Maps (Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies) on siis maailmanlaajuinen tiedeyhteisö jotka koittavat saada tutkia psykoaktiivisia aineita mielenterveys työssä/ muussa hyötykäytössä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin