Työttömänä vai "paskatyössä"?

Yleinen lätinä jä kitinä
Turbohaltija

Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Tätä olen itse miettinyt viime aikoina. Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja minulla on opettajan pätevyys. Virkaa ei ole vielä siunaantunut viisi vuotta alalla oltuani ja siksi olen välillä ottanut muutakin työtä, opetusala kun ei esim. kesäisin työllistä. Tämänkin kesän olen painanut niin sanottua paskaduunia, fyysistä työtä johon ei vaadita mitään koulutusta tai erityistä osaamista. En ole koskaan nostanut päivääkään työttömyyskorvausta ja koko ajatus inhottaa minua. Toisaalta välillä mietityttää kuinka kauan jaksan tehdä välitöitä, joista en saa mitään haastetta tai tyydytystä. Joko ensi kesän olisin rohkeasti työttömänä? Kertokaa minkälaista on olla työttömänä, onko siinä mitään positiivista? Saisi levätä edes joskus? Pahaa kyllä pelkään, että otan mieluummin taas "paskaduunin", mulla menee hermo ja parin viikon löysäilystä. Ja oikeastaan en edes pidä termistä ´paskaduuni`. Tylsää toki, mutta tänäänkin oikeastaan odotan vain että pääsen taas puurtamaan, surffaaminen ja palloilu on vielä kuivempaa puuhaa. Ehkä musta on tulossa ylpeä paskaduunari, pitäisikö huolestua?
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Kyllä ihmisen kuuluu elättää itsensä omalla työnteollaan, ellei sitten ole lapsi, vanhus, sairas tai vammainen.

Älä hyvä mies heittäydy yhteiskunnan elätiksi.

Työttömänä en 38 vuoden ikään mennessä ole ollut päivääkään. En myöskään aio olla.
Viimeksi muokannut WanhaPervo, 08.08.2006 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Pitäisi huolestua.
Tosin paskaduunistakin kai maksetaan ihmisten rahaa, ei 371 päivärahaa. Tosin taas uuden lain mukaan kai joutuisin pakotettuihin orjatöihin senkin rahan eteen syksyllä, ja kai joudunkin, mutta nyt on tulevaisuutta vedellä siellä viskiä ja haistatella pomolle.

Sitten basicly niitä paskaduuneja runsaasti on vain isommissa kaupungeissa, ei suinkaan täällä pikkukaupungissa, jossa jokainen duuni menee sukulaisuussuhteilla ja minähän en ole syntymäsavolainen.

Ja todella hirvittäisi muuttaa pääkaupunkiseudulle epävarmoihin paskaduuneihin pätkätyöläisenä.. ei vuokraennakkoa (Hesan vuokratkin ihan järjettömiä, melkein koko palkka pelkkään kattoon pään päälle) , kumminkin pitkiä työttömyyskausia välillä, näkisin nälkää, välillä asuisin venevajassa ja joutuisin myymään kaikki kamani ruuan eteen niinkuin se hassu kaljakamumme.

Tulis mieleen että tämäkö se on mun elämän tarkoitus, häh?

Mieluummin metsärosvoksi tai maanviljelijäksi.
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.08.2006 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Gattaca kirjoitti:Pitäisi huolestua.
Tosin paskaduunistakin kai maksetaan ihmisten rahaa, ei 371 päivärahaa. Tosin taas uuden lain mukaan kai joutuisin pakotettuihin orjatöihin senkin rahan eteen syksyllä, ja kai joudunkin, mutta nyt on tulevaisuutta vedellä siellä viskiä ja haistatella pomolle.

Sitten basicly niitä paskaduuneja runsaasti on vain isommissa kaupungeissa, ei suinkaan täällä pikkukaupungissa, jossa jokainen duuni menee sukulaisuussuhteilla ja minähän en ole syntymäsavolainen.

Ja todella hirvittäisi muuttaa pääkaupunkiseudulle epävarmoihin paskaduuneihin pätkätyöläisenä.. ei vuokraennakkoa, kumminkin pitkiä työttömyyskausia välillä, näkisin nälkää, välillä asuisin venevajassa ja joutuisin myymään kaikki kamani ruuan eteen niinkuin se hassu kaljakamumme.

Mieluummin metsärosvoksi tai maanviljelijäksi.
Veikkaan, että saisit heti töitä siivoojana varkaudessakin.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

WanhaPervo kirjoitti:Kyllä ihmisen kuuluu elättää itsensä omalla työnteollaan, ellei sitten ole lapsi, vanhus, sairas tai vammainen.

Älä hyvä mies heittäydy yhteiskunnan elätiksi.

Työttömänä en 38 vuoden ikään mennessä ole ollut päivääkään. En myöskään aio olla.
Minulla ei ole tuosta omantunnon tuskia.
Kaikki ihmiset ovat minua halveksivaa vierasta lajia.
Totta kai mielelläni otan yhteiskunnan tuen.
Parempi heillekin niin, muuten ryhtyisin rikolliseksi (tai linnakundiksi siis)
WanhaPervo kirjoitti:
Veikkaan, että saisit heti töitä siivoojana varkaudessakin.
Yksi ilmotus on, vaaditaan työkokemusta.
Mutta nyt mun ei TARVI.
Teoriassa kohtuulliseen elintasoon mun ei tarttis tehdä töitäkään koskaan enää.
Velvoite ja isommat tulot pistää raktorin rattiin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Gattaca kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Kyllä ihmisen kuuluu elättää itsensä omalla työnteollaan, ellei sitten ole lapsi, vanhus, sairas tai vammainen.

Älä hyvä mies heittäydy yhteiskunnan elätiksi.

Työttömänä en 38 vuoden ikään mennessä ole ollut päivääkään. En myöskään aio olla.
Minulla ei ole tuosta omantunnon tuskia.
Kaikki ihmiset ovat minua halveksivaa vierasta lajia.
Totta kai mielelläni otan yhteiskunnan tuen.
Halveksit ihmisiä, mutta kuitenkin elät heidän loisenaan.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

WanhaPervo kirjoitti:Halveksit ihmisiä, mutta kuitenkin elät heidän loisenaan.
Totta kai te olette ylivertaisia olentoja.
Mutta niin vierasta ja minulle kauan ennen näitä vittuilujani vihamielistä lajia, aina minut omana itsenäni ulkopuolelle sulkien... että olette minulle vain riistaa nyt. Kaikki mitä ryöstäisin tai raiskaisin olisi sittenkin vain tasoitusta :twisted:
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mielummin paskaduunissa, ja sitähän täällä pk-seudulla riittää.. Olen vaan luonteeltani sellainen, etten osaa jäädä kotiin makoilemaan.

Kysymys Gattacalle, minkälaisia töitä ja milloin sä olet oikein duunaillut?
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Suvinen kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: Veikkaan, että saisit heti töitä siivoojana varkaudessakin.
Tää on muuten aika monilla harhaluulo, että siivojille olisi heti töitä. Niin itsekin ajattelin, ja lyhyenä työttömyyspätkänäni viime tammikuussa selasin kaikki keski-suomen siivoojapaikat läpi, mitä työkkärin sivuilta löytyi. 20 kilometrin säteellä asuinpaikastani ei muuten ollut yhtään siivoojan paikkaa, jossain Saarijärvellä oli joku mutta niillä palkoilla ei kannata lähteä ajamaans ellaista matkaa. Lisäksi siivoojien paikat ovat sellaisia, että työpäivä saattaa olla 3 tunnin mittainen. Opiskelijalle ehkä sopii, työttömän ei yksinkertaisesti kannata lähteä noin pieniä pätkiä tekemään. Lisäksi siivoojan työ vaatii melkein aina oman auton, ja nykyään vaaditaan myös jonkun verran kokemusta tai jopa koulutusta. ( Kyllä, siivoojiakin koulutetaan. )
Vedän sen verran takaisin, että varkauden ja keskisuomen markkinoita en tiedä.

Pääkaupunkiseudun siivoojatilanteesta sen verran, että kun tulimme Silja Lainella rantaan ja Helsingissä SOL:n siivoojat astuivat sisään, niin porukasta 4/5 oli mustaihoisia nuorukaisia.

En usko, että kyseinen porukkaa on kauheasti siistijäntutkintoja suorittanut. Hieno homma tietenkin, että olivat töissä eivätkä steissillä, mutta olisi sinne porukkaan varmasti Suvinen ja Gattacakin mahtuneet.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Camilla kirjoitti:Kysymys Gattacalle, minkälaisia töitä ja milloin sä olet oikein duunaillut?
Alikehittyneenä arkana luuserina en paljon mitään.
Kohta omalla tilallani (silloin enon) pimeesti raktorin ja puimurin ajoa, sitten nettisivunteko-opetusta, sitten nettisivuntekoa. Historia-humanistipellen koulutuksella ei duunia saa, kun ei ole open koulutusta.
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.08.2006 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Elukka

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ennemmin vaikka paskaduunissa. (Jos ei olisi nykyistä Maailman Ihaninta Työpaikkaani :piru:) Työttömänä ollessa on niin hyödytön olo.
Olen kyllä erinäisiä kuukausia sekalaisissa "paskaduuneissa" ollutkin, mm. jakamassa postia, romuttamassa telkkareita ja roudarina ym. keikkatöissä tuntipalkalla. Paras keikkaduuni oli 12h sessio BajaMajojen kokoamista. :roll:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Gattaca kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Kysymys Gattacalle, minkälaisia töitä ja milloin sä olet oikein duunaillut?
Alikehittyneenä arkana luuserina en paljon mitään.
Kohta omalla tilallani (silloin enon) pimeesti raktorin ja puimurin ajoa, sitten nettisivunteko-opetusta, sitten nettisivuntekoa. Historia-humanistipellen koulutuksella ei duunia saa, kun ei ole open koulutusta.
Muuttasit tänne Helsinkiin ja lopettaisit urputtamisen. Täältä löytyy kivoja postittajan, r-kiskamyyjän, kassan, hyllyttäjän, varastomiehet ym. duuneja ihan ilman sitä koulutustakin. Tai mikset hankkis samalla sitä opettajan pätevyyttä?
Sinkkumatti

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Camilla kirjoitti: Muuttasit tänne Helsinkiin ja lopettaisit urputtamisen.
Hetkinen. Ihan kuin mä olisin nähnyt tän keskustelun ennekin. Muistanko väärin, vai oliko tästä puhetta noin 10 kertaa aiemminkin?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Elukka kirjoitti:Ennemmin vaikka paskaduunissa. (Jos ei olisi nykyistä Maailman Ihaninta Työpaikkaani :piru:) Työttömänä ollessa on niin hyödytön olo.
Hah, paskat.
Neljä vuotta tein nettisivuja minulle itselleni TÄYSIN MERKITYKSETTÖMIIN urheilutapahtumiin 860/kk bruttopalkalla, ja SE tuntui hyödyttömältä, että vittu tääkö se mun elämän tarkoitus on. Kunniantuntoa työnteossa oli toki ja näyttämisenhalua, mutta kun sivujen sisältö ei merkannut itselle mitään.. ja palkka tuo.. onneksi niiltä loppui rahoitus ja meikä ulos.. viisikin vuotta lisää sitä puuduttavaa paskaa kirjanpitäjien toimistossa olisi tappanut minut henkisesti.

Parempi vaikka työttömänä, joku rahallinenkin arvo vapaalle ajalle ja omille mietteille pitää laskea.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Sinkkumatti kirjoitti:
Hetkinen. Ihan kuin mä olisin nähnyt tän keskustelun ennekin. Muistanko väärin, vai oliko tästä puhetta noin 10 kertaa aiemminkin?
Joo, mullekin tuli ihan sellanen bon voyage -fiilis...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Camilla kirjoitti: Muuttasit tänne Helsinkiin ja lopettaisit urputtamisen. Täältä löytyy kivoja postittajan, r-kiskamyyjän, kassan, hyllyttäjän, varastomiehet ym. duuneja ihan ilman sitä koulutustakin. Tai mikset hankkis samalla sitä opettajan pätevyyttä?
*wink*
Nyt mun ei TARVI.
Muutan tunnin matkan päähän hesasta omalle ökytilalle.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Sinkkumatti

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Gattaca kirjoitti: *wink*
Nyt mun ei TARVI.
Muutan tunnin matkan päähän hesasta omalle ökytilalle.
Luulisi kyllä enoasi vituttavan ja raskaasti, kun joutuu jättämään kovalla työllä ansaitsemansa omasuuden sinun kaltaiselle tyhjäntoimittajalle.
Minä kyllä enonasi mielummin myisin pois, ja antaisin rahat johonkin hyödyllisempään.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Sinkkumatti kirjoitti:Luulisi kyllä enoasi vituttavan ja raskaasti, kun joutuu jättämään kovalla työllä ansaitsemansa omasuuden sinun kaltaiselle tyhjäntoimittajalle.
Kärsiköön perkele, kun kerran nauttikin :lol:

Edit: vittu se sitä ansaitsi, osti vaariltani pilkkahintaan joskus 50-luvulla, kun verotusta ei juuri ollut. Ja Vaari anto velat anteeks, mikä sekin silloin oli laillista, vittusaatana. Demarien syytä ne muutokset!!
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.08.2006 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Rouva Pupu

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mieluummin paskaduunissa kuin työttömänä kotona, ei kovin kauan pää kestä tekemättömyyttä, tosin paskaduunitkin aika kiven takana näinkin pienessä paikassa missä itse asustelen.
Paskaduunia ei ole ns. vielä vastaan tullut, paskapalkkaista vain. Mutta rahaa se on pienikin määrä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gattaca kirjoitti:Historia-humanistipellen koulutuksella ei duunia saa, kun ei ole open koulutusta.
Minun faijani on "historia-humanistipelle" eikä ole juuri työttömänä ollut. Ensin arkistonhoitaja, sitten lähes 30 v. ulkoministeriössä ja vielä lopuksi melko korkeassa asemassa ko. puljussa. Hän on tosin Fil.kand ja sinä muistaakseni hum.kand.? Mikä sinua esim. estää jatkamasta opintojasi ja hankkia tuo ylempi tutkinto? Eivät kaikki historiaa lukeneet sijoitu opettajiksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Sinkkumatti

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Ja oma vastaus. Koska tahansa mielummin duunissa kuin työtttömänä. En halua kokea sitä itsensä arvostamisen romahtamista, mitä kaikille työttömille tulee.
Eikä niiden duunien tarvitse olla paskaduuneja. Jos nyt joutuisin työttömäksi, hankkituisin vaikka ilamaiseksi jollekkin muurarille apumieheksi sillä diilillä, että se opettaisi mua samalla. Puolen vuoden jälkeen olisin oppinut jo tarpeeksi, että PK-seudulta löytyisi töitä mielin määrin.
Kyse on vaan omasta viitseliäisyydestä ja tekemisen halusta.

Lama-aikana, olin noin 4 kk lomautettuna, ja työttömänä olen ollut 7 päivää elämäni aikana, tosin silloinkin oli jo työsopimus taskussa. Töitä kyllä löytyy, jos on valmis tekemään mitä tahansa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Homeboy65 kirjoitti:Hän on tosin Fil.kand ja sinä muistaakseni hum.kand.? Mikä sinua esim. estää jatkamasta opintojasi ja hankkia tuo ylempi tutkinto? .
Vittu mä oon tuota yrittäny peitellä täällä.
Henkisten häiriöiden ja runkkaamisen takia takia ei tuo gradunteko ei edistynyt.Osansa juopottelulla Turbon kaa ja kymmeneksi vuodeksi halvauttaneella rakkaussurulla (Terkut Annelle!)

Nyt tosin taas lainasin TKK:n avaruushistoria-nasadokumentit tyhjiksi uudestaan, 20 vuotta lainassa olleiden yliopiston ja sotatieteen kirjaston lisäksi.

Mutta basicly en usko, että maisterin papereilla työllistyisin sen enempää, täällä varsinkaan. Olispa vaan keino yrittää tekemään filsan väitöskirjaa, sekin vain statussyistä, että olisi ns arvovaltaa eläinoikeusjuttuihin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Sinkkumatti kirjoitti:Ja oma vastaus. Koska tahansa mielummin duunissa kuin työtttömänä. En halua kokea sitä itsensä arvostamisen romahtamista, mitä kaikille työttömille tulee.
.
En mä käsitä mitä itsearvostusta siitä saa, jos pikkurahasta tai isostakin tekee duunia, joka ei merkitse itselle mitään. Siinäkö se elämä? Ellei ole niin sieluton tavis, että omaa itseä ei olekaan, kaikki ulkomaailmassa merkitsee ja on riippuvainen muiden tavisten arvoista.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Turbohaltija

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:.
No pitihän se arvata, että tästäkin ketjusta tulee taas sinun ongelmiesi puimista. - Loppujen lopuksi emme juopotelleet niinkään paljon, aika kultaa muistot? Maisteriksi kannattaa valmistua jo pelkästään sen takia, että säkin tuhrasit aivan saatanasti aikaa yliopistolla; se kaikki oli aivan turhaa jos et saa sieltä koskaan todistusta. Ja kyllä se nyt sentään jonkinlainen meriitti on olla kuitenkin maisteri. Sinuna tekisin gradun jo pelkästään itsekunnioitukseni takia.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbo-rakas (kävin hesassa arkena, ei pillua rafloissa enkä vittiny sullekaan soittaa. kityläinen)

Luulen, että nyt teen gradun.

Mun perimmäinen psyykkinen ongelma on, että en pysty tekemään mitään toivottomana ja pelkästä pakosta. Kuolen sellaiseen. Nyt on toivoa eikä enää pakkoa. Jesh.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin