Työttömänä vai "paskatyössä"?

Yleinen lätinä jä kitinä
elco

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos rahaa tulisi jostain riittävästi niin nykyhommat loppuisivat noin siinä kahdessa minuutissa, minkä soitto pomolle ottaisi. Mutta ei tule.

En erityisemmin pidä työstäni. En ymmärrä miksi työstään pitäisi pitää. Työtä tehdään, jotta voi elää; tai itseasiassa nykypäivänä, jotta voi elää leveämmin. Ei siinä mitään jos joku pitää - sehän on onnellinen tilanne se eikä minulta mitään pois. En vain kuollaksenikaan keksi ammattia, jossa pärjäisin ja josta pitäisin ja joka tarjoaisi minulle likimain nykyisen elintason.

En ymmärrä, että miksi työllä pitäisi olla jotain syvempää merkitystä. Tiedän tuottavani lisäarvoa työnantajalleni sen verran, että palkan ovat maksaneet. Palkka on minulle se motivaatio. Raha. Mikä muu motivaatio työn tekemiseen pitäisi olla? Joku syvällinen tarkoitus on varmaan aivan vitun hieno homma, mutta minä otan mieluummin käteistä, kiitos. Voin elää elämäni ajattelematta rahaa ja tuntematta minkäänmoista tosiasiallista materiaalista puuttetta, mikä on minusta aikamoista luksusta. Ainahan sitä enemmän haluaisi ja tietenkin vastikkeetta, mutta minusta on vain aivan saatanan paljon kivampaa ja helpompaa tehdä työtä palkkani eteen kuin vaikkapa elää kuten joku gattaca. Työni on uskoakseni verraten vaativaa, mutta on se silti (minulle) helpompaa, kuin tehdä paskaduunia paskalla liksalla tai riutua työttömänä.

Jos joutuisin työttömäksi niin mätä systeemi kyllä väistämättä huolehtii siitä, että paskaduuneja en tekisi ensimmäiseen 500 päivään. Jos kerran ansiosidonnaista lyötäisiin vajaa pari tonnia brutto kouraan ja koska kerran olen töissä ollessani vajaa pari tonnia joka kuukasi veroja mädälle systeemille maksanut niin katson olevani oikeutettu tuon ansiosidonnaisen saamaan.

Totta helvetissä vastikkeeton raha passivoi. Jos saisin 1500€/kk netto niin tokkopa riittäisi motivaatio tehdä työtä jotta saa pari kertaa enemmän. En tiedä. Mutta ei makseta. Prekariaatti tai muu kommunismi ei ikinä toimi, koska viulujen maksajia ei riitä. Rahaa ei tipu taivaasta paitsi erikoistapauksessa: lottovoitto, sukulaisen kuolema tms. Muuten raha tulee tekemällä työtä. Mätää systeemiä pitää muuttaa. Jengi pitää pakottaa töihin vaikka väkisin.
slam

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja slam »

aamulehdessä oli justaan, kun puolalainen diplomi-insinööri oli varastomiehenä ideaparkissa tampereen lähistöllä... korkeasti koulutettu varastomies, mutta eipä kait sitä muuallekkaan päästetty...
elco

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gattaca kirjoitti:
Minä taas halveksin taviksia, joiden olemassaolon syy on palvella taviskollektiiivia riippumatta mikä se duuni on ja liittyykö se omaan itseen mitenkään.

Mutta joo. jos täällä tai muualla mulle OLISI duunia, josta saisin edes sen 860/kk saati SINUN palkkasi, niin toki menisin heti.
Tässä on kyllä taas viritetty tämä tuplastandardi äärimmilleen: halveksut ihmisiä, jotka tekevät työtä ilman "itseä", mutta samaan hengenvetoon ryhtyisit itsekin moiseen välittömästi.

Näinköhän sukuperintö tekee sinut onnelliseksi. Ongelma lienee siinä, että vaikka sinulla olisi Kaikki niin en olisi sinulle kateellinen vaan pelaisin edelleen omaa peliä ja katsoisin mihin se riittää. Kun taas sinä olet kateellinen kaikille, joilla on mitään.

Kuula kalloon vaan. Kyllä se sillä lähtee.
saika

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja saika »

Mä oon käytännössä koko elämäni tehny ns. paskaduunia. Kahvilan kassana, puhelinmyyjänä ja -vastaajana.

Vaan kun on tarpeeksi kokemusta 7ejotain tuntipalkasta, 5-20 h kolmivuorotyöviikoista, pätkätöistä ja parin viikon projekteista, sitä alkaa pääsemään jo eteenpäinkin.

Nykyinen duuni on minusta mielekäs, tykkään firmasta jossa olen töissä, palkka on kerrankin riittävän hyvä ja työvuorotkin rajoittuvat 8 ja 18 välille. Vaikka "asiakaspalvelija" on edelleenkin nimike jota karsastan, en koe enää olevani paskaduunissa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Gattaca kirjoitti: Nyt tosin taas lainasin TKK:n avaruushistoria-nasadokumentit tyhjiksi uudestaan, 20 vuotta lainassa olleiden yliopiston ja sotatieteen kirjaston lisäksi.
Onko TKK:llakin sotatieteen kirjasto? Perhana, olisikohan siellä materiaalia miun tutkielmaan.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

SnapaHead kirjoitti:
HA! Ei pidä paikkansa, koska WanhaPervo on about neljässäkymmenessä samaa aihetta käsittelevässä ketjussa käynyt jo sanomassa, että siivoomaan pääsee. Sitten sinun tapaasi (kuten minäkin useammankin kerran) jotkut käyvät toteamassa noin niinku sen ihmeellisen ja valheellisen kokemuksen pohjalta ettei asia ihan ole näin. No, sitten menee taas yksi Kity-vuosi ja käydään perusketjut läpi ja tullaan taas tähän aiheeseen ja sitten WP sanoo Gattacalle että mee siivoon, ja sit tulee Homeboy ja sanoo et 5€ viikossa enemmän kun tarpeaksi-->onhan hänkin onnistunut lihomaan sillä volkkarin kokoiseksi. Siihen G-mies että töitä ei ole ulottuvilla ja että kuolkaa kaikki lottovoittaja-sorsat jotka kaakatatte itsellenne säännöllistä tuloa sellaisissa määrissä, että g-mies olisi vienyt mutsinsa niillä rahoilla kuun kautta Himalajalle. Tähän sitten släm et "vetelisikö pasuunaa vai meinaisik.ko peruskouluun päästä". Johon elco sitten että MENEE IHAN VITUN HYVIN JA KOHTA NUSSIN! Ja uus ketju pydeen.
:D Pitäisiköhän keksiä jotain uusia puheenaiheita.
Turbohaltija

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Sellaista olen myös miettinyt, että mikä vaikutus parisuhdekelpoisuuteeni on sillä jos olen työttömänä tai teen paskatöitä. Löydänkö elämäni naisen paskatyöläisenä? Tai ehkä mun pitäis etsiä sellaista kivannäköistä akateemista paskatyöläisnaista. Tosin varsinainen ammattinikin saattaa jonkun naisen mielestä olla paskatyötä. Tartteisin sielukkaan runotyttöpupun. Tuosta Elcon itsetehostuspostauksesta tuli mieleen, että eihän se työ tosiaan ole tärkeintä. Voisin ehkä olla onnellinen paskatyössäkin jos vain olisi runotyttö vierellä.
Edith

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti:Sellaista olen myös miettinyt, että mikä vaikutus parisuhdekelpoisuuteeni on sillä jos olen työttömänä tai teen paskatöitä.
Löydät, jos et itse masennu ja vaivu synkkyyteen. Tai etsi nokkapystybimboa.

Niin, mä jatkan: Etsi lohdutusta vaikka siitä, että aina on olemassa esimerkiksi minä, jolla tästä vittumaisesta kesästä alkaen tulee menemään vielä paskemmin. Kuka ylipäänsä palkkaa psoriaatikon esim. asiakaspalvelutehtäviin enää? En mä voi sitä työhönotossa valehdellakaan, jos sairauksia kysytään. Kuka ihastuu palavasti psoriaatikkoon? Lapsiasiaakin olen omalta kohdaltani silloin tällöin miettinyt, ja nyt tuntuu, että se on ei. Ei näitä geenejä kannata siirtää eteen päin ja raskaus sinälläänkin olisi aina vähän riskihommaa pitkäaikaissairailla.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

mustakikkeli kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:*Jeesustelee*
Jeesus se halveksi työntekoa!!
Kui? Eikös se ollutkaan joku puuseppä, vähän niinkuin Harrison Ford oli Hollywoodissa ennenkuin pääsi kunnolla kiinni näyttelijöiden hommiin?

Kyllä mä myös veikkaan että Jeesuksella meni monet yöt läpeensä miettiessään niitä pitkiä puheitaan ja aforismejaan, jolla sai ihastettua ja vihastettua opetuslapsiaan ja viranomaisia.
Tuossa lomilla oli lainassa eksegeettiteologiproffa Heikki Räisäsen kirja, "Monta tulkintaa" tms muistaakseni. Ja siinä Räisäsen esitelmä uskonnonopettajille. Räisänen naureskelee sitä, miten Jeesus koulukirjoissa esitetään nykyaikaisten normihyveiden esikuvana ja suorastaan virallisen uskonnonopetussuunnitelman toteuttajana. Kun evankeliumien Jeesus itse asiassa halveksi vanhempiaan, halveksi bisnestä, ja ennen kaikkea halveksi työntekoa. Joka tarttuu auraan ei pääse Jumalan valtakuntaan. Kauppiaat ja kaupantekijät ei pääse Jumalan valtakuntaan, jne..

No miten Jeesus ja hippikamunsa sitten elivät?
Sekin on bibliassa.
Ihan simppelisti RIKKAAT NAISET elättivät Jeesusta ja hänen jengiään.

Luukas 8
"1 Sen jälkeen Jeesus kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään julistaen ilosanomaa Jumalan valtakunnasta. Hänellä oli seurassaan kaksitoista opetuslastaan 2 sekä muutamia naisia, jotka hän oli parantanut taudeista ja vapauttanut pahojen henkien vallasta. Näitä olivat Magdalan Maria, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä, 3 Johanna, jonka aviomies Kuusas oli Herodeksen korkeita virkamiehiä, sekä Susanna. Lisäksi oli monia muita naisia, ja kaikki nämä avustivat heitä omilla varoillaan."

Eikä ihan pikkurahasta ollut kyse.
Betanian Maria (aina epäselvää oliko sama kuin Maria Magdalena) valutti Jessen päälle Nardus-merkkistä liukkarivoidetta, joka maksoi 300 denaaria. Ja denaari oli antiikin ajan duunarin päiväpalkka! Ihmekös tuo, että kasööri Juudas Iskariot hieman vittuuntui tapauksesta.
elco kirjoitti: Totta helvetissä vastikkeeton raha passivoi. Jos saisin 1500€/kk netto niin tokkopa riittäisi motivaatio tehdä työtä jotta saa pari kertaa enemmän. En tiedä. Mutta ei makseta. Prekariaatti tai muu kommunismi ei ikinä toimi, koska viulujen maksajia ei riitä. Rahaa ei tipu taivaasta paitsi erikoistapauksessa: lottovoitto, sukulaisen kuolema tms. Muuten raha tulee tekemällä työtä. Mätää systeemiä pitää muuttaa. Jengi pitää pakottaa töihin vaikka väkisin.
Prekariaattijuttujen ulkopuolella "perustulolla" tai "kansalaispalkalla" ei kai tarkoiteta mitään netto tonniviittäsataa (kristus, en saanut siitä kuin alle puolet DUUNNISSAKAAN), vaan nykyisten tasoisten tukien yhdistämistä samalta luukulta ja varmasti tuleviksi. Jos siihen yhdistäsi luvan tehdä satunnaista paskaduunia tuen pienenemättä (mitä nykyään työtön EI SAA tehdä) ja kenties sitten selkeällä tasaverolla.. niin luulenpa että ns. paskaduuneille löytyisi nykyistä enemmän halukkaita tekijöitä. Olisi vaikka (ehkä sittenkin nykyistä suurempi) 500-700 nettoeuron perusturva, ja sitä MENETTÄMÄTTÄ saisi tehdä mitä vaan pikku pätkäkeikkaa. Turvallisuudentunteen kasvu, virastojen kyykytyksen loppuminen ja lisätienestin mahdollisuus ilman systeemin rankaisua parantaisi vakipaikoista ulosraakkautuneiden motivaatiota ja myös työnantajat hyötyisivät kun pikkukeikoille löytyisi tekijöitä.
elco kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
Minä taas halveksin taviksia, joiden olemassaolon syy on palvella taviskollektiiivia riippumatta mikä se duuni on ja liittyykö se omaan itseen mitenkään.

Mutta joo. jos täällä tai muualla mulle OLISI duunia, josta saisin edes sen 860/kk saati SINUN palkkasi, niin toki menisin heti.
Tässä on kyllä taas viritetty tämä tuplastandardi äärimmilleen: halveksut ihmisiä, jotka tekevät työtä ilman "itseä", mutta samaan hengenvetoon ryhtyisit itsekin moiseen välittömästi.
Hmm joo, sanoin huonosti.
Itse toki riittävästä rahasta antaisin jopa homoille persettä.
Mutta vieroksun joo ihmistyyppiä, jotka kokevat elämän tarkoitukseksi työnteon jonkun muun palveluksessa, melkein alasta välittämättä. Ja selittävät sen velvollisuudeksi "yhteiskunnalle" tms. Jotain pinviinien imelää halipusiyhteisöllisyyttä se. Minulle kun maailma on aina kuin vihollisleiri, ja useimmat ihmisten tavoitteet ovat minulle niin merkityksettömiä, ettei niistä elämänsisällöksi ole.

Tietysti, niinkuin sinullekin, raha olisi riittävä motivaatio.
Mutta kun en ole sellainen nero kuin sinä, niin se 706 netto sinänsä vastuunalaisesta hommasta ei oikein riittänyt motivaatioksi. Pakko-hengissäpysymistä. Mutta ei todellakaan tuntoa, että on yhteiskunnallinen velvollisuuteni tehdä sivuja urheilutapahtumiin tai laittaa paksujen urheilupomojen juopottelukuvia nettiin. Ja että olisin huonompi ihminen jos saman rahan saisin palvelematta noita minulle merkityksettömiä tavoitteita. Ehkä en saisi samaan aikaan tehtyä mitään itsellenikään merkityksellistä.. mutta että koko olemassaoloni merkitys ja elossaolon oikeutukseni olisi ollut se työ...

Sori ei.. niin kokeakseni minun pitäisi olla joko jeesustason uhrautuva marttyyri tai sitten sellainen tampio, jolla ei muuta kiinnostusta ole ja joka kokee syvää yhteenkuuluvuutta mihin vaan ihmisten toimintaan. Minä en sellaista kollektiivisuutta tunne. Urheiluhäppeningit oli minulle tosiaan minulle tylsiä urheiluhäppeningejä eikä osa mystistä ihmiskunnan palvelua.
Mylwin kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Nyt tosin taas lainasin TKK:n avaruushistoria-nasadokumentit tyhjiksi uudestaan, 20 vuotta lainassa olleiden yliopiston ja sotatieteen kirjaston lisäksi.
Onko TKK:llakin sotatieteen kirjasto? Perhana, olisikohan siellä materiaalia miun tutkielmaan.
Yliopiston ja Sotatieteen kirjastot on tietysti erikseen, mutta joo TKK:n kirjaston varastossa (vapaa pääsy varsinaisen kirjaston sisältä löytyvästä ovesta sinne kellariin kahteen kerrokseen) on vaikka mitä tekniikkajulkaisua ja alkuperäistä dokumenttiakin ympäri maailmaa. Militariaakin varmaan jos etsii, tekniikkaan liittyen. Kun en etsinyt, silmiin osui tosin vain Jane´s -katalogit.
Turbohaltija kirjoitti:Sellaista olen myös miettinyt, että mikä vaikutus parisuhdekelpoisuuteeni on sillä jos olen työttömänä tai teen paskatöitä. Löydänkö elämäni naisen paskatyöläisenä?.
Pelkäänpä että vielä nykyäänkin miehen pitää naista saadakseen olla rahakkaassa vakiduunissa, kun taas naisen pariutumismahdollisuudet eivät kärsi, vaikka nainen olisi paskaduunissa, köyhä tai työtön. Ei naisen haluttavuuteen vaikuta onko hän toimistosihteeri tai Mäkkärilä töissä tai ilman työtä. Mutta sama köyhä nainen voi katsoa asiakseen vaatia mieheltä Nokian insinöörin statusta. Mies naisen tilanteessa olisi surkea luuseri, nainen ei. Joku tiedostamaton "pystyykö tuo ruokkkiin mun pennut?" -vaisto siinä saattaa vaikuttaa.

Jännä muuten, ettet edes sinä tunnu saavan vakiduunia, vaikka ollaan samasta koulusta plus olet maisteri plus sulla on vielä opettajan pätevyys plus asut ruuhka-suomessa!!! No, sopiihan siinä elcojen ja huimien ihmetellä miksei kaikki ole nerokkaita atk-guruja. Toisaalta he tuskin haluaisivatkaan, että kaikki olivat heidät nyt niin ylivertaisela tasollaan :D

Kuitenkin sä sentään SAAT edes paskaduunia, kun kerran asut Hesassa jossa sitä on. Ja pelkäämpä, että palkkaakin saanet enemmän kuin sen mun vakiduunin 860 brutto, ja silti sanot sitä "paskaduuniksi". Statilaiset ei ota uskoakseen, että täällä tai muualla pikkukaupungeissa ei niin vaan "mennäkään" paskaduuneihin. Siivoojan paikkojakin vähän, niiltä vaaditaan koulutusta, oli yksi tiskaajan paikka, siltäkin vaadittiin työkokemusta!! Jäätelökioskeihin ja puistootöihin palkataan kesäksi koululaisia, ja niistäkin vain joka kolmas pääsee..

Keväällä mut laitettiin johonkin uuteen työllisyyssysteemiin, jonka kautta vain tiedustellaan työpaikkoja eri instansseilta. Siinä systeemissä ensin kuukausi palkatta, sitten neljä kuukautta alle tonnilla. Luulin jo, että museossa olisi ollut koulutusta vastaava paikka, kunnes selvisi, että siellä on jo tukityöllistetty.

Hesaan muutto olisi todella epävarmaa ilman asuntoa, nyt ei tarvitse edes harkita. Ihmettelen kyllä, että miten pääkaupunkiseudulla VOI olla muka niin paljon paskaduuneja, joihin ei koulutusta tarvita. Ainakaan sitä ei pitäisi hesalaisten käsittää koko Suomea koskevaksi. Täällä ei sellaista ole. Ja maanlaajuisesti työvoimapulaakaan kokevat alat eivät palkkaa ketä vaan, vaan karsintaa on silti. Ei voi vain ruveta putkimieheksi tai telakkahitsaajaksi. Oppimattoman sekatyömiehen paikkoja ei enää juuri ole, ja nekin menee (muualla kuin pääkaupunkiseudulla? ) kokemuksen, käden taitojen ja suhteiden kautta. Telakoilla kuulemma on huutava työvoimapula, järjestävät puolen vuoden pikakursseja.. mutta sinnekin pääsyn edellytys on amistutkinto ja vain 20% kursseille pyrkivistä hyväksytään.

Nyt on toki se uusi orjatyölaki, että työtön joutuisi 500 + 180 päivän jälkeen peruspäivärahankin eteen kuudeksi tunniksi työhön. Niitäkään työpaikkoja ei vielä ole, joten teettänevät jotain moralisoivaa ja lisäarvoa tuottamatonta risunkeruuta. Jossa kukaan ei siihen 371 netto rahaan olisi, JOS saisivat edes niitä "oikeita" paskaduuneja. Mutta kun niitä ei ole niinkuin Hesassa eikä Hesaan mahdu koko maan työttömät. Onpas sitten varakkailla kokoomusjupeilla hyvä mieli kun köyhä pakotetaan hyödyttömään orjatyöhön.. Sori, heidänkään miellyttämistään en pidä elämäni tarkoituksena.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
segma

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja segma »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRH!

TUSKA!

ININÄSUODATINYLIVUOTO AIVOKUORESSA!

JÄRKI LÄHTEE!

TÖÖT!

Ei sinne HEZAAN ole pakko mennä, se ei edes ole mikään Suomen tapahtumien keskipiste, mene vaikka Ivaloon siittämään porokarjaa.

GELATIINIDILDO

VASELIINIVANUKAS

YKSISILMÄINEN YHDISTELMÄPILLERI
ninnithequeen

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hahahahaha, Segma kilahti :rofl:
nokkaelain

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

bedlam kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Juuri samanlaisen viestin laitoin toiselle palstalle (joo, olen lutka) tänään. Suorastaan masentuisin, jos käteeni tyrkättäisiin miljoonien eurojen arvoinen kuponki.
En ole yleensä suostunut lottoamaan, vaikka joku maksaisi kupongin puolestani. Tosin en noin jyrkästi välitä siitä, olisinko ansainnut tuollaisen summan jotenkin, mutta en myöskään tunne sellaista halua saada miljoonia, että välittäisin lotota. Olisi siitä sekä hyötyä että harmia.
Angita

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Keskustelusta innostuneena laitoin juuri ikiloton vetämään. Olen ansainnut kaiken rahan, mitä tielleni osuu.
huima

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattaca kirjoitti:Pelkäänpä että vielä nykyäänkin miehen pitää naista saadakseen olla rahakkaassa vakiduunissa, kun taas naisen pariutumismahdollisuudet eivät kärsi, vaikka nainen olisi paskaduunissa, köyhä tai työtön. Ei naisen haluttavuuteen vaikuta onko hän toimistosihteeri tai Mäkkärilä töissä tai ilman työtä. Mutta sama köyhä nainen voi katsoa asiakseen vaatia mieheltä Nokian insinöörin statusta. Mies naisen tilanteessa olisi surkea luuseri, nainen ei. Joku tiedostamaton "pystyykö tuo ruokkkiin mun pennut?" -vaisto siinä saattaa vaikuttaa.
No toimeentulo vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen monesti. Ihan varmasti elämä on erilaista sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa joutuu koko ajan stressaamaan rahasta - elämä on harmaata sykliä duunin ja TV:n iltaviihteen äärellä -- ja kerran kuukaudessa tapellaan siitä kun ei koskaan voi tehdä yhtään mitään ja mihinkään ei ole varaa ja vittu Helsinkiinkin on niin pitkä matka.

Tai sitten ei.

En ole tavannut yhtään naista, jolle miehen taloudellinen tilanne olisi ollut showstopperi. Siis oikeasti. Tasa-arvon ja naisten työssäkäynnin paras puoli onkin se, että on mahdollista löytää ihanainen uraohjus ja suoriutuja -- joka jossain vaiheessa elättää miehen, perheen, kotieläimet ja miehen rakastajattaret. Kumarrus tässä suhteessa Sanctuksen suuntaan, jolla on pullat hyvin uunissa tämän suhteen.

Sen sijaan monet naiset kavahtavat sitä henkistä köyhyyttä.

Totta mooses raha nostaa miehen statusta ja parantaa mahdollisuuksia tutustua paremmin moniin ihmisiin. Jos sinulla on mahdollisuuksia tehdä asioita ja aikaa käytettäväksi ihmisiin tutustumiseen, niin on ihan eri liigassa kuin sellainen jok ajoutuu viettämään kaiken aikansa töissä - tai kyräilemässä neljän seinän sisällä maailman epäreiluutta.

Pelkkä raha ei kuitenkaan tuo muita kuin niitä jotka kiinnostuvat pelkästään rahasta, tai myyvät aikaansa rahaa vastaan.

Mitä haastetta siinä on että löytää naisen asumaan ja olemaan siivellä? Daah, kick up the game ja tee itsestäsi erotiikan mystinen metsätyömies, rakkauden suuri runoilija ja Auervaara, jonka rakkauden ja suoritusten eteen nainen on valmis tekemään kahdeksasta neljään töitä toimistolla - ja kuudesta kahdeksaan kotona. Oma työaika kannattaa neuvotella joko illan viimeisiksi tai aamun ensimmäisiksi tunneiksi, ne ovat parhaita.
Gattaca kirjoitti: Jännä muuten, ettet edes sinä tunnu saavan vakiduunia, vaikka ollaan samasta koulusta plus olet maisteri plus sulla on vielä opettajan pätevyys plus asut ruuhka-suomessa!!! No, sopiihan siinä elcojen ja huimien ihmetellä miksei kaikki ole nerokkaita atk-guruja.
Hei, tällä hetkellä mun ainoa vakiduuni on tanssihomma iltaisin parissa ravintolassa. Kaikki muut jutut ovat keikkaduuneja.

Eikä mulla ole edes tanssijan pätevyyttä, vaikka yksityistunteja nyt otankin varmuuden vuoksi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Edith kirjoitti: Kuka ylipäänsä palkkaa psoriaatikon esim. asiakaspalvelutehtäviin enää? En mä voi sitä työhönotossa valehdellakaan, jos sairauksia kysytään. Kuka ihastuu palavasti psoriaatikkoon? Lapsiasiaakin olen omalta kohdaltani silloin tällöin miettinyt, ja nyt tuntuu, että se on ei. Ei näitä geenejä kannata siirtää eteen päin ja raskaus sinälläänkin olisi aina vähän riskihommaa pitkäaikaissairailla.
Höpsis, et kai sä nyt ole tosissasi?
Onhan psoriasis ihan helvetin ikävä ja hankala vaiva, mutta en usko että sillä voisi olla mitään yllämainituista vaikutuksista elämääsi. Ei se mulle ainakaan ole periytynyt, en osaa kyllä sanoa millä todennäköisyydellä se yleensä periytyy.

Sitä paitsi sähän saat ilmaisia etelänlomia jos se on oikein paha!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Georgina kirjoitti: Höpsis, et kai sä nyt ole tosissasi?
Onhan psoriasis ihan helvetin ikävä ja hankala vaiva, mutta en usko että sillä voisi olla mitään yllämainituista vaikutuksista elämääsi. Ei se mulle ainakaan ole periytynyt, en osaa kyllä sanoa millä todennäköisyydellä se yleensä periytyy.

Sitä paitsi sähän saat ilmaisia etelänlomia jos se on oikein paha!
KoNppailen Georginaa. Sedälläni on psoriasis, kummallakaan hänen lapsistaan ei. Ja kyllä sen kanssa oppii käsittääkseni elämään. Aikuiset ihmiset osaavat varmaankin suhtautua sairauteen asiallisesti kun heille kerrotaan mistä on kysymys. Tuskin kukaan karkuun juoksee sen takia, tai jos juoksee, ei todellakaan ole vaivan arvoista seuraa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Sannnu

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

OffTopic...

Mutta on se kyllä pistänyt miettimään, miten ihmiset ylipäänsä tulevat toimeen sillä ns. keskipalkalla, jota monet naiset saavat. Esm. kaupan myyjät, konttoristit, call centeristit yms..yleensä naisvaltaiset alat. Siellähän se kk-palkka taitaa olla sen n. 1500-1700. Siitä sitten verot ja pakolliset laskut, niin eipä jää paljon käteen...
Uusiopehmis

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Sannnu kirjoitti:Mutta on se kyllä pistänyt miettimään, miten ihmiset ylipäänsä tulevat toimeen sillä ns. keskipalkalla, jota monet naiset saavat. Esm. kaupan myyjät, konttoristit, call centeristit yms..yleensä naisvaltaiset alat. Siellähän se kk-palkka taitaa olla sen n. 1500-1700. Siitä sitten verot ja pakolliset laskut, niin eipä jää paljon käteen...
Eipä tuollaisista tuloista Suomessa paljon veroja makseta, joku 15-16% varmaakin. Keskipalkka on kyllä korkeampi kuin tuo. Lisäksi täytyy ottaa huomioon tulonsiirrot, kuten asumistuet, lapsilisät, aravavuokra-asunnot joihin pääsee vain pienillä tuloilla yms.
Sannnu

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Joo itseasiassa aloin samantien tsekata tuota keskipalkka tilannetta ja kyllä se onkin lähempänä 2000 euroa...
silsakenraali™

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Sannnu kirjoitti:Joo itseasiassa aloin samantien tsekata tuota keskipalkka tilannetta ja kyllä se onkin lähempänä 2000 euroa...
Tuo 1700 - 1900 voisi olla tyyppiarvo eli moodi eli yleisin arvo(väli).
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sannnu kirjoitti:OffTopic...

Mutta on se kyllä pistänyt miettimään, miten ihmiset ylipäänsä tulevat toimeen sillä ns. keskipalkalla, jota monet naiset saavat. Esm. kaupan myyjät, konttoristit, call centeristit yms..yleensä naisvaltaiset alat. Siellähän se kk-palkka taitaa olla sen n. 1500-1700. Siitä sitten verot ja pakolliset laskut, niin eipä jää paljon käteen...
Täh? Tienaatteko te tosiaan niin paljon? Mihin helvettiin saatte kaiken sen rahan upotettua jos tuntuu ettei riitäkään? olen nyt tienannut noin tonnin kuussa ja se tuntuu olevan paljon tällä hetkellä kun hevosen elätys on kesällä halvempaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
silsakenraali™

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Georgina kirjoitti:Täh? Tienaatteko te tosiaan niin paljon? Mihin helvettiin saatte kaiken sen rahan upotettua jos tuntuu ettei riitäkään? olen nyt tienannut noin tonnin kuussa ja se tuntuu olevan paljon tällä hetkellä kun hevosen elätys on kesällä halvempaa.
Luehan lehtiä! Eikö sulla muka ole mitään käsitystä nykyisestä palkkatasosta :shock:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

silsakenraali™ kirjoitti:
Luehan lehtiä! Eikö sulla muka ole mitään käsitystä nykyisestä palkkatasosta :shock:
Ei. En mä lue lehtiä, enkä katso uutisia. Tulkaa vaan kaikki kertomaan kuinka moukka mä oon. Mutta kun ei vaan kiinnosta, ihan tarpeeksi omassakin elämässä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
silsakenraali™

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Georgina kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti:
Luehan lehtiä! Eikö sulla muka ole mitään käsitystä nykyisestä palkkatasosta :shock:
Ei. En mä lue lehtiä, enkä katso uutisia. Tulkaa vaan kaikki kertomaan kuinka moukka mä oon. Mutta kun ei vaan kiinnosta, ihan tarpeeksi omassakin elämässä.
Ehkä joskus opit, että on olemassa tiettyjä perusasioita, jotka on hyvä tietää. Perus palkkatasosta on hyvä olla käsitys, jotta tiedät, ettet ainakaan ole alipalkattu. Moukka-korttisi nyt oli aivan turha. Ilmeisesti halusit mulle huono omatunnon tjsp. Naisista kun ei aina tiedä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

silsakenraali™ kirjoitti: Ehkä joskus opit, että on olemassa tiettyjä perusasioita, jotka on hyvä tietää. Perus palkkatasosta on hyvä olla käsitys, jotta tiedät, ettet ainakaan ole alipalkattu. Moukka-korttisi nyt oli aivan turha. Ilmeisesti halusit mulle huono omatunnon tjsp. Naisista kun ei aina tiedä.
ei ollut tarkoitus aiheuttaa sulle mitään. Olen vaan yleensä tämän tiedon kertoessani törmännyt vastaavanlaiseen reaktioon. Olen täysin ongelmitta selvinnyt tähänastisesta elämästäni lukematta lehtiä ja katsomatta uutisia. Joku katsoo aina varmasti asiakseen kertoa tsunameista, politiikasta yms. En ole vielä keksinyt mitä niillä tiedoilla tehdä. Toki seuraan oman alani palkkakehitystä kollegoiltani ja liitosta. Se mitä muilla aloilla tienataan ei ole ollut minulle tarpeellinen tieto ja tuli hieman yllätyksenä, varsinkin kun Sannu piti keskituloja pienenä. Olen alallani keskivertopalkoissa, mikä on aika vähäiseen kokemukseeni nähden mielestäni ok. Vuoden alusta palkkani nousi 1,5 e tunti. (ja tämän kiinnostaa kiviäkin tietoiskun teille tarjosi Gina. Olisi ihan kätevää kun nukuttaisi öisin niin ei tarvisi tuhrailla täällä kitinässä yliaktiivista oloaan.)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin