Työttömänä vai "paskatyössä"?

Yleinen lätinä jä kitinä
Sinkkumatti

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Kreitsu kirjoitti:Tästä tuli mieleeni, että arvostatko itseäsi vain sen takia, että käyt töissä? Eikö sinussa edes omasta mielestäsi ole mitään muuta arvostamisen ja itsekunnioituksen aihetta kuin työ?
Okei. Mä en kyllä ikinä opi käsittämään naisten logiikkaa. En sitten ikinä.
SnapaHead

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

MadameDeMeloni kirjoitti: Totuushan on, että mikään työ ei ole paskaa.
Voi vittu. Paljonko pitää iskän nussia perseeseen ja elämän fudia kupolia lommolle, että keksii jotain tuollaista? Mee vittu Rastilaan pizzakuskiks ja hoida toi vamma kaalistas helvettiin.
MadameDeMeloni

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

SnapaHead kirjoitti:
MadameDeMeloni kirjoitti: Totuushan on, että mikään työ ei ole paskaa.
Voi vittu. Paljonko pitää iskän nussia perseeseen ja elämän fudia kupolia lommolle, että keksii jotain tuollaista? Mee vittu Rastilaan pizzakuskiks ja hoida toi vamma kaalistas helvettiin.
Mä arvostan työtä ja niiden tekijöitä, vaikka se oliskin pizzakuski ja Rastilassa. Sorry.
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Kreitsu kirjoitti: Kysymys muuten teille (jos teitä on...), jotka arvostatte itseänne (vain) töidenne kautta. Jos voittaisitte lotossa niin paljon rahaa, ettei teidän tarvitsisi koskaan enää tehdä töitä niin halutessanne, kävisittekö silti nykyisissä töissänne (ihan vain sen takia, ettei tarvitse lakata arvostamasta itseään)?
Arvostan itseäni muutenkin kuin työn kautta, mutta työni on tärkeä osa minua.

En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
WanhaPervo

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

WanhaPervo kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Kysymys muuten teille (jos teitä on...), jotka arvostatte itseänne (vain) töidenne kautta. Jos voittaisitte lotossa niin paljon rahaa, ettei teidän tarvitsisi koskaan enää tehdä töitä niin halutessanne, kävisittekö silti nykyisissä töissänne (ihan vain sen takia, ettei tarvitse lakata arvostamasta itseään)?
Arvostan itseäni muutenkin kuin työn kautta, mutta työni on tärkeä osa minua.

En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Mainittakoon vielä, että raha itsessään on minulle tärkeämpää kuin se, mitä sillä saa. En kuitenkaan voisi mitenkään nauttia rahoista, jotka tupsahtaisivat tililleni vain sen takia, että olisin sattumalta laittanut rastit oikeisiin kohtiin lottokuponkia.
Sinkkumatti

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

WanhaPervo kirjoitti: en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Okei. No näin lost case mä en sentään ole :P
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

WanhaPervo kirjoitti:
En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Hieno periaate, ymmärrän kyllä pointtisi. Itse tosin voisin voittaakin rahani (ihan mielelläni): kyllä minä silti katsoisin ansainneeni ne, vaikken sen eteen joutuisikaan työtä tekemään.
MGandhi

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Kreitsu kirjoitti: Kysymys muuten teille (jos teitä on...), jotka arvostatte itseänne (vain) töidenne kautta. Jos voittaisitte lotossa niin paljon rahaa, ettei teidän tarvitsisi koskaan enää tehdä töitä niin halutessanne, kävisittekö silti nykyisissä töissänne (ihan vain sen takia, ettei tarvitse lakata arvostamasta itseään)?
Hyvä kysymys. Luultavasti en kävisi. Olen kuitenkin taipuvainen kuvittelemaan itseni yksityisyrittäjänä (harrastukseeni liittyvällä alalla), mikäli rahaa olisi jo kuin roskaa (saamattomuus ja pelkuruus estävät tämän 'unelman' toteuttamisen ilman lottovoittoa). Tällöin voisi tehdä asioita, joita diggailee ja samalla pitää itsensä aktiivisena.

En kyllä näe itseäni täysin ilman työtä vaikkei sitä rahan takia tarvitsisikaan tehdä. Voi olla, että puhun nyt tuhtiakin paskaa. Voi nimittäin myös olla, että haistattaisin kaikille vitut ja muuttaisin palmun alle kookoksia imemään loppuelämäkseni.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sinkkumatti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tästä tuli mieleeni, että arvostatko itseäsi vain sen takia, että käyt töissä? Eikö sinussa edes omasta mielestäsi ole mitään muuta arvostamisen ja itsekunnioituksen aihetta kuin työ?
Okei. Mä en kyllä ikinä opi käsittämään naisten logiikkaa. En sitten ikinä.
Ne olivat tarkentavia kysymyksiä, koskien kirjoitustasi. Sain kuvan, että koet työn ja itsearvostuksen kulkevan käsi kädessä (ja että ilman työtä, ei arvostusta). Halusin varmistua, miten asia mielestäsi on. Ilmeisesti et kuitenkaan tuota tarkoittanut, joten kysymykset lienee aiheettomia. :)
Sinkkumatti

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Kreitsu kirjoitti: Ilmeisesti et kuitenkaan tuota tarkoittanut, joten kysymykset lienee aiheettomia. :)
Juu en. Kyse oli vain ainoastaa työn tuomasta yhteiskuntaa kuuluvuuden tunteesta, omasta tarpeellisuudesta ja siitä tiedosta, että on täysin itsensä herra.

Ne muut arvostamisen puolet ovat sitten asia erikseen.
mustakikkeli

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Gattaca kirjoitti:*Jeesustelee*
Jeesus se halveksi työntekoa!!
Kui? Eikös se ollutkaan joku puuseppä, vähän niinkuin Harrison Ford oli Hollywoodissa ennenkuin pääsi kunnolla kiinni näyttelijöiden hommiin?

Kyllä mä myös veikkaan että Jeesuksella meni monet yöt läpeensä miettiessään niitä pitkiä puheitaan ja aforismejaan, jolla sai ihastettua ja vihastettua opetuslapsiaan ja viranomaisia.
SnapaHead

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

MadameDeMeloni kirjoitti:
SnapaHead kirjoitti:
MadameDeMeloni kirjoitti: Totuushan on, että mikään työ ei ole paskaa.
Voi vittu. Paljonko pitää iskän nussia perseeseen ja elämän fudia kupolia lommolle, että keksii jotain tuollaista? Mee vittu Rastilaan pizzakuskiks ja hoida toi vamma kaalistas helvettiin.
Mä arvostan työtä ja niiden tekijöitä, vaikka se oliskin pizzakuski ja Rastilassa. Sorry.
Joo kuule mitä tuo tarkoittaa? "Arvostat työtä". Selvä. Tarkoitatko että pizzakuskin homma on arvokasta? Sinulle henk. koht. arvokasta? Miksi näin? Arvostatko jotakin työtä enemmän kuin toista? Miksi arvostat työnä pölynimureiden ovelta ovelle kauppaamista?
Onko niin, että maailmassasi ei ole arvoja ilman työtä? Arvostatko palkatonta työtä? Kuinka paljon pinnoja saa työharjoittelu? Mitä vedät mehussasi?
hermine

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Ei mun mielestä fyysisyys tai likaisuus tee työstä paskaduunia, vaan se, ettei aikuinen ihminen pysty elättämään itseään ja perhettään työstä normaalissa työajassa saatavalla palkalla vaan joutuu joko tekemään monta työtä, normaalia työaikaa pitempää päivää jatkuvasti tai käytännössä elämään osaksi puolisonsa/vanhempiensa siivellä. Samoin en voi olla kutsumatta paikkoja, joissa saa potkut vaadittuaan palkkaansa maksettavaksi ajallaan tai valitettuaan työsuojelumääräysten jatkuvasta rikkomisesta tai kieltäydyttyään toistuvista ylitöistä, paskatyöksi vaikka palkka olisikin ihan kunnollinen.

Mulle esim. puutarhatyö, joka on sekä rankkaa että likaista, olisi huomattavasti vähemmän paskatyötä kuin työmarkkinatukiharjoittelijan paikka oman alan siisteissä toimistotöissä paikassa jossa mut suljetaan ilman kunnon työnohjausta jonnekin kellariin tekemään työtä, joka oikeastaan kaikkien mielestä on aivan turhaa mutta pitää silti tehdä, koska aina on tehty niin.

Paskatyötä on myös työ, jossa työntekijälle ei anneta mitään mahdollisuuksia tehdä työtään kunnolla ja täten tuntea ylpeyttä omasta työstään tai kehittyä siinä. Johtui tämä sitten puutteellisesta perehdytyksestä tai ylitiukalle vedetystä aikataulusta. Työn likaisuudella ja palkkauksella ei ole tässä merkitystä.

Voisin kyllä ottaa siivoustyötä vastaan. Hyvässä työyhteisössä ja inhimillisillä ehdoilla siivoustyö voi varmasti olla hyvinkin mukavaa, mitä kavereilta olen kuullut. Terapeuttista, kun näkee heti työnsä tulokset (tietysti sillä edellytyksellä, että työnantaja huolehtii kunnon työvälineet ja tarpeeksi aikaa kohteiden likaisuuteen nähden). Jos saa ihan oikean pitkän työsuhteen, on mahdollisuus kehittää itseään työnantajan maksamassa koulutuksessa. Sensijaan en suostuisi ottamaan parin tunnin pätkiä joista ei ikinä tiedä kauanko niitä saa tehdä, usealta firmalta niin että käytännössä olisin töissä koko päivän, vaikka suurin osa siitä kuluisi palkattomassa matkustelussa eri työkohteiden välillä tai odotellessa jossain kahden työkohteen välillä kun välissä ei kuitenkaan kotiinkaan ehtisi. Mielummin valitsisin vapaaehtoistyön ja itseopiskelun työttömyysturvan varassa.

Oon muuten joskus pari vuotta sitten ihan tosissani yrittänyt löytää osa-aikaista siivoustyötä jota voisi tehdä opiskelujen ohessa. Työkkärin sivuilta kyllä löytyi ilmoituksia tällaisesta pilvin pimein, vaan nekin harvat jotka hakemukseeni ja soittoihini mitään vastailivat, sanoivat vaativansa työkokemusta ja omaa autoa.
Viimeksi muokannut hermine, 08.08.2006 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

WanhaPervo kirjoitti: En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Juuri samanlaisen viestin laitoin toiselle palstalle (joo, olen lutka) tänään. Suorastaan masentuisin, jos käteeni tyrkättäisiin miljoonien eurojen arvoinen kuponki.
Uusiopehmis

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

bedlam kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Juuri samanlaisen viestin laitoin toiselle palstalle (joo, olen lutka) tänään. Suorastaan masentuisin, jos käteeni tyrkättäisiin miljoonien eurojen arvoinen kuponki.
Lottoa silti. Voithan sä aina sen kupongin masennuksissasi tökätä vaikka äidilles tai Unicefille.
MGandhi

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Juuri samanlaisen viestin laitoin toiselle palstalle (joo, olen lutka) tänään. Suorastaan masentuisin, jos käteeni tyrkättäisiin miljoonien eurojen arvoinen kuponki.
Kuule. Mä en usko sua. Ihanko alkaisit viillellä ranteita auki, jos rikas amerikan serkku testamenttais sulle muutaman miljuunan? Vai antaisitko heti kaiken Kapisten koirien kuntoutusklinikalle hyväntekeväisyytenä?

Jeesustele nyt minkä kerkeät, mutta sanon vaan, että puhut paskaa.
SnapaHead

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

hermine kirjoitti:
Oon muuten joskus pari vuotta sitten ihan tosissani yrittänyt löytää osa-aikaista siivoustyötä jota voisi tehdä opiskelujen ohessa. Työkkärin sivuilta kyllä löytyi ilmoituksia tällaisesta pilvin pimein, vaan nekin harvat jotka hakemukseeni ja soittoihini mitään vastailivat, sanoivat vaativansa työkokemusta ja omaa autoa.
HA! Ei pidä paikkansa, koska WanhaPervo on about neljässäkymmenessä samaa aihetta käsittelevässä ketjussa käynyt jo sanomassa, että siivoomaan pääsee. Sitten sinun tapaasi (kuten minäkin useammankin kerran) jotkut käyvät toteamassa noin niinku sen ihmeellisen ja valheellisen kokemuksen pohjalta ettei asia ihan ole näin. No, sitten menee taas yksi Kity-vuosi ja käydään perusketjut läpi ja tullaan taas tähän aiheeseen ja sitten WP sanoo Gattacalle että mee siivoon, ja sit tulee Homeboy ja sanoo et 5€ viikossa enemmän kun tarpeaksi-->onhan hänkin onnistunut lihomaan sillä volkkarin kokoiseksi. Siihen G-mies että töitä ei ole ulottuvilla ja että kuolkaa kaikki lottovoittaja-sorsat jotka kaakatatte itsellenne säännöllistä tuloa sellaisissa määrissä, että g-mies olisi vienyt mutsinsa niillä rahoilla kuun kautta Himalajalle. Tähän sitten släm et "vetelisikö pasuunaa vai meinaisik.ko peruskouluun päästä". Johon elco sitten että MENEE IHAN VITUN HYVIN JA KOHTA NUSSIN! Ja uus ketju pydeen.
bedlam

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Uusiopehmis kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: En koskaan lottoa, koska en halua voittaa rahaa sattumalta. Haluan ansaita rahani.
Juuri samanlaisen viestin laitoin toiselle palstalle (joo, olen lutka) tänään. Suorastaan masentuisin, jos käteeni tyrkättäisiin miljoonien eurojen arvoinen kuponki.
Lottoa silti. Voithan sä aina sen kupongin masennuksissasi tökätä vaikka äidilles tai Unicefille.
Ei. Pointti onkin se, että luultavasti alkaisin syytämään rahaa sinne sun tänne, ostaisin plasmat, autot, talot sun muut ja lopettaisin typeryyksissäni jopa työnteon. KUNNES. Hetken kuluttua huomaisin olevani sisältä täysin tyhjä vailla mitään päämäärää. Ei.
bedlam

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

MGandhi kirjoitti:Jeesustele nyt minkä kerkeät, mutta sanon vaan, että puhut paskaa.
Mullehan nyt on paskan hailia, mitä sinä ajattelet. Niin heikosti ei vielä mene, että kokisin moista jeesusteluntarvetta. Ainakaan tällä palstalla.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

bedlam kirjoitti:
Uusiopehmis kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Juuri samanlaisen viestin laitoin toiselle palstalle (joo, olen lutka) tänään. Suorastaan masentuisin, jos käteeni tyrkättäisiin miljoonien eurojen arvoinen kuponki.
Lottoa silti. Voithan sä aina sen kupongin masennuksissasi tökätä vaikka äidilles tai Unicefille.
Ei. Pointti onkin se, että luultavasti alkaisin syytämään rahaa sinne sun tänne, ostaisin plasmat, autot, talot sun muut ja lopettaisin typeryyksissäni jopa työnteon. KUNNES. Hetken kuluttua huomaisin olevani sisältä täysin tyhjä vailla mitään päämäärää. Ei.
Olen melko varma, että keksisin itselleni sisällyksekästä ja suhteellisen säännöllistä tekemistä ilman, että sitä kutsuttaisiin päivätyöksi. 1 kpl lottovoittoa tänne päin, kiitos.
Uusiopehmis

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

bedlam kirjoitti:Ei. Pointti onkin se, että luultavasti alkaisin syytämään rahaa sinne sun tänne, ostaisin plasmat, autot, talot sun muut ja lopettaisin typeryyksissäni jopa työnteon. KUNNES. Hetken kuluttua huomaisin olevani sisältä täysin tyhjä vailla mitään päämäärää. Ei.
Tai sitten alkaisit tekemään sellaisia juttuja mitkä sua oikeasti kiinnostaa sellaista tahtia joka sua oikeasti huvittaa, välittämättä puupennin vertaa maksaako joku siitä sinulle ja kuinka paljon? Ei mulle ainakaan pääni vuokraaminen rahasta ulkopuoliselle ole niin tärkeää, mielummin pitäisi sen itsellään sellaisessa käytössä jonka kokee 100% mielekkääksi.
MGandhi

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Jeesustele nyt minkä kerkeät, mutta sanon vaan, että puhut paskaa.
Mullehan nyt on paskan hailia, mitä sinä ajattelet. Niin heikosti ei vielä mene, että kokisin moista jeesusteluntarvetta. Ainakaan tällä palstalla.
Kuinka yllättävä kommentti. Vaikka et koe mitään jeesusteluntarvetta, silti jeesustelet. Sulla taitaa sitten mennä aika huonosti.

Tosin edellinen kommenttisi Tixille selkeytti sanomisiasi siinä mielessä, että ymmärrän pointtiasi (hieman) paremmin. Saa kuitenkin olla aika heikkopäinen, että menee pää sekaisin ja elämältä pohja (tuntuu tyhjältä...wtf?) rahaa saatuaan. No mulle voit lähettää ainakin ihan minkälaisen summan vain, jos tuntuu ettet selviä esim. perinnön tai lottovoiton kanssa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä ottaisin lottovoiton ihan milloin vaan. Jos sen saisin ryhtyisin kehittämään omaa ratsastustaitoani niin että minulla olisi mahdollisuus kilpailla enemmän ja suuremmissa kilpailuissa. Kasvattaisin hevosia, tulisin kuuluisaksi ;)

Tarvin siis jonkin kohteen kunnianhimolleni ja itseni kehittämiselle. Se toteutuu nykyisessä työssäni enemmän kuin hyvin. Minulla on vastuuta, mutta myös valtaa. Onni että olen saanut näinkin mielekkään työn, ei tarvi ainakaan vielä ryhtyä yksityisyrittäjäksi. (vaikka luoja ties kuinka monesti sitäkin on laskettu ja suunniteltu) Olen tehnyt tämän työn ohessa niinkutsuttua 'paskaduunia' paljonkin. Eli työtä joka ei aivoja rasita. Toisena työnä se on vallan mainiota vaihtelua, saa antaa aivojen olla off asennossa ja pähkäillä omiaan. Kun tein tällaista työtä ainoana, se ahdisti siinä mielessä että näin paljon kehittämisen kohteita, asioita joita voisi tehdä paremmin mutta minulla ei ollut valtaa muuttaa niitä ja kehittämisehdotuksia otettiin huonosti vastaan. Tosin tuppasin niissäkin työpaikoissa menestymään vallan mainiosti. Varsinaista paskaduunia minusta on ollut vain ja ainoastaan ravintolasiivoojan työ jossa sai siivota toisten oksennuksia, paskannuksia ym. Sitäkin tekis jos tarpeeksi maksettaisiin, kyllä mua vaan raha sen verran motivoi. Siksipä omat työttömyysjaksot on olleet tosi lyhyitä, tekemistä piisais mutta rahat ei siihen kaikkeen riitä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
bedlam

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Uusiopehmis kirjoitti:Tai sitten alkaisit tekemään sellaisia juttuja mitkä sua oikeasti kiinnostaa sellaista tahtia joka sua oikeasti huvittaa, välittämättä puupennin vertaa maksaako joku siitä sinulle ja kuinka paljon?
Jos itse saisin määrätä elämäni tahdin unirytmistä lähtien, välittämättä siitä paljonko kukkaroni köyhtyy mistäkin hankinnasta, olisin kusessa. Tunnen itseni sen verran hyvin. Jo neljän viikon kesäloman jälkeenkin olen oikeastaan onnellinen, että saan taas palata ennalta määrättyyn arkirytmiin.
MGandhi kirjoitti:Vaikka et koe mitään jeesusteluntarvetta, silti jeesustelet. Sulla taitaa sitten mennä aika huonosti.
Jos kerran olet sitä mieltä, että tunnet muiden ihmisten ajatusmaailman paremmin kuin he itse, niin kokemuksesta tiedän, että turha alkaa väittämään. Ole onnellinen kyvyistäsi.
MGandhi kirjoitti:Saa kuitenkin olla aika heikkopäinen, että menee pää sekaisin ja elämältä pohja (tuntuu tyhjältä...wtf?) rahaa saatuaan.
Ei se itse rahan saaminen ole se ongelma. Vaan se, mitä tiedän sen tekevän minulle.
Turbohaltija

Re: Työttömänä vai "paskatyössä"?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

MadameDeMeloni kirjoitti: Nämä nk. paskatyöt kun jäisivät tekemättä, sitten niiden olemassaoloon kiinnitettäisiin huomiota.
En minäkään erityisemmin pidä termistä. Ja kuten sanottua, olen tälläkin hetkellä tässä työssä mieluummin kuin työttämänä. Toisaalta mietityttää se, että miten pitkään minun tarvitsee ottaa välitöitä, joissa en pääse eteenpäin enkä kehity mihinkään suuntaan ja joissa en millään lailla voi hyödyntää koulutustani. Alkukesästä täällä oli töissä yhdeksäsluokkalainen koululainen. Ihan mukava poika, opetin sille shakkia ja pelattiin, mutta hieman outoa että teen samaa työtä aloittelijoiden kanssa. Katsotaan nyt vielä muutama vuosi. Jos en saa tehdä oman alani töitä niin että elän niillä, saatan kyllä harkita työttömyttäkin jos siinä ohessa on mahdollisuus kouluttautua lisää, johonkin mielekkääseen tehtävään. Se tässä työssä on tavallaan paskaa, että kukaan ei huomaa eikä tunnu välittävän vaikka tekisin tämän miten hyvin. Jos lusmuilisin niin sitten kyllä huomattaisiin.
Vastaa Viestiin