Näytätkö ulkomaalaiselta?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Minä olen pohjalais-hämäläistä sekoitusta, ja silti minua usein epäillään ulkomaalaiseksi. On luultu ainakin ryssäksi, mustalaiseksi, juutalaiseksi ja jopa itämaiseksi. Äsken kävin Kiasman Ars-näyttelyssä, ja siellä sen keikkuvan huoneen edessä vahti virkailijamies, joka muita kehoitti suomeksi ottamaan kengät jalasta, mutta minulle sanoi: "Sir. Please take your shoes off".

Luullaanko sinua ulkomaalaiseksi?
Kitinäläisista arvelisin ainakin Turbohaltialle (ihme irkku-alien?? olio) ja Kreitsulle (mustalaisprinsessa?) käyvän joskus niin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
ninnithequeen

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No eipä ole erehdytty ulkomaalaiseksi luulemaan. On niin kauhean valkonen iho.
AarneAnkka

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Isäni on Unkarista. Kai mäkin vähän keskieurooppalaiselta näytän, mutta harvempi panee merkille.
MadameDeMeloni

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Jostain kumman syystä espanjalaiseksi ja italialaiseksi on luultu. :nuts:
Sinkkumatti

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Mua on luultu joskus Tero Vaaraksi. Eiks se oo vähä sama asia?
MadameDeMeloni

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Sinkkumatti kirjoitti:Mua on luultu joskus Tero Vaaraksi. Eiks se oo vähä sama asia?
Porilainen, ulkomaalainen. Just ja just.
bedlam

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kerran jonkun tummaihoisen naisen kanssa jutskailin aamulla enklanniksi bussipysäkillä ja hän oli suorastaan ihmeissään kertoessani olevani suomalainen. En kuulemma näyttänyt ollenkaan finskiltä. Ei ole kyllä muulloin moista sattunut.
Viimeksi muokannut bedlam, 08.08.2006 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mua ei kerran päästetty selvänä baariin kun luultiin mustalaiseksi ja Hesan asemalla pummit kysyi puhunko suomea. Kuulemma näytän venäläiseltä. Kaverini kysyi olenko mustalainen ja sitten epäili itämaiseksi. Edit: ja joo, sanoi että näytän venäjän juutalaiselta. Ja nyt se Kiasma. Vittu. Melkein musta tukkakin vaikuttaa.

Mutta eikös ulkomaalainen sais paremmin pilluu ja minä en saa..
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.08.2006 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
MadameDeMeloni

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Gattaca kirjoitti: Mutta eikös ulkomaalainen sais paremmin pilluu ja minä en saa..
Eiköhän siihen vaikuta sun kohdalla vähän muutkin asiat.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

MadameDeMeloni kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Mutta eikös ulkomaalainen sais paremmin pilluu ja minä en saa..
Eiköhän siihen vaikuta sun kohdalla vähän muutkin asiat.
:cry: Älä kerro..
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Suvinen kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Mutta eikös ulkomaalainen sais paremmin pilluu ja minä en saa..
No mitä. Jyväskylään vaan, Raatikellarin eteen parkkiin ja pyydät englanniksi tulta ensimmäiseltä mauttomilla koroillaan kännisenä ulos hoippuroivalta teiniltä. Valehtele olevasi vaikkapa bulgarialainen liikemies niin johan irtoaa pesää. Usotsie?
Sulla on kokemusta asiasta?
Rupee taas teinixi, vedä kännit, laita mauttomat korot, minä ajan sinne tunnissa Nissanilla ja puhun laudaturenkkua käsittämättömällä aksentilla. Joko tänään lohkeis?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Rouva Pupu

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ei ole koskaan luultu ulkomaalaiseksi missään, paitsi no englannissa luultiin saksalaiseksi koska matkaseuran kanssa oltiin kylän luultavasti ainoita ploNteja ja maidonvaaleita saksalaisin korostuksin :?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Ilmeisesti luullaan, tosin ei aavistustakaan minkä maalaiseksi. Lentokoneessa on monesti tarjoiltu kaffet englanniksi kun muille puhutaan suomea. Ja Tartossa kampaaja ilmoitti, etten näytä lainkaan suomalaiselta. Interraililla muinoin veikkailtiin jos jotakin kansalaisuutta, yksikään ei osunut armaaseen kotimaahamme.

Päätellen siitä tiheydestä, jolla esim. Ranskassa kyseltiin reittiopastusta, näytän turistioppaalta. Mistähän maasta ne tulee?

Taidan olla sekasikiö, jota ei osata sijoittaa oikein mihinkään maahan suoralta kädeltä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 29.01.2007 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sanctus

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tukka todella silmillä, päivien parransänki ja muutenkin skandinaaviset stereotypiaraamini ovat aiheuttaneet muutamaan otteeseen viittauksia Etelä-Euroopan pohjoisimpiin osiin. Ihmiset ovat yksinkertaisia.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Eipä luulla ulkomaalaiseksi, kun iho on niin vaalee, vaikka hiukset ovatkin vähän tummemmat. Yleensä ulkomaillakin tunnistetaan heti skandiksi (pilkunnussijoille: http://fi.wikipedia.org/wiki/Skandinavia). No joo, joskus on luultu saksalaiseksi ja kerran ilmeisesti venäläiseksikin, mutta siihen se jääkin. Ai niin, britiksi on myös luultu, mutta se ei ole kovin mairittelevaa. :D
Angita

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Päinvastoin. Mä oon tosi suomalaisen näköinen. Pariisin metrossa yks täti tuli kysymään multa suomeksi, että olenko suomalainen. Hää oli asunu monta kymmentä vuotta Pariisissa ja sano ettei kellään muulla ku suomalaisella voi olla noin kuulas iho. Ihanin kohteliaisuus, mitä oon koskaan kuullu. :h:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lapsena haukuttiin kiinalaiseksi, hieman vinot silmät kun on.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja brona »

Ulkomailla ei ole koskaan arvattu suomalaiseksi eikä aina edes skandinaaviksi. Jälleen saan kiittää isoisääni isosta nenästä ja mustista kulmakarvoista.
...
Turbohaltija

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Olin Imatralla intissä. Alokaskautena heinäkuussa oli armoton helle ja rusketuin voimakkaasti sulkeisissa ja kentällä ryynätessä. Ekalla iltalomalla kävin kaupungilla. Känninen äijä tuli selittämään jotain Marokosta, milloin mä olen tullut Suomeen jne. Ei millään uskonut, että olen suomalainen. Kolme kertaa jaksoin selittää. Sitten kyllästyin äijän typerään hörinään ja sanoin sille että suksii vittuun.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vittu tässä mitään ryssiä olla perkele. Eikä saatana etelän persereikiäkään.
Paras päivä ikinä.
Uusiopehmis

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Ei luulla. Sen sijaan monet ulkomaalaiset eivät usko suomalaiseksi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Uusiopehmis kirjoitti:Ei luulla. Sen sijaan monet ulkomaalaiset eivät usko suomalaiseksi.
Puhut englantia ranskalaisttain murtaen? Saaks sillä pildee?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja saira »

Ilmeisesti näytän. Ainakin venäjänopettajani oli varma siitä, että ainakin jompi kumpi vanhemmistani on venäläinen...
Uusiopehmis

Re: Näytätkö ulkomaalaiselta?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Mylwin kirjoitti:Puhut englantia ranskalaisttain murtaen? Saaks sillä pildee?
Melkein oikein. Sen takia että puhun, muutenkin kuin humalassa.
Vastaa Viestiin