Infernaalinen väsymystila

Yleinen lätinä jä kitinä
Sannnu

Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Tää aamu on mulle yhtä helvettiä, mua väsyttää niin niin paljon, että silmäluomia särkee ja oksettaa..viimeksi tällainen olo oli joskus 17 -v. koulussa, kun olin ollut illan ja yöhön asti duunissa ja aamulla soi kello 06:00. Muistan sen tunteen, kun oikein sattui sisäelimiin, kun väsytti.

Miten vähäinen uni vaikuttaa sinuun, mitkä ovat sinulla niitä pahimpia väsymysoireita?

Miten torjut duunissa tai koulussa väsymystäsi?

Lukiossa, mulla oli tapana, hieroa silmiä, koska silloin sai edes puolisen minuuttia lepuuttaa silmiä...

Joskus ravintolahommissa hiippailin vessaan, istuin pöntölle vain pitääkseni hetken silmiä kiinni...
Leila

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Leila »

Juuri minun aiheeni. Tuntuu, että viimeiset puoli vuotta minä olen ollut pelkästään väsynyt. Keväällä toivuin isosta leikkauksesta ja nyt olen raskaana. Väsymys tuo päänsäryn, tekee voimattomaksi ja aloitekyvyttömäksii, vie muistin ja tekee elämästä pelkkää harmaata mössöä. Hartaasti toivon sitä, että joskus palautuisin normaaliksi ihmiseksi ja jaksaisin katsoa kympin uutiset loppuun asti.

Töissä jaksan sen ajatuksen voimin, että kunhan pääsen kotiin niin nukun ihan vähän aikaa. Silmiä pidän minäkin kiinni edes sen puoli minuuttia ja pari kertaa olen tainnut töissä ihan nukahtaakin. Noloa. Elämä pyörii sen ympärillä, milloin saa seuraavan kerran laittaa silmät kiinni ja nukkua.

En edes tiedä milloin tähän tulee helpotusta. Pienen vauvan kanssa kun kuitenkin joutuu heräilemään öisin. Joskus olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan liiaallisen valvomisen ja väsymyksen seurauksena oikea aivopuolisko voi surkastua. Tämä on yleistä juuri pienten lasten vanhemmilla.
swirl

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja swirl »

Kärsin ajoittain pahasta unettomuudesta, joten väsymysoireet ovat tuttuja. Oksettaa, silmiä kirvelee, päätä, niveliä ja lihaksia särkee. Ajatus ei kulje lainkaan - sanat unohtuvat enkä oikein kykene ilmaisemaan itseäni.

Ei tässä oikein voi mitään tehdä, kun duunissa pitää olla. Kovasti väsyneenä kahvinjuonti aiheuttaa mulle pahoinvointia, mutta useimmiten energiajuomat auttavat. Opiskellessani iltaisin duunin ohella ne ovat mulle ainoa keino pitää itseni hereillä luennoilla. Jäin viime syksyn aikana täysin Ed Light -koukkuun ja vieläkin sitää tulee ostettua useampaan kertaan viikossa.
mustakikkeli

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Plääääh, kahvia masiinaan, masiinaa kahviin jne.
safi

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja safi »

Sannnu kirjoitti: Miten vähäinen uni vaikuttaa sinuun, mitkä ovat sinulla niitä pahimpia väsymysoireita?
Viime viikko ja tämä edessä oleva on pärjättävä n. 4h yöunilla ja se kyllä alkanut jo käytöksessäkin näkyä. Olen hirvittävän pahalla päällä jatkuvasti ja jos asiat eivät etene siihen suuntaan ja sillä nopeudella kun haluan pinna palaa välittömästi, se ei katso aikaa eikä paikkaa. Viimeksi eilen kilahdin koirilleni pihalla ja naapuri sai todistaa äänekästä kiroilua keskellä päivää. :oops:

Aamuisin herääminen on lisäksi tod hankalaa. Nytkin olen joutunut laittamaan herätyskellon lisäksi kännykän herättämään kokonaan toiseen huoneeseen, että joudun nousemaan sängystä ylös. Siltikin onnistuin viime viikolla jatkamaan uniani liian pitkään..
Miten torjut duunissa väsymystäsi?
Toimivaksi on osoittanut työtahdin kiristäminen entisestään, jolloin väsymyksen jollain tapaa työntää pois mielestään. Toinen hyvä kikka on ottaa päivällä tunnin tirsat. Tämä ei tietenkään onnistu, jos on normaalissa päivätyössä. Minulla kyllä, kun käyn päivällä kotona syömässä ja koiria ulkoiluttamassa. Pikku nokosten jälkeen jaksaa taas kummasti touhuta myöhäiseen iltaan.
ninnithequeen

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sannnu kirjoitti:Joskus ravintolahommissa hiippailin vessaan, istuin pöntölle vain pitääkseni hetken silmiä kiinni...
Juurikin näin.

Ja joskus siivoushommissa menin saunatiloihin kymmeneksi minuutiksi pitkälleni, että jaksoi taas puurtaa :lol:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mulla on joskus tuntunut talvella että oon ihan tuhannen väsynyt vaikka oon kuitenkin jonkinlaisia yöunia nukkunut. D vitamiini ja rauta auttoi aika paljon. Tosin sitä redbullia on joskus mennyt useampi tölkki päivässä. Väsymys näkyy ensimmäisenä siinä että ei autoa ajaessaan pysy hereillä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Elukka

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Tuttuja on väsymysoireet, mullakin kun esiintyy kausittaista unettomuutta tai ainakin huonounisuutta.
Päänsärky, lihasten kipeytyminen ja tokkurainen olo taitavat olla ne yleisimmät. Joskus olen huomannut nukahtaneeni n. minuutiksi jopa työn ääreen.
Yleensä koeten pitää itseni hereillä kiskomalla kofeiinia joko energiajuoman tai pillerien muodossa. Toimii useimmiten ihan kohtuullisesti. :swirl:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hienoa, että talous voi hyvin ja ihmiset jaksavat edelleen tapattaa itsensä liiallisella valvomisella. Autolla ajamista en suosittelisi, liiallinen valvominen alkaa muistuttaa humalatilaa, enkä ainakaan itse haluaisi jäädä valvomisjuopon yliajamaksi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Clay »

Leila kirjoitti:
En edes tiedä milloin tähän tulee helpotusta. Pienen vauvan kanssa kun kuitenkin joutuu heräilemään öisin. Joskus olen lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan liiaallisen valvomisen ja väsymyksen seurauksena oikea aivopuolisko voi surkastua. Tämä on yleistä juuri pienten lasten vanhemmilla.
Toki pitäähän sitä olla hieman surkastunut pääkoppa, jotta hankkii jälkikasvua. Oma oikea aivopuoliskoni surkastui(/turposi) rusinan kokoiseksi ja niistin sen ulkomaailmaan. Ja onhan sinulla mies, anna hänen tikapuuhermoston surkastua.
swirl kirjoitti:Kärsin ajoittain pahasta unettomuudesta, joten väsymysoireet ovat tuttuja.
Voisitko kenties selvittää hieman millaisia tuntimääriä viikottain sisältää paha unettomuus? Niin, ja kuin helposti tuollaisia diagnooseja saa?
Nyt penikseni on fantastinen!
Leila

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Leila »

[quote="Clay"]Toki pitäähän sitä olla hieman surkastunut pääkoppa, jotta hankkii jälkikasvua. Oma oikea aivopuoliskoni surkastui(/turposi) rusinan kokoiseksi ja niistin sen ulkomaailmaan. Ja onhan sinulla mies, anna hänen tikapuuhermoston surkastua. [quote]

:D Ei kun minä tarkoitin sitä, että pääkoppa surkastuu lasten syntymän jälkeen!
No joo, en minä ollut ihan normaali kipuillessani vauvakuumeessa. Nyt sen ymmärrän.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Leila kirjoitti:...
:off:

Onnea vauvasta! Jos oikein aiemmista viesteistäsi muistan, vauvansaaminen kun ei ollut ihan itsestäänselvä juttu. Mä olen iloinen, että teitä onnisti :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Leila

Re: Infernaalinen väsymystila

Viesti Kirjoittaja Leila »

Lolita kirjoitti: :off:

Onnea vauvasta! Jos oikein aiemmista viesteistäsi muistan, vauvansaaminen kun ei ollut ihan itsestäänselvä juttu. Mä olen iloinen, että teitä onnisti :D
Kiitos. Tositoimiin päästyämme vauva ilmoittikin tulostaan yllättävän pian. Tässä on kyllä vielä puoli vuotta odotettava ja jännitettävä, joten ihan älyttömiin riemunkiljahduksiin en ole vielä innostunut.
Vastaa Viestiin