Poltetaan Kela

Yleinen lätinä jä kitinä
Quarter

Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Voi jumalauta että taas on kiitollinen tämänkin paskavaltion säännöksistä..

Taustaa...
Olin työharjoittelussa 03.02.-3.8.04. Tältä ajalta sain palkkaa yli tuon opintotukeen oikeuttavan rajan (505e/kk). Tiesin sen mutta luulin, että tulot tasoittuvat koko vuoden ajalle.

Perintäkirje tipahti sitten jo syksyllä luukusta, että hyihyi olet vienyt valtion rahaa. Maksa huara!
Ei sitten muuta kun kolmisivuinen valitus matkaan. Se nyt tuli bumerangina takaisin ja sama paperi sitten jälleenkäsittelyyn.

Nyt sieltä sitten tipahti iloinen kirje, että vakuutusoikeus on hylännyt valituksen. Voi vittujen kevät. Maksettavaa tipahti söpöt ~1000e.

En ymmärrä.
1) Mikä vittu siitä työharjoittelusta tekee erilaista normaaliin työntekoon verrattuna? Miksi tulot eivät tasoitu koko vuodelle? Pitääkö asua jossain stanan teltassa työharjoittelun ajan?

2) Okei, jos tienaan sinä 6kk aikana yli sen 505e/kk niin miksei kesäkuukausia oteta huomioon niin kuin normaaleja tuettomia kuukausia? Tällöinhän tulorajat ovat 1515e/kk.

Eli kelan mielestä työharjoittelu ei ole oikeaa työntekoa, vaan superpalkallista erikoistyötä josta saatu raha on arvokkaampaa kun normaalisti. Tämän lisäksi työharjoittelu on työharjoittelua vain jos se osuu heille sopiville kuukausille, eli lukuvuosikuukausille. Heti kesäkuun alusta työharjoittelija taiotaankin kesätyöntekijäksi. On siinä aika vitulliset ananasakäämät lennelly kun ovat näitäkin lakeja vääntäneet. Ei jumalauta. Aina otetaan niiltä, joilla ei ole antaa.

Toisaalta... ymmärtäähän sen. Onhan meillä muutama tuhat neekeriä täällä joilla on niin KAUHEAN vaikeata kun he muuttavat tänne ihan tyhjän päälle ilman mitään ja kaikki on rasisteja ja pelottavaa ja raiskata ja ryöstääkkään ei saa.. Annetaan niille nyt maahanmuutajien erityistukea, asumistukea, työttömuustukea, sosiaali-ties-vitun-mitä tukea, iso kartsa röökiä ja naapurin fillari vielä kaupan päälle. Pitäähän tälle paskasakille nyt riittää rahaa.

Eli neuvo tuleville opiskelijoilla tai työharjoitteluun pian meneville... ÄLÄ kerro kelalle että olet työharjoittelussa. Se on vain työntekoa opiskelujen ohella. Koulu saa itse merkkailla siitä työharjoittelut sinulle. Jos kela kysyy, niin sinulla on niin kattavat työkokemukset aiemmasta elämästä ennen opiskelua, että saat ne sieltä hyväksiluettuna.

Valehtele, kuseta, kierrä systeemiä, lue kaikki mahdollinen mitä aiheesta on, puhu paskaa, vingu, itke ja väärinkäytä niin ettet jää kiinni. Näin pärjäät kelan kanssa.

Vituttaa. :kele:
Sutenööri

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Tervtuloa bändiin.

Nim: 1900 euroa kelalle takaisin maksanut..
Mulli75

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Itse poimittujen metsämarjojen myynnistä ei kukaan verota kun myy ne eteen päin. On asia erikseen viitsiikö sitä tehdä ja se työmatka metsäänkin pitää jotenkin tehdä. Sillä kyllä itse tienasin jonkin verran hyvin opiskeluaikana. Tänä vuonnakin ovat ostajat maksaneet n. 4€/kg kuulemma.

Kelalla töissä ollessani ajattelin tiskin toisella puolella että on se kumma kun ei ole pelisäännöt opiskelijoille selvät, muttei ne kohtelekaan opiskelijaa hyvin. Valtio ottaa senkin mitä olet jostain muualta saanut. Tieto kulkee ja opintotuesta otetaan pois se mikä kuuluu kunnalle/valtiolle ja sitten se mitä jäi niin se sitten opiskelijalle.
Viimeksi muokannut Mulli75, 25.08.2006 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Flipperix

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Kaiken parhaan ymmärrykseni mukaan työharjoittelu ei ole mitenkään erityisasemassa. Tulorajoihin vaikuttaa vain se, kuinka monelta kuukaudelta vuodessa olet nostanut opintorahaa ja/tai asumislisää. Monet tekivät sen mokan, että nostivat asumislisää ja luulivat opintorahan peruuttamisen riittävän.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ja missä maksetaan työharjoittelusta yli 500/kk?
Meillä nimittäin oli usein tradenomiharjoittelijoita (viimeksi rautanörttipoika), ja niille ei työnantaja joutunut maksamaan YHTÄÄN MITÄÄN, mutta saivat kai vähän korotettua opintotukea sen (muistaakseni) 6 kk ajan kun olivat. Sen takia työnantajat suosivat harjoittelijatyövoiman käyttöä, tukityöllistämisen ja alle 8h/päivien (minimipalkkasuositukset ei päde) ohella. Mistä luonteen jaloudesta ne siitä jotain maksavatkin, saati tuollaisia rahoja? Ai niin, Kitinän maailmassa tietysti :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Sannnu

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

QuarterDot kirjoitti:Voi jumalauta että taas on kiitollinen tämänkin paskavaltion säännöksistä..

Taustaa...
Olin työharjoittelussa 03.02.-3.8.04. Tältä ajalta sain palkkaa yli tuon opintotukeen oikeuttavan rajan (505e/kk). Tiesin sen mutta luulin, että tulot tasoittuvat koko vuoden ajalle.

Perintäkirje tipahti sitten jo syksyllä luukusta, että hyihyi olet vienyt valtion rahaa. Maksa huara!
Ei sitten muuta kun kolmisivuinen valitus matkaan. Se nyt tuli bumerangina takaisin ja sama paperi sitten jälleenkäsittelyyn.

Nyt sieltä sitten tipahti iloinen kirje, että vakuutusoikeus on hylännyt valituksen. Voi vittujen kevät. Maksettavaa tipahti söpöt ~1000e.

En ymmärrä.
1) Mikä vittu siitä työharjoittelusta tekee erilaista normaaliin työntekoon verrattuna? Miksi tulot eivät tasoitu koko vuodelle? Pitääkö asua jossain stanan teltassa työharjoittelun ajan?

2) Okei, jos tienaan sinä 6kk aikana yli sen 505e/kk niin miksei kesäkuukausia oteta huomioon niin kuin normaaleja tuettomia kuukausia? Tällöinhän tulorajat ovat 1515e/kk.

Eli kelan mielestä työharjoittelu ei ole oikeaa työntekoa, vaan superpalkallista erikoistyötä josta saatu raha on arvokkaampaa kun normaalisti. Tämän lisäksi työharjoittelu on työharjoittelua vain jos se osuu heille sopiville kuukausille, eli lukuvuosikuukausille. Heti kesäkuun alusta työharjoittelija taiotaankin kesätyöntekijäksi. On siinä aika vitulliset ananasakäämät lennelly kun ovat näitäkin lakeja vääntäneet. Ei jumalauta. Aina otetaan niiltä, joilla ei ole antaa.

Toisaalta... ymmärtäähän sen. Onhan meillä muutama tuhat neekeriä täällä joilla on niin KAUHEAN vaikeata kun he muuttavat tänne ihan tyhjän päälle ilman mitään ja kaikki on rasisteja ja pelottavaa ja raiskata ja ryöstääkkään ei saa.. Annetaan niille nyt maahanmuutajien erityistukea, asumistukea, työttömuustukea, sosiaali-ties-vitun-mitä tukea, iso kartsa röökiä ja naapurin fillari vielä kaupan päälle. Pitäähän tälle paskasakille nyt riittää rahaa.

Eli neuvo tuleville opiskelijoilla tai työharjoitteluun pian meneville... ÄLÄ kerro kelalle että olet työharjoittelussa. Se on vain työntekoa opiskelujen ohella. Koulu saa itse merkkailla siitä työharjoittelut sinulle. Jos kela kysyy, niin sinulla on niin kattavat työkokemukset aiemmasta elämästä ennen opiskelua, että saat ne sieltä hyväksiluettuna.

Valehtele, kuseta, kierrä systeemiä, lue kaikki mahdollinen mitä aiheesta on, puhu paskaa, vingu, itke ja väärinkäytä niin ettet jää kiinni. Näin pärjäät kelan kanssa.

Vituttaa. :kele:
Nyt en kyllä käsitä, sillä eikö loppukädessä se ratkaise paljonko koko vuonna on tuloja kertynyt? Mä olen tehnyt niin, että olen pyytänyt työnatantajaa maksamaan mulle palkan loppuvuodelta vasta seuraavan vuoden puolella, jolloin tulorajat eivät ole paukkuneet...tai siis ovathan ne paukkuneet maksoin juuri 1200 takaisin keväällä ja 400 edessä vielä myöhemmin. Oli muuten Kelan täti niin vittumainen mulle, että pamautin sille ihan iloisesti että nyt en enää ota teiltä penniäkään niin saan tienata niin paljon kuin haluan, ja se on aika helvetin paljon enemmän kuin sun palkka siellä luurin päässä. nimim. huonoja kokemuksia kelasta.

Mä muuten en sanonut, että mun harjoittelu, josta sain palkkaa oli harjoittelua kelalle...
hermine

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä sain kirjastossa viime kesänä opintoihin liittyvässä harjoittelussa muistaakseni jotain reilut 700 e/kk (maksoivat mulle jonkunverran ylimääräistä pakolliseen harjoittelupalkkaan, tosin tein kyllä ihan täyttä päivää). Sillä ei tosiaan mun mielestä pitäisi olla väliä missä kuussa ne rahat saa, kunhan työkuukaudet ja kokonaan opintotuettomat kuukaudet on tasapainossa. Mä esim. otin asumislisää kahtena työkuukautena koska jouduin maksamaan vuokraa kahteen paikkaan, mutta sitten kesällä en kahteen kuukauteen taas ottanut mitään opintotukea (toisena näistä mulla ei ollut minkäänlaisia tuloja).

Mun mielestä yhteiskunnan ei tartte alkaa rahoittaa kenenkään työntekoa, jos joku haluaa opiskeluaikana työskennellä niin paljon että vuositulorajat (jotka mun mielestä mahdollistavat ihan normaalin elintason) ylittyy, niin sehän sit tarkoittaa että hänellä on kyllä varaa opiskella ilman tukiakin joten voi jättää osan opintotukikuukausista ihan hyvin käyttämättä ja tienata ihan rauhassa niin paljon kun haluaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Opiskelijoiden tulorajat ovat naurettavan alhaiset eikä edes niihin saatu parannusta... Elääkseen ilman opintotukea pitäisi olla täyspäiväisesti töissä ja opintotukea saadakseen pitäisi taas olla niin naurettavan vähän töissä, ettei kummassakaan ole oikein mitään järkeä, ellei ole kovin mieltynyt askeettiseen elämään tai ylisuorittamiseen. Harva nykyajan pullamössölapsi on.

Joopa joo, olen tainnut maksaa Kelalle melkein 3000 euroa tukia takaisin. Ei naurattanut kirjeen saanti, kun olin juuri saanut ekan päivätyöni ja ajattelin säästää joka kuukausi jonkun kivan summan jotain kivaa säästötarkoitusta varten. No, säästöt menivät sitten Kelalle..
Kikkelis kokkelis.
elco

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja elco »

En ymmärrä, miten fiksulle opiskelijalle voi käydä tuollainen kämmi? Tuen hakemiseen kykenevä opiskelija on varmastikin kykenevä lukemaan tuen säännöt. Ja jos ei ymmärrä lukemaansa niin voi mennä kysymään viskaalilta. Vai onko tässä nyt case, jossa kela on rikkonut sääntöjään?

Minusta on vallan oikein, ettei kela jaa tukia ilman mitään sääntöjä ja että väärin perustein hankitut tuet peritään takaisin. Onko joku todella eri mieltä tästä?

Eniten naurattavat jotkut kauppakorkea- ja tradenomiopiskelijat, jotka kitisevät "aiheettomasta" tukien takaisinperinnästä. Se on hyvä oppia viimeistään tuossa vaiheessa, mitä sopimuksessa lukee rahasta.
Viimeksi muokannut elco, 25.08.2006 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

elco sen sanoikin mitä itse en kehdannut...
Kelan kanssa tullu asioitua lapsen tukien kanssa ja ne paprut on kyllä menny multa miehen tsekattaviks. Fiksua tyhmältä. ;)
Quarter

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Quarter »

elco kirjoitti:En ymmärrä, miten fiksulle opiskelijalle voi käydä tuollainen kämmi?
Pointtina juurikin se, että olen hyvinkin tietoinen tulorajoista. Mutta en siitä että työharjoittelua ei lasketa normaaliksi työnteoksi. Sitä ei kerrottu missään esitteissä, koulun oppaissa jne. Lakiteksti oli sitten ainut mistä se löytyi. Liian myöhään tosin.
Laskin pennilleen tuloni ja menoni ja sitä myötä tuet. Siksi tämä yllärilälläripommi vituttaakin.
Sutenööri

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Mjoo. Mulla kävi ihan omaa tyhmyyttäni siten, että kahden ylimääräisen tukikuukauden takia, jouduin maksamaan koko vuoden tuet takaisin. Eli jos olisin peruuttanut tuet noilta kahdelta kuukaudelta, olisin saanut pitää loppuvuoden tuet..

Sittemmin olen kyllä nuo rahat hoitanut takaisin muuta kautta.. :vihelt:
OperaDuudson

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja OperaDuudson »

Kela on saatanasta nimim joudun maksamaan liikaaperittyä asumistukea 945€,vaihtoehdot,kokonaan,vähissä erin tai neljässä erässä tjtn,mites mä sit lyhennän jos en saakaan jatkaa nykyisessä työpaikassa lokakuun alusta, sit menee joku tietty summa niiden tätien perseeseen siitäkin vähästä työttömyyspvärahasta mitä ehkä jää käteen :shock:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mua kiinnostaa, vaikka hitaasti pyörivät Jumalan pyörät ja asiamieskin on vapaa vasta syyskuussa, että kohtapuoliin kun muutun peruspäivärahalaisesta yrittäjäksi, ilman että siitä hetikään rahaa tilille saan.. niin onnistunko ilmoittamaan siitä Kelalle sopivassa saumassa, vain joudunko maksamaan takaisin jotain kuun-puolen kuun rahat, ilman tuloja siis..
Viimeksi muokannut Gattaca, 25.08.2006 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Flipperix

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

OperaDuudson kirjoitti:Kela on saatanasta nimim joudun maksamaan liikaaperittyä asumistukea 945€,vaihtoehdot,kokonaan,vähissä erin tai neljässä erässä tjtn,mites mä sit lyhennän jos en saakaan jatkaa nykyisessä työpaikassa lokakuun alusta, sit menee joku tietty summa niiden tätien perseeseen siitäkin vähästä työttömyyspvärahasta mitä ehkä jää käteen :shock:
Kannattaa varmaan pistää lopputilistä sitten sivuun niin paljon kuin pystyy. Se olis helpompaa ilmoitella tulonsa oikein sinne Kelalle niin ne ei peris liikaa periskooppia. En usko että Kelan henkilöstö työntää rahaa pyllyynsä, siellä on poliittilla ansioilla hommansa saanutta pääjohtajaa lukuunottamatta niin pienet palkat ettei ihmekkään että tädit on vähän happamia. Varsinki ku kaikki urpot melskaa niille siitä, kun ovat itse sotkeneet asiansa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja semmoinen ihan tiedoksi että jos teidän vanhempanne ovat yrittäjiä, vaikka toisella puolella suomea, niin te ette sitte ole työttömiä. Tokihan teidät voitaisiin työllistää sinne vanhemman yritykseen.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Georgina kirjoitti:Ja semmoinen ihan tiedoksi että jos teidän vanhempanne ovat yrittäjiä, vaikka toisella puolella suomea, niin te ette sitte ole työttömiä. Tokihan teidät voitaisiin työllistää sinne vanhemman yritykseen.
Tuo tuskin seisoo missään virallisessa pykälässä... vai stondaako?
Kikkelis kokkelis.
Flipperix

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Keikaus kirjoitti:Tuo tuskin seisoo missään virallisessa pykälässä... vai stondaako?
No ei kyllä. Sillä et muuttaapi pois kotoa ja täyttää 18 on ihmeellinen vaikutus ihmisen elämään.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Keikaus kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ja semmoinen ihan tiedoksi että jos teidän vanhempanne ovat yrittäjiä, vaikka toisella puolella suomea, niin te ette sitte ole työttömiä. Tokihan teidät voitaisiin työllistää sinne vanhemman yritykseen.
Tuo tuskin seisoo missään virallisessa pykälässä... vai stondaako?
ei hajuakaan. Mahtava tappelu siitä oli aikoinaan jos kuinka kauan kunnes sain töitä enkä jaksanut enää tapella. Kyllä se sen miljoonan paperin toimittaminen ihan töistä kävi. Kelalla on oikeasti töissä vaan jotain ihan vitun vajaita. Pääsyvaatimuksena on varmaan kengännumeroa pienempi älykkyysosamäärä. Voin toki kertoa viimeisimmän esimerkkitapauksen jos jollakin kiinnostaa kauheasti.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sutenööri

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

OperaDuudson kirjoitti:vähissä erin
Kelan kanssa pystyt sopii vaikka 20 euron kuukausilyhennyksen ilman korkoa.

Itse maksoin omaa palautustani takaisin satkun kuussa aina silloin tällöin. Sit taas lopetin maksun vittuillakseni ja odotelin muutaman kuukaden karhua. Karhun tultua maksoin taas satkun ja pummasin seuraavat kuukaudet. Koska mitään sanktiota tuosta ei mennyt, makselin tota palautusta takaisin monta monta vuotta, kunnes loppui vittuiluun mielenkiinto ja maksoin kerralla loput pois.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Flipperix kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Tuo tuskin seisoo missään virallisessa pykälässä... vai stondaako?
No ei kyllä. Sillä et muuttaapi pois kotoa ja täyttää 18 on ihmeellinen vaikutus ihmisen elämään.
Vissiin se kun muutti pois jo silloin 16 vuotiaana tuo ihan eri merkityksiä. Miten se vanhempien yritys voisi muutoin olla eri puolella suomea?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Pikku-Akka

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Keikaus kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ja semmoinen ihan tiedoksi että jos teidän vanhempanne ovat yrittäjiä, vaikka toisella puolella suomea, niin te ette sitte ole työttömiä. Tokihan teidät voitaisiin työllistää sinne vanhemman yritykseen.
Tuo tuskin seisoo missään virallisessa pykälässä... vai stondaako?
Kyllä se niin vain on.. Mun äitini oli yrittäjä vielä silloin kun ilmoittauduin työnhakijaksi. Vaativat työkkärissä tarkkaa selvitystä miksen ole töissä yrityksessä, jossa olen äänettömänä yhtiömiehenä. Pyysin äitiä kirjoittamaan lapun, jossa totesi ettei tytölle ole enää tarjolla töitä. Läpi meni.
Flipperix

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Pikku-Akka kirjoitti:Kyllä se niin vain on.. Mun äitini oli yrittäjä vielä silloin kun ilmoittauduin työnhakijaksi. Vaativat työkkärissä tarkkaa selvitystä miksen ole töissä yrityksessä, jossa olen äänettömänä yhtiömiehenä. Pyysin äitiä kirjoittamaan lapun, jossa totesi ettei tytölle ole enää tarjolla töitä. Läpi meni.
No silloinhan sä olet osakas etkä perheenjäsen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Flipperix kirjoitti:
Pikku-Akka kirjoitti:Kyllä se niin vain on.. Mun äitini oli yrittäjä vielä silloin kun ilmoittauduin työnhakijaksi. Vaativat työkkärissä tarkkaa selvitystä miksen ole töissä yrityksessä, jossa olen äänettömänä yhtiömiehenä. Pyysin äitiä kirjoittamaan lapun, jossa totesi ettei tytölle ole enää tarjolla töitä. Läpi meni.
No silloinhan sä olet osakas etkä perheenjäsen.
Ja jos on yrittäjä ei ole työtön. Nin minulle kerrottiin, aika itsestäänselvää.
Paljonko saa omistaa yrityksestä että ei ole vielä yrittäjä vai ratkaiseeko "äänettömyys"?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Poltetaan Kela

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Pikku-Akka kirjoitti:
Kyllä se niin vain on.. Mun äitini oli yrittäjä vielä silloin kun ilmoittauduin työnhakijaksi. Vaativat työkkärissä tarkkaa selvitystä miksen ole töissä yrityksessä, jossa olen äänettömänä yhtiömiehenä. Pyysin äitiä kirjoittamaan lapun, jossa totesi ettei tytölle ole enää tarjolla töitä. Läpi meni.
Mä en ole edes millään tavalla osallisena, tosin aikaisemmin ollut siellä useamman vuoden kesätöissä. Piti jos jonkin näköistä selvitystä yrityksen toimialasta ja jotain helvetin ihan luottamuksellisia tili tmv. tietoja toimittaa mukamas. (en muista tarkemmin mitä, johan tuosta on vuosia)

Ja nyt kun tässä mokomaan paskalafkaan raivostuin niin kerrotaan niitä esimerkkejä halusitte tai ette. Kävin talvella työterveyshuollossa yksityisellä lääkäriasemalla aika tiheään kun tuo kurkku ongelmoi. Niillä oli siellä jotain ongelmia sen kelan suorakorvauksen kanssa ja käskivät hakea ite kelasta. No minähän menin sinne suoraan, lasku oli kuitenkin useita satasia jonka firma kelakorvauksen jälkeen korvaa. Kelan toiminnan tuntien kävin paikan päällä itse ja kyselin moneen kertaan onko niillä nyt varmasti kaikki tarvittava dokumentti. Onon, menee kolme viikkoa. No sen kolmen viikon jälkeen ryhdyin soittamaan ja hätyyttämään kun lasku oli jo maksettu ja olis ollu ihan kiva saada ne rahat firmasta takaisin. Viiden viikon kuluttua tulee lappu että hakemuksestanne puuttuu se ja se. Voi *#*¤ vajakit! No kävin kelalla kysymässä että mikä siitä nyt siis puuttuu? "ei he oikein tiedä, kysy sieltä lääkäriltä" Ramppasin sitten sitä lääkäriaseman ja kelan väliä muutamaan otteeseen kunnes selvisi mitä ne haluaa ja toimitin sen kelalle. Sanoin siellä aika isoon ja kireään äänensävyyn että onhan tämä nyt jo perkele pelleilyä hoitakaa tämä asia. Raha oli tilillä seuraavana päivänä. Muutama kymppi, mutta esti hakemasta firmasta korvausta.

Kun muutin tähän asuntoon minulle ei ollut ainakaan puoleen vuoteen maksettu asumistukea koska olin itse sen lakkauttanut. Lapussa tivattiin että asunko asunnossa semmoisen ja semmoisen henkilön kanssa, ja jos en niin missä kyseinen henkilö asuu. Toimita lomake se ja se. Vastasin jotta en asu ja en tiedä missä asuu. Mistä minä sen tiedän ja miksi pitäisi tietää? Laitoin siihen myös että en toimita lomaketta koska en kyseistä tukea ole edes hakenut vaan lakkauttanut jo aikoja sitten. Meni muutama kuukausi kunnes sieltä tuli tietoa että kyseistä päätöstä ei voida tehdä koska en toimittanut lomaketta. En vastannut mitään. Meni taas joku kuukausi kunnes tuli tieto että asumistuki on lakkautettu koska en toimita tietoja. :doh:

Se kengännumeroa pienempi älykkyysosamäärä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin