SMASH ASEM La 9.9.2006

Yleinen lätinä jä kitinä
elco

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Käyn jatkamassa keskustelua anarkistien saitilla.

http://takku.rbgi.net/foorumi/viewforum.php?f=1

Vaatii rekisteröitymisen. Nikkini on tuolla sohvaperuna.
Meillä on täällä rekisteröitynyt anarkisti!
NuoriDaavid

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Käyn jatkamassa keskustelua anarkistien saitilla.

http://takku.rbgi.net/foorumi/viewforum.php?f=1

Vaatii rekisteröitymisen. Nikkini on tuolla sohvaperuna.
Meillä on täällä rekisteröitynyt anarkisti!
Jännittävää. Alkaakohan suojelupoliisi nyt kuunnella puhelintani...
AarneAnkka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

NuoriDaavid kirjoitti:Käyn jatkamassa keskustelua anarkistien saitilla.
http://takku.rbgi.net/foorumi/viewforum.php?f=1
Vaatii rekisteröitymisen. Nikkini on tuolla sohvaperuna.
Kysypäs muuten tuolla nanohiukkasketjussa että mitä nuo sadat nanohiukkasia sisältävät tuotteet ovat, ja mitä nanohiukkasia niissä on? Tietääkseni ainakaan hiili-nanoputkea ei olla käytetty vielä missään tuotteessa. Vai onko ponko?
NuoriDaavid

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

AarneAnkka kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Käyn jatkamassa keskustelua anarkistien saitilla.
http://takku.rbgi.net/foorumi/viewforum.php?f=1
Vaatii rekisteröitymisen. Nikkini on tuolla sohvaperuna.
Kysypäs muuten tuolla nanohiukkasketjussa että mitä nuo sadat nanohiukkasia sisältävät tuotteet ovat, ja mitä nanohiukkasia niissä on? Tietääkseni ainakaan hiili-nanoputkea ei olla käytetty vielä missään tuotteessa. Vai onko ponko?
Ei mie jaksa kun mie oon sohvaperuna. Kysy itse vai pelottaako takkutukat :wink:

Ps. kukaan ei vastaa mulle saitilla. Liian vaikeita kysymyksiä?
Sutenööri

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

NuoriDaavid kirjoitti:Ps. kukaan ei vastaa mulle saitilla. Liian vaikeita kysymyksiä?
Kysyit liian rakentavasti. Ei tuollainen ehdotus mene aivonsa tuhonneen anarkistispeden jakeluun.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Clay »

Sutenööri kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ps. kukaan ei vastaa mulle saitilla. Liian vaikeita kysymyksiä?
Kysyit liian rakentavasti. Ei tuollainen ehdotus mene aivonsa tuhonneen anarkistispeden jakeluun.
Tai sitten ne on joutuneet vastaamaan liian monta kertaa jo samoihin kysymyksiin.
Nyt penikseni on fantastinen!
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja shue »

NuoriDaavid kirjoitti:kukaan ei vastaa mulle saitilla. Liian vaikeita kysymyksiä?
Prekaarien foorumilta bannattiin järjestään kaikki kritiikkiä esittäneet henkilöt ja lopulta foorumi suljettiin 'häiriköinnin vuoksi' ;) Ei saa olla eri mieltä!
Kuormasta ei syödä.
Elukka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Elukka »

No nyt sitten laitetaan poliisin toimet mell... anteeksi, mielenosoituksen hillitsemiseksi tutkintaan.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /09/468377

Perkele, ainoa vikatikki oli se, ettei niitä rautaputkien kanssa riehuneita raivotautisia apinoita ammuttu kadulle. :evil:
Viimeksi muokannut Elukka, 12.09.2006 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti:
Monen hyvä asenne suomen polisiia kohtaan sai traumoja.nimittäin ei ollut yksi,kaksi tai kolme normaalia tunnollista kansalaista jotka ovat noita jouha joukkojen toimia ovat kritisoineet.
Tietenkin poliisin toimia kritisoidaan kun kerran aihetta on? Tämähän on ihan normaalia.

Poliisin toimien kritisointia tässä ketjussa vähentää vain se, että apinalauman kannattajat eivät myönnä apinalauman olleen _enemmän_ väärässä kuin poliisin, jolloin keskustelu kääntyy typeräksi hyvä/paha -asetelmaksi, jossa minä valitsen poliisin hyväksi. Heti kun apinalauman kannattajat toteavat apinalauman käyttäytyneen kusipäisesti alan ruotia poliisin yliampuvaa toimintaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Flipperix kirjoitti:Sinänsä mielenkiintoista, että niin suuri osa palstan porvarisväestöstä on valmis hyväksymään poliisin kaikki toimet kritiikittä.
Puppua. Tuo ilmiö johtuu siitä, että tämä aktivistiporukka haluaa kääntää tilanteen hyvä VS paha -taisteluksi ja haluavat ihmisten valitsevan puolensa. Tällöin iso osa ihmisistä valitsee poliisin. Jos hampun impaajat myöntäisivät olleensä väärässä, niin nämä 'porvarit' siirtyisivät ruotimaan poliisityön linjauksia.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Luoja miten tää omakin muisti alkaa valikoitua, kuulo on ollut sitä jo kauan. Olihan siinä Mannerheimintiellä toki porukkaa, jotka alkoivat mussuttaa siitäkin kainosta pyynnöstä, että jos siirryttäisiin ajoradalta jalkakäytävän puolelle. Ainakin yksi provoaja yllytti porukkaa takaisin ajoradalle perusteenaan ettei heitä kaikkia kuitenkaan voitaisi pidättää. Tämän aktiivin kaveri lähti hetken kuluttua bussiin, joten ainakin hyvä alku saatiin sille.

Ihmetytti kuitenkin mitä vaikeaa oli ajoradalta poistumisessa kun se näytti olevan näille tavallisille kansalaisillekin ihan älyttömän hankalaa. Tilaa kuitenkin siinä vaiheessa oli vaikka kuinka siellä jalkakäytävän puolella. Toisaalta ihan samanlaista laiduntamista oli Formula-tapahtuman yhteydessä, joten pakko kai se on uskoa...
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: Heti kun apinalauman kannattajat toteavat apinalauman käyttäytyneen kusipäisesti alan ruotia poliisin yliampuvaa toimintaa.
hmm,en nyt jaksa kaivaa omia sanojani mutta totean uudelleen: tuollainen toiminta jota anarkistit meinasivat harjoittaa,ei ole hyväksyttävää,kuten ei ole myöskään pullojen heittäminen eikä pamppujen tuominen mielenosoitukseen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti:hmm,en nyt jaksa kaivaa omia sanojani mutta totean uudelleen: tuollainen toiminta jota anarkistit meinasivat harjoittaa,ei ole hyväksyttävää,kuten ei ole myöskään pullojen heittäminen eikä pamppujen tuominen mielenosoitukseen.
Tuomitsetko heidät? Et siis tue heitä sosiaalisesti?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:hmm,en nyt jaksa kaivaa omia sanojani mutta totean uudelleen: tuollainen toiminta jota anarkistit meinasivat harjoittaa,ei ole hyväksyttävää,kuten ei ole myöskään pullojen heittäminen eikä pamppujen tuominen mielenosoitukseen.
Tuomitsetko heidät? Et siis tue heitä sosiaalisesti?
Ei,en tue riehumista kenenkään toimesta.En anarkistien tai poliisien.Paikkoja hajottamalla ei ajeta kenenkään asiaa,ei kiinassa tai muallakaan.Kansalaistottelemattomuus on tosi jees,mutta riehuminen ja tuhojentekeminen ei siihen kuulu.

Rauhanomaiset keinot kunniaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ps. kukaan ei vastaa mulle saitilla. Liian vaikeita kysymyksiä?
Olihan sinne tullut jokunen vastaus, ihan asialliseen sävyyn vieläpä. Mä nään tuon anarkistien pointin asiassa, että halutaan aiheuttaa painetta valtaapitäviin, kuin myös sinunkin siitä mellakoimalla viedään huomio itse asiasta. Olisin halunnut vastata anarkistien foorumille mutta ilmeisesti se ei enää rekisteröimättömänä onnistu?

Mikä mua mietityttää on että eikö noiden kahden toimintatavan väliltä löydy ratkaisua? Voitaisiinko vaikka järjestää mielenosoitus istuen eduskuntatalon portailla? Passiivista liikkumista kieltäytymistä, hankaloitetaan niiden työtä tai tässä tapauksessa pääsemistä töihin, joiden toimiin halutaan vaikuttaa. Kuitenkaan ei vaaranneta muiden turvallisuutta tai aiheuteta ylimääräisiä kuluja veronmaksajille sillä me, työssäkäyvät ihmiset nuokin kulut maksamme. Uskoisin tuollaisellakin toimintatavalla median kiinnittävän huomion asiaan ja mielenosoittajien käyttäytyessä rauhanomaisesti heitä ehkä jopa haastateltaisiin siitä miksi he osoittavat mieltään?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
NuoriDaavid

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ps. kukaan ei vastaa mulle saitilla. Liian vaikeita kysymyksiä?
Olihan sinne tullut jokunen vastaus, ihan asialliseen sävyyn vieläpä. Mä nään tuon anarkistien pointin asiassa, että halutaan aiheuttaa painetta valtaapitäviin, kuin myös sinunkin siitä mellakoimalla viedään huomio itse asiasta. Olisin halunnut vastata anarkistien foorumille mutta ilmeisesti se ei enää rekisteröimättömänä onnistu?

Mikä mua mietityttää on että eikö noiden kahden toimintatavan väliltä löydy ratkaisua? Voitaisiinko vaikka järjestää mielenosoitus istuen eduskuntatalon portailla? Passiivista liikkumista kieltäytymistä, hankaloitetaan niiden työtä tai tässä tapauksessa pääsemistä töihin, joiden toimiin halutaan vaikuttaa. Kuitenkaan ei vaaranneta muiden turvallisuutta tai aiheuteta ylimääräisiä kuluja veronmaksajille sillä me, työssäkäyvät ihmiset nuokin kulut maksamme. Uskoisin tuollaisellakin toimintatavalla median kiinnittävän huomion asiaan ja mielenosoittajien käyttäytyessä rauhanomaisesti heitä ehkä jopa haastateltaisiin siitä miksi he osoittavat mieltään?
Joo, kyllä nyt jonkinlaista keskustelunalkua on syntynyt. Tule vain mukaan keskustelemaan. Rekisteröityminen ei vaadi kuin esim. hotmail-osoitteen, jonne lähettävät salasanan.
elco

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Joo, kyllä nyt jonkinlaista keskustelunalkua on syntynyt. Tule vain mukaan keskustelemaan.
Kyllä se perwo osaa! Kohta varmaan lakkauttavat tuon palstansa tarpeettomana ja valitsevat ND:n Johtajakseen ja ostavat jeepit joka nokka. Lukihäiriö pelasti sentään paljon, kun luin "Statisteja elokuvaan" väärin: "Stalinisteja elokuvaan".

Anna olla jo. Me voitettiin. Mene vaikka pakkotoistoon pauhaamaan, että olette steroidispedejä kaikki.
NuoriDaavid

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Joo, kyllä nyt jonkinlaista keskustelunalkua on syntynyt. Tule vain mukaan keskustelemaan.
Kyllä se perwo osaa! Kohta varmaan lakkauttavat tuon palstansa tarpeettomana ja valitsevat ND:n Johtajakseen ja ostavat jeepit joka nokka. Lukihäiriö pelasti sentään paljon, kun luin "Statisteja elokuvaan" väärin: "Stalinisteja elokuvaan".

Anna olla jo. Me voitettiin. Mene vaikka pakkotoistoon pauhaamaan, että olette steroidispedejä kaikki.
Salainen suunnitelmani on tosiaankin kiihottaa viattomat nuoret anarkistit markkinataloushurmioon. 30:n vuoden kuluttua he voivat nostaa maljan minulle westendin linnassaan.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Heh, asem - kokouksen aikana oli muuten kova bukkavaunu asemassa santahaminassa. Pohdittiin poikien kanssa että kenellähän mahtaa olla tulenavauslupa. =D
Siviililennot tulivat vielä vissiin maanantaina ja tiistaina kaikki lännestä, sitäkin ihmeteltiin tutkalla. Liekö joku sama putki mitä pitkin tulivat.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Nyt on kyllä ihan pakko pasteta poliisin vastaamaa:

Jari Liukulta toimittaja kysyy, että poliisi sulki Mannerheimintien poistaen sieltä ihmisiä ilman mitään syytä ilmoittamatta?

Liukku vastaa, että "nämä ovat tietenkin teidän subjektiivisia näkemyksiä."

Toimittaja kysyy, että "onko minun subjektiivinen näkemykseni se, että mellakkapoliisirivistö työnsi ihmiset Mannerheimintieltä?"

Liukku vastaa: "Meidän pitää huolehtia siitä, että liikenne sujuu siitä huolimatta, että paikalla järjestetään mielenosoitus."

Toimittaja kysyy perään: "Sujuuko Mannerheimintiellä liikenne , jos sen poikki menee poliisiketju?"

Liukku: "No, me huolehdimme siitä, että liikenneturvallisuus tulee pysymään."

Ja vieläkään ei varsinaista vastausta sille miksi poliisit tunkivat vanha-kaivopiha-forum akselille.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dumari

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Haemaeraemies kirjoitti:Ja vieläkään ei varsinaista vastausta sille miksi poliisit tunkivat vanha-kaivopiha-forum akselille.
No kysäiseppä :D

edit: nojaa saattaa olla turhaa jos sieltä joku rivimies vastaa, mutta yrittämätöntä ei valisteta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tota Hämiksen kuvaamaa ilmiötä mä inhoan, niin tässä yhteydessä kuin muuallakin. Vastataan oikein hienosti kierrellen ja kaarrellen ja käytetään mahdollisesti vielä hienoja sanontoja, mutta itse kysymykseen ei vastata. Kaipaan juu/ei/vaarinhousut -linjaa!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
silsis

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja silsis »

Tämmöstä tuoreessa Iltasanomissa:

"Poliisi raivostui Ylelle
15.9.2006 06:58
Helsingin poliisipäällikkö, poliisikomentaja Jukka Riikonen on harmissaan Yleisradion mellakkahaastattelujen suuresta lukumäärästä ja jopa sisällön laadusta.

Hän kokee joutuneensa itse väärin perustein houkutelluksi mukaan TV1:n aamuohjelmaan, jossa vastaan tuli poliisin asiakas, joka vähää aikaisemmin oli vapautettu putkasta.

Riikosen keskustelukumppaniksi istutettiin mm. kaupunginvaltuutettu Paavo Arhinmäki (vas), joka oli mellakka- ja mielenosoitustapahtumien takia poliisin suojissa pidätettynä lähes vuorokauden.

- Sovittiin etukäteen, ettei tällaista vastakkainasettelua tehdä. En olisi muuten tullut lainkaan mukaan ohjelmaan ja siellä syntyneeseen eipäs-juupas-väittelyyn, Riikonen sanoo.

- Ylen asenteellisuus Kiasman tapahtumia kohtaan ja poliisien laaja kritisointi on sikäli outoa, että toisaalta meiltä samalla pyydetään lisää turvatoimia ensi kevään Eurovisio-järjestelyihin täällä Helsingissä.

IS tavoitti Yleisradion toimitusjohtajan eilen Brysselistä. Mikael Jungner on Riikosen kanssa eri mieltä asioista.

Jungnerin mielestä Yle on noudattanut ohjelmissaan demokratiaa, tasapuolisuutta ja hyvää journalismia. Hän ei itse tiennyt, mitä oli sovittu Ykkösen aamu-tv:n kanssa, kun Riikonen osallistui sen suoraan lähetykseen keskiviikkoaamuna.

Jungner pitää pöyristyttävänä, että keskusteluun kytketään nyt mukaan Euroviisujen turvajärjestelyt ensi toukokuulta."

Ei tässä juuri jutunjuurta ole, mutta juttu kuvaa mielestäni lähinnä sitä, että tässä nyt ei osata puhaltaa yhteiseen hiileen. Nähdään poliisi jotenkin itsenäisenä, hieman mielivaltaisena toimijana, eikä suostuta olemaan tyytyväisiä siitä, että ennaltaehkäisimme/vältyimme häpeällisiltä mellakoilta ASEM:n aikana. Liikaa poliiseja paikalla - anna mun kaikki kestää! Hei oikeasti, jos ongelma oli esim. poliisin ylirunsas edustus, niin aika vitun pienet oli "ongelmat".
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

silsis kirjoitti:Ei tässä juuri jutunjuurta ole, mutta juttu kuvaa mielestäni lähinnä sitä, että tässä nyt ei osata puhaltaa yhteiseen hiileen..
Minä en ymmärrä miksi poliisia voisi muka häiritä heidän asiakkaan esittämät kysymykset,kerta heidän toimissaan ei ole ollut mitään moitittavaa.

Ja tuntuu muutenkin että yleinen mentaliteetti on "eihän siellä ketään hakattu,joten miksi valitatte?" ja eikä ylisuuriin mittoihin kasvanutta poliisioperaatioita saisi arvostella,tai pyytää selvistystä kansalaisten mielestä ilmenneistä epäkohdista.Aivan kun kansalaisilla ei ole oikeaa oikeuta kyseenalaistaa aiheellisessa tapauksessa poliisin toimia.Mitä sitten pitää käydä että saa valittaa palvelusta ja vaatia selvitystä?

Poliisi hoiti osaksi asian hyvin,ja osaksi huonosti,ja mielestäni tätä epäonnistunutta osuutta tulee tutkia ja katsoa miten asiat tehdään ensikerralla paremin,eikä vain norsuunluutornista huutaa kansalle että; "operaatio meni hyvin ja suunnitelmien mukaan".
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
silsis

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja silsis »

Lähinnä mua on alkanut riepomaan tämä poliisin mukamas ylisuuri edustus. Pistänkin gallupin asiasta :D
Vastaa Viestiin