Oliko poliisimiehiä liikaa...

Yleinen lätinä jä kitinä

Liikaako?

liikaa poliiseja
6
100%
 
Ääniä yhteensä: 6

silsis

Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja silsis »

turvaamassa yleistä järjestystä ja turvallisuutta mielenosoituksissa ASEM:n aikana?

Tarkoitan sitä, että onko hyväksyttävää toimintaa, että varmistetaan turvallisuus ja järjestys myös pahimman skenaarion varalta, jolloin jo "keskimäärin" sujunut mielenosoitus vaikuttaa poliisin suojaamistoiminnan osalta poliisin ylireagoinnilta.

Miksi ei osata olla tyytyväisiä siihen, että asiat menivät hyvin ja isompi paha jäi toteutumatta? Miksi mä en ymmärrä anarkistihenkisiä?
Geetzu

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

silsis kirjoitti:Miksi ei osata olla tyytyväisiä siihen, että asiat menivät hyvin ja isompi paha jäi toteutumatta? Miksi mä en ymmärrä anarkistihenkisiä?
Jaa-a. Täs maailmas on helvetisti juttuja, mitä ei vaan kykene ymmärtämään. Ainakaan täysin. Eikä jumalauta tarvitse. Mä luulen et ihmisil on liikaa aikaa kun ollaan niin turhautuneita.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Puolet liikaa on parempi kuin vahan liian vahan, se pitaako kaikkien paasta samaan aikaan touhuamaan on sitten kyseenalaista.

Olisihan sita voinut osa olla rauhassa kahvilla lahimain (mutta nakyvilla) kunnes tarve olisi tullut. Tai sitten toimia tag tiimeina siten etta porukkaa vaihdetaan jonkin ajan jalkeen. Se etta osa porukkaa olisi levallaan lahimaastossa olisi myoskin antanut kuvan etta tarvittaessa kaytossa on reservia reilusti ja kokonaismaara on suurempi kuin loppujen lopuksi on. Nyt kun kaikki ovat isossa laumassa niin se tavallaan pienensi lauman kokoa.
Geetzu

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kai siinä pyrittiin vaan antamaan pelote? Joka siis toimi kun mitään ei päässyt tapahtumaan. Ai hitsi meen pois näist ketjuist, esitän et mul on niin kiireinen ja hyvä elämä, etten ehdi marmattaa tämmösist jutskist. x)
Dumari

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Vastaisin sopivasti, mutta joukkojen sijoittelu oli perseestä. Ei niitä kaikkia olisi tarvinnut heti näkyvillä pitää. Pelote-tehokeinona (suhteessa)mieletön määrä sinivuokkoja lauantai-illan mahdollisessa väkivaltaisessa mielenosoituksessa ei ole viksua, känniset ihmiset vain provoisutuvat moisesta. Paikalle eksyi ohikulkijaporukkaa ihmettelemään touhua ja manskun liikennettäkin haitattiin moisella pullistelulla. Organisointi sux.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Vaola kirjoitti: monet asiasta vaahdonneetkin ovat itse myöntäneet halunsa seurata mielenosoitusta läheltä.
Hmm, ideana elamysmatkailu mielenosoituksen keskelle, tuostahan voisi tehda matkailuhappeningin ja veloittaa osannottajilta ison tukon rahaa. Pakettiin kuuluu tietysti kasvonaamio seka terasputki jolloin paasy matkan toiselle osuudelle eli poliisiputkaan olisi taattu. Matkan osallistujat sitten aamulla kavisi noutamassa putkasta ja veisi nauttimaan brunssia hotelliin... Kylla siita jotkut maksaisivat ihan reilusti.
ninnithequeen

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sen kummempia lukematta aloitustakaan, vastasin, että kyllä, poliiseja ON liikaa.
Geetzu

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Sen kummempia lukematta aloitustakaan, vastasin, että kyllä, poliiseja ON liikaa.
Mun mielestä vähän turhan vähän. Ois ihana ku niitä ois melkein joka kulmalla stadissakin viikonloppusin, ei tarttis joutua inhottaviin tilanteisiin. Mä joudun tietty tänäänkin, aina joku tulee kysymättä iholle vaik yrittäs miten näyttää hullulta... Oon kai vanha ku pelkään jo tommostakin, huuh!
ninnithequeen

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:Mun mielestä vähän turhan vähän. Ois ihana ku niitä ois melkein joka kulmalla stadissakin viikonloppusin, ei tarttis joutua inhottaviin tilanteisiin. Mä joudun tietty tänäänkin, aina joku tulee kysymättä iholle vaik yrittäs miten näyttää hullulta... Oon kai vanha ku pelkään jo tommostakin, huuh!
Ja omalla kierolla huumorillani tarkoitin lähinnä muutamaa täysin turhaa sakkolappua.

Olisivat perkeleet siellä missä todella tarvitaan, eivätkä kiusaamassa kunnon kansalaisia pipo aivan liian tiukalla.
Geetzu

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Ja omalla kierolla huumorillani tarkoitin lähinnä muutamaa täysin turhaa sakkolappua.
Joo mun sakoista oon kans samaa mieltä. 8)
CandyMan

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Jos donitsit riittivät koko porukalle, niin sitten ihan sopivasti.
ninnithequeen

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja omalla kierolla huumorillani tarkoitin lähinnä muutamaa täysin turhaa sakkolappua.
Joo mun sakoista oon kans samaa mieltä. 8)
Mä en kyl puhunu onneks omista sakoistani.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Clay »

CandyMan kirjoitti:Jos donitsit riittivät koko porukalle, niin sitten ihan sopivasti.
Olivat kyllä sen verran äkäsiä siellä, että tais olla donitsit loppu. Veikkaan, että niitä poliiseja oli liikaa, koska tunnetusti joukossa tyhmyys tiivistyy. Mä luulen, että siinä oli vähän sellaista näyttämisenhalua vinosilmille, kun sielläpäin ei ole humaanit arvot niin kunniassaan.
Nyt penikseni on fantastinen!
Quarter

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Hassua sanoa, että iso kasa poliiseja vain provoaa huligaaneja riehumaan... Eikö se ole päinvastoin? Ja jos on niin tyhmä, että alkaa viskomaan kiviä ja putkenpätkiä toistasataa poliisia kohti niin pamppua vaan! Nykykakarat kasvatetaan muutenkin liian löyhällä kurilla niin pakko jostain suunnasta on tulla se raja. Protestointi ja marssiminen on jokaisen oikeus. Mutta jos väkivalta liitetään tähän ja vielä peräti oikeudeksi niin ollaan pahasti metässä.

Hiton takkutukat eivät tajua, että purevat kättä joka ruokkii.
Iso plussa ja kiitos poliiseille.
CandyMan

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Clay kirjoitti:Olivat kyllä sen verran äkäsiä siellä, että tais olla donitsit loppu.
Forumin Arnold's saattoi olla mennyt kiinni jo siinä vaiheessa. Huolto ei pelannut.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

McJanne kirjoitti:Hipeille pamppua. Oppivat olemaan mesomatta.
Jokaiselle mielenosoittajalla olisi suonut kolme konstaapelia, kaksi pitää kiinni ja yksi vetelee sielunsa kyllyydestä.
Eli vastaan liian vähän, enempikin olisi sopinut.
Ottamatta kantaa itse asiaan haluaisin kuitenkin täältä sivusta todeta, että näennäisen ääliömäisten hulinoitsija-anarkistien viikonloppuinen tempaus oli aivan ilmeisesti kiistaton menestys, jos asiaa arvioidaan heidän lähtökohdistaan.

Kuten jokainen poliittisen anarkismin taustaa edes auttavasti tunteva tietää, anarkismin (osa)ideana on paljastaa näennäisen rauhallisen, demokraattisen yhteiskunnan välittömästi pinnan alla piilevä totalitaristissävytteinen väkivaltaisuus ja erityisesti into vastata moniäänisyyteen nimenomaan tukahduttavalla väkivallalla. Näin anarkistien näkökulmasta poliisin reaktio - McJanne-tyylisistä kommenteista ja reaktioista puhumattakaan - nimenomaan todisti anarkistien pointin oikeaksi. Olipa anarkisteista sekä heidän toimintatavoistaan ja päämääristään mitä mieltä hyvänsä, tämä perusasetelma näyttää jäävän monelta huomaamatta. Kuin myös se, että reaktionsa on juuri sitä, mitä anarkistit odottivatkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Ja omalla kierolla huumorillani tarkoitin lähinnä muutamaa täysin turhaa sakkolappua.
Sitä turhaa sakkoa voi vastustaa ja jos sitä ei käräjillä kumota, niin tuskin se oli turha.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
CandyMan

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

urpiainen kirjoitti:Kuten jokainen poliittisen anarkismin taustaa edes auttavasti tunteva tietää, anarkismin (osa)ideana on paljastaa näennäisen rauhallisen, demokraattisen yhteiskunnan välittömästi pinnan alla piilevä totalitaristissävytteinen väkivaltaisuus ja erityisesti into vastata moniäänisyyteen nimenomaan tukahduttavalla väkivallalla.
...
Kuin myös se, että reaktionsa on juuri sitä, mitä anarkistit odottivatkin.
Eli lopulta kaikki voivat tuntea olonsa voittajiksi, sekä anarkistit että järjestyksenpitäjät. Anarkistit haluavat että heitä pamputetaan! Onneksi löytyy halukas pamputtajakumppani eli ystävämme poliisi. Poliisi ja anarkistit täydentävät toisiaan: yin ja yang, suola ja sokeri, Tango & Cash jne.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja nexie »

Koska perjantaina ei kuulu itsenäisesti ajatella vakavia, tyydyn lainaamaan Kekkistä:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oike ... 5221661535
Don't Panic!
silsis

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja silsis »

Väitän, että keskiverto anarkistihörhö ei ajattele samalla tavalla kuin sinä tai oikeusoppinut. Anarkisti ei kunnioita poliisia eikä niitä yhteisiä pelisääntöjä, kuten olen jo aiemmin todennut. Veikkaisin, että päinvastoin se keskiverto anarkisti käyttää hyväksi poliisin "heikkouksia", kuten juuri laadun ja määrän puutteita saadakseen näkyvyyttä.

Mä en ihan osta teoriaa, että se anarkistipelle olisi käyttäytynyt sivistyneemmin, jos vastassa olisi perus varusteissaan ollut ja harvalukuisempi poliisimiehistö.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Muista silsis, että sä olet riittävän hyvä juuri sellaisena kuin olet, että sua voi rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa, vaikka ASEMissa olikin paljon sun virkaveljiä. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tämä on tylsä ketju. Saataisiinko tähän vähän eroottista ripausta esimerkiksi sillä tavoin, että kitisijät alkaisivat tilittää univormufantasioistaan? Mellakkapoliisit pamppuineen on hyvä alku.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja mozart »

Tokihan pitää varmistaa ja taata turvallisuus, mutta poliisien tulisi löytää se kultainen keskitie: ei ylilyöntejä eikä sitten vajaustakaan...

Suoraan, jos sanotaan niin, ei minusta ole mitään järkeä siinä, että puolta tuntia ennen tapahtumaa haalitaan "pystymetsästä" mellakkaa rauhoittamaan...
Flipperix

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Vadim kirjoitti:Tämä on tylsä ketju. Saataisiinko tähän vähän eroottista ripausta esimerkiksi sillä tavoin, että kitisijät alkaisivat tilittää univormufantasioistaan? Mellakkapoliisit pamppuineen on hyvä alku.
Aloita toki. Millä tavalla mellakkapoliisit pamppuineen kiihottavat sinua?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oliko poliisimiehiä liikaa...

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ilmeisesti sopivasti. Tarkoituksena oli estää laajamittainen mellakka ja näin tapahtui.

Se, että ihmiset motitetaan keskelle skoudelaumaa ei tietenkään kuvasta muuta kuin huonoa ennakointia sen suhteen, että paikalle saattaa kerääntyä myös ns. mellakointihalutonta urpoa yleisöä. Toivottavasti nyt Helsingissäkin osataan välttää thrillseekkailua tässä muodossa. Sotatantereissa on aina riskinsä, sano.

Vastaava lienee todettu tässäkin ketjussa useaan otteeseen, halusin vain upottaa pamppuni tähänkin soppaan lukematta ketjua läpi.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin