Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Quasimodo
Kitinä paheena
Viestit: 31
Liittynyt: 10.09.2006 14:04

Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Quasimodo »

Iltalehteä lainatakseni:

"Luurangonlaihoilla malleilla ei ole enää asiaa Madridin muotiviikon catwalkille. Muotiviikko ei halua antaa vääriä viestejä laihoja malleja ihannoiville nuorille naisille. Langanlaihojen mallien käytön uskotaan lisäävän tyttöjen ulkonäköpaineita ja myös anoreksiaa."

"Madridissa mallien painoindeksin on oltava vähintään 18. Siksi jokainen catwalkille tuleva malli joutuu punnitukseen."


En osaa tähän muuta sanoa kuin että ohhoh! Painoindeksi 18 tarkoittaa sitä, että 170-senttisen naisen tulisi painaa yli 52 kiloa. Sehän on toki vielä vähän normaalille nuorelle naiselle, mutta malleille vaatimus voi olla melkoisen kova. Mitä mieltä sinä olet asiasta? Olemmeko menossa oikeaan suuntaan?
You can call me Salvatore.
PerttiMakimaa

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Quasimodo kirjoitti:Iltalehteä lainatakseni:

"Luurangonlaihoilla malleilla ei ole enää asiaa Madridin muotiviikon catwalkille. Muotiviikko ei halua antaa vääriä viestejä laihoja malleja ihannoiville nuorille naisille. Langanlaihojen mallien käytön uskotaan lisäävän tyttöjen ulkonäköpaineita ja myös anoreksiaa."

"Madridissa mallien painoindeksin on oltava vähintään 18. Siksi jokainen catwalkille tuleva malli joutuu punnitukseen."


En osaa tähän muuta sanoa kuin että ohhoh! Painoindeksi 18 tarkoittaa sitä, että 170-senttisen naisen tulisi painaa yli 52 kiloa. Sehän on toki vielä vähän normaalille nuorelle naiselle, mutta malleille vaatimus voi olla melkoisen kova. Mitä mieltä sinä olet asiasta? Olemmeko menossa oikeaan suuntaan?
Olemme menossa kummalliseen suuntaan.

Älkää käsittäkö väärin. Mielestäni anoreksiassa ja muissa tämän tyylisissä sairauksissa ei ole mitään hauskaa.

Mutta taas yksi keinotekoinen raja. Heitetään hatusta tuollainen. Tunnen montakin pitkää ihmistä, joilla noin 18-vuoden iässä pitäisi mennä lihotuskuurille saavuttaakseen indeksin.

Todelliset kysymykset kuuluvatkin:
- Haluaisitko, että sinut punnittaisiin töihin tullessasi?
- Jos painoindeksisi olisi liian korkea olisiko työnantajalta oikein evätä työhönpääsysi esimerkiksi meikkiesittelijäksi tai ruokaravintolan työntekijäksi?
- Pitääkö luonnostaan sirojen naisten lihottaa itseään voidakseen jatkaa työssään?
- Jos tätä tehtäisiin etnistä syntyperää oleville peruttaisiinko tämä heti, koska tämä on selvää syrjintää?

Oletan, että tapahtumaketju tässä on ollut vi**uuntuneet idiootit + keksitty mukahyvä tarkoitus => käsittämätön sääntö.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tuo kaikkien huulilla oleva Madrid teki uroteon ja riskeerasi maineensa tällä tempulla. Oliko kukaan muuten kuullut Madridista tätä ennen?

Tasaisin väliajoin joku ryhtyy esittämään hyvistä käyttämällä/vaatimalla naismalleille lisää kiloja. Homma kuitenkin jatkuu entisellään näistä markkinointitempauksista huolimatta. Esim. Body Shop käyttää nykyään ihan perusmalleja siinä missä pelkästään nuorien ja kauneiden näyttämkinen oli aiemmin firman 'arvojen' vastaista. Vaan kassakone yski ja mainontaan tuli muutos. Yskivät kassakoneet pakottavat muutkin firmat takaisin anorektikkomalleihin niin kauan kuin ostajat, eli naiset, haluavat ostaa anorektikkomallien mainostamia vaatteita. Anteeksi, naiset siis _haluavat_ ostaa normaalipainoisten mallien mainostamia vaatteita, mutta lukujen mukaan he _ostavat_ kauniiden anorektikkojen ostamia vaatteita. Ostaminen voittaa aina haluamisen.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 18.09.2006 8:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
leila

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja leila »

Anorektikot eivät tarvitse enää lisää thinspiration-esikuvia.
Pari viikkoa sitten juttelin yhden kaverini kanssa erään hänen sukulaisensa anoreksiasta. 17-vuotias tyttö oli laihduttanut itsensä jo siihen kuntoon, että seuraavaksi on vuorossa pakkohoito. On tämä ihmiselämä niin nurinkurista. Nykypäivänä, kun meillä on mahdollisuus syödä tervellisemmin kuin millään sukupolvella ennen meitä ja ruokaa on kaikille tarpeeksi, niin monet ihmiset joko syövät tai laihduttavat itsensä hengiltä. Ihaillen katsomme sitä hoikkaakin hoikempaa naista mainoskuvassa. Ooh mikä uroteko, hän on jaksanut olla syömättä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Täähän nyt tarkoittaa sitä, että huippumallilehdyköitäkin saattaa kyetä käyttämään jatkossa runkkumateriaalina.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
NuoriDaavid

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Asiaa.
money talks bulshit walks.

Jostain syystä (kysykää naisilta), naiset haluavat ostaa anorektikkojen mainostamia vaatteita, vaikka puhuvat toista.

Jos naiset oikeasti ostaisivat normaalipainoisten mainostamia vaatteita enemmän kuin anorektikkojen mainostamia, niin mallit olisivat normaalipainoisia.

Kyllä muoti- ja mainosmaailma pukee vaatteet vaikka neliraajahalvaantuneen päälle, jos se myy.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Mutta taas yksi keinotekoinen raja. Heitetään hatusta tuollainen. Tunnen montakin pitkää ihmistä, joilla noin 18-vuoden iässä pitäisi mennä lihotuskuurille saavuttaakseen indeksin.
Mun käsittääkseni samaan päätökseen kuului myös se, ettei lavalla nähdä alaikäisiä malleja. Joten kokonaisuutena mun mielestä ihan asiallista, laihuuden ihannointihan on osin johtanut siihen että mallit ovat myös iältään sellaisia 13-vuotiaita.

Olisi ihan tervettä kehitystä että malleina toimisivat aikuiset naiset, eivät lapset.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mielestäni olisi kiinnostavampaa keskustella siitä, miksi mallien halutaan olevan anorektisiä.
Geetzu

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Vähän kummastuttava tuo painoindeksijutska. Esimerkkinä on hyvä pitää itseään (juuri se 18, mutta moni vaate oikeasti näyttäisi varsin hyvältä vähän vähemmänkin lihan päällä). Doh, ylempiä vähän komppaillen, pidän kyllä ajatusta ihan hyvänä. En tosin itseäni anorektikkona.
PerttiMakimaa

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:Olisi ihan tervettä kehitystä että malleina toimisivat aikuiset naiset, eivät lapset.
Kai alaikäinenkin saa tehdä työtä (miten se nyt menee) holhoojien suostumuksella ja vain tietyn ajan vuorokaudesta.

Mutta täysikäisistähän puhuinkin lähinnä viitaten siihen, että ei osalle ihmisistä tämän indeksin alitus johdu pelkästään alaikäisyydestä.

Kuten tämä meidän oma Geetsumme. On siinä ja siinä pääsisikö hän enää catwalkille vai pitäisikö lisätä grilliruuan syöntiä. Ei ihminen voi paljoa omalle fysiikalleen keinotekoisia rajoja kohdatessaan.

Tästä päästäisiinkin mukavasti keskusteluun, että miten liikalihavia ei saa pilkata, mutta auta armias jos olet oikein siro.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PerttiMakimaa kirjoitti: Kai alaikäinenkin saa tehdä työtä (miten se nyt menee) holhoojien suostumuksella ja vain tietyn ajan vuorokaudesta.

Mutta täysikäisistähän puhuinkin lähinnä viitaten siihen, että ei osalle ihmisistä tämän indeksin alitus johdu pelkästään alaikäisyydestä.

Kuten tämä meidän oma Geetsumme. On siinä ja siinä pääsisikö hän enää catwalkille vai pitäisikö lisätä grilliruuan syöntiä. Ei ihminen voi paljoa omalle fysiikalleen keinotekoisia rajoja kohdatessaan.

Tästä päästäisiinkin mukavasti keskusteluun, että miten liikalihavia ei saa pilkata, mutta auta armias jos olet oikein siro.
Ensiksikin, oikein siro versus nälkiintynyt ovat mielestäni kaksi eri asiaa. En vain osaa mitenkään nähdä pahana asiana sitä, että jollakin tapaa puututaan sairaalloisen laihuuden ihannointiin muotimaailmassa, olkoonkin että tuollaisen painoindeksirajan asettaminen kuulostaa minunkin korvaani aika radikaalilta.

Toiseksi, alaikäinen saa työskennellä, mutta kuinka hyvä juttu on saada jonkun 13-vuotiaan pää sekaisin sillä että hänestä äkkiä tuleekin huippumalli? Epäilen että Suomessa ongelma on vähintäänkin marginaalinen, mutta muualla maailmassa varmasti yleisempi. Olen tässäkin tiukkapipo, mun silmissä 13- tai 15-vuotias kuuluu ensisijaisesti koulun penkille, ei Milanon catwalkille.

Ja tosiaan, mun mielestä ei ole mitään pilkkaamista jos sanotaan ääneen ettei ole mitenkään tervettä ja normaalia olla 180-senttinen ja painaa 50 kiloa. Tuskin niistä malleista mitään 110-kiloisia yhtäkkiä tulee vaikka suuntaa muutettaisiinkin asteen verran normaaliin päin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Muistuttaisin myös tämän vuotisen missimme aiheuttamasta läski"kohusta". Tämä Ninnihän oli mallimammojen mukaan aivan liian lihava, mutta tyttö itse antoi piut paut laihdutuskäskyille. Minun mielestäni missi-Ninnistä sai silti oikein herkkuja kuvia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
PerttiMakimaa

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:Ensiksikin, oikein siro versus nälkiintynyt ovat mielestäni kaksi eri asiaa. En vain osaa mitenkään nähdä pahana asiana sitä, että jollakin tapaa puututaan sairaalloisen laihuuden ihannointiin muotimaailmassa, olkoonkin että tuollaisen painoindeksirajan asettaminen kuulostaa minunkin korvaani aika radikaalilta.

Toiseksi, alaikäinen saa työskennellä, mutta kuinka hyvä juttu on saada jonkun 13-vuotiaan pää sekaisin sillä että hänestä äkkiä tuleekin huippumalli? Epäilen että Suomessa ongelma on vähintäänkin marginaalinen, mutta muualla maailmassa varmasti yleisempi. Olen tässäkin tiukkapipo, mun silmissä 13- tai 15-vuotias kuuluu ensisijaisesti koulun penkille, ei Milanon catwalkille.

Ja tosiaan, mun mielestä ei ole mitään pilkkaamista jos sanotaan ääneen ettei ole mitenkään tervettä ja normaalia olla 180-senttinen ja painaa 50 kiloa. Tuskin niistä malleista mitään 110-kiloisia yhtäkkiä tulee vaikka suuntaa muutettaisiinkin asteen verran normaaliin päin.
Totta kai ovat kaksi eri asiaa, mutta jos asetetaan keinotekoiset rajat niin aikamoista totalitariaahan se on. Tai kuten parikin kirjoittajaa yllä sanoi - mainostemppu.

Oletettavasti ne tuon ikäiset, jotka pään pyörälle saamisen lisäksi tienaavat fiksusti opiskelurahat ei ole mitään valittamista. Joo, olet tiukkapipo. :)

Jos nyt oikein muistan olet itsekin aika sirorakenteinen. Mikä olit koulussa? Laiheliini? Rimppakinttu? Vinkuheinä?

Tästä myrskystä vesilasissa tulee elävästi mieleen se, kun eräs Raakel Lignell valittiin juontamaan Levyraatia vuonna nolla ja yksi. Eikös heti paikalle sännännyt joku plösö sanomaan, että hän olisi parempi roolimalli nuorille naisille kuin normaalipainoiset naiset (eli painoindeksi 30 on siis sittenkin hyvä). No, kun katsoo mäkkärissä pyöriviä tyttöjä ja poikia hänen toiveensa näkyy toteutuneen. Nykypäivän nuoret ovat melko nuorina työkyvyttömiä ja kuolevat elintapasairauksiin. Homma toimii.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PerttiMakimaa kirjoitti: Totta kai ovat kaksi eri asiaa, mutta jos asetetaan keinotekoiset rajat niin aikamoista totalitariaahan se on. Tai kuten parikin kirjoittajaa yllä sanoi - mainostemppu.

Oletettavasti ne tuon ikäiset, jotka pään pyörälle saamisen lisäksi tienaavat fiksusti opiskelurahat ei ole mitään valittamista. Joo, olet tiukkapipo. :)

Jos nyt oikein muistan olet itsekin aika sirorakenteinen. Mikä olit koulussa? Laiheliini? Rimppakinttu? Vinkuheinä?
Sanoinhan, että Suomessa luultavasti vahtiminen on sitä luokkaa että täällä mallit todella tienaavat vain opiskelurahat. Eri asia ehkä muualla. Mutta no, kunhan väestö vanhenee ja mammoja alkaa toden teolla ketuttaa se ettei botoxkaan saa heistä teinityttöjä, saattaa mallien ikähaitarikin alkaa nousta ihan itsestään. Tiedä häntä.

Sitä mä en ihan tajua, miksi sairaalloisen laihuuden ihannoinnista aina päädytään tähän plösö-keskusteluun. Eihän se, että toivoo hieman terveemmän näköisiä malleja tarkoita automaagisesti sitä että haluaa 120-kiloisia naisia näkyville. Ihan kuin mastodontin ja luurangon välillä ei olisi vaihtoehtoja joista valita.

Ja ei, en ollut koulussa mikään yllämainituista, mikäli se nyt on olennaista. Luistelijana mulla on valitettavasti ollut aina Reidet ja Pylly. Ja meidän koulussa niitä anorektikkoja ja bulimikkoja parveili siihen malliin että mä kyllä jäin kirkkaasti sen joukon ulkopuolelle.

EDIT: Tulin ajatelleeksi sitä että tossa Rakelin tapauksessa kyse saattaisi olla siitä, että nuoret naiset näkevät että myös muut kuin langanlaihat voivat pärjätä elämässään ja olla ihan tyytyväisiä itseensä, ei niinkään siitä että naisten haluttaisiin näyttävän samalta.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
PerttiMakimaa

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:Sitä mä en ihan tajua, miksi sairaalloisen laihuuden ihannoinnista aina päädytään tähän plösö-keskusteluun. Eihän se, että toivoo hieman terveemmän näköisiä malleja tarkoita automaagisesti sitä että haluaa 120-kiloisia naisia näkyville. Ihan kuin mastodontin ja luurangon välillä ei olisi vaihtoehtoja joista valita.

Ja ei, en ollut koulussa mikään yllämainituista, mikäli se nyt on olennaista. Luistelijana mulla on valitettavasti ollut aina Reidet ja Pylly. Ja meidän koulussa niitä anorektikkoja ja bulimikkoja parveili siihen malliin että mä kyllä jäin kirkkaasti sen joukon ulkopuolelle.
Siihen päädytään ainakin omalla kohdallani siksi, että ainut suunta mistä olen IRL saanut kuulla tällaisia kommentteja ovat juuri ylipainoiset ihmiset. Kilo suklaata päivässä on normaalia, laihuus ei.

Siro nainen, jolla on Reidet ja Pylly? Joo, nyt pitää alkaa ajattelemaan pesäpalloa.
CandyMan

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

sivustahuutaja kirjoitti:Oliko kukaan muuten kuullut Madridista tätä ennen?
Eikös se ole Espanjassa?

Lihotuskuurin tarkoituksena lienee saada nykyistä isompia ryntäitä mallimarkkinoille.
ninnithequeen

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:Muistuttaisin myös tämän vuotisen missimme aiheuttamasta läski"kohusta". Tämä Ninnihän oli mallimammojen mukaan aivan liian lihava, mutta tyttö itse antoi piut paut laihdutuskäskyille. Minun mielestäni missi-Ninnistä sai silti oikein herkkuja kuvia.
No näinpä.
Kun täysin normaalipainoinen on "lihava", niin mitä opetamme tällä teineille?
Flipperix

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Sehän vasta tervettä onkin kun tikut alkavat nostamaan painoindeksiään pumppaamalla silikonia tissiin ja pakaraan :D Laila Snellmann sen sanoi, vaatevalmistajien (ja androgyynivartaloista pitävien suunnittelijoiden) pitäisi katsoa peiliin, jos koon 34 vaatteen pitäisi istua 180-senttisen neidin päälle niin ettei se kiristä ja purista.

Laskin tuossa pidempiaikaisten tyttöystävieni painoindeksejä. Aasialasissyntyinen neiti on painavimmillaan nyt kolmekymppisenä 16,8 ja suomalaisedustajien korkeimmat painoindeksit 17,4 lyhyimmälle, 18,3 keskipituiselle ja mallipituiselle 18,07. Kaikki vain sirorakenteisia neitejä joilla on ollut kurvit kohdallaan ja jotka syövät aivan normaalisti ja liikkuvat normaalisti. 18 painoindeksillä yli 175-senttinen ei normaalisti saa kiskottua päälle 34-kokoista riepua niin että se roikkuisi päällä.
ninnithequeen

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jos mun mies alkais laskee mun painoindeksiä, niin mä ampuisin sen.

Tixille asia on näköjään tärkeä. Oikeen exienkin painoindeksit tiedossa. Hohhoijaa.
NuoriDaavid

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ninnithequeen kirjoitti:Jos mun mies alkais laskee mun painoindeksiä, niin mä ampuisin sen.

Tixille asia on näköjään tärkeä. Oikeen exienkin painoindeksit tiedossa. Hohhoijaa.
:D Kiinnitin myös huomiota siihen, että Tix punnitsee jopa exät edelleen säännöllisesti!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mylwin kirjoitti:Täähän nyt tarkoittaa sitä, että huippumallilehdyköitäkin saattaa kyetä käyttämään jatkossa runkkumateriaalina.
Ei ainakaan meikäläisen elinaikana. Sireeni alkaa kiljumaan jos tuo paskamittari laskee alle kolmenkymmenen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Geetzu

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Jos mun mies alkais laskee mun painoindeksiä, niin mä ampuisin sen.

Tixille asia on näköjään tärkeä. Oikeen exienkin painoindeksit tiedossa. Hohhoijaa.
No aikalailla ontopic mennään, siksipä itsekin viitsin asiasta kirjoittaa...
Ehkäpä miehes arvioi painosi, vaikka et sitä ääneen kertoisikaan. Ainakin jos tän topicin alle eksyis. ;)
Flipperix

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

ninnithequeen kirjoitti:Jos mun mies alkais laskee mun painoindeksiä, niin mä ampuisin sen.

Tixille asia on näköjään tärkeä. Oikeen exienkin painoindeksit tiedossa. Hohhoijaa.
Ei ollut painoindeksit tiedossa, vaan laskin ne suhteuttaakseni tuon rajan todellisuuteen. Paino sen sijaan oli tiedossa, vaikka en minä sitä koskaan ole udellut. Jos tietää pituuden ja painon, miksi niiden keskinäisen suhdeluvun laskeminen olisi jotenkin loukkaava teko? Eihän se muuta ulkonäköäsi tai painoasi miksikään.

Sulla on aika väkivaltaisia taipumuksia. Oletko harkinnut terapiaa?
CandyMan

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

ninnithequeen kirjoitti:Jos mun mies alkais laskee mun painoindeksiä, niin mä ampuisin sen.
Tämä on juuri näitä asioita joissa ei kannata olla "aina niin avoin kuin mahdollista". Jos olisin epähuomiossa laskenut päässäni jonkun naisen painoindeksin, en toki haluaisi tulla ammutuksi. Minulla on vielä muutamia vuosia luonnollista elinaikaa.
Flipperix

Re: Onko hoikkuus poistumassa muodista?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

NuoriDaavid kirjoitti::D Kiinnitin myös huomiota siihen, että Tix punnitsee jopa exät edelleen säännöllisesti!
En minä ole koskaan punninnut ketään, minä luotan enemmän silmien ja peilin kertomaan niin itseni kuin muidenkin suhteen :) Jostain syystä tuo painoasia on vain sellainen, että kilojen kertyminen saa hoikankin naisen mainitsemaan siitä kuullakseen sen "ei ne kilot ole sulle pahaa tehnyt, päinvastoin" -lausuman vaikka sitten exältä tämän kanssa kahvilla käydessä.

Pointti oli siis se, että malleilta vaaditaan mahdottomia, jos pitää olla 180 pitkä, painoindeksi 18 ja silti koon 34 vaatteen pitäisi istua päälle. Painoindeksi alle 18 ei ole nuorelle naiselle mikään erityisen harvinainen tila, erityisesti vähän sirompirakenteiselle.
Vastaa Viestiin