Oikea Mies

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

prosessi kirjoitti: Ok, eivät nämä olekaan sitaatteja naistenlehdistä, vaan psykiatristen osastojen tai muiden avohoitopaikkojen odotushuoneissa olevista esitteistä.
Hyvä, että olet lukenut niitä siellä käydessäsi. Minä en ole näissä instansseissa koskaan käynyt, joten en tiedä niiden lehtien juttuja.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Geetzu kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
martza kirjoitti: Jos olisi alkanut puhua sivarivaihtoehdosta, olisin ostanut hänelle hamekankaan.
Sinä olet huono isä.
Samaa sanoin miehelleni, joka sanoi vievänsä tyttäremme Jokerit-matsiin.
SIKA! Hyvä isä vie Jokereiden peliin. :wink:

Kaikkihan sen tietää, että DDR:ssä joutuu kosketuksiin väkivallan kanssa... OldTimeHockey hei
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Geetzu kirjoitti:
martza kirjoitti:Kyllä se vaatii Oikeaa Miestä, hoitaa kahta lasta YH-roolissa.
Vielä Miehisempää tuo olisi jos pystyisi lapsilleen omalla esimerkillään vaikkapa opettamaan, että asepalveluksesta kieltäytyminen ei tee kenestäkään yhtään vähäpätöisempää Miestä. Ihmisillä on periaatteensa, luojalle kiitos ei kaikilla samat. Puspus!
Tätä pitää kyllä kompata täysillä. Mahtaakohan vanhemmuus kuitenkaan olla sitä, että opettaa lapsilleen, vain yhden vaihtoehdon kussakin asiassa olevan oikein...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja prosessi »

martza kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Ok, eivät nämä olekaan sitaatteja naistenlehdistä, vaan psykiatristen osastojen tai muiden avohoitopaikkojen odotushuoneissa olevista esitteistä.
Hyvä, että olet lukenut niitä siellä käydessäsi. Minä en ole näissä instansseissa koskaan käynyt, joten en tiedä niiden lehtien juttuja.
Ei niiden lukeminen ole hyvä asia, vaan aivan yhtä hyödytöntä kuin samojen sitaattien lukeminen sinun kirjoittaminasi, ja olenkin moiseen sortunut vain, jos olen joutunut käymään paikalla kovin lyhyellä varoitusajalla, enkä ole tiennyt varata itselleni mitään tekemistä välillä pitkienkin odotteluaikojen ajaksi. Jos et tosiaankaan lue naistenlehtiä tai tuollaisia esitteitä, alkaa jo ihmetyttää, mistä sinä kaikki fraasisi poimit. Onko joku aivopessyt sinut?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Clay »

prosessi kirjoitti:
martza kirjoitti:...
Jos et tosiaankaan lue naistenlehtiä tai tuollaisia esitteitä, alkaa jo ihmetyttää, mistä sinä kaikki fraasisi poimit. Onko joku aivopessyt sinut?
Onhan martzalla nainen -> 1 + 1 = ?
Nyt penikseni on fantastinen!
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 17:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
CandyMan

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

martza kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Mistä naistenlehdestä sinä oikein poimit kaikki nämä sitaattisi?
Täh?? Elämästä opittu. On koettu alamäkiä ja ylämäkiä, joten opiksi olen niistä ottanut. Ei näihin elämän itsestäänselvyyksiin naistenlehtien juttuja tarvita ja sitä paitsi, en ue niitä edes.
Ehkä sinun pitäisi, jotta huomaisit että tismalleen samat lapsekkaan yksinkertaiset itsestäänselvyydet on jo mainittu niissä, eikä jokaisen ole tarpeen oppia niitä omakohtaisesti kantapään kautta.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja brona »

AarneAnkka kirjoitti:Olkoon tämä ajatus tiedoksi miehille joita on haukuttu alamittaisiksi. Vika ei ole välttämättä teissä itsessänne.
No ei todellakaan ole, jos joku typerä eukko nimittelee alamittaiseksi.
Kaikenmittaiset miehet on ihquja.
...
Lepikkorapu

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Lepikkorapu »

brona kirjoitti:

No ei todellakaan ole, jos joku typerä eukko nimittelee alamittaiseksi.
Kaikenmittaiset miehet on ihquja.
Hyvä! Rispektiä peenikselle!
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

prosessi kirjoitti: Ei niiden lukeminen ole hyvä asia, vaan aivan yhtä hyödytöntä kuin samojen sitaattien lukeminen sinun kirjoittaminasi, ja olenkin moiseen sortunut vain, jos olen joutunut käymään paikalla kovin lyhyellä varoitusajalla, enkä ole tiennyt varata itselleni mitään tekemistä välillä pitkienkin odotteluaikojen ajaksi. Jos et tosiaankaan lue naistenlehtiä tai tuollaisia esitteitä, alkaa jo ihmetyttää, mistä sinä kaikki fraasisi poimit. Onko joku aivopessyt sinut?
Toivottavastai sielunelämäsi on sitten kunnossa, että sinun ei tarvitse käydä tällaisissa paikoissa enempää.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, olen jotain oppinut elämässäni, eikä näitä tarvitse lukea naistenlehdistä eikä mistään muistakaan elämän opuksista. Riittää, kun elää omalla tavallaan ja kaikki mitä tekee, tekee sen rehellisesti ja oikeudenmukaisesti.

Lolita kirjoitti: Mahtaakohan vanhemmuus kuitenkaan olla sitä, että opettaa lapsilleen, vain yhden vaihtoehdon kussakin asiassa olevan oikein...
Kotona annetaan lapsille sen kodin arvomaailma, missä lapset elävät. Lapset sitten muokkaavat aikuistuessaan omat mielipiteensä ja arvonsa niistä tietolähteistä, mistä ovat tietonsa ammentaneet. Kodista, kouluista, ystäviltä, pihapiiristä jne.
Pääasia, että lapset saavat mahdollismman paljon informaatiota eritietolähteistä, josta pystyvät sitten itse rakentamaan omat arvonsa ja mielipiteensä jne.
Mulla on omat asenteet ja arvot elämästä ja näitä opetan lapsilleni, kotona. Eihän heidän täydä elää aikuisena samalla tapaa kuin minä. Rakentavat oman elämänsä omalla tapaa. Pääasia, että ovat saaneet rakkautta, hoivaa ja tiettyjä rajoja, oikeassa suhteessa ja pystyvät ponnistamaan siten vahvan itsetunnon omaavina, aikuisten kovaan maailmaan.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
prosessi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja prosessi »

martza kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Onko joku aivopessyt sinut?
Toivottavastai sielunelämäsi on sitten kunnossa, että sinun ei tarvitse käydä tällaisissa paikoissa enempää.
Minun sielunelämäni oli tasokkaampaa kuin sinun jopa silloin, kun itseni takia polilla kävin, puhumattakaan siitä, kun olin muiden tukena. "Tällaiset paikat" ja niissä käynti ovat kaikkea muuta kuin huono asia, sinuna hyväksyisin tuon tosiasian jo ennen sen hamekankaan hankkimista pojalle, ettei sitten tarvitse järkyttyä turhasta.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, olen jotain oppinut elämässäni, eikä näitä tarvitse lukea naistenlehdistä eikä mistään muistakaan elämän opuksista. Riittää, kun elää omalla tavallaan ja kaikki mitä tekee, tekee sen rehellisesti ja oikeudenmukaisesti.
Entä jos se oma tapa on epärehellinen ja epäoikeudenmukainen?
Lolita kirjoitti: Mahtaakohan vanhemmuus kuitenkaan olla sitä, että opettaa lapsilleen, vain yhden vaihtoehdon kussakin asiassa olevan oikein...
Kotona annetaan lapsille sen kodin arvomaailma, missä lapset elävät. Lapset sitten muokkaavat aikuistuessaan omat mielipiteensä ja arvonsa niistä tietolähteistä, mistä ovat tietonsa ammentaneet. Kodista, kouluista, ystäviltä, pihapiiristä jne.
Taas naistenlehtihöpinää. Salaa tyttöystävältäsi niitä taidat lukea.
Pääasia, että lapset saavat mahdollismman paljon informaatiota eritietolähteistä, josta pystyvät sitten itse rakentamaan omat arvonsa ja mielipiteensä jne.
Hamekankaistako ne arvot ja mielipiteet rakennetaan?
Mulla on omat asenteet ja arvot elämästä ja näitä opetan lapsilleni, kotona. Eihän heidän täydä elää aikuisena samalla tapaa kuin minä. Rakentavat oman elämänsä omalla tapaa. Pääasia, että ovat saaneet rakkautta, hoivaa ja tiettyjä rajoja, oikeassa suhteessa ja pystyvät ponnistamaan siten vahvan itsetunnon omaavina, aikuisten kovaan maailmaan.
Nyt valehtelet. Tietenkin heidän on pakko elää aikuisena samalla tapaa kuin sinä, jos erilaiset valinnat johtavat avoimeen vittuiluun. Harva lapsi kykenee sitä vastaanottamaan reippain mielin, ja harvempi kuitenkaan haluaa katkaista välejään vanhempiinsa kokonaan.

Et voi edes olla varma siitä, etteikö poikasi oikeasti olisi halunnut sivariksi, mutta ei ole vittuilun takia uskaltanut kertoa.
Rouva Pupu

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

imbesiili kirjoitti:Kunnon mies on vastuuntuntoinen henkilö, joka asettaa lastensa kasvattamisen, erityisesti olemalla läsnä lasten arjessa, omien harrastustensa edelle. Kunnon mies ei ryyppää kuin pari kertaa vuodessa, eikä ole silloin todellakaan kotonaan lastensa lähettyvillä, vaan kavereiden kanssa jossain muualla.
Tähän lisäisin, että oikea mies on myös mies, ei pelkkä isä.
Ja saa sitä hiukan useammin viihteellekin mennä ;)

No oli ihan pakko tarttua, yhtälailla ärsyttää se, että nainen olisi pelkkä äiti.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

prosessi kirjoitti: Minun sielunelämäni oli tasokkaampaa kuin sinun jopa silloin, kun itseni takia polilla kävin, puhumattakaan siitä, kun olin muiden tukena. "Tällaiset paikat" ja niissä käynti ovat kaikkea muuta kuin huono asia, sinuna hyväksyisin tuon tosiasian jo ennen sen hamekankaan hankkimista pojalle, ettei sitten tarvitse järkyttyä turhasta.
Eipä sinun sielunelämäsi kunnossa ole ollut, kun ulkoista apu olet siihen joutunut hakemaan.
En ole kirjoittanutkaan, että se on huono asia, nämä mielenterveyshoitolat. Se on hyvä, että osaa
hakeutua hoitoon silloin, kun omat eväät ei siihen riitä.
Itse en ole koskaan käyttänyt mielenterveyspalveluita. Olen omat ongelmat selvittänyt ihan itsekseni
ja hyvien ystävieni kanssa, jos niitä on ollut.
Joten tämä, sinun ja minun sielunelämäni tasokkuudesta.
prosessi kirjoitti: Entä jos se oma tapa on epärehellinen ja epäoikeudenmukainen?
Kuten olen kirjoittanut, olen pyrkinyt tekemään kaiken rehellisesti ja sydämen ääntä kuunnellen, esim lapsiani kasvattaessani.
Onko sulla omia lapsia? Taidat olla vielä puperteetti-iässä?
prosessi kirjoitti: Taas naistenlehtihöpinää. Salaa tyttöystävältäsi niitä taidat lukea.
Onko sulla joku pakkomielle nämä naistenlehtien jutut?
prosessi kirjoitti: Hamekankaistako ne arvot ja mielipiteet rakennetaan?
Kuten kirjoitin aikaisemmin, tällä tapaa ajattelen sivareista ja se ei siitä mihinkään muutu. Lasten kanssa en ole sivarista jutellut. Ei ole ollut tarvetta. Poijasta on tulossa Mies, kun armeija ei ole hänelle mikään kynnyskysymys ja iso Peikko.
Jos poika olisi halunut sivariksi, olisn vain oman mielipiteeni julki tuonut hänelle, mutta en olisi häntä siitä moittinut enkä estänyt sivariksi menemästä.
Joten tämä tästä sivarikeskustelusta
prosessi kirjoitti: Nyt valehtelet. Tietenkin heidän on pakko elää aikuisena samalla tapaa kuin sinä, jos erilaiset valinnat johtavat avoimeen vittuiluun. Harva lapsi kykenee sitä vastaanottamaan reippain mielin, ja harvempi kuitenkaan haluaa katkaista välejään vanhempiinsa kokonaan.

Et voi edes olla varma siitä, etteikö poikasi oikeasti olisi halunnut sivariksi, mutta ei ole vittuilun takia uskaltanut kertoa.
Mikä sua oikein ahdistaa???
En ole vittuilut täällä vaan esittänyt pelkästään omia mielipiteitäni, kuten kaikki muutkin.
Jos otat tämän vittuiluna, se ei ole minun ongelmani.

Kuten kirjoitin murrosikäiset lapseni saavat muodostaa omat arvonsa ja mielipiteensä aivan vapaasti.
Pääasia, että heille kasvaa vahva ja terve itsetunto, jotta pärjäävät sitten aikuisena tässä kovassa maailmassa ja osaavat ratkaista omat ongemansa omilla avuillaan, turvautumatta mielenterveyspalveluihin.
Tätä toivon ainakin , mutta koska sitä tietää, mitä maailmassa tapahtuu.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

prosessi kirjoitti: Minun sielunelämäni oli tasokkaampaa kuin sinun jopa silloin, kun itseni takia polilla kävin, puhumattakaan siitä, kun olin muiden tukena. "Tällaiset paikat" ja niissä käynti ovat kaikkea muuta kuin huono asia, sinuna hyväksyisin tuon tosiasian jo ennen sen hamekankaan hankkimista pojalle, ettei sitten tarvitse järkyttyä turhasta.
Eipä sinun sielunelämäsi kunnossa ole ollut, kun ulkoista apu olet siihen joutunut hakemaan.
En ole kirjoittanutkaan, että se on huono asia, nämä mielenterveyshoitolat. Se on hyvä, että osaa
hakeutua hoitoon silloin, kun omat eväät ei siihen riitä.
Itse en ole koskaan käyttänyt mielenterveyspalveluita. Olen omat ongelmat selvittänyt ihan itsekseni
ja hyvien ystävieni kanssa, jos niitä on ollut.
Joten tämä, sinun ja minun sielunelämäni tasokkuudesta.
prosessi kirjoitti: Entä jos se oma tapa on epärehellinen ja epäoikeudenmukainen?
Kuten olen kirjoittanut, olen pyrkinyt tekemään kaiken rehellisesti ja sydämen ääntä kuunnellen, esim lapsiani kasvattaessani.
Onko sulla omia lapsia? Taidat olla vielä puperteetti-iässä?
prosessi kirjoitti: Taas naistenlehtihöpinää. Salaa tyttöystävältäsi niitä taidat lukea.
Onko sulla joku pakkomielle nämä naistenlehtien jutut?
prosessi kirjoitti: Hamekankaistako ne arvot ja mielipiteet rakennetaan?
Kuten kirjoitin aikaisemmin, tällä tapaa ajattelen sivareista ja se ei siitä mihinkään muutu. Lasten kanssa en ole sivarista jutellut. Ei ole ollut tarvetta. Poijasta on tulossa Mies, kun armeija ei ole hänelle mikään kynnyskysymys ja iso Peikko.
Jos poika olisi halunut sivariksi, olisn vain oman mielipiteeni julki tuonut hänelle, mutta en olisi häntä siitä moittinut enkä estänyt sivariksi menemästä.
Joten tämä tästä sivarikeskustelusta
prosessi kirjoitti: Nyt valehtelet. Tietenkin heidän on pakko elää aikuisena samalla tapaa kuin sinä, jos erilaiset valinnat johtavat avoimeen vittuiluun. Harva lapsi kykenee sitä vastaanottamaan reippain mielin, ja harvempi kuitenkaan haluaa katkaista välejään vanhempiinsa kokonaan.

Et voi edes olla varma siitä, etteikö poikasi oikeasti olisi halunnut sivariksi, mutta ei ole vittuilun takia uskaltanut kertoa.
Mikä sua oikein ahdistaa???
En ole vittuilut täällä vaan esittänyt pelkästään omia mielipiteitäni, kuten kaikki muutkin.
Jos otat tämän vittuiluna, se ei ole minun ongelmani.

Kuten kirjoitin murrosikäiset lapseni saavat muodostaa omat arvonsa ja mielipiteensä aivan vapaasti.
Pääasia, että heille kasvaa vahva ja terve itsetunto, jotta pärjäävät sitten aikuisena tässä kovassa maailmassa ja osaavat ratkaista omat ongemansa omilla avuillaan, turvautumatta mielenterveyspalveluihin.
Tätä toivon ainakin , mutta koska sitä tietää, mitä maailmassa tapahtuu.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
AarneAnkka

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

martza kirjoitti:Itse en ole koskaan käyttänyt mielenterveyspalveluita. Olen omat ongelmat selvittänyt ihan itsekseni ja hyvien ystävieni kanssa, jos niitä on ollut. Joten tämä, sinun ja minun sielunelämäni tasokkuudesta.
Mitä simppelimpi koneisto, sitä helpompi se on korjata? :think: No, yksinkertainen on kaunista.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

AarneAnkka kirjoitti: Mitä simppelimpi koneisto, sitä helpompi se on korjata? No, yksinkertainen on kaunista
Näin on ja elämä on ihanaa, juuri sen takia. :wink:
Ei tarvitse ottaa ongelima pienistä asioista vaan elää sydäntään kuunnellen niin koneisto toimii vallan hyvin eikä tarvitse kallonkutistajien apua. Niin ja rahatkin säästyy silloin parempiin kohteisiin.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

prosessi kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:oikelle miehelle ei nainen sanoisi: "olet eunukki. kastroin sinut mielessäni. en halua enää koskaan nähdä sinua tai puhua kanssasi."
Juuri oikealle miehellehän noin sanotaan, sillä eihän epämiestä tarvitsisi kastroida miehenpelon vallassa.
Tiedä tuosta. En ole vieläkään, kaksi vuotta repliikin jälkeen, todistanut itselleni naisen olleen väärässä. Ehkä kohta olisi aika kokeilla. Jos ei muuten, niin ammattilaisen kanssa. Varmuuden vuoksi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Nainen_x
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 24.08.2005 16:50
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Nainen_x »

martza kirjoitti:Näin on ja elämä on ihanaa, juuri sen takia. :wink:
Ei tarvitse ottaa ongelima pienistä asioista vaan elää sydäntään kuunnellen niin koneisto toimii vallan hyvin eikä tarvitse kallonkutistajien apua. Niin ja rahatkin säästyy silloin parempiin kohteisiin.
No, elämä ei aina kaikilla mene niin hyvin, ettei ammattiauttajien apua tarvitsisi. Eipä itsellänikään töitä olisi, jos kaikki itsekseen pärjäisivät.

Monta pientä asiaa voivat kerääntyä yhdeksi isoksi, jota voi olla hankala alkaa itsekseen tai kavereiden kanssa setviä. Ulkopuolinen ja puolueeton auttava ihminen voi antaa "potkua" ja motivaatiota jatkaa elämää.

Ja mitä tulee itse kysymykseen Oikeasta Miehestä, niin ytimekkäästi ja lyhyesti sanoisin: suoraselkäinen ja sanansa pitävä suomalainen mies sen olla pittää!!!
:D
prosessi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja prosessi »

martza kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minun sielunelämäni oli tasokkaampaa kuin sinun jopa silloin, kun itseni takia polilla kävin, puhumattakaan siitä, kun olin muiden tukena. "Tällaiset paikat" ja niissä käynti ovat kaikkea muuta kuin huono asia, sinuna hyväksyisin tuon tosiasian jo ennen sen hamekankaan hankkimista pojalle, ettei sitten tarvitse järkyttyä turhasta.
Eipä sinun sielunelämäsi kunnossa ole ollut, kun ulkoista apu olet siihen joutunut hakemaan.
Ei kunnossa, mutta tasokkaampaa kuin sinun.
En ole kirjoittanutkaan, että se on huono asia, nämä mielenterveyshoitolat. Se on hyvä, että osaa hakeutua hoitoon silloin, kun omat eväät ei siihen riitä. Itse en ole koskaan käyttänyt mielenterveyspalveluita. Olen omat ongelmat selvittänyt ihan itsekseni
ja hyvien ystävieni kanssa, jos niitä on ollut.
Puhut ristiriitaisia. Jos hoidot ovat hyvä asia, mutta niiden käyttäminen kyseenalaista, olet todellisuudessa sitä mieltä, että hoidot ovat huono asia.
Onko sulla omia lapsia? Taidat olla vielä puperteetti-iässä?
Tiedän, että sinulla on omia lapsia. Jos en tietäisi, epäilisin sinua ala-asteikäiseksi, joten jopa sinun mittareillasi olen henkisen kehityksen osalta edelläsi.
prosessi kirjoitti: Hamekankaistako ne arvot ja mielipiteet rakennetaan?
Kuten kirjoitin aikaisemmin, tällä tapaa ajattelen sivareista ja se ei siitä mihinkään muutu. Lasten kanssa en ole sivarista jutellut. Ei ole ollut tarvetta. Poijasta on tulossa Mies, kun armeija ei ole hänelle mikään kynnyskysymys ja iso Peikko.
Kyllä poika tietää mielipiteesi, älä pidä lapsiasi tyhminä. Siten et voi tietää, että onko armeija hänelle todellisuudessa kuitenkin kynnyskysymys ja suorastaan valtava Peikko. Jos sinä vain olet hänen näkökulmastaan vielä isompi peikko, joka ei lopu vuoden kuluessa.
Jos poika olisi halunut sivariksi, olisn vain oman mielipiteeni julki tuonut hänelle, mutta en olisi häntä siitä moittinut enkä estänyt sivariksi menemästä.
Joten tämä tästä sivarikeskustelusta
Eli et olisikaan hankkinut hamekangasta? Joten sen sijaan valehtelit.
prosessi kirjoitti: Nyt valehtelet. Tietenkin heidän on pakko elää aikuisena samalla tapaa kuin sinä, jos erilaiset valinnat johtavat avoimeen vittuiluun. Harva lapsi kykenee sitä vastaanottamaan reippain mielin, ja harvempi kuitenkaan haluaa katkaista välejään vanhempiinsa kokonaan.

Et voi edes olla varma siitä, etteikö poikasi oikeasti olisi halunnut sivariksi, mutta ei ole vittuilun takia uskaltanut kertoa.
Mikä sua oikein ahdistaa???
En ole vittuilut täällä vaan esittänyt pelkästään omia mielipiteitäni, kuten kaikki muutkin.
Jos otat tämän vittuiluna, se ei ole minun ongelmani.
Minä pidän hamekankaan hankkimista itsenäisen päätöksen tehneelle lapselle vittuiluna, olipa tämä päätös miten epähyväksyttävä tahansa. Aikuisille sinä et edes osaa vittuilla, joten ole sen suhteen ihan rauhassa.
Kuten kirjoitin murrosikäiset lapseni saavat muodostaa omat arvonsa ja mielipiteensä aivan vapaasti.
Pääasia, että heille kasvaa vahva ja terve itsetunto, jotta pärjäävät sitten aikuisena tässä kovassa maailmassa ja osaavat ratkaista omat ongemansa omilla avuillaan, turvautumatta mielenterveyspalveluihin.
Mikä sinua noissa mielenterveyspalveluissa oikein pelottaa? Että siellä selviäisi, ettet ollutkaan ihan niin täydellinen isä ja mies kuin mitä olet kuvitellut?
Lepikkorapu

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Lepikkorapu »

Mulla on iso pippeli.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

prosessi kirjoitti: Ei kunnossa, mutta tasokkaampaa kuin sinun.
Näkee kyllä, että ei ole kunnossa, totta tosiaan.
Miten voit sitten kirjoittaa, että se on tasokkaampaa???
Onko sielunelämäsi tasokkaampaa verratuna mun sielunelämääni, kun et ole edes kunnossa?
Jos tämä on kriteerisi niin sitten nostan kädet ylös. Ei voi muuta kuin nauraa. :lol:
prosessi kirjoitti: Puhut ristiriitaisia. Jos hoidot ovat hyvä asia, mutta niiden käyttäminen kyseenalaista, olet todellisuudessa sitä mieltä, että hoidot ovat huono asia
Missä olen kyseenalaistanut hoidot?
Kirjoitin juuri, että on hyvä, että osaa hakeutua hoitoon, kun omat eväät ei riitä.
Tämä ei ole mielestäni mitään kyseenalaistamista vaan kannustusta. :wink:
prosessi kirjoitti: Tiedän, että sinulla on omia lapsia. Jos en tietäisi, epäilisin sinua ala-asteikäiseksi, joten jopa sinun mittareillasi olen henkisen kehityksen osalta edelläsi.
Niin taidat olla puperteetti-iässä vielä.
Se on hyvä, että tunnet, että olet henkisen kehityksen osalta kypsempi kuin minä.
Kai sitä varten käyt sitten terapiassa, että pysyt kasassa.
prosessi kirjoitti: Kyllä poika tietää mielipiteesi, älä pidä lapsiasi tyhminä. Siten et voi tietää, että onko armeija hänelle todellisuudessa kuitenkin kynnyskysymys ja suorastaan valtava Peikko. Jos sinä vain olet hänen näkökulmastaan vielä isompi peikko, joka ei lopu vuoden kuluessa.
Ihan varmasti kummatkin lapseni tietävät, mitä ajattelen asioista ja kummoinen on arvomaailmani(oikea/väärä).
Näistä ollaan keskusteltu paljon lapsieni kanssa samoin kuin tiedän mitä mieltä he ovat asioista jne.
Tämähän on tervettä lasten kasvatusta. Jos erimielisyyksiä on asioista tai tavoista, niistä
keskustelallaan ja tehdään kompromissiratkaisuja niin, että kaikki ovat tyytyväisiä.
Näin mulla menee lasten kasvatus jota teen sydämelläni.

Lapseni ovat iloisia, empaattisia ja "älykkäitä" lapsia.
Menivät juuri lukioon. Tytöllä keskiarvo 9.5 poijalla 9.2.
Tyttö soittaa 5:ttä vuotta klarinettia musiikkiopistossa. Soittaa myös eräässä bändissä saksofonia, tausta soittajana.
Harrastaa sulkapalloilua, jumppaa 3 kertaa viikossa ja mukavia kavereita ympärillä.
Poika pelaa fudista seurassa, harrastaa sulkapallon peluuta, soittaa kitaraa bändissä ja samoin mukavia kavereita ympärillä.
Luulen tuntevani lapseni hiukan paremmin kuin sinä ja voin sanoa, että he ovat erittäin onnelisia, vilkkaita ja tasapanoisia lapsia.
prosessi kirjoitti: Eli et olisikaan hankkinut hamekangasta? Joten sen sijaan valehtelit.
Tämähän on sanonta, että ostaa hamekangasta.
prosessi kirjoitti: Minä pidän hamekankaan hankkimista itsenäisen päätöksen tehneelle lapselle vittuiluna, olipa tämä päätös miten epähyväksyttävä tahansa. Aikuisille sinä et edes osaa vittuilla, joten ole sen suhteen ihan rauhassa.
Katso ylempää vastaukseni hamekankaasta.
prosessi kirjoitti: Mikä sinua noissa mielenterveyspalveluissa oikein pelottaa? Että siellä selviäisi, ettet ollutkaan ihan niin täydellinen isä ja mies kuin mitä olet kuvitellut?
Pelottaa ??
Onko kaikki nyt kotona, poju?

Mä olen niin hyvä isä kuin pystyn ja luulen, että lapseni arvostavat mua. Sorry


Mulla on sopivan kokoinen pippeli. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Dumari

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Dumari »

martza kirjoitti:Mulla on sopivan kokoinen pippeli.
Ja ihana rakkauselämä? Oiku ehanaa!
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja martza »

Dumari kirjoitti: Ja ihana rakkauselämä? Oiku ehanaa!
Niiiin. Se vielä.
Ei voi enempää elämältä pyytää. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja Elppis »

martza kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Ja ihana rakkauselämä? Oiku ehanaa!
Niiiin. Se vielä.
Ei voi enempää elämältä pyytää. :wink:
Brains?
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Oikea Mies

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Älkää ny viittikö kiusata Martzaa!
Puhuuhan se ihan asiaakin!
Vastaa Viestiin