Matkustelu

Yleinen lätinä jä kitinä
ninnithequeen

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RolloTomasi kirjoitti:anteeksi. helsinkikännit jäi väliin. :oops:
No ens vuonna sitte ;)
prosessi

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:Se, että luopuu matkailusta luopumatta autosta, veneestä, mökistä, jääkaapista, pakastimesta, tietokoneesta, kännykästä, ruokailusta puhumattakaan, on yksinkertaisesti typerää ja tekopyhää. Jos ei halua matkustella, niin ei sitten, mutta sitä olisi suotavaa perustella jollain muulla kuin typerällä ekologismilla.
Typerää? Jos kerran luopumislinjalle lähdetään, lienee luonnollista luopua niistä ei niin välttämättömistä asioista, kuten huvikseen lentelystä, autoilusta, veneilystä ja mökkeilystä. Sinun logiikallasi, jos kerran on joutunut joskus käymään sairaalassa, on kauneusleikkauksiin ryhtymättömyys yksinkertaisesti typerää ja tekopyhää.

Todettakoon, että minun puolestani ihmiset saavat matkustella aivan vapaasti, mutta logiikkasi on sieltä, minne suolakurkkukaan ei paista.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

prosessi kirjoitti: Typerää? Jos kerran luopumislinjalle lähdetään, lienee luonnollista luopua niistä ei niin välttämättömistä asioista, kuten huvikseen lentelystä, autoilusta, veneilystä ja mökkeilystä. Sinun logiikallasi, jos kerran on joutunut joskus käymään sairaalassa, on kauneusleikkauksiin ryhtymättömyys yksinkertaisesti typerää ja tekopyhää.
Jepulis. Suosittelisin myös luopumista lemmikkieläimistä ja sensellaisista, koska ne ovat lähtökohtaisesti turhia ja kuluttavat huomattavia määriä luonnonvaroja. Esim. kissani syö paremmin kuin afgaani keskimäärin.

En oikein ymmärrä kauneusleikkausanalogiaasi. Pointtini ei ollut, että ihmisten pitäisi tehdä sitä tai tätä, vaan se, että makuasioille ei pitäisi etsiä justifikaatiota sieltä, missä suolakurkkukaan ei paista.
prosessi

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Typerää? Jos kerran luopumislinjalle lähdetään, lienee luonnollista luopua niistä ei niin välttämättömistä asioista, kuten huvikseen lentelystä, autoilusta, veneilystä ja mökkeilystä. Sinun logiikallasi, jos kerran on joutunut joskus käymään sairaalassa, on kauneusleikkauksiin ryhtymättömyys yksinkertaisesti typerää ja tekopyhää.
Jepulis. Suosittelisin myös luopumista lemmikkieläimistä ja sensellaisista, koska ne ovat lähtökohtaisesti turhia ja kuluttavat huomattavia määriä luonnonvaroja. Esim. kissani syö paremmin kuin afgaani keskimäärin.
Luonnollisesti, edellyttäen että sille luopumislinjalle yleensäkään lähdetään. Onneksi en ole ollut aikeissakaan lähteä moiselle linjalle.
En oikein ymmärrä kauneusleikkausanalogiaasi. Pointtini ei ollut, että ihmisten pitäisi tehdä sitä tai tätä, vaan se, että makuasioille ei pitäisi etsiä justifikaatiota sieltä, missä suolakurkkukaan ei paista.
Vaan kun kyseessä ei ole makuasia, hupi on hupia, määritelmällisesti aivan muuta kuin välttämättömyys, ja kaikki huviksi määritelty on ykköskohteena karsintoja suoritettaessa.

Eli kyllä, jos vaatisin jotakuta luopumaan huvimatkailusta luonnonsuojelun nimissä, olisi se tekopyhää, jos en samalla itse luopuisi lemmikeistäni. Mutta tekopyhää se ei olisi, jos vaatimuksestani riippumatta pitäisin sen autoni, jota ilman en yksinkertaisesti tulisi toimeen kotikuntani julkisen liikenteen puutteiden takia. Tätä ajoin takaa sairaalavertauksellani.
elco

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja elco »

prosessi kirjoitti:autoni, jota ilman en yksinkertaisesti tulisi toimeen kotikuntani julkisen liikenteen puutteiden takia.
Muuta pois sieltä ekologisuuden ja epäturhuuden nimissä?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:Vaan kun kyseessä ei ole makuasia, hupi on hupia, määritelmällisesti aivan muuta kuin välttämättömyys, ja kaikki huviksi määritelty on ykköskohteena karsintoja suoritettaessa.
Noinhan se menisi, jos joku jumala määrittelisi meille sen välttämättömän. Onko oma koti välttämätön? Vaatteet? Lempiruoka? Olemmeko me ihmiset välttämättömiä?

Siinä Vadim on oikeassa, että kuluttajan preferensseihin on turha sukeltaa kovin syvälle. Jos preferensseihin haluaa vaikuttaa, niin se pitää tehdä markkinamekanismin kautta, eikä turhia viisastellen. Lentämisen verottaminen vaikkapa päästöihin vedoten siis toimii, mutta viisastelu vaikkapa välttämättömyyden ympärillä ei johda mihinkään.

Asiasta toiseen, ehkä matkailun 'avartavuus' johtuu kokemuksien turvallisuudesta? Kotimaassahan voisi myös avartaa näkökulmiaan ihan pienellä sosiaalisen ympäristön muutoksella. Kuitenkin kotimaassa tuohon voidaan kokea liittyvän suurempi sosiaalinen riski kuin ulkomailla? Onko siis helpompaa kokeilla uusia sosiaalisia kuvioita vaikkapa reppumatkalla thaimaassa kuin mennä Suomessa raveihin juttelemaan mustalaisten kanssa?

Matkoilta tullessa voi aina palata samoihin turvallisiin kuvioihin ja hyödyntää ne kokemukset, joiden katsoo edistävän omia tavoiteitaan. Lähipiirissä tehdystä sosiaalisesta kokeilusta sen sijaan voi olla vaikeampi irrottautua.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

sivustahuutaja kirjoitti:Lentämisen verottaminen vaikkapa päästöihin vedoten siis toimii...
Mitä muuten sivumennen sanoen kannatan.
hermine

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja hermine »

SnapaHead kirjoitti: Jaaha. Kuunteles nyt hippi kun Snapa kertoo asioita. Ensinnäkin lähdetään siitä, että matkustaminen maksaa rahaa. Sä olet hippi ja sulla ei ole rahaa, joten sä et voi matkustaa koska olet hippi.
En mä oikeastaan tällä hetkellä edes ole niin rahaton, että se estäisi matkustamisen, kyllähän jo pelkillä parin kuukauden kesätyörahoilla lentelisi hyvinkin paljon ympäriinsä halpalentoyhtiöitä käyttäen. Gattacallekin täällä on useaan kertaan selitetty, että nykyaikana käytännössä kellä tahansa on varaa matkustaa. Lisäksi vanhempani yrittävät suostutella joka vuosi, josko saisivat tarjota mulle matkan jonnekin kauas kanssaan, että ihan omasta tahdostani mun matkustelemattomuuteni on kiinni, ei olosuhteiden pakosta.

Sika, mitkä sun mielestä ovat sitten sellaisia asioita, joihin tuossa lasten asennekasvatuksessa kannattaa kiinnittää huomiota, mutta jotka eivät kuitenkaan olisi kärpäsestä härkäsen tekemistä tai puidenhalailua? Yksittäisellä kuluttajalla ei kuitenkaan suuryrityksiin ole oikein muuta tapaa vaikuttaa kuin jättää järjestelmällisesti ostamasta liian epäeettisiksi (joko ympäristön tai jonkun muun asian vuoksi) näkemiensä yritysten tuotteita nimenomaan siksi, että raha on ainoa asia, joka ohjailee yritysten motiiveja. Voi vaikuttaa kohtuuttoman vähämerkitykselliseltä asialta suhteessa siihen, paljonko se saattaa mutkistaa arkielämää. Aina voi silti toivoa, että tarpeeksi moni ihminen ei kuvittelisi ettei yksin voi vaikuttaa mihinkään, vaan boikottiin kertyisi vähä vähältä se kriittinen massa, jonka mielipidettä yrityksen olisi pakko kuunnella pitääkseen liiketoimintansa jatkossa tarpeeksi tuottavana.
Asiasta toiseen, ehkä matkailun 'avartavuus' johtuu kokemuksien turvallisuudesta? Kotimaassahan voisi myös avartaa näkökulmiaan ihan pienellä sosiaalisen ympäristön muutoksella. Kuitenkin kotimaassa tuohon voidaan kokea liittyvän suurempi sosiaalinen riski kuin ulkomailla? Onko siis helpompaa kokeilla uusia sosiaalisia kuvioita vaikkapa reppumatkalla thaimaassa kuin mennä Suomessa raveihin juttelemaan mustalaisten kanssa?
No just tätä tarkoitin, en vaan osannut muotoilla sitä noin hyvin.
imbesiili

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Kävin tutkimusmatkalla Merihaassa.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

[quote="prosessi"][quote="Vadim"] Jos kerran luopumislinjalle lähdetään, lienee luonnollista luopua niistä ei niin välttämättömistä asioista quote]

Tästä tuli mieleeni että melkein kaikki kivat asiat ovat elämässä mielestäni enemmän tai vähemmän turhia. Välttämättömyyksiin kuuluu lopulta aika vähän ihmisen tarpeita. Ne ovat pääsääntöisesti rutiinia ja helvetin pitkäveteisiä. Henkilökohtaisesti olen kokenut joskus itsekkyyden pistoksen, kun olen osallistunut toimintaan jota en jollain tapaa hyväksy, mutta siitä saadut kiksit ovat pyheittäneet keinot. Tästä voitanee siis päätellä että olen matkusteleva itsekäs runkku. Ehkä näin, mutta onnellinen sellainen. Jos ihminen alkaa kieltää itseltään suurenosan huvituksista, milloin ekologian milloin minkäkin henkilökohtaisen vakaumuksen perusteella, luulisi tällaisen henkilön elämän olevan niin tylsää että ymmärrän jotenkin puiden halailun tulevan kyseeseen vaihtelun tuojana arkirutiineihin.

Itse näen että matkailu on minulle uuden etsimistä ja kokemista. Lapsenomainen uteliaisuus kaikkea uutta kohtaan on ainakin itselleni hyvin luonnollista ja Suomen ympyrät käyvät siihen hyvin nopeasti liian pieniksi. Olen nähnyt paljon kotimaista luontoa ja annankin sille suuren arvon. Minä vaan haluan lisäksi uida Delfiinien kanssa, tuntea niiden nahan sekä haistaa Pandan hengityksen. Jos joku oikeasti yrittää väittää että saa vastaavanlaiset kiksit siitä saloran 24 tuumaisesta, niin minun on pakko kysyä, että "Anteeksi nyt mutta sallitteko minun epäillä järkeänne"
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

voyager2 kirjoitti:..haistaa Pandan hengityksen.
Oletko haistanut jo luonnonvaraisen karhumme hengitystä?
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Clay kirjoitti:
voyager2 kirjoitti:..haistaa Pandan hengityksen.
Oletko haistanut jo luonnonvaraisen karhumme hengitystä?
En varsinaisesti. Löysin kyllä kerran karhun joka teki kuolemaa seikkaillessani metsässä ollessani alle 10 vuotias. Vieläkin muistan kuinka helvetisti pelästyin. Kokemushan tuokin silti. Paikalle hälytettiin poliisipartio joka päästi karhun tuskistaan. Harmittaa kun en yhtään muista mikä mesikämmenen oli kyseiseen kuntoon saanut.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

voyager2 kirjoitti:
Clay kirjoitti:
voyager2 kirjoitti:..haistaa Pandan hengityksen.
Oletko haistanut jo luonnonvaraisen karhumme hengitystä?
En varsinaisesti. Löysin kyllä kerran karhun joka teki kuolemaa seikkaillessani metsässä ollessani alle 10 vuotias. Vieläkin muistan kuinka helvetisti pelästyin. Kokemushan tuokin silti. Paikalle hälytettiin poliisipartio joka päästi karhun tuskistaan. Harmittaa kun en yhtään muista mikä mesikämmenen oli kyseiseen kuntoon saanut.
Nyt olen kateellinen, minäkin kuitenkin pienestä pitäen metsissä samonnut, nykyään vähemmän kuin joskus, mutta karhua en ole nähnyt.
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:
prosessi kirjoitti:autoni, jota ilman en yksinkertaisesti tulisi toimeen kotikuntani julkisen liikenteen puutteiden takia.
Muuta pois sieltä ekologisuuden ja epäturhuuden nimissä?
Juu, kävi kyllä mielessä, varsinkin kun asun maalla, enkä tuota siellä mitään, vaan sen sijaan käyn töissä kaupungissa. Minä olen hyvin kaukana ekologisesta totalitaristista, enkä pidä minkään sortin aatteista.

Mutta jos totta puhutaan, niin yleensä kai kuitenkin ne ihmiset, jotka vaativat muita luopumaan asioista ekologisuuden nimissä, ovat itse ihan oikeasti luopuneet monista asioista. Osa varmasti edustaa tuota Snapan kuvailemaa porukkaa, mutta kyllä ainakin ne ekopakottajat jotka tunnen, ovat ankarimpia itselleen.
Elukka

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

imbesiili kirjoitti:Kävin tutkimusmatkalla Merihaassa.
Ah, Merihaka, tuo Pikku-Neuvostoliitto!
Mistään muualta ei löydy yhtä kaupunkimaisen näköistä kaupunkimaisemaa.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja ak »

Suvinen kirjoitti:Aihetta sivuten ja jaksamatta perustaa omaa topikkia aiheelle, mistä ja miten kannattaa etsiä halpoja lentoja netistä? Olen hyvin epäluuloinen kaikkea nettikauppaa kohtaan, varsinkin jos pitää antaa jotain luottokorttitietoja tjtn. Silti tiedän ihan varmasti, että matkatoimistohintoihin verrattuna jotkut Australian- lentoliputkin ovat varmaan puolet halvempia jossain netissä. Mutta missä? Ja uskaltaako niihin luottaa?
Esim Ryan Airin lennot pitää varata niiltä aina suoraan. Muutoin hyvä paikka aloittaa on esim www.ebookers.fi. Jos oikein haluaa säästää, niin tuonkin jälkeen on todenäköisesti aavistuksen halvempaa varata suoraan lentoyhtiöltä sen perusteella minkä on halvimmaksi esim ebookersissa löytänyt. Tietysti kalliissa lipuissa ei nyt 10e varausmaksu enää paljoa tunnu. Ebookers myös tarjoaa eri maksuvaihtoehtoja, kun ulkomaisesta lentöyhtiöstä varattaessa voi joutua maksamaan luottokortilla. Siinäkin on tietty puolensa...
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Suvinen kirjoitti:Aihetta sivuten ja jaksamatta perustaa omaa topikkia aiheelle, mistä ja miten kannattaa etsiä halpoja lentoja netistä? Olen hyvin epäluuloinen kaikkea nettikauppaa kohtaan, varsinkin jos pitää antaa jotain luottokorttitietoja tjtn. Silti tiedän ihan varmasti, että matkatoimistohintoihin verrattuna jotkut Australian- lentoliputkin ovat varmaan puolet halvempia jossain netissä. Mutta missä? Ja uskaltaako niihin luottaa?
Kerää explöreriin suosikki lista esim. Matkustelu. Sitten tallentelet sinne eri lentoyhtiöiden linkkejä http://www.traveltech2000.com/ ja vaikka tuon e-bookersin ja http://www.sistaminuten.se/index.jsp Sitten availet niitä eri-ikkunoihin ja teet vertailua. Muista aina koittaa myös kuvittelemasi lähtöpäivän ulkopuolella vertailua. Joskus matkan siirto muutamalla viikolla tuo satasien säästön.

Jos asut paikkakunnan lähellä josta lentää jokin halpalentoyhtiö esim. blue1 niin lähtöpaikaksi kanattaa laittaa niihin pidemmille matkoille Tukholma (Ei koskaan Helsinki vaikka asuisit siellä!), jonne pääsee sitten halpiksilla muutamalla kympillä. Suurimmat säästöt kuitenkin saat sillä että varaat matkasi huomattavan aikaisin, luokkaa yli puoli vuotta. Näissä lennoissa on yleensä vaan se huono puoli että jos matkasi peruuntuu tai haluat jälkikäteen muuttaa lähtöpäivää, niin rahoja et saa takaisin.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
AarneAnkka

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Lepikkorapu kirjoitti:Mikä siinä on niin ihanaa?
No näin jälkiviisaasti voin todeta että kyllä toi Tokion reissu oli aika vänkä elämys, ja ihan eri juttu kuin jos olisin kokenut sen telkkarin välityksellä. Olisin voinut elää ilmankin, mutta jos kerran vuodessa lennän johonkin kauas, sillä ei ole paljoakaan ekolookista tahi seksuaalista merkitystä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Suvinen kirjoitti:Aihetta sivuten ja jaksamatta perustaa omaa topikkia aiheelle, mistä ja miten kannattaa etsiä halpoja lentoja netistä? Olen hyvin epäluuloinen kaikkea nettikauppaa kohtaan, varsinkin jos pitää antaa jotain luottokorttitietoja tjtn. Silti tiedän ihan varmasti, että matkatoimistohintoihin verrattuna jotkut Australian- lentoliputkin ovat varmaan puolet halvempia jossain netissä. Mutta missä? Ja uskaltaako niihin luottaa?
No, mä varaan lippuni miltei aina netistä, se kun tuppaa olemaan halvempaa, ja olen säästynyt ongelmilta, joten on aika epätodnäk, että jotain ikävää sattuu.

Halpisyhtiöt ovat halpoja, jos tietää jo viikkoja ennen, mihin matkustaa, ja on joustava päivien suhteen. Muuten ne maksavat suunnilleen saman verran kuin "oikeatkin" lentoyhtiöt. Ryanair tuli mainittua, mutta se lentää Tampereelta; muita halpisyhtiöitä ovat mm. Germanwings ja Air Berlin, näitä kannattaa kokeilla, jos on menossa Saksaan. Blue1 ja SN Brussels eivät varsinaisesti ole halpisyhtiöitä (molempiin sisältyy tarjoilua), mutta niiden hinnat ovat usein samaa luokkaa kuin halpisyhtiöilläkin. SN Brusselsin verkosto on aika laaja, joten köyhäilijälle siltä löytyy usein ihan kiinnostavia kohteita. (Lentokenttäverot ovat tosin nousseet huomattavasti ja ovat monissa kohteissa samaa luokkaa kuin itse lipun hinta!) Flyme lentää Suomesta vain Ruotsiin.

Finnair on muuten aika kallis, mutta sen tarjoukset varsinkin kesäaikaan ovat aika kiinnostavia. Itse tosin harvemmin niistä kostun, koska yleensä aikatauluni tuppaavat olemaan aika tiukkoja. SAS:n lentojakin kannattaa tsiigailla, moniin Euroopan kohteisiin pääsee halvemmalla kuin Finnairilla (esim. Bryssel halvimmillaan noin 200 euroa).
AarneAnkka

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Vadim kirjoitti:Finnair on muuten aika kallis, mutta sen tarjoukset varsinkin kesäaikaan ovat aika kiinnostavia.
Komps. Olen monena kesänä päässyt todella halvalla Irlantiin noilla tarjouksilla.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja ak »

Vadim kirjoitti:Halpisyhtiöt ovat halpoja, jos tietää jo viikkoja ennen, mihin matkustaa, ja on joustava päivien suhteen. Muuten ne maksavat suunnilleen saman verran kuin "oikeatkin" lentoyhtiöt. Ryanair tuli mainittua, mutta se lentää Tampereelta; muita halpisyhtiöitä ovat mm. Germanwings ja Air Berlin, näitä kannattaa kokeilla, jos on menossa Saksaan. Blue1 ja SN Brussels eivät varsinaisesti ole halpisyhtiöitä (molempiin sisältyy tarjoilua), mutta niiden hinnat ovat usein samaa luokkaa kuin halpisyhtiöilläkin.
Halpisyhtiöiden hintoja verratessa normaaleihin kannattaa tosiaan katsoa tarkkaan mistä minne kyseinen yhtiö lentää ja mitä hintaan sisältyy. Varsinkin Ryan on tunnettu siitä että se ei käytä pääkenttiä. Molemmissa päissä saattaa siis tulla yllättävän paljon lisähintaa sekä mennä aikaa kentälle/ltä siiirtymiseen. Lisäksi halpiksiin ei pääsääntöisesti kuulu mitään tarjoilua ja Ryanairilla myös matkatavarat maksavat nykyään ekstraa. Blue one on ainakin itsellä toiminut hyvin. Sillä sisältyy muuten tarjoilu ainoastaan pohjoismaiden sisäisillä lennoilla. Blue onella on myös budjettimatkailijan kannalta hyvä hakukone sivuillaan. Sieltä on helppo katsoa milloin kyseisellä reitillä on halpoja paikkoja, kun näkee kuukauden hinnat kerrallaan.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Suvinen kirjoitti:mistä ja miten kannattaa etsiä halpoja lentoja netistä?
Super Saver, mä ostin sitä kautta liput Amsterdamiin vähän aikaa sitten.
Se etsii eri yhtiöiden lennot ja sieltä voi sitten katsoa sen halvimman.
En tiedä miksi, mutta sama lento jolle ostin liput tuota kautta oli Finnairin omilla sivuilla yli 100€ kalliimpi.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Hellu kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:mistä ja miten kannattaa etsiä halpoja lentoja netistä?
Super Saver, mä ostin sitä kautta liput Amsterdamiin vähän aikaa sitten.
Se etsii eri yhtiöiden lennot ja sieltä voi sitten katsoa sen halvimman.
En tiedä miksi, mutta sama lento jolle ostin liput tuota kautta oli Finnairin omilla sivuilla yli 100€ kalliimpi.
Euroopanlennot tuntuvat järjestään olevan Finnairilla aika kalliita.

Katselin hieman tuota SuperSaveria. Sen huono puoli on, että kuten muutkin nettimatkatoimistot, se kattaa pelkästään perinteiset lentoyhtiöt, ei sen sijaan halpiksia.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Matkustelu

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Vadim kirjoitti:Euroopanlennot tuntuvat järjestään olevan Finnairilla aika kalliita.

Katselin hieman tuota SuperSaveria. Sen huono puoli on, että kuten muutkin nettimatkatoimistot, se kattaa pelkästään perinteiset lentoyhtiöt, ei sen sijaan halpiksia.
Finnairin sivuilla 2hlöä menopaluu damiin 380€, ja Super Saverin sivuilla sama Finnairin lento satasen halvempi, miks?
Ei toi 140€ musta niin paljoo oo, varasin liput alle 2viikkoa lähtöpäivästä.
Yllättävän halpoja lentoja siellä oli jos se ei edes kata halpisyhtiöitä.
Vastaa Viestiin