Ärsyttävä huuto.net

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Laitat sille julmasti vaan negaa..

Mähän olen ihan koukussa tuohon huuto.netiin. Enkä onneksi ole saanut vielä yhtäkään huonoa palautetta, vaikka jotkut kauppakumppanit olettaakin että rahat näkyy samana päivänä tilillä tai että kiikutan tuotteen postiin välittömästi huudon sulkeutumisen jälkeen..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vaola kirjoitti:Muut kauppakumppanit valittelivat, että kyseessä on lakimies, joka uhkailee jollain lakipykälillä. Eli näköjään perästä kuuluu... Mut aivan sama vaikka olisi presidentti, v*ttuako huutaa mitään, jos ei kerta lunasta tuotetta.
Mitähän nuo pykälät mahtavat olla... Ikäviä ihmisiä löytyy joka nurkasta, juristit tuskin tekevät poikkeusta. Itselleni on koulutuksestani huolimatta kunnia-asia maksaa huudettu hinta niin pian kuin mahdollista, mutta minut onkin kasvatettu siihen, että raha-asioilla ei leikitä.
Paras päivä ikinä.
Sudenhenki

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Minen kyllä antaisi tuollaisesta kaupankäynnistä enää positiivista palautetta. Muutenkin ihmetyttää miksi sitä positiivista palautetta annetaan niin lepsusti, sillä minulta ei positiivista palautetta heru ellei kaupat suju todella vilkkaasti ja ongelmitta.
eps

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja eps »

Sudenhenki kirjoitti:Minen kyllä antaisi tuollaisesta kaupankäynnistä enää positiivista palautetta. Muutenkin ihmetyttää miksi sitä positiivista palautetta annetaan niin lepsusti, sillä minulta ei positiivista palautetta heru ellei kaupat suju todella vilkkaasti ja ongelmitta.
Siksi, että sillä välttyy saamasta itse negatiivista palautetta. Vika on tietenkin huuto.net:n tavassa hoitaa palauteasiat: jokainen negatiivisen palautteen saanut voi antaa kostoksi palautteen antajalle negatiivisen palautteen. Oikeampi tapa hoitaa asia olisi niin, että negatiivisen palautteen saanut ei voi antaa tai vaihtaa palautetta palautteen antajalle.

Omalle kohdalleni on tullut yksi huono kauppakumppani. Myös hän vitkutteli ja viivytti, mutta lopulta saimme kaupat aikaan. Siinä olin tosi lähellä antaa negatiivisen, mutta päädyin lopulta neutraaliin positiiviseen. Ehkä olisi pitänyt olla rohkeampi.

e.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sudenhenki kirjoitti:Muutenkin ihmetyttää miksi sitä positiivista palautetta annetaan niin lepsusti, sillä minulta ei positiivista palautetta heru ellei kaupat suju todella vilkkaasti ja ongelmitta.
Tuo on taas tuota suomalaista tyyliä vaatia aina maat ja mannut. Samaan tapaan suomalaiset firmat käskyttävät ulkomaisia tyttäriään, kun eivät daijut tajua, että eri kielillä ja eri kulttuureissa asiat esitetään eri tavalla.
Jos kauppa sujuu hyvin ilman mitään sen kummempaa, on ratkaisu positiivinen palaute. Jos on hankaluuksia jonkin verran, niin neutraali. Ainoastaan ääritapauksissa (esim. kauppa ei toteudu ollenkaan) tulisi käyttää negatiivista palautetta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja par-sky »

myin joskus vanhan autoni siellä. noh, ostaja lupasi tulla hakemaan ke. no odottelin keskiviikon. soitin perään että et sitten päässyt. seuraavaksi ilmoitti tulevansa hakemaan pe. ja niin edelleen parin viikon ajan. parasta tossa oli se, että aina ilmoitti tarkan ajan, eli ei edes varttia myöhemmin käynyt. sitten kun onnistun hinautumaan tarpeeksi ajoissa paikalle ei se ikinä saapunut, eikä soittanut ettei saavu. lopulta kylmästi totesin että katson kaupan purkautuneeksi, turha tulla enää perään itkemään. silloin kyllä rappasin negatiivisen palautteen perusteineen ja mielestäni ihan syystä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
SingleMalt

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Vaola kirjoitti:Huoh! Onneksi nyt ei ole mitään huutoja käynnissä. Taidan pitää pikku breikin koko mestan suhteen.
Minua taas vituttavat ääliöt, jotka laittavat ylipitkiä huutoaikoja kohteisiinsa. Nytkin mulla on kolmesta kohteesta huutoja. Kallein kirja oli lähtöhinnaltaan 6 euroa ja halvin 4 euroa. Kaikkien hinnat ovat hintavarauksen ylittäneet jo, ja nousseet juurikin sen euron, jonka olen tarjonnut enemmän. Mut nää idiootit ovat laittaneet 2 viikon huutojan noille. Huoh.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vaola kirjoitti:Itse huudan aina viime tingassa, ja helposti sellaiset tuotteet, joiden huutoajan päättymiseen on pitkä aika, jäävät unholaan.
Viime tipassa huutaminen myös pitää kohteen 'piilossa' muilta kävijöiltä. Jos huudot alkavat todella ajoissa ja niitä kertyy enemmän, niin sitä enemmän on kävijöitä pällistelemässä 'mitäs noin paljon huudetaan?'.
silsis

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja silsis »

Suvinen kirjoitti:Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni yhtään mitään netin kautta, huuto.netistä.... Uskoni rehellisiin ihmisiin on pelastettu...
Mun usko meni lopullisesti ko. firmaan, kun tulin töihin. Mikään ei yllätä.
silsis

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja silsis »

Suvinen kirjoitti:Kerro lisää?
Keltainen pörssi on kans samaa osastoa eli omalla vastuulla-osastoa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni yhtään mitään netin kautta, huuto.netistä. Kyseessä oli PS-peli, ja ostin sen ohi paketin. Kaveri kysyi, kävisikö tilisiirto jonka jälkeen hän lähettäisi pelin. No nyt hölmöä viedään, ajattelin, mutta koskapa en jaksanut säätää ja kyseessä oli suht pieni summa, niin laitoin rahat tilille ja jäin odottamaan, kuuluuko kaverista enää ikinä mitään. Olihan minulla sen sähköpostiosoite, ja suunnittelin täyttäväni sen ketjukirjeillä ja keijuhoroskoopeilla jos ei peliä ala kuulua.

Sain pelin tänään, erinomaisessa kunnossa ja nätisti pakattuna, kolme arkipäivää rahojen laittamisen jälkeen. Uskoni rehellisiin ihmisiin on pelastettu, ja iltani tulee sujumaan eeeerittäin nostalgisen rattoisasti taikamaailmoissa kultakolikoita keräillen. Jii-haa!!! :)
Minkälainen PS-peli se on? Taikamaailma, kolikoita? Tarkoitatko PC-peliä?
Minä olen myös maksanut esim. erään muuttosiivouksen etukäteen tuntemattomalle. Se saattoi olla huono asia koska se siivoaminen oli vähän vaatimatonta ehkä. En ollut varma onko hyvää vai huonoa koska muuttosiivous ei oo täydellinen.
Kuinka PS-peliä pelataan? Huuto.netiä olin aikonut käyttää, mutta kokeilinkin ja rekisteröityä piti ja huutokauppasia vanheni päivässä ja niin se unohtui. Kuinka näin päivällä ehdit "Kitinään". Mullahan on nyt erityisaika töitten puolesta. vapaata.
Stadinarskainen
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Minkälainen PS-peli se on? Taikamaailma, kolikoita? Tarkoitatko PC-peliä?

Kuinka näin päivällä ehdit "Kitinään".
PS- pelillä tarkoitin siis Play Station- peliä. Kyllä, olen niin lapsellinen :wink:

Joskus mullakin on vapaapäivä keskellä viikkoa, varsinkin kun joutuu näin joulun alla viikonlopputöihin.
SEHÄN OLI VIRKISTÄVÄ juttu. Minä haluaisin kanssa kovasti pelata PS-peliä, mutta en ole koskaan hankkinut. Voi kun voisit napista painaen tulla pelaamaan tänne Stadiin niin pelattaisiin yhdessä! Mähän joutuisin koukkuun heti enkä nukkuisi yhtään! Ja mä oon varmaan lapsellisempi kuin sinä, väitelläänkö! Heh.

Vapaapäivä! Onnea sulle siitäkin. Mulla on nyt tosiaan tällainen väliaika.
Kirj.! Eli vietä vappaapäevääs muukkavasti. Toivoo Stadinarska sumujen keskeltä Hesasta Suviselle ja :)
bedlam

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suvinen kirjoitti:Kaveri kysyi, kävisikö tilisiirto jonka jälkeen hän lähettäisi pelin. No nyt hölmöä viedään, ajattelin, mutta koskapa en jaksanut säätää ja kyseessä oli suht pieni summa, niin laitoin rahat tilille ja jäin odottamaan, kuuluuko kaverista enää ikinä mitään.
Kyllä mulla on aina tuo systeemi pelittänyt. Tuo etukäteismaksu on kaiketi se kaikkein järkevin ja helpoin tapa hoitaa kaupat.

Yhden ainoan kerran on sattunut kökösti, lähetin kymmenen markan kolikon tuotteen saatuani kirjeessä pahvien sisällä kuten kauppias jostain ihmeen syystä pyysi. Tämän jälkeen tuli huutoa ja negatiivista palautetta, kun olin kuulemma lähettänyt tyhjän kirjeen. Eikä ymmärtänyt millään, kun koetin selittää etten kai nyt olisi postimaksua tyhjästä kirjeestä maksanut jos olisin meinannut maksamatta jättää.
SikaMika

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Suvinen kirjoitti: Tätä kyllä jaksan ihmetellä. Minä en missään tapauksessa laittaisin yhtään tuon isompaa summaa jonka nyt maksoin kenenkään tilille ilman minkäänlaista varmuutta siitä, saanko rahoilleni vastinetta. En lukenut palstan sääntöjä kovinkaan tarkkaan ( huuto.netin siis ), mutta olettaisin ettei ainakaan Suomen laissa ole rikollista ottaa vastaan toiselta rahaa. Ts. jos joku on niin tyhmä että laittaa rahaa tililleni pelkän lupauksen perusteella, niin en kai ole mitenkään velvollinen antamaan tälle tyypille mitään? Minkäänlaisia kauppakirjoja, allekirjoituksia tms. ei siis ole vaihdettu. kaveri vain pyytää minua laittamaan rahaa tälle ja tälle tilille, ja minä odotan saanko tavaran vai en. Jos käy niin etten saa, voin laittaa tyypille kiroilevaa tekstiä sähköpostiin mutta siinä kaikki. Enhän edes tiedä tyypin nimeä tai mitään. Onko tosiaan näin? Olenko löytänyt helpon rikastumisen tien?!
Et ole. Kyllähän kyseessä on rikos, olisiko jokin lievä petos tjtn. Työkaverini oli ostamassa itku.netistä jotain levyä, ja suostui laittamaan rahat tilille etukäteen koska kyse oli pienestä summasta. Levyä ei kuitenkaan koskaan näkynyt, otettuaan yhteyttä myyjään tämä lupasi aina lähettää sen seuraavana päivänä, mutta puhui paskaa. Kaveri otti sitten periaatteen vuoksi yhteyttä poliisiin ja sai kuulla kyseisen kauppamiehen syyllistyneen kymmeniin vastaavanlaisiin rötöksiin. Rikostutkintahan niistä järjestettiin, keissi on käsittääkseni vielä kesken. Eli käsittääkseni kyseessä ei ole edes asianomistajarikos, jossa yksityishenkilön täytyisi itse viedä huijaava paskiainen oikeuteen, vaan syyttäjä tekee/jättää tekemättä sen poliisin tutkinnan perusteella. Korjatkaa, jos olen väärässä. Täytyypä jututtaa duunikaveria tilanteen viimeisimmistä käänteistä jahka näen tätä.

Niin, ihan omalla nimellään ja yhteistiedoillaan tämäkin maakari oli toiminut. Eli häntä ei selvästikään askarruttanut mahdollinen kiinnijääminen, tuskinpa pojalla on aikomustakaan maksaa kenellekään koskaan mitään tuomittiinpa hänet tai ei.
Geetzu

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

En oo hetkeen nauranu huutonettiä selatessa näin paljoa.
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=42915663 (lisänaurut osiosta 'myyjälle esitetyt kysymykset')
Bliss

Re: Ärsyttävä huuto.net

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Saas nähdä miten tädin käy... Operaatio Suuri Kaappien Tyhjennyt tuotti aika läjän myytävää huuto.nettiin. Enkä ees hintavarauksia viitsinyt laittaa.
Vastaa Viestiin