Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Yleinen lätinä jä kitinä
Rouva Pupu

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Georgina kirjoitti:Mutta kokeileppa asua vaikka englannissa niin huomaat suomalaisen sairaanhoidon kuitenkin olevan aika hyvällä mallilla.
:komp:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vuosittain käyn ja ihan arvauskeskuksessa, tykkään ku epävarmat kandit ronklailee mua :twisted:
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SikaMika kirjoitti:Kaikki tytöt tänne vaan kokeisiin, mars! Who's your papa?! :twisted:
Päivän pakollinen :rofl:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

swirl kirjoitti:Seuraavana päivänä siitä, kun sain ikäviä uutisia, luin lehdestä, että todella suuri osa - en ikävä kyllä muista prosenttilukua - naisista jättää papan väliin silloinkin, kun käy kutsu.
Hui rupes pelottaan vähä. No 'onneksi' vaan esiaste. Mulle ei ikinä elämässäni ole mitään kutsuja tullut. Ehkä se on vaan sit pääkaupunkiseudulla semmonen luksusmeininki?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Käyn säännöllisesti Papassa, sen parin vuoden välein mikä suositus on. En välitä hysterisoida itseäni syöpäriskillä, sillä jos se on tullakseen johonkin osaan, se voi paikalle ehtiä putkahtamaan tutkimuksista huolimatta. Hallitsemattomalle solujakautumiselle on paha sanoa ettei nyt passaa sitten seuraavaan vuoteen kolkutella kun tutkittukin on ja terveeksi todettu. Otin kyllä naisellisten elinten syöpävakuutuksen jokin aika sitten kun halvalla sai, toivottavasti ei tarvitse lunastaa koskaan.

Käytännössä hoidan itseäni tämänkin asian tiimoilta ennaltaehkäisemällä, eli välttämällä tunnettuja karsinogeeneja. Mitä sitä voi muuta tehdä? Paitsi elellä tyytyväisenä terveyteensä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
MadameDeMeloni

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Tänään viimeks kävin, samalla testaavat klamydian, kuulemma. Ihmettelin suuresti kun suosittelivat että pillereitä pitäis syödä kaks laattaa putkeen :shock:
Geetzu

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

MadameDeMeloni kirjoitti:Tänään viimeks kävin, samalla testaavat klamydian, kuulemma. Ihmettelin suuresti kun suosittelivat että pillereitä pitäis syödä kaks laattaa putkeen :shock:
Ihan suositus? Oisit kysyny! Mä söin vuoden verran joskus tolla tyylillä, mutta en tosiaan muista mikä siinä oli pointtina ja miksi lekurin kanssa tuohon päädyttiin. Nyt voisi taas kiinnostaa.
Rouva Pupu

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetzu kirjoitti:
Ihan suositus? Oisit kysyny! Mä söin vuoden verran joskus tolla tyylillä, mutta en tosiaan muista mikä siinä oli pointtina ja miksi lekurin kanssa tuohon päädyttiin. Nyt voisi taas kiinnostaa.
No mulla ainakin oli kahden liuskan syömiseen terveydelliset syyt eli suomeksi sanottunu ei ollut varaa vuotaa ja olla toimintakyvyttömänä kolmea päivää kuukaudessa, kahdella liuskalla tämä ongelma poistui täysin, tiedä sitten miksi.
Geetzu

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Rouva Pupu kirjoitti:No mulla ainakin oli kahden liuskan syömiseen terveydelliset syyt eli suomeksi sanottunu ei ollut varaa vuotaa ja olla toimintakyvyttömänä kolmea päivää kuukaudessa, kahdella liuskalla tämä ongelma poistui täysin, tiedä sitten miksi.
Hmmh. Mulla taisi olla migreeni vuotopäivinä aika melkoinen, ehkä se siis syynä. Taidan kysyä tohtorilta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä syön ihan vaan omaksi huvikseni pari liuskaa peräkkäin. Kuudet menkat vuodessa riittää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
MadameDeMeloni

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Geetzu kirjoitti:
MadameDeMeloni kirjoitti:pillereitä pitäis syödä kaks laattaa putkeen :shock:
Ihan suositus? Oisit kysyny! Mä söin vuoden verran joskus tolla tyylillä, mutta en tosiaan muista mikä siinä oli pointtina ja miksi lekurin kanssa tuohon päädyttiin. Nyt voisi taas kiinnostaa.
Juu, ihan tosissaan sanoivat että napsi kaks putkeen; vähemmän menkkoja, varmepi ehkäisy. Ens vuonna tulee markkinoille pilleri jota syödään vuosi putkeen.
Geetzu

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

MadameDeMeloni kirjoitti:Ens vuonna tulee markkinoille pilleri jota syödään vuosi putkeen.
:shock: Wow!

Mulla on kyl sellanen fiilis et kroppani tarttee vuotaa verta ajoittain, vähän ees säännöllisesti. Taidan aloittaa jonkun kivan kamppailulajin. 8)
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on tänään viimeinen kontrollikäynti tuon kohdunkaulansyövän tiimoilta. Vähän pelottaa, mutta eiköhän kaikki ole ihan jees. Tahtoisin vain käyttää tämän tilaisuuden hyväkseni ja muistuttaa, että käykäähän siskokullat säännöllisesti Papa-kokeessa. Se voi pelastaa henkenne.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

swirl kirjoitti:Mulla on tänään viimeinen kontrollikäynti tuon kohdunkaulansyövän tiimoilta. Vähän pelottaa, mutta eiköhän kaikki ole ihan jees. Tahtoisin vain käyttää tämän tilaisuuden hyväkseni ja muistuttaa, että käykäähän siskokullat säännöllisesti Papa-kokeessa. Se voi pelastaa henkenne.
Käyn puolentoista vuoden välein kyniksellä ja samalla otetaan papa, kuten oma (suomalainen) kynis kehottaa. Pakko käydäkin tai muuten en saa e-pillreitä (viime käynnistä aikka noin 8 kk).

Mulla oli solumuutoksia papassa joskus vuosia sitten ja jouduin kolposkopiaan. Se ei kuitenkaan vaatinut toimenpiteitä, mutta itse tutkimus sattui ihan sairaasti.

Pitelelen peukkuja sulle, rakas ystävä, kaikki on varmasti ok :h:
RP

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja RP »

Kottarainen kirjoitti:
Rouva Pupu 17.10.2006 kirjoitti:Mut en sitten viitsinyt mainita erikseen, täällä ehkäisy kunnossa :D
Kuuluisia viimeisiä sanoja.
Nojuu.

Swirlille tsemppiä!

Sain jo 11-vuotiaana (tai 10, en muista) e-pillerit todella runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia sekä ilkeiden pms-oireiden poistamiseksi. Ei niitä kevein perustein annettu, mutta se oli lopputulos. Josta päästään:

Tuolta asti on myös säännöllisesti otettu papakoe. Tuossa viime vuonna sain kaverin suostuteltua ensimmäiselle gynekologikäynnille, ikää oli jo 24v.
Avatar
Audrey
Kitisijä
Viestit: 6
Liittynyt: 20.02.2011 19:37

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja Audrey »

30-v papatarkastukseen kutsuttiin, mutta en ole vielä käynyt, kun oli muutto toiseen kaupunkiin just siinä samassa. Pitää varata aika, kunhan tämä työhomma loppuu tuossa kuukauden päästä.
Hammaslääkärissä oon käyny vissiin -07 tai -08 :( Tosin mulla oli silloin hyvät hampaat ainakin ja lääkäri sanoi, että seuraavaksi riittää aika suuhygienistille. Ehkä kuitenkin kannattaa käydä lääkärissä kun noita välivuosia on tullut.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja swirl »

Ai niin, sain toissaviikolla kirjeen, että näyte oli normaali. Enää ei tartte käydä virallisessa kontrollissa, mutta aion jatkossakin käydä kerran vuodessa.

Ei liity papaan, mutta vähän sinne päin. Systeriltä leikataan torstaina hemmetin iso kasvain kohdusta. Menettää ainakin toisen munasarjan. Todennäköisesti kyseessä on kysta, mutta silti pelottaa. Ahdistaa niin, että itkettää ja oksettaa koko ajan. Näin hänet viikko sitten, kun kävin Jyväskylässä ja hän oli jotenkin tosi hauraan näköinen. Onneksi äiti lähtee sinne tueksi jo alkuviikosta - ahdistaa niin kamalasti, kun ei voi välimatkan vuoksi olla tukena kuin puhelimitse.
RP

Re: Naiset muistakaa käydä säännöllisesti Papa-kokeessa

Viesti Kirjoittaja RP »

Tsemppiä & jaksuja !
Vastaa Viestiin