Olisiko sinussa ministeriainesta?

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriDaavid

Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ruotsinmaalla ovat ministerit joutuneet eroamaan erinäisten rikkeiden tultua ilmi. Olisiko sinussa ministeriainesta?

Itse olen saanut noin 15 vuotta sitten tuomion pahoinpitelystä (olen asian täällä selostanut ainakin kaksi kertaa).

Lisäksi olen ollut kaksi kertaa putkassa.

En tiedä saisivatko tiedotusvälineet tuota pahoinpitelytuomiota kaivettua esiin, eivät varmaankaan, koska rikosrekisteri ei ole julkinen. Ex-vihamies saattaisi sen kuitenkin ilmoittaa lehdistölle (mikäli on vielä hengissä, en tiedä).

Putkassa olo nuoruudessa tuskin estäisi ministeriyttä, varsinkin kun sitä kukaan tuskin lehdistölle vuotaisi (elleivät sitten kaverit puukottaisi selkään).
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Rekisteri Suomessa on puhtoinen, kaikenkaikkiaan olen saanut vain 2x parkkisakot.
Yhdet ulkomailla saadut ylinopeussakot jotka ovat vielakin maksamatta on tietysti olemassa mutta eipa juurikaan muuta.

Ehka olen sitten tarpeeksi hyva valttelemaan kiinni jaantia tai sitten olen vain yleisestiottaen kovin lainkuuliainen.
Edith

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tuskin. Milläs nimittäin todistan, ettei minulla ole ollut televisiota? Pitäisköhän maksaa lupa ihan varmuuden vuoksi? Sit jos musta tulis ministeri ja tartteisin julkisuutta, voisin kans tehdä iltiksen kannessa järskyn tilityksen, et oon pari kertaa alaikäisenä matkustanut ratikassa pummilla enkä jäänyt ees kiinni, mut silti kaduttaa vietävästi.

Itse asiassa, millä minä edes todistan, ettei minulla ole ydinpommia? IhQua. Oikeus voittaa ja kaikki ovat syyllisiä, jos eivät itse toisin todista.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kyllä rakkaan naapurimaan ministerillä oli hiukan muitakin ongelmia taustansa kanssa kuin vain maksamaton tv-lupa.

Suomessa kelpaisin (taustojeni puolesta) varmasti ministeriksi ihan hyvin - onhan meillä Kauko Juhantalokin. Ministeriksi asti ei toki ole uudestaan päässyt, mutta eduskuntaan kuitenkin. Suomalaiset ovat hyviä antamaan anteeksi, hyvinhän näkyy Annelikin pärjäävän politiikassa myös äkisti katkenneen pääministerin uransa jälkeen.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
elco

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja elco »

TV-lupaa en ole maksanut koskaan. Ajokorttini olen menettänyt pari kertaa ja ylinopeuksia on kymmenkunta. Vahvin näyttöni on kuitenkin tuomio hämäräheikiltä ostetusta väärennetystä henkilöllisyystodistuksesta, jonka virkaintoinen ovimies bongasi ja soitti poliisit. Lisäksi olen saanut kahdesti 3 päiväsakkoa (4 alennettuna 25%:lla kun olin alaikäinen) siveettömästä käytöksestä julkisella paikalla kustuani kadulle Tampereella.

Kyllä tuohon pitäisi pari petosta, rattijuoppoutta, pahoinpitelyä ja kevyttä parittamista saada jatkoksi ennen kuin olisin ministeriainesta. Lisäksi olen aivan liian vähän pyrkyri ja ketku, jotta voisin päästä ministeriksi.
Dumari

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Yhdet ylinopeussakot, maksoin pois. Kaksi kertaa pummilla jääny kiinni, kummallakin kertaa promilleja varmastikin 3, maksoin pois. Ehkä 3 parkkisakkoa, maksettu. Telkkariluvan maksanut aena kun luukku on ollut omissa nimissä.

Kait sitä ministeriksi on päässyt huonommallakin taustalla :roll:
Geetzu

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

No siis mä en oo ollu missi mut tissikuvissa kylläkin, joten väittäsin kelpaavani ministeriks. Ku lisäks viel oon ollu yh ja masentunut, niin eiköhän tuo nyt kulddurellisesti toimis ainaki.

No ei vaan, ei mun mokia kyllä nuo paikkailis tarpeeks.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Yksi sakko. En mennyt ensimmäisellä kerralla todistamaan käräjille. Eli sen puolesta kyllä kelpaisin, järjen köyhyyden vuoksi en.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Tsaari

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Rikosrekisteriä minulla ei ole, pari ylinopeussakkoa joista toinen on juuri käsittelyssä kunhan saavat minut tunnistettua kameran kuvasta. TV-lupa on ollut maksettuna jo monta vuotta, mutta sitä ennen katselin luvatta. Pimeätä työta olen teettänyt ja pimeätä työtä teen myös tälläkin hetkellä säännöllisesti. Tosin kummassakaan tapauksessa kyse ei ole mistään mullistavan suurista summista, mutta kuitenkin.

Jos tiukasti tarkastellaan niin ministeriksi minusta ei olisi. Senkään puolesta en ole sovelias koska valehtelu ei suju luontevasti pokerilla naamalla. En myöskään osaa selitellä asioita ympäripyöreästi ja puhua kuulijoita pyörryksiin sanomatta yhtään mitään (vrt Aho tms).
Viimeksi muokannut Tsaari, 19.10.2006 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
silsis

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja silsis »

Ei kai pysäköintivirhemaksu on relevantti, siis pieni määrä? Tässä keskustassa koko aikuisikäni asuneena ja usein Hakametsän rysään autoni jätettyäni olen saanut reilusti 10 pvm:a, joka on muuten vain hallinnollinen maksu. Kerran punaisia päin ja yksi 30 km/h:n ylitys 70-rajoituksella. Nämä siis kiinnijäämisiä luonnollisesti :D

Teeveeluvat sun muut on kyllä täysin haistapaska-osastoa, jonka ei tulisi ansaita palstatilaa. Täytyyhän eletyn elämän näkyä. Nuhteeton ihminen on tylsä, eikä siihen voi oikein samaistua.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Piraattipuoluetta edustavalle kulttuuriministerille televisiolupamaksun maksamattajättäminen olisi pelkästään kunnia-asia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
ninnithequeen

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:Kaksi kertaa pummilla jääny kiinni, kummallakin kertaa promilleja varmastikin 3, maksoin pois. Ehkä 3 parkkisakkoa, maksettu.
Maksoitsä ne??? :D

Mä en vieläkään. Eipä oo kuulunu mitään.
Vihernikki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 31.01.2006 18:31

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Vihernikki »

silsis kirjoitti:Täytyyhän eletyn elämän näkyä. Nuhteeton ihminen on tylsä, eikä siihen voi oikein samaistua.
:o

http://www.nelonen.fi/shield/nayttelijat.htm#

I assume?

Ja sitten kun joku kertoo paheellisesta elämäntyylistään katkelmia saa maistaa annoksen loistavaa hjuumorintajua, kuten "no kato onhan se selvä, että sä et ymmärrä, kun olet itä-helsinkiläinen vanha pirinisti lutka, voivoi, tarvitsit kuitenkin nuorena varmaan ne rahat.."

Joku kuolematon lineri jäänyt mieleen...Have a nice day anyway...

Ja on topic sen verran, että jep, olen nuhteeton ja ministeriainesta.
Se ekologinen vaihtoehto!
silsis

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja silsis »

Shieldistä ja tästä "epäinhimillisestä" nuhteettomuudesta sen verran, että mun mielestä on tylsän lisäksi myös epäilyttävää ja jopa virkaa haittavaa, jos ministeri tai poliisi on taustaltaan täysin nuhteeton. Tarkoitan tässä nyt sellaista välimerkinpolkemisen kaltaista itsetarkoituksellista nuhteettomuutta, joka ei tuo pitäjälleen perspektiiviä tai luo äänestäjille mitään samaistuttavaa kosketuspintaa.
Dumari

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

ninnithequeen kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Kaksi kertaa pummilla jääny kiinni
Mä en vieläkään. Eipä oo kuulunu mitään.
Karhukirje tuli luukusta, enkait mä muuten olis voinutkaan sitä maksaa, kun revin sen sakon ja laitoin raflan stögikseen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei rikosrekisteriä, ei sakkoja, ei telkkarilupaa ja yksi parkkisakko. Ihan sopivaa ainesta siis ministeriksi siltä osin, mutta sitten on niitä pieniä hassuja juttuja ja kuvia, joiden takia pidän itseni mieluummin taviksena. Kanssaihmisiin, kun ei voi koskaan luottaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Kaksi kertaa pummilla jääny kiinni
Mä en vieläkään. Eipä oo kuulunu mitään.
Karhukirje tuli luukusta, enkait mä muuten olis voinutkaan sitä maksaa, kun revin sen sakon ja laitoin raflan stögikseen.
No mä en ole karhukirjettä nähnytkään, ihmettelen kyllä.
Elukka

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ei olisi ministeriainesta.
Olen liian huono valehtelija.
SikaMika

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jos aikaa sitten vanhentunut, lievähkö rikoskeristerimerkintä, muutamat lievät liikennerikkomukset, sakot lipuntarkastajan erehdyttämisestä ja alkoholirikkomuksesta sekä kymmenkunta putkareissua eivät ole riittävä osoitus piittaamattomuudestani lainkuuliaisuutta kohtaan, niin olisin mitä erinomaisinta ministeriainesta. Lisäksi mieleeni ei heti tule kovinkaan montaa lievempää rikosta johon en olisi syyllistynyt elämäni aikana! Osaan jauhaa paskaa, valehdella, kieroilla ja venkoilla, lisäksi en ole koskaan maksanut tv-lupamaksua, joten nyt pitäisi vain arvata seuraavien eduskuntavaalien voittaja, hommata jäsenkirja, päästä eduskuntaan ja tyrkyttää itseänsä ministeriksi. Vaikkapa ulkoministeriksi, sillä pidän matkustamisesta.
silsis

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja silsis »

Iltasanomien tämänpäivän lööppi, jossa mainitaan Enestamilla(ympäristöministeri) olleen tv-lupa vasta 10 kuukautta. Siis vittu mitä holhousta ja moralisointia. On se huono ihminen, ihan mätä!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kyllä niillä ministerien ja kansanedustajien palkoilla pitäisi kyetä makselemaan tv-luvat ja parkkisakot. Aikana ennen ministeriyttä voi mun puolesta vaikka halmeilla.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Minun kaapeissani eivät luurangot kolise, yhden ainokaisen parkkisakon olen joskus saanut. Muista rikkeistäni en ole jäänyt kiinni. Sekä nuhteettomuuteni että muiden ansioideni takia luulen, että minusta tulisi loistava ministeri. Olen ahkera enkä herätä juuri huomiota, puhun aika huonoa englantia ja vielä huonompaa ruotsia. Akateeminen loppututkinto nyt tietysti pitäisi hommata jollakin keinoin, mutta muuten olen valmis mustan auton takapenkille vaikka heti.
NuoriDaavid

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Leila kirjoitti:Minun kaapeissani eivät luurangot kolise, yhden ainokaisen parkkisakon olen joskus saanut. Muista rikkeistäni en ole jäänyt kiinni. Sekä nuhteettomuuteni että muiden ansioideni takia luulen, että minusta tulisi loistava ministeri. Olen ahkera enkä herätä juuri huomiota, puhun aika huonoa englantia ja vielä huonompaa ruotsia. Akateeminen loppututkinto nyt tietysti pitäisi hommata jollakin keinoin, mutta muuten olen valmis mustan auton takapenkille vaikka heti.
Aneeminen loppututkinto ei ole mikään ehdoton edellytys. Seiväs kuoppaan ja raju ponnistus tai vaihtoehtoisesti muu muodollinen pätevyys, niin kyllä lähtee!
Tsaari

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

NuoriDaavid kirjoitti:Aneeminen loppututkinto ei ole mikään ehdoton edellytys. Seiväs kuoppaan ja raju ponnistus tai vaihtoehtoisesti muu muodollinen pätevyys, niin kyllä lähtee!
Taitaa seipäännielleellä ex-varainministerillä nyk. opetusministerillä olla akateeminen loppututkinto, muistaakseni liikunnanaopettaja koulutukseltaan. Tosin ilman urheilu-uraa Ana tuskin olisi edennyt politiikassa näin pitkälle.

EDIT: tietojen päivitys
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Olisiko sinussa ministeriainesta?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Tanja Saarelalla ei taida olla akateemista loppututkintoa, oliko se nyt sosionomi vai tradenomi koulutukseltaan.
Äiti ei tiedä
Vastaa Viestiin