Heijastin olis aika kova juttu

Yleinen lätinä jä kitinä
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Leila »

Tämä aamu oli taas syksyisen pimeä ja märkä. Katuvaloista huolimatta kävelijöitä ja pyöräilijöitä oli aika vaikea erottaa autosta käsin, parhaimmat tapaukset kun vielä ylittivät tien ihan jostakin muualta kuin suojatien kohdalta. Yhtään heijastinta en tänäkään aamuna bongannut. Sen kerran kun näen heijastinta käyttävän kävelijän tai pyöräilijän, tekisi mieleni pysähtyä ja palkita henkilö hannukarpomaisesti poronpaistilla tai kukkakimpulla. Tulee itsellekin varmempi olo autoilijana, kun jalankulkijan tai pyöräilijän huomaa jo kauempaa. Heijastin lisää näkyvyyttä ja siten turvallisuutta myös taajama-alueilla.
Meille pimeän maaseudun lapsille heijastimen käyttö opetettiin sekä kotona että koulussa. Nykyäänkin lähes jokaisessa talvitakissa on heijastin taskussa ja tänä syksynä hommasin koirallekin heijastinkaulapannan.
Äiti ei tiedä
swirl

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on tosi hieno delfiiniheijastin.

Joka on toistaiseksi vielä kaapissa.
ninnithequeen

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Muksulla heijastimet kaikissa ulkovaatteissa. Itellä ei :oops:
Bliss

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Heijastimia on jokaisessa takissa kiinni. Muksulla ommeltuna vaatteisiin, ja rattaissakin killuu kolme kappaletta. Hakusessa on heijastinkangas tai tarpeeksi leveä heijastinnauha, josta teen design-kuvioita noihin tekeillä oleviin pipoihin ym. vermeisiin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen heijastinintoilija. Jokaisessa takissa on heijastin ja käsilaukkuihinkin laittelen jonkinlaisia heijastinviritelmiä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä kans intoilen heijastimista. Roikkuvia en pysty käyttämään, mutta kun about aina ns. ulkoiluvaatteissa tuolla pompin, on niihin ollut helppo lisätä siistit heijasteet. Nahkarotsia käytin vielä tänä aamuna, ilman heijastinta, mutta pidin tiukasti muksua kädestä ja turvasin siihen. Muksun vaatteissa noita melko hyvin valmiina onkin, mutta pipoon pyydettiin mummua ompelemaan sellanen hieno leveä nauha. Tyttö on kovin ylpeä siitä.

Järkyttävän huonosti tosiaan näkee syyskeleillä autosta. Eilen poliisi jututti tossa lähiristeyksessä pyöräilijää, ja jos oikein kuulin ja ymmärsin niin nimenomaan valoitta ja heijasteitta ajamisesta sai noottia. Ihkua jos näin. (Korjaa vaan Sika jos se pysäytetty olitkin sinä ja poliisi kyselikin vaikkapa vaan pepuntreenausvinkkejä tms.)
Dumari

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Ýks syrämenmuotoinen heijastin on, vaihtelen sitä takeissa. Vielä en ole ottanut käyttöön sitä, mut kait sitä ihan just vois.
Geetzu

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:Vielä en ole ottanut käyttöön sitä, mut kait sitä ihan just vois.
No kohta se onkin jo turha. :]
Vai kuvittelenkohan vaan, mut pahimmat kelit taitaa olla nyt just käsillä niinq...
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

ei ole heijastinta. eipä tuosta nyt ole väliksi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
SingleMalt

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Ei taksissa tartte heijastinta!

Mä näin epsoossa eilen aamulla käsittämättömän suuren kaalimadon. Se loisti monen sadan metrin päähän neonvihreänä loisteena vasten tummaa metsää.
Kun pääsin kohdalle, huomasin että se olikin noin 30 kpl tarhalaisia köytettynä toisiinsa kiinni ja yllään polviin asti ulottuvat heijastinliivit. Kyl sit muuten näky hyvin!
Dumari

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Vielä en ole ottanut käyttöön sitä, mut kait sitä ihan just vois.
No kohta se onkin jo turha. :]
Vai kuvittelenkohan vaan, mut pahimmat kelit taitaa olla nyt just käsillä niinq...
Tairat olla ihan oikees, mä vaan kuljen autolla vaikka keittiöön joten ei ollut tarvista... viikonlopuks voisin ottaa mukaan menoihin (lähen sillo ruatsinlaivalle :] )
Geetzu

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hih, kaalimato...
Dumari kirjoitti:... viikonlopuks voisin ottaa mukaan menoihin (lähen sillo ruatsinlaivalle :] )
Joo laivallahan sydänheijastimesta on hyötyä! Ei ku voi sillä pimppiäkin herua. Kertoo miten järkevä mies oletkaan. ;)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mä meen aina ihan pimeenä, mustissani, fillarilla sekä kävellen. Aika riskaabelia, varsinkin tuolla siskon neiböhuudis, katuvalot puuttuu parin kilsan matkalta, autot kaahaa, 'maaseutua' kun on. Sain lahjaksi hienon Pentikin heijastimen mut oon menny piru hukkaamaan sen.

edit: niin siis.. fillarissakin tietty heijastimet ja kissasilimät hajalla...
Dumari

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti:
Dumari kirjoitti:... viikonlopuks voisin ottaa mukaan menoihin (lähen sillo ruatsinlaivalle :] )
Joo laivallahan sydänheijastimesta on hyötyä! Ei ku voi sillä pimppiäkin herua. Kertoo miten järkevä mies oletkaan. ;)
RAI RAI! :D Kyllä mä sitä heijastinta käätän sit kun on tarpeen (eli piparijahdissa!)
Geetzu

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:Kyllä mä sitä heijastinta käätän sit kun on tarpeen (eli piparijahdissa!)
IFK:lta puuttuu muuten valikoimastaan tuo hitti, perushieno heijastin, heti palautetta antamaan...
SingleMalt

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Dumari kirjoitti: Kyllä mä sitä heijastinta käätän sit kun on tarpeen (eli piparijahdissa!)
Kuva
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Think »

Geetzu kirjoitti: IFK:lta puuttuu muuten valikoimastaan tuo hitti, perushieno heijastin, heti palautetta antamaan...
Kannattaisit jotain parempaa seuraa... :wink:

Heijastin
Ovela kuin orgasmi
Geetzu

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Think kirjoitti:Kannattaisit jotain parempaa seuraa... :wink:

Heijastin
Rumaaaaaaaa. 8)
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Think »

Geetzu kirjoitti:
Think kirjoitti:Kannattaisit jotain parempaa seuraa... :wink:

Heijastin
Rumaaaaaaaa. 8)
Mutta silti niiiiiiiin kaunista!
Ovela kuin orgasmi
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Joo, on mulla varmaan sen sata heijastinta mutta missäköhän pirussa ne kaikki taas onkaan, ei ainakaan mun takeissani kiinni.. hmph.. *alkaa kääntää käNppää yNpäri*

Kovin hyödyllistä olisi tosiaankin jo heijastin laittaa killuttelemaan kun tuolla hämärissä kuljeskelee..
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
CandyMan

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

En käytä heijastimia, koska olen saanut palautetta että kummitusten näköiset värikkäät heijastimeni eivät anna minusta ollenkaan miehekästä kuvaa. Syytön minä siihen olen että useimmat heijastimet ovat ilmeisesti lapsille suunniteltuja! Ostin nuo heijastimet sentään Biltemasta, joka on tosimiesten myymälä. Joka tapauksessa, mieluummin jään rekan alle kuin annan itsestäni epämiehekkään kuvan.

Käsiin laitettavat joustopannat yms. ovat mielestäni epämukavia ja -käytännöllisiä, joten ne eivät ole ratkaisu tähän pulmaan.
Elukka

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

CandyMan kirjoitti:En käytä heijastimia, koska olen saanut palautetta että kummitusten näköiset värikkäät heijastimeni eivät anna minusta ollenkaan miehekästä kuvaa. Syytön minä siihen olen että useimmat heijastimet ovat ilmeisesti lapsille suunniteltuja! Ostin nuo heijastimet sentään Biltemasta, joka on tosimiesten myymälä. Joka tapauksessa, mieluummin jään rekan alle kuin annan itsestäni epämiehekkään kuvan.

Käsiin laitettavat joustopannat yms. ovat mielestäni epämukavia ja -käytännöllisiä, joten ne eivät ole ratkaisu tähän pulmaan.
Ulkomainoksia väsäävistä firmoista saa sitä samaa itseliimautuvaa heijastinkalvoa, jota käytetään mm. liikennemerkeissä. Siitä vaan askartelet-paskartelet jonkun miehekkään kuvion ja liimaat takkiin.
Käytännöllistä ja varsinkin tyylikästä.
Geetzu

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Elukka kirjoitti:Ulkomainoksia väsäävistä firmoista saa sitä samaa itseliimautuvaa heijastinkalvoa, jota käytetään mm. liikennemerkeissä. Siitä vaan askartelet-paskartelet jonkun miehekkään kuvion ja liimaat takkiin.
Ihku! Selkään isolla "TosiMies" ... tai jotain.

Mun pitäis illalla lähteä kaupungille ja haluan ehdottomasti päälleni ton nahkarotsin, johon ei heijasteet sovi. Ne ei missään nimessä sovi saappaisiinkaan, joten ainooks vaihtoehdoks jää varmaankin laukku... Äh, tosi hankalaa yrittää olla tyylikäs sekä fiksu! Vois ehkä mennä autolla ja välttää kaikkea ulkoilua. :p
millivanilli

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Eilen illalla kävellessäni pimeää hiekkatietä pitkin kotiin sydänheijastimeni ei tehnyt oloa turvalliseksi. Käytin sitten heijastimen lisäksi matkapuhelimeni lamppua =D Mun mielestä se oli tosi hyvä idea.

Tänään/huomenna pitää käydä ostamassa lisää heijastimia, nimittäin hiekkatie "anoppilaan" on sellainen, jossa nuoret miehet tykkäävät huristella, siellä täytyy näkyä ajoissa.
Dumari

Re: Heijastin olis aika kova juttu

Viesti Kirjoittaja Dumari »

CandyMan kirjoitti:En käytä heijastimia, koska olen saanut palautetta että kummitusten näköiset värikkäät heijastimeni eivät anna minusta ollenkaan miehekästä kuvaa..
Voin tuoda sulle töistä turvaliivit joissa on nupin vetopöydän rasvaa, takuuvarmalla saatanan rumat ja miehekkäät.
Vastaa Viestiin