Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Sen Palmen murhajuttu. Olen silloin varmasti pieni. Reippaasti alle kouluikänen.
Näin monena yönä sillon painajaisia, että se Palmen murhaaja on murtautunu meille kotiin ja olis tulossa seuraavaksi murhaamaan mut, isoveljen ja äitin. Tais olla elämäni ekoja hetkiä, ku mielessäni mitään murhajuttuja käsittelin...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muistelen kuunnelleeni iskän putkiradiosta kun Breznev pisti porukkaa Afganistaninkiertueelle ja sitten pelättiin viimeisellä joenrannalla milloin atomiaseet alkaa lenteleen. Ja hirvet söi männyntaimia pelloilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
multinikki

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja multinikki »

Palmen murha tulee selkeimmin mieleen. Ei tosin uutisista; naapuri tuli soittamaan ovikelloa ja kertomaan ennen kuin muualta kuulin. Nykyään varmaan pitäisi suunnilleen taivas pudota ennen kuin moni menisi järkyttyneenä naapureita "häiritsemään".
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Vuoden 86 tai 87 kesällä vanhempani kielsivät syömästä ketunleipiä takapihalta, koska niissä voi olla saastetta. Sieltä tsernobylistä. Silloin olin 3 tai 4 vuotta vanha ja hyvin ihmeissäni, että mitä saastetta muka. Salaa maistelin niitä ketunleipiä, että onko niissä saastetta.

92-olympialaisissa ihmettelin, kun joillain mailla on olympialippu lippuna. Se oli IVY- itsenäisten valtioiden yhteisö. Josta pääsimme keskusteluun kotona, että mikäs se sellainen on ja miksei niillä ole omaa lippua. IVY muuten edelleen on voimassa, koska sitä ei ole koskaan lakkautettu. Käytännössä taitaa olla unohtunut juttu. -92 olin 9-vuotias.

Estonian uppoaminen on ensimmäinen tapahtuma, jota muistan seuranneeni kunnolla tiedotusvälineistä. Tapahtui -94 jolloin olin 11-vuotias. Lautalla oli myös matkustajana tätini entinen avomies, jota haastateltiin selviytyneenä mediassakin.
hermine

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Katsoin lapsena tosi vähän telkkaria. Berliinin muurin murtuminen on tällä hetkellä varhaisin uutinen johon muistan kiinnittäneeni jotain huomiota. Politiikkaa olin ilmeisesti kuitenkin seurannut jo nuorempanakin, koska kylpyankkani oli nimetty Kalevi Sorsaksi (vai oliskohan tuo ollut vanhempieni tekosia).
selika

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja selika »

-deleted-
Viimeksi muokannut selika, 10.02.2007 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja shue »

Luultavasti Anne Pohtamon valinta Universumin kauneimmaksi v. 1975 :lol: Olen elänyt uutispimennossa monta vuotta elämäni alusta :shock:

Ja kuvittelin muuten aiemmin Nuoren Daavidin itseäni nuoremmaksi :D Kaikkea kans :D
Kuormasta ei syödä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Chilen sotilasvallankaappaus vuonna 1973. Dramaattinen juttu. No Pinochet luopui kuitenkin vallasta 1990...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja Kekkosen hautajaiset.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Eline

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja Eline »

Millos se Jammusetä ensi kertaa oli otsikoissa? Ilmeisesti 1989 ja olin tuolloin 8 vee. Sen muistan elävästi.
Ashmamies
Kitisijä
Viestit: 6
Liittynyt: 23.11.2006 19:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Mikä on varhaisin uutinen minkä muistat?

Viesti Kirjoittaja Ashmamies »

Kekkoseen liittyi. Varmaankin vanhempien reaktiosta jäi mieleen.
Vastaa Viestiin