Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Teen unelmahommaa, josta paljon tykkään eli kodistani käsin teen atk-hommia ....jippiii .........
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
CandyMan

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Edith kirjoitti:Fysioterapeutti olis tosi hyvä ammatti. Ja töitä varmaan riittäis kun noi suuret ikäluokat jne...
Joo, varmaan siinä vaiheessa kun itsekin olet jo kuntoutettavien listalla. Tuttu fysioterapeutti ei ole tainnut tehdä päivääkään varsinaisia alan töitä, ollut kai lähinnä lähihoitajaa vastaavissa hommissa. Hoiva-alaa kummiskin.

Mitäs jos repäisisit ja pyrkisit miehiselle alalle? Palkkaus yms. Mieti ny vähän. Naisaloilla sinua vain potkitaan munille ja kyrpiinnyt työhön alta aikayksikön.
Edith

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Edith »

CandyMan kirjoitti: Joo, varmaan siinä vaiheessa kun itsekin olet jo kuntoutettavien listalla. Tuttu fysioterapeutti ei ole tainnut tehdä päivääkään varsinaisia alan töitä, ollut kai lähinnä lähihoitajaa vastaavissa hommissa. Hoiva-alaa kummiskin.

Mitäs jos repäisisit ja pyrkisit miehiselle alalle? Palkkaus yms. Mieti ny vähän. Naisaloilla sinua vain potkitaan munille ja kyrpiinnyt työhön alta aikayksikön.
No voivittu. Mutta itsereflektoin äsken kirjallisesti ajatuksiani nykyisistä opinnoistani ja jotenkin se auttoi mua näkemään, mikä mua näissä jutuissa pännii ja sai pohtimaan asioita. Ja se kaikki vitutuksesta ja motivaatiokriisistä kirjoittaminen jotenkin sitten jopa lisäsi motivaatiota. Että ehkä mä vielä luen tuota tiedepaskaakin tältä alalta, niin voin ainakin perustella paremmin, miksi haluan noudattaa monissa asioissa ihan eri linjaa kuin opettaja ja miksi olen sen kanssa eri mieltä niin lähes kaikesta. Ja toisaalta se oma epävarmuus on tietysti lisännyt sitä paniikkia. Ja sekin hälvenee, kun perehdyn asiaan lisää. Että kyllä nää nykyset opinnot vielä ainakin vähän jatkuu.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

En kyllä tiedä mitä haluaisin tehdä. Nykyinen ammattini on se useimpien pikkutyttöjen unelma-ammatti, mutta oikeastaan olen aika kurkkua täynnä tätä, ja etenkin niitä ihmisiä mitä tässä tapaa - etenkin Etelä-Suomessa ollessa.
Onneksi tällä koulutuksella voi tehdä paljon kaikkea muutakin kuin sitä mitä tulee ensimmäisenä mieleen. Palkkausta en esim. tällä hetkellä moiti lainkaan, ja aina löytyy töitä, jos vain ei ole liian kiintynyt yhteen paikkaan, eikä ikäkään ole este. Itse en esim edes ottaisi vakivirkaa vastaan, siinä menisi elämä.

Mietin aina hetkittäin että mitä tekisi sitten joskus aikuisena... Mutta tuskin sitä tulee lähdettyä enää opintoputkeen toiste. Liian laiska moiseen...
Ammatti on minulle vain tapa tehdä riittävästi valuuttaa, että voi nauttia muuten elämästä, enkä usko että se tulee muuttumaan.
Miksi ajatella että "teen sitten joskus eläkkeellä", kun kaiken voi tehdä nyt, ja miettiä joskus sitten eläkkeellä mitä kaikkea tulikaan koettua.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Think »

NomenNescio kirjoitti:Nykyinen ammattini on se useimpien pikkutyttöjen unelma-ammatti
Prinsessa! Työpaikalla varmaan ihan hyvä työedut...
Ovela kuin orgasmi
NuoriDaavid

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NomenNescio kirjoitti: Nykyinen ammattini on se useimpien pikkutyttöjen unelma-ammatti,
Eli? Eläinlääkäri?
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

CandyMan kirjoitti:
Edith kirjoitti:Fysioterapeutti olis tosi hyvä ammatti. Ja töitä varmaan riittäis kun noi suuret ikäluokat jne...
Joo, varmaan siinä vaiheessa kun itsekin olet jo kuntoutettavien listalla.
Nimenomaan. En ole minäkään tehnyt moneen vuoteen. Kyllästyin hakemaan miljardin muun kanssa. Ehkä työvoimapulaa voi jonain vuonna tullakin mutta minä tuskin olen silloin tekemässä niitä töitä.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
tomorrow
Kitisijä
Viestit: 5
Liittynyt: 04.11.2006 0:45

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja tomorrow »

Mitä tekisin?

Opiskelisin tällä hetkellä lääkäriksi, olisin lentäjä, ensihoitaja, lennonjohtaja tai lentäjä.

Kuitenkin haaveet vaihtuivat kun tielle tuli positiivisia mutkia, joten rupean lähiaikoina tekemään sellaista työtä, jota saan tehdä myös öisin ja viikonloppuisin, mikä on vaan positiivinen asia. Perusansioni ilman lisiä on lennonjohtajan tasoa, eli kityn – korkeasti koulutettujen – mittapuun mukaan olen köyhä kommari - mutten kuitenkaan ylivapaasti ajatteleva kaikkitietävä pilvenpolttaja.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Think »

tomorrow kirjoitti: Kuitenkin haaveet vaihtuivat kun tielle tuli positiivisia mutkia, joten rupean lähiaikoina tekemään sellaista työtä, jota saan tehdä myös öisin ja viikonloppuisin, mikä on vaan positiivinen asia. Perusansioni ilman lisiä on lennonjohtajan tasoa, eli kityn – korkeasti koulutettujen – mittapuun mukaan olen köyhä kommari - mutten kuitenkaan ylivapaasti ajatteleva kaikkitietävä pilvenpolttaja.
Eli? Ilolintu? Rattopoika? Kansanedustaja?
Ovela kuin orgasmi
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Sosiaalialalle siirtymisestä aina haaveilen.
Ihmisten auttaminen olisi varmasti palkitsevaa, mutta toisaalta kun muutenkin kannan kaikkia maailman murheita harteillani niin se olisi varmasti myös kuluttavaa.
Viitisen vuotta sitten olin lähdössä opiskelemaan tekstiilisuunnittelua,
päätin sitten kuitenkin jämähtää duunariksi.
Olishan se ihanaa vaan suunnitella kuoseja vaikka sisustuskankaisiin,
tuli kuitenkin pupu pöksyyn kun Suomessa ei noita työllistäjiä ole kuin pari hassua, eikä loppuelämä ulkomailla houkutellut.
(Silloin nuorena tyttönä ei käynyt mielessä että onkohan sitä edes tarpeeksi niitä lahjoja...)
NuoriDaavid

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hellu kirjoitti:Sosiaalialalle siirtymisestä aina haaveilen.
Ihmisten auttaminen olisi varmasti palkitsevaa
Mahtaako olla? Kuinkahan usein sossun asiakkaat kokevat kiitollisuutta virkailijaa kohtaan? Kokisitko itsesi hyväntekijäksi hoitaessasi Jorman vuokrarästejä?
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Onhan se palkitsevaa evätä joltain spurgulta toimeentulotuki, eikö muka?
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

NuoriDaavid kirjoitti:Mahtaako olla? Kuinkahan usein sossun asiakkaat kokevat kiitollisuutta virkailijaa kohtaan? Kokisitko itsesi hyväntekijäksi hoitaessasi Jorman vuokrarästejä?
Mielessä oli lähinnä päihdetyö tai maahanmuuttajat.
Sitäpaitsi mutsi on ollut luukulla duunissa ja sitä on kiitetty oikein sanomalehdessä!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Hellu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mahtaako olla? Kuinkahan usein sossun asiakkaat kokevat kiitollisuutta virkailijaa kohtaan? Kokisitko itsesi hyväntekijäksi hoitaessasi Jorman vuokrarästejä?
Mielessä oli lähinnä päihdetyö tai maahanmuuttajat.
Sitäpaitsi mutsi on ollut luukulla duunissa ja sitä on kiitetty oikein sanomalehdessä!
Päihdetyö ny ei sitä maailman palkitsevinta ole... Oot just saanu asiakkaasi asiat ees jotenki järjestykseen, hoitanu katkot ja kuntoutukset ja ei tarvii mennä aikaakaan, ku on jo luonasi kertomassa, että taas se asunto meni alta tms... Retkahduksesta toiseen...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Off topic: Mikä siinä on että ihmiset joilla on itsellä mielenterveysongelmia haluavat usein mielenterveystyöhön ja alkoholiongelmaiset päihdetyöhön? Onkohan siinä jonkinlainen heikko avunpyyntö taustalla, tarvitsen itsekin apua, joten tarjoan sitä muille.

Jotta kukaan ei tunne kalikan kalahtavan kylkeensä, niin entinen työkaverini oli molemman sorttinen ja sinnehän se on nyt tähtäämässä, joko päihde- tai mielenterveystyöhön. Itseäni kiinnosti hetken aikaa sosiaalityö rikosseuraamusalalla, mutta kun tuli pääsykoekutsu, kiinnostus hieman läsähti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lolita kirjoitti:Off topic: Mikä siinä on että ihmiset joilla on itsellä mielenterveysongelmia haluavat usein mielenterveystyöhön ja alkoholiongelmaiset päihdetyöhön? Onkohan siinä jonkinlainen heikko avunpyyntö taustalla, tarvitsen itsekin apua, joten tarjoan sitä muille.
Tätä olen itsekin suuresti miettinyt. Muistelen omaa luokkaani, josta kolme erikoistui mielenterveyteen. Kaikilla takana tai edelleen laitoshoitoakin vaativia mielenterveydellisiä ongelmia.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Lolita kirjoitti:Off topic: Mikä siinä on että ihmiset joilla on itsellä mielenterveysongelmia haluavat usein mielenterveystyöhön ja alkoholiongelmaiset päihdetyöhön? Onkohan siinä jonkinlainen heikko avunpyyntö taustalla, tarvitsen itsekin apua, joten tarjoan sitä muille.
Mulla ainakin syynä on se että ihmisten auttaminen olisi mielekästä työtä, mutta en oikein osaa olla lasten enkä vanhusten kanssa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä voisin hyvillä mielin vaihtaa vaikka lemmikkieläin liikkeeseen myyjäksi, eläinlääkärin avustajaksi tmv. Nykyisessä työssä on aivan liikaa vastuuta, se stressaa mua. Jos haluaisin vitusti vastuuta ja ympärivuorokauden työtä olisin itse ryhtynyt tälle alalle yrittäjäksi enkä mennyt toiselle töihin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
silsis

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja silsis »

En ole tainnut tähän vielä vastata. Jotain sosiaalista työtä, ei kuitenkaan liian helppoa, vaan haasteellista ja vaihtelevaa. Ehkä kaupallinen ala, ja kun mä olen luova, niin sit voisin vaikka alkaa suunnittelemaan Pirkka-tuoteperheeseen erilaisia viivakoodeja.
Sheetlord

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Varmaan ad-assari jossain pienessä mutta luovassa tiimissä. Tai sitten homoprostutioitu Ylä-Voltan Tasavallassa. Molemmat näillä näkymin yhtä todennäköisiä.
CandyMan

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Rouva Pupu kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Off topic: Mikä siinä on että ihmiset joilla on itsellä mielenterveysongelmia haluavat usein mielenterveystyöhön ja alkoholiongelmaiset päihdetyöhön?
Tätä olen itsekin suuresti miettinyt. Muistelen omaa luokkaani, josta kolme erikoistui mielenterveyteen. Kaikilla takana tai edelleen laitoshoitoakin vaativia mielenterveydellisiä ongelmia.
No loogisesti ajatellen, täytyy olla vähän hullu ymmärtääkseen hullua.

Ja onhan se ihan hauskan näköistäkin kun skitsofreninen potilas täyttää samasta vaivasta kärsivän terapeuttinsa pään samaisilla harhoilla, ja kohta molemmat hyppivät seinillä paeten heitä vainoavaa vaaleanpunaista elefanttia. Se luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, joka on ensiarvoisen tärkeä ensiaskel eheytymisessä (sekä potilaan että terapeutin).
Rouva Pupu

Re: Mitä työtä tekisit, jos et tekisi nykytyötäsi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

CandyMan kirjoitti: No loogisesti ajatellen, täytyy olla vähän hullu ymmärtääkseen hullua.

Ja onhan se ihan hauskan näköistäkin kun skitsofreninen potilas täyttää samasta vaivasta kärsivän terapeuttinsa pään samaisilla harhoilla, ja kohta molemmat hyppivät seinillä paeten heitä vainoavaa vaaleanpunaista elefanttia. Se luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, joka on ensiarvoisen tärkeä ensiaskel eheytymisessä (sekä potilaan että terapeutin).
Noh, noh. Olet kovaa vauhtia yltämässä Kitinän top viisi seksiobjektilistalle.
Vastaa Viestiin